Elokuun 2009 odottajia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jonsku_86
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ilona80: Kyllähän d-vitamiinit monesti aiheuttaa vatsakipuja, niin meilläkin. Neuvolasta antoivat vaan ohjetta että kannattaa kokeilla eri merkkisiä vitamiineja, esim deetipat on kai paremmin siedettyjä kuin neuvolasta saadut devitolit.

Meillä Juniori onkin sitten oikein kunnon koliikkivauva :( . Illat ja yöt ovat pelkkää huutoa, missään asennossa ei ole hyvä eikä tissi/tutti rauhoita. Alan olla aika väsynyt, kun kuitenkin esikoisen kanssa pitäisi jaksaa touhuta päivät. Miehestäkään ei suuresti apua ole, sillä "hän on niin väsynyt", "hän ei osaa", "häneltä ei tule maitoa vauvan rauhoittamiseksi" yms... Oikein pistää välillä vihaksi, kun itse kanniskelen poikaa sylissä kaiken päivää ja iltaa ja yötä eikä hän ota osaa. Tai siis jos pyydän että ottaisiko hän pojan syliin että itse pääsisin vessaan, niin hän ottaa pojan juuri siksi vessareissun ajaksi syliin. Eilen vielä sain rintatulehduksenkin kaiken muun lisäksi. Nopean toiminnan ansiosta taisin tosin selvitä vähällä, sillä nyt ei enää ole kuumetta, väsynyt olo vain. En saanut eilen edes sairastaa rauhassa, vaan mies tuli huutavan pojan kanssa sängyn viereen kyselemään miten pojan saa hiljaiseksi. Poika oli siis juuri syönyt ja huuto oli "normaalia" mahakipuhuutoa. Yritin siinä sitten selittää etten tiedä keinoa pojan hiljentämiseksi ja että täytyy vaan sylitellä ja koittaa missä asennossa pojan on paras olla. Koliikkivauvan huuto muuten tuntuu tosi ihanalta, kun itsellä oli rintatulehdukseen liittyvä armoton päänsärky!!! Mies oli sitä mieltä että kun kuitenkin joudun poikaa syöttämään, niin samalla siinä sitten sylittelen ja kanniskelen...oli sitten ilmoitettava topakasti että mulla on niin huono olo etten nyt jaksa. On se kyllä kumma että vaikka itse olen välillä aivan ihmeissäni pojan itkun takia, niin mies tuntuu taantuvan aivan kokonaan. Mieheni siis on oikeasti hyvä isä (vaikka vuodatuksestani voisikin toisin päätellä) mutta pikkuvauvan huutoa hän ei kestä. Itsekin jaksan nyt vain sillä ajatuksella että kolmen kuukauden iässä pojan mahavaivojen pitäisi helpottaa... Juniori on muuten kasvanut tosi hyvin, painoa nyt jo 4100g ja pituutta 52 cm. Esikoinenkin on ollut aivan ihana, haluaisi koko ajan pussailla ja silitellä pikkuveljeään =)

Mutta se tästä vuodatuksesta, kylläpä helpotti omaa oloa. Jospa tästä suuntaisi aamukahvia juomaan nyt kun sai talon viimein hiljaiseksi.
-Nacksu ja Juniori (melkein kolme viikkoa jo)-

Nacksu: Voi ei :( Kuulostaa todella kurjalle. Miehet on kyllä tuon itkun suhteen todella avuttomia. Ei kai tosiaan auta muu kuin odottaa, että aika kuluu ja tilanne tasaantuu.

Meillä tuntuu tämä aamu olevan melkoista kitinää...sitä koliikkia pelkää itsekin paniikin lailla.

Voimia ja jaksamista! Onneksi tietää, että se ei kestä ikuisesti.

i

Höh, sähläsin jo kirjottamani viestin jonnekin..
Eli Nacksu kaverini vauvalla oli koliikki ja joka yö alkoi taukoamaton huuto, eikä päivät menneet paljoa sen paremmin.Aika pikasesti oli vanhemmilta puhti poissa. He käyttivät vauvaansa sitten muistaakseni 4kertaa, 1kertaa/vko vyöhyketerapiassa ja jo ekan kerran jälkeen pari itkutuntia väheni per yö. Pian ongelma oli tiessään.
Itekin saattaisin vähän empiä ennen kun lähtisin tommosta..hierontaakohan se on..koittamaan, mutta jos itku jatkuu vaan,niin mitä haittaakaan siitä olis..
Semmosta vielä, että luin vähän limatulppa asiaa ja epäilenpäs että semmosta on vähän irtoillut tässä kuluneen vkon aikana..,että jotain koloa se vauva hoksaa siellä itelleen jo kaivaa:D

Taotao78

Heips!

Olen teitä tuolta lokamammoista joskus taustaillut ja jännitellyt teidän vauvajuttuja :)

En yleensä huutele "vieraisiin pöytiin" mutta nyt haluaisin kommentoida tuota koliikki ja vyöhyketerapia juttua.
Eli suosittelen ihan ehdottomasti ainakin kokeilemaan! :) Vein esikoisen (10 vuotta sitten) vyöhyketerapiaan koliikin takia ja sehän tehosi. Tein osan hieronnoista itse ja muutaman kerran jälkeen itkut jäi. Ihan pienillä vauvoilla voi olla sitä pihkakakkaa jossain suolenmutkassa kiusaamassa ja sekin voi itkettää.
Kantsii kokeilla, vaikkei niin tuohon uskoiskaan, ei siitä vauvalle haittaakaan ole. Vauva nauttii hieronnasta joka tapauksessa :)

Ihania vauva-aikoja ja tsemppiä loppumetreille vielä odottaville.

Hupsista, 30+6

No niin, neuvola taas takana :) Sf-mitta 34, eikä painoa ollut tullut lisää yhtään! Ja mikä iloisinta; vauva on vihdoin ja viimein laskeutunut!! :D Ei kuitenkaan kiinnittynyt, mutta jotain edistystä.

Vierailijalle kiitokset tsempityksistä!

-N28 + Vänä 39+4

N28. Jee, laskeutuminen on askel eteenpäin taas :) Ja maksimissaan enää reilu 2 viikkoa odottelua, eiks niin.

Loppuraskaudessa kaikki sanoi, että "nauttikaa nyt siitä omasta ajasta". Ja minä ajattelin, että tahdon vaan sen vauvan NYT HETI, en mitään omaa aikaa :) ...no nyt kolmen viikon jälkeen alkaisi tuntua aika luksukselle yksi täysi yö, vaikka meidän poika aika helppo öisin onkin. Eli ihminen ei siis koskaan ole täysin tyytyväinen =)

Viime yö jännitti etukäteen ihan pirusti, kun koko eilinen päivä meni pienen vatsanväänteiden kanssa. Yöllä kuitenkin herra nukkui 4h, 3h ja 3h pätkät :)

D-vitamiiniaiheeseen sain naapurilta vinkin (eipä noviisina edes tullut mieleen), että alotetaan tipat pienemmällä annostuksella, että maha ehtii tottua. Joten nyt pari päivää 2 tippaa, sitten 3 tippaa jne. Ja jos ei tehoa, niin sitten Nacksun vinkin mukaan kokeillaan niitä Jekoviteja. Pitää kertoa, että miten testaus toimii, niin joku muukin saa ehkä muutaman viikon päästä apua samaan ongelmaan :)

Kohta päästään hei vauvanhoitopuolelle koko sakki!! :)

i

Mä niin toivoin, että olisin päässyt N28:n laskeutuneiden vauvojen kerhoon, mutta turha toivo. Painokerhoon sen sijaan pääsin, mullakin oli nyt sama paino kuin viime viikolla. Vauva on edelleen tosi ylhäällä ja sf-mitta sen takia hurjat 37 cm. On kuulemma harvinaisempaa tämä tällainen, että ensisynnyttäjällä vauva pysyy näin ylhäällä näin myöhään. En olis kyllä tuota harvinaista kaivannut...

Muuten kätilö kyllä yritti lohduttaa, että vauva voi laskeutua vaikka tänään ja vaikka ei laskeutuisikaan, synnytys voi siitä huolimatta käynnistyä. Miksi minusta ei tunnu siltä?!

Neuvolassa ei siis mitään uutta auringon alla. Nyt täytyy tunnustaa, että alkaa hieman turhauttaa, vaikka onhan tässä vielä aikaa...

Lalla 39+2

Moi. Tänään on se maaginen päivä, eipä taitais tänään keretä enää syntymään, jollei synnytys nyt äkkiä alkais.
Olen leivoskellut elämäni ekat pullapitkot, en tiedä pakastasko ne tulevan vauvan vieraille vai vetäiskö pullaöverit itse.
Tuntuu epätodelliselta että mennäänkö tässä tosiaan nyt yliajalle tämän nyytin kanssa, blaah.
Oma olo on hyvä, nukun hyvin ja kävelen hyvin ja mieli vaan murjottaa.
Mikäli se limatulppa jonka epäilen irronneen on todella irronnut, niin pitäiskö seksi ässä jättää käyttämättä loppuajaksi, en oikein tiedä..ei täällä seksiä kyllä mieli tee, mutta vauvaa tekee..

Taotao78

Moikka. Tulin just kans neuvolasta. Kaikki ok. Vauvan pää on kuulemma jo tosi alhaalla ja mullakin on limatulppaa irtoillut sunnuntaista lähtien. Mullakin olo on ihan ok, mutta pää ei tahdo kestää tätä joko, joko jo? -oloa enää kauaa. :) Kaikki ois jo niin valmistakin. Aika käy pitkäksi. Vauvakin tuntuu rauhoittuneen.
Odottellaan.
Vilmuska 39+1

ilona80: juu, enää max 2vkoa :)) Ei mun mieli mitenkään matala ole, mutta kun ei jaksaisi enää odottaa vauvaa... Eniten mua inhottaa se, että etsin merkkejä lähestyvästä synnytyksestä, mutta kun ei ole; ei limatulppaa, ei supistuksia, ei väsymystä, ei mitään... Justiinsa tulin taas koiria ulkoiluttamasta. Käveltiin kaverin kanssa tunti ja seisoskeltiin toinen tunti, kun koirat ui -ei mitään. Piru :D

Taotao78: suosittelen pullaövereitä :D Mä leivoin eilen vaniljapullia sekä korvapuusteja "pakkaseen". No, meni niitä sinne sentään osa :P

Lallalla on hurja sf-mitta! Mulla oli ennen laskeutusmista 33,5 ja eilen siis 34 ja vauva kuulemma vihdoin ja viimein laskeutunut.

vilmuskalla voi olla lähtö lähellä, jos kerta vauva on alhaalla ja limatulppa irtoillut :) Tänään iltalenkki ja sitten saunaan, jos vaikka yöllä pääsisit jo tositoimiin? :D

-N28 +Vänä 39+5

Moi, meillä on kyllä jännää täällä. N28 ja Vilmuska ja Lalla, ei kai me kaikki nyt yliajalle voida joutua, joten aika todennäkösesti joku poksahtaa tosi pian..Tulipahan vaan asiasta vähän perhosia mahaan!

Taotao

Oikeassa olit N28. Tein juuri niin kun olit neuvonutkin näköjään täälä ja illalla oli ihan semmonen olo, että yöllä lähetään. Suppareita tuli hiljakseen. No nukahdin ja yöllä kun heräsin oli vielä pettynyt etteikö lähdettykkää. No nyt heräsin viiden jälkeen ja niin vietävän kipeitä supistuksia tulee tasaisesti :D Kohta varmaan päästään lähtemään. En ainakaan miestä nyt töihin päästä...
Vilmuska sormet ja varpaat ristissä ettei oo väärä hälyytys

Voi veljet Vilmuska, lisäkuulumisia odotellaan..
Ja niin ne porhaltaa mun ohi..
Byäää, en tiedä rohkenenko käydä enää lukemassa mitään ennen kun on nyytti kainalossa. Mikä järki tässä nyt on että pitää äidin malttia koetella..

Taotao 40+1

Onneksi olkoon safiiri! Ja vilmuskalle onnea koitokseen :) Ilmeisesti jäänyt laitokselle, kun päivitykset loppuvat. Kovasti jännittelen ja taustailen vielä N28n, taotaon ja lallan puolesta. Onnea matkaan naiset!

Oi, onnea Safiirille ja Jänskikselle tervetuloa maailmaan! :)

Ilona, lohduttavaa, että joku jaksaa jännittää! Mulla on taas vaihteeksi surkuhupaisa olo, kun mitään ei tapahdu. Muutama viikko sitten sentään öisillä vessareissuilla vatsaa kiristi tosi pahasti, mutta sekin vaiva on laantunut lähes olemattomaksi. Kävelykin on sujunut taas paremmin kuin hetkeen. Ihan kuin alkaisin siis taantua!

Eikä edelleenkään merkkejä edes siitä laskeutumisesta...

Lalla 39+4

Onnea Safiiri!!
Kiitos tsemppauksesta Ilona.
Jostain luin et ensisynnyttäjän yleisin synnytyspäivä olis 40+2, no taitaa mennä senkin yli meikäläisellä. Lalla olikos sullakin eka tulossa?
Eilen tuli ommeltua hikihatussa vielä hieno hoitolaukku vaaville, keskityin niin että varmasti en synnytystä yhtään kerennyt miettiä. Tänään ois sit lattian pesu (TAAS ;))
ja illalla saunaan. Eilen kyllä supisti tosi tiukastikin välillä ja yhteensä 3 supistusta oli joissa sanoisin olleen kipua mukana, väliä niillä oli kyllä varmaan 4tuntia. Lienivätköhän edes niitä oikeita..Ehkä keho treenailee.

En voi olla toivomatta että olisin seuraavana vuorossa..pakko käydä riskilläkin silti täällä postaamassa et miten teillä muilla menee!

TAOTAO 40+2

Tänään h-hetki, eli 40+0. Justiinsa tulin reippaalta puolen tunnin aamulenkiltä koirien kanssa eikä mitään.... Eilen illalla sentään koski vähän selkää, mikä oli uutta. Mutta mullahan ei ole mitään havaintoa esimerkiksi limatulpasta tms. Mutta täällä odotellaan...

-N28 +Vänä 40+0

Hmmm... Jotain uutta; mulla polttelee alaselkää jatkuvasti :)) Tosin kivaltahan tämä ei tunnu, mutta kaikki uudet oireet otetaan ilolla vastaan :D Olisipa kiva, jos synnytys käynnistyisi laskettuna päivänä.

Onko Lalla ja taotao vielä mun kanssa täällä? Mulla ei ole mitään oireita edelleenkään :( Yhtään ei jaksaisi enää odottaa, ja alkaa järki mennä, kun puhelin soi kymmenettä kertaa päivässä, ja siellä on vain joku, joka taasen testaa, että vastaanko vai en...

-N28 +Vänä 40+1

Täällä vielä.
Puol kahen maissa tuli yks kipeempi supistus ja tunnin verran sitten kivuttomia suppareita jatkui. Menin päikkäreille ja kuuden pintaan havaitsin taas jonkun semikipeän supistuksen ja taas kellottelin 5 minsan väkein suppareita pitkin iltaa, joista siis 1/10 oli kipeitä, välillä jopa 5 kipeää tullut peräjälkeen. Limatulppan isoin osa tuli joskus klo17, jäi vaan roikkumaan jalkojen väliin:)
Nyt vikat 2tuntia supistanut n12min välein ja hieman kipua havaittavissa ainakin jokatoisessa supparissa. Hermostuttavan hitaasti käynnistyy siis tämä kone. En haluais enää millään huomisaamun neuvolaan,mut eiköhän nää oireet hyydy kun menen petiin.

Taotao 40+3

Yhteistyössä