en halua millään ottaa mieheltäni rahaa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mira
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mira

Vieras
siis olen aina ollu sellanen että olen pärjänny omillani eikä ootarvinnu muiden rahoilla elellä..
nyt kuitenkin olen lapsen kaa kotona eikä rahat riitä mihinkään.. olis pakko ottaa mieheltä rahaa mutta kun en halua!
lisään aina vaan kaikki ottamani rahta velkalistaan ja maksan heti pois kun vaan jostain ylimääräistä rahaa saan..
en tiedä mitä tekisin kun jotenkin vaan tuntuu ettei ne ole minun rahoja...

ja miksi te olette yhessä? teillä varmaan on jääkaapissa omat hyllyt omille ruuille? anteeksi, mutta mä en vaan voi ymmärtää, että jos on yhteinen lapsi ja talo, niin miksi on omat rahat. ettekö luota toisiinne?

Ymmärrän tavallaan, että on vaikeaa ottaa toisen rahoja. Mutta olet kotona (palkatta) hoitamassa yhteistä lastenne (ja kotianne) ja menetät koko ajan tuloja - eiköhän ole ihan kohtuullista, että miehesi sinä aikana elättää sinut. Ilman, että ajattelet edes maksavasi mitään takaisin!

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
ja miksi te olette yhessä? teillä varmaan on jääkaapissa omat hyllyt omille ruuille? anteeksi, mutta mä en vaan voi ymmärtää, että jos on yhteinen lapsi ja talo, niin miksi on omat rahat. ettekö luota toisiinne?

samaa mieltä...

siis minä maksan lainaerästä sen minkä pystyn ja mies maksaa kaiken muun. mutta jos esim haluan käydä joskus kampaajalla niin on inhottavaa mennä sinne toisen rahoilla kun se ei oo mikään pakollinen meno..

joo vatsahaavan minäkin pian saan..
en voi sille mitään että tunnen huonoa omaatuntoa kun otan toisen rahat..
ja onhan sekin eriasia kun miehellä menee 15e parturiin, mulla 60e..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

no onko sitä pakko sitten ottaa kaikkein kallein hiustenleikkuu??

Miten niin et voi sille mitään? Voit kyllä, ja paljonkin. Kysymys on vaan siitä, mitä olet valmis tekemään asian eteen.

Pitäisköhän sun miettiä laajemminkin, että miten nää huolenpito- ja tasapuolisuuskysymykset menee. Yritä miettiä sitä jotenkin objektiivisemmin, älä itsesi kannalta. Kuvittele, että mietit jonkun tuttavaperheen asioita.

Alkuperäinen kirjoittaja vv:
no kaipa jokainen nainen haluaa joskus värjäyttääkkin hiuksensa...

no ainako sulla muka menee noin paljon sinne rahaa. elä valita

En ole ap, mutta helpostihan kampaajalle menee 60 euroa. You know, jos värjää tukkaansa, on sitä värjättävä jatkuvasti ettei tule juurikasvua. Ei kerran vuodessa...

Mulla on ollut aina ihan sama tilanne kun sinulla ap. On tosi vaikeaa ottaa toiselta rahaa. Vaikka rahat pitäisikin olla yhteisiä niin kuitenkin se mies käy töissä ja itse lapsen kanssa kotona.. On se eri ihmisillä jotka on tottunu ottamaan muilta rahaa itse kuitenki kaikki menoni maksa 14 vuotiaasta asti.

Alkuperäinen kirjoittaja mira:
siis olen aina ollu sellanen että olen pärjänny omillani eikä ootarvinnu muiden rahoilla elellä..
nyt kuitenkin olen lapsen kaa kotona eikä rahat riitä mihinkään.. olis pakko ottaa mieheltä rahaa mutta kun en halua!
lisään aina vaan kaikki ottamani rahta velkalistaan ja maksan heti pois kun vaan jostain ylimääräistä rahaa saan..
en tiedä mitä tekisin kun jotenkin vaan tuntuu ettei ne ole minun rahoja...

ihan outo ajatus tuo mun rahat ja miehen rahat.Meillä on ainaki yhteiset rahat eikä me lasketa kuka on tienannu mitä ja kuka maksaa mitä.jos kerran yhteises taloudes eletään niin yhteistä on kaikki.en oo ikinä tajunnu pariskuntia jotka elää kuin kämppikset:kaikki maksetaan prikulleen puoliksi ja on olemas minun ja sinun rahoja ja tavaroita.

ihanaa että joku ymmärtää!!
itsekkin muutin pois kotoa 15 vuotiaana ja kaiken olen aina itse maksanu..
olin töissä ennen lapsen syntymää niin sillonkin pystyin itselleni kaiken maksamaan itse, nyt ei jää rahaa mihinkään

ei me kaikkea todellakaan puoliksi makseta..
minä maksan lainaa noin 400e kuussa ja mies kaiken muun..
on vaan hyvin hankalaa nauttia mistään mitä olen miehen rahoilla maksanut

ei me kaikkea todellakaan puoliksi makseta..
minä maksan lainaa noin 400e kuussa ja mies kaiken muun..
on vaan hyvin hankalaa nauttia mistään mitä olen miehen rahoilla maksanut

No miten jos tätä asiaa miettii yhteiskunnallisella tasolla? Onko oikein, että naiset alunperin tienaavat vähemmän kuin miehet, ja sitten kun lapsia tulee, niiden kulut tuntuvat rasittavan naisen tiliä suhteessa enemmän jo itsessään. Sitten lisätään tähän vuodet, jotka nainen viettää vähillä tuloilla. Lisätään vielä miehen luultavasti koko ajan kohoava palkka samalta ajalta.

Pitäisikö naisten siis perheessä olla eri elintasokäyrällä - mies vieköön lapset Thaimaahan, sillä aikaa kun emäntä käy Virossa? Jne...

Yhteistyössä