En enää kestä työttömyyttä.. Mistä ihmeestä olette saaneet töitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Lotta"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"Lotta"

Vieras
Puoli vuotta olen ollut työttämänä ja kaikkia keinoja olen yrittänyt.
En enää kehtaa roikkua työkkärissä.. Se on niin noloa.
100 firmasta olen saanut viestin: "Kiitos mutta ei kiitos.. Ei.. ei meillä ole töitä..."

Haistakaa vaan paska.. Menetätte ahkeran ja osaavan työntekijän mutta ei niin ei.

[QUOTE="Lotta";28230863]Kaupallisen alan ja johtamisen koulutus. Lisäksi olen opiskellut kasvatustiedettä.[/QUOTE]

Minkä tason kaupallinen koulutus ja johtamisen koulutus? Kauppatieteen maisteri? Merkonomi?

[QUOTE="Lotta";28230886]Molemmat.[/QUOTE]

KTM + merkonomi ja kasvatustieteen opintoja etkä löydä töitä? :O Ohoh. Asutko jossain todella pienellä paikkakunnalla? Vai millainen työura sulla on taustallasi?

Pitämällä silmät ja korvat auki ja olemalla aktiivinen myös itse. Tosin esim. ensimmäiseen vakipaikkaani työanantaja ihan itse kysyi töihin, eikä hän paljon kysellyt, että haluanko olla minkälaisen pätkän, vaan kirjoitti saman tien vakkarisopparin. Siitä kylläkin on jo toistakymmentä vuotta aikaa, joten meininki oli muutenkin vähän eri silloin.

Minä jäin työttömäksi neljä vuotta sitten. Pääsin samantien työkkärin kautta koulutukseen mihin kuului työharjoittelu. Työharjoittelun jälkeen minut vakinaistettiin kyseiseen firmaan ja teen siellä oman alani töitä. Minulla oli hyvä tuuri, mutta tuo on ainakin yksi toimiva tapa.

Mitä jos keksisit jotain itse? Missä olet hyvä? Sinulla on kaupallisen alan koulutus, miten olisi joku nettikauppa tai muu vastaava idea, jota voisit kehitellä? Jokin erikoinen idea, kuten nuo Sanna Kiisken Hope-kuppikakut?

Tsemppiä! Kyllä taatusti vielä jotain löytyy :)

No voin puhua vain omasta itsestäni: olin vuosia joku koulun penkillä(opintoja jäi myös kesken) ja työttömänä plus kotiäitinä.
Kuopus täytti 3v ja hain siivoamaan kesätöihin sairaalaan eli aloitin ns. pohjalta. Sitten otin yhteyttä pieneen yksityiseen dementiakotiin ja tadaa, vakipaikka :D. Sen jälkeen olen vaihtanut omasta halusta kaksi kertaa työpaikkaa mutta töitä on vaikka muille jakais :) ja oma työura alkoi.

Kyselemällä itse suoraan työpaikoista. Vieläkin soittelevat joistain paikoista töihin, vanhojen hakemusten perusteella vaikka nykyisessä paikassa olen olut jo yli 3 vuotta töissä :)

Yhteistyössä