V
"vieras"
Vieras
Olin äsken lepäämässä sängyssä ja vielä yövaatteissa kun flunssa vaivaa. Ovikello sitten soi ja enkä mennyt avaamaan. En avaa koskaan ovea, jos tiedän ettei joku tuttu ole tulossa silloin. Nämä tutut on sitten sukulaisia ja tiedän varmasti milloin tulevat kun eivät asu tällä paikkakunnalla. Olenko omituinen vai tekeekö joku muukin näin? Oven puolelta ei nää onko kukaan kotona kun sillä seinällä vain yksi pieni ikkuna ja muut ikkunat päinvastaiselle puolelle, jonne ei näin talvella ainakaan pääse katsomaan. Nuo jotka soittelee ovikelloa on joko jotain kauppiaita, jehovantodistajia tai naapureita. Naapureiden asiat ei kuulu minulle kun miestä ne tavoittaa enkä pysty sanomaan edes muuta kuin ei ole kotona. Kauppiaiden ja muiden kanssa en jaksa alkaa tarinoimaan. Siis näin ei ole ollut aina, mutta nyt en jaksa vaan sitä ei kiinnosta, ei jaksa, en tiedä milloin jne. vastaamista kun tiedän 100% varmasti ettei asia koske minua lainkaan. Tosin joku naapurin juttu voi joskus olla minullekin kuuluva, mutta kyllä ne on tähän asti vain miestä koskenut, kun se taloyhtiön hallituksessa ja puivat siihen liittyviä asioita. Tai toinen voi olla vaikka tuo naapurin vanha kyylämummo joka valittaa kaikesta kaikille. Vasta olin sen hampaissa ja oikein odotti kun tulen ulos ja alkoi paasaamisen. Kaiken huipuksi se mummo oli väärässä. Alkoi rettelöimään paperinkeräykseen laittamastani väärästä paperikassista. No sanoin siinä lukevan, että sopii paperinkeräykseen niin ei uskonut vaan kiikutti sen pussin minulle. Näytin sille sen tekstin missä lukee sopii paperinkeräykseen niin henkeään haukkoen ja jupisten mutta kun, mutta kun... lähti pois.