Elokuun 2009 odottajia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jonsku_86
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ippaliini, 3, KHKS, 2.8. TYTTÖ 22.7.(38+3) klo 4.42. 3170g ja 47cm
Nacksu, 2, KHKS, 5.8. POIKA 30.7. klo 5.40. 3565g ja 48,5cm.
*Muumitutti* 2, KHKS; 6.8. TYTTÖ 2.8. klo 16.17 3255g ja 50 cm
ilona80, 1, Turku, 10.8. POIKA 29.7. (38+2) klo 00.12 3640g ja 51cm
Pinja, 2, Tammisaari, 13.8. TYTTÖ 9.8 klo 00.13, 3530g, 50cm.
Nilla87, 1 hki La 14.8
jonsku_86, 1, LPKS, 20.8., TYTTÖ 8.6. (29+4) klo.10.55. 935g ja 34,5cm.
taotao78 , 20.8.
N27, 1, Hki, 23.8.
Safiiri, 5, K-PKS, 24.8.
Lalla, 1, TYKS, 25.8.
Elviira, 1, PHKS, 31.8.

Alkuperäinen kirjoittaja ilona80:
Nilla87, 1 hki La 14.8
taotao78 , 20.8.
N27, 1, Hki, 23.8.
Safiiri, 5, K-PKS, 24.8.
Lalla, 1, TYKS, 25.8.
Vilmuska,1, TYKS, 26.8.
Elviira, 1, PHKS, 31.8.

Nilla87, 1 hki La 14.8
taotao78 , 20.8.
N28, 1, Hki, 22.8.
Safiiri, 5, K-PKS, 24.8.
Lalla, 1, TYKS, 25.8.
Vilmuska,1, TYKS, 26.8.
Elviira, 1, PHKS, 31.8.

Muutin tuon nimimerkkini oikeaksi sekä laskettu aika on virallisesti päivää aiemmin, mitä nuo aiemmat listat antoivat ymmärtää :)

Menkkakivut juilii... Menisikö tuo meidän pikku herra alaspäin kenties? :)

Moi. Jos joku jaksaa ja haluaa täydentää listaa mun kohdalta, niin ekaa siis odotellaan ja Hgin kättärille suuntaan täältä Espoosta pukkaamaan pienokaisen ulos masustani.
Joo pian olis mun vuoroni hakea nyytti kotiin, Safiiri mitä ilmeisimmin saa kyl omansa ennen mua..
Menkkakipuja on täälläkin vaihtelevasti, säteilee reisiin ja jopa pohkeisiin ja alavatsaa on välillä poltellut toispuoleisesti jo ainakin vkon.
Unen tarve on vkon sisällä lisääntynyt huimasti, pakko olis saada päiväunet päivittäin. Eli synnytyksen luulis käynnistyvän just joku ilta kun olen aivan totaalipoikki, ettei millään jaksais. Eilenkin olin kuin kännissä kun riehuin vaatteita päältäni ja rojahdin sänkyyn eteeni juuri katsomatta.
Maha ja jalat menee myös välillä ihan maitohapoille ilman rasitusta. Yritä sit tästä vaivojen kirjosta keksiä mikä enteilis synnytystä ja mikä ei. Oon kyllä oikeesti aika ihmeissäni kremppojeni vähyydestä, kai naiset on luotuja olemaan raskaana.

Taotao 39+1..

taotao: mä olen kanssa tulossa kättärille täältä itä-Vantaalta :) On niin lähekkäin nuo lasketut ajat, että eiköhän yritetä osua samaan aikaan? ;) Jos vaikka sunnuntaina suunnattaisi kättäriä kohti :D

Nyt on taas lenkkeilty ja saunottu, mutta ei mitään. Plääh. Ainut mikä vaivaa on vatsa sekaisin ja välillä kivuttomat supparit.

Mulla on muuten alkanut tippua rinnoista maitoa vähän... Voisikohan se enteillä lähenevää synnytystä? :)

Nyt pehkuihin, hyvät yöt kaikille!

Muumitutti, mulla ihan sama juttu, kotona 4v, 2.5v ja vaavi, niin koneelle ehtii jos jaksaa tälleen melkein jo yöllä. Mut yritän aina välillä.
No voi sua kun sait tuollaisen tulehduksen:( Mulla oli rintatulehdus, sekin pisti kyllä tarpeeksi kipeäksi, kun nosti kuumeen 38.5 ja joka lihasta särki ja rinta kipeä ja kova kun mikä. Ja sano miehellesi soo soo, jos tuollaisesta ruikuttaa.

Lääkekuuri onneksi auttoi rintatulehdukseeni päivässä. Mutta edelleen silmiä särkee ja väsyttää!! Niin miksi täällä koneella sit olen?? Odotan että tuo ähisevä vaavi herää syömään juuri kohta... en halua mennä nukkumaan että herääön sit just kun olen nukkunut 5 minuuttia.

Lalla, oikeat synnytyssupistukset sit kyllä tuntee, on ihan eri kipuasteella kuin harjoitussupistukset. Harjoitussupistukset voi olla erilaisia ihmisillä, joillakin vatsa tulee ihan kivikovaksi mutta ei tunnu mitään. Mulla tuli sellainen "rengas" alavatsaan ja jos esim kävelin, oli pakko pysähtyä hetkeksi. Tuollainen kiristyksen tunne voi hyvinkin olla supistus.

Safiiri, onnea maanantaille, jos nyt ei viikonloppuna mitään tapahdu. Aika kookas vaavi teille tulossa.

Onneksi olkoon Pinja!

Loppumetreillä oleville odottajille jaksamisia, kyllä se teidänkin "aika" pian koittaa..

Nyt yösyönnille (siis vaavi) ja nukkumaan, öitä!

t. Ippaliini ja Martta jo yli 3 viikkoa

Nilla87, 1 hki La 14.8
Safiiri, 5, K-PKS, 24.8. suunniteltu sektio 17.8
taotao78 , 20.8.
N28, 1, Hki, 22.8.
Lalla, 1, TYKS, 25.8.
Vilmuska,1, TYKS, 26.8.
Elviira, 1, PHKS, 31.8.

Mää laitoin tuohon listaan nyt näkyviin tuon maanantain... Kävin eilen puhumassa operaatiosta. Kävi ilmi että leikkaava lääkäri on sama mukava naisihminen, joka oli puoltoista vuotta sitte vuorossa ku nelkku synty. Hyvä niin. Anestesialääkäri puolestaan on yli 4-kymppinen mies. Spinaali kuulema laitetaan eikä mitään tehhä ennekö ollaan varmistettu että puudutus tehoaa... Tuo mua hieman huoletti. Mies saa olla salissa mukana ja sitte ku Jänskis on syntyny, he ja kätilö lähtee punnitukseen ja pesulle ja mää jään ommeltavaksi. Sitte meen pariksi tunniksi heräämöön. Riippuen voinnistani Jänskis voidaan tuoda myös sinne. Tai sitte tapaamme seuraavan kerran osastolla. Näin muuten eilen ne kaksoset, ketkä leikattiin eilen ja voi että olivat söpöjä! Tyttö ja poika, hatuista päätellen.

Safiiri ja Jänskis 38+5

Onko teillä muilla vauva hiljentynyt mahassa näinä viimeisinä viikkoina? Kai se on ihan normaalia, kun tilaa liikkumiseen on vähemmän...

Tuntuu vain hassulta, kun oli jo tottunut siihen myllertämiseen ja potkimiseen. Nyt liikkeet tuntuu sellaiselta ahtaammalta kahnaukselta, paljon hitaammilta eikä niin teräviltä. Kyllä niitä elonmerkkejä tuntuu aina aika ajoin, mutta niihin pitää osata keskittyä vähän paremmin. Ja hiljaiseloakin on nyt paljon enemmän ja pidempiä jaksoja kerrallaan. Välillä sitä ehtii vain hermostua!

Meidän vauva ei ole ainakaan vielä rauhoittunut. Neuvolantätikin naureskeli viimeksi, että ei tarvii multa kysyä onko liikkeitä tuntunu kun massu poukkoilee puolelta toiselle vähän väliä. Erilaisia liikkeet tosin on kun aiemmin. Ei tuu enää niin teräviä potkuja vaan semmosta muljahtelua.
Mulla on rinnat tihkunu maitoa jo tosi kauan. Olin ihan ihmeissäni kun sitä alko tulla jo joskus viikolla 21. Liivinsuojiakin on jo käyttäny aika kauan ettei rintsikat heti aina likaannu kun kavereitten vauva itkee :) Toivottavasti sitten tulee kunnolla vauvallekkin.
Piti hakea eilen apteekista rautaa kun alko tuntua et oon kokoajan tosi väsyny ja kalpea. Hemppaa mulla ei oo otettu neuvolassa taas pitkään aikaan. Kaikkiaan 3 kertaa odotusaikana. Mites teillä muilla, onko ihan tavallista? Pitäis varmaan seuraavaks pyytää, jos ei meinaa muuten ottaa. Vai eikö se sit oo niin tärkeää. En tiedä.
Odotteluja odottaville ja ihania hetkiä uusien vauvojen äideille! :)

Hei, mulla on otettu hemppa 2 krt raskausaikana ja viikkoja kohta 37. Eivät taida ottaa sitä nykyään vaan enää yhtä usein tai sitten on neuvolakohtaista. Esikoisen aikaan nimittäin taisivat ottaa lähes joka krt ellei joka krt ja silloin oli eri neuvolakin. Jos ei ne arvot ole olleet mitenkään hälyyttäviä, niin ei varmaan ainakaan ota...

On mulla otettu hemppa varmasti 6-7 kertaa, vaikka se on pysynyt ilman rautalisiä hirvittävän hyvänä :) Kyllähän sitä voi pyytää vaikka joka neuvolakäynnillä?

Mulla oli eilen ihan järkyttävä olo; oksetti, närästi, ahdisti, supisti, väsytti ja kaikesta tuosta puski sitten tuskanhiki päälle... Meni yöllä kuitenkin ohi. Noin huonoa oloa ei ole ollut alkuraskaudessakaan vielä??

Tää lähti osastolle karkuun. Meillä kotona alkamassa vatsatautijylläys... Mut komennettiin tulemaan varalta tänne etten sairastu huomiseksi.

Safiiri ja Jänskis 38+6

Moi. Yhdessä kasassa edelleen, et kai N28 vaan ole jo kättärillä prk..;> Vai enteilivätköhän nuo oireesi jotain.
Täällä kaikki on ennallaan, ei uusia vaivojakaan. jos olisin niin kuin äitini, niin synnyttäisin esikoiseni huomenna, 2pvää ennen laskettua...
Täällä vauva on rauhoittunut selvästi, vain jalka vispaa ja välillä peppu meinaa räjäyttää koko mahan rikki. Hikkakin sillä tulee harvemmin nykyään, kun ennen saattoi melkein kellosta katsoa et kohta ois hikan aika.
Hemppa on mullakin mitattu useasti myös ja rautaa olenkin nauttinut jo vkosta 20 tai jotain.
Imetys ei taida muuten sikainfluenssalta suojata nyyttejämme, oletteko varanneet jotain niistäjiä tai muuta ensiapua jo varalta valmiiksi vauvoillenne? Me ostettiin käsihuuhdetta vierasvaraksi. Lähiviikkoina sen kai huomaa miten se tauti muodostuu..
Safiirilla on jännää,nyytti on pian kainalossa.

Taas huomenna neuvolaan höh..

Taotao 78 39+4

Taotao: juu, ei, täällä ollaan :) Ei mitään oireita. Eilen on taas kävelty ja saunottu, tänään siivottu. Illalla täytyy ottaa käyttää seksi ja siideri sitten :D

Mä luulen, että mulla on vauva laskeutumaan päin. Eilen sattui mahaan eri tavalla kuin ennen ja yöllä kävin tunnin välein pissalla. Keskiviikkona neuvola, toivotaan, että ovat samaa mieltä.

Ja toivottavasti mä en ole kuin äitini. Muuten mulla olisi vielä reilu pari viikkoa aikaa ja käynnistys edessä :D

-N28 + Vänä 39+2 (niukasti Taotaon perässä :D)

Täällä kans yks tyytyväinen majailija, josta ei synnytyksen oireita kuulu! No, tulee sitten, kun on valmis tai viimeistään sitten, kun laitetaan tulemaan. :) Oon toistaiseksi ihan kärsivällinen. Nyt vauveli sentään taas könyää enemmän, kun välillä piti niin hiljaiseloa. Yhtenä iltana luulin, että ei kai se mokoma meinaa taas kääntyä istumaan!! Toivottavasti ei... Ei se ole tainnut ruveta edelleenkään laskeutumaan tai ainakin vatsa on ylhäältä täysi ja alhaalta tyhjä. Odotellaan... :)

Lalla 39+0

Moi.
Meillä vauva on tosi rauhassa, liikkeitä joutuu välillä jo oikein etsimään. Kivuttomat supistuksetkin on vähentyneet. Monen tunnin menkkakipuja oli kyllä senkin edestä eilen.
Neuvola on taas takana ja seuraava aika ois ma, jolloin 40+4 linssissä.
Sf-mitta oli 34 ja vauva tosi syvällä lantiossa, sykekin oli nyt normaalimpi kun viimeksi. Tämä oma terkkari veikkaili 3-3.5kiloseksi, vaikkakin vaikea kuulemma veikata, kun on niin alhaalla.
Välillä olenkin 10 minsan sisällä saanut käydä 4 kertaa vessassa lirauttamassa 1/2 teelusikallista, kun vauva painaa niin. Muuten 2lla vessa reissulla olen selvinnyt viime yöt. Pissahätä on aiheuttanut jo monta kuukautta aina supistuksen. Eilen heräsin päiväunilta tajuttomaan alavatsapoltteeseen, joka meni ohi heti kun pääsi vessaan. Supistus se ei ollut, vatsa ainakin oli lötkö. Olenkin miettinyt tota vessassa käyntiä synnytksen aikana, kokoajanhan siinä täytyy olla sellanen olo et pissaat housuun tai sit et rakko halkee..vai synnyttäneet..onko näin? Vai juostaanko siinä yhtämittaa vessassa, vai laitetaanko joku katetri?
En odottele kauheesti enää synnytksen alkua, se on kuitenkin tahtomattakin peruuttamattomasti edessä aikas pian. Mikään ei juuri kyllä huvita, enkä uskalla kellekään oikein soittaakaan kun ne lurjukset luulevat et ilmottelen vauvan syntyneen.
Onhan tämä loppuaika mennyt loppupeleissä aika nopeasti, toivottavasti kaikki arkiset ja jo niin tylsiltä tuntuvat asiatkin olis sitten kivempia kun on se vaavikin täällä.
Kun olen oman vauvani saanut, niin joudun varmaan kertaamaan jo vauvautuneiden kirjotuksia täällä, sitten kun on joku "vertailukohde", nyt kun ei vielä oikein tiedä mistä ne puhuu;).

Tsemppiä meille,joilla odotus vielä jatkuu ja teille jotka saatte jo nautiskella pikkupaketeistanne.

Taotao ja 39+6

Moi!

Taotao: Mä mietin kanssa tota vessassa juoksemista ennen synnytystä. Loppupeleissä sitä hätää ei sit kuitenkaan sillä tavalla ollut sillon. Avautumisvaiheessa kävin aika tiheesti vessassa, mutta epiduraali kun vei kivut, niin myös hätä katosi. Ja sitten ponnistaessahan olikin jo sen toisen hädän tunne ja siinä ei auttanut kuin antaa mennä ponnistaen, tuli ulos sitten mitä tuli :) Kätilö ei tietenkään mitään maininnut ja mieskin väitti, että ei mitään huomannut, mutta mulla oli kyllä tunne, että jotain muutakin kuin vauvan väänsin siihen sängylle :D

Meillä arki kotona jo jotenkuten rullaa. Välillä pientä vaivaavat vatsakivut, joten ennen ateriaa vedetään cuplatonia ja kerran päivässä maitohappoja. Monta päivää olivat nuo mahakrampit poissa, mutta nyt kun eilen aloitettiin d-vitamiini, niin tuntuu, että taas kiertää :( Kokeneemmat!! Onko teillä ollut vastaavaa tilannetta? Tottuuko maha vitamiiniin vai oletteko kokeilleet vaihtaa merkkiä? ...voihan tietenkin olla, että tuolla vitamiinilla ei ole asian kanssa mitään tekemistä ja nyt on vaan kiusallisen kakan päivä.

Vauvan luonnekin alkaa hahmottua pikkuhiljaa. A on kiltti ja rauhallinen 90% ajasta, mutta sitten kun jokin asia ei mene niin kuin hän haluaisi (inhoaa esim. vaippojen vaihtoa ja suihkusta tuloa eli varmaan kylmä inhottaa), huutaa kuin syötävä. Rauhoittuu onneksi aina tissille tai syliin. *koputtaa puuta* Todella vähän pieni mies onneksi itkee. Yölläkin ehdin yleensä alkaa syöttää ennen kuin itku alkaa (3-4n tunnin välein, päivällä väli on vähän lyhyempi). Millaisia teidän muiden nyytit ovat?

...jaahan ja nyt se alkaa. Vaipanvaihtoon ja syömään siis :D

i

Yhteistyössä