Lainaanko miehelleni rahaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja old lady
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

old lady

Vieras
Mies jäi kesälomalle ja on rahanpuutteessa, tiliin n.viikko.Itse olen hoitovapaalla, eikä ole siis rahaa mullakaan, paitsi visatilillä.Miehellä ei tahdo raha pysyä käsissä, pelaa pelejä yms. Nyt suuttu mulle kun en halua käteen antaa rahaa, maksan kyllä ruuat ja muut pakolliset.
mies kyllä maksais takasin, mut musta on nyt parempi ettei kasvattas velkojansa taas turhanpäiten .mitä mieltä???

samaamieltä!mullakin rahankäytön kans ongelmia, mies pitää meillä huolen raha-asioista eikä anna mulle aina rahaa kun haluisin törsäämään...osottautunu ihan hyväks keinoks pitää talous kasassa

Otsikon luettuani ajattelin vastata että älä lainaa vaan anna.
Mutta jos toisella on rahankäytön kanssa vaikka pelaamisesta johtuen ongelmia niin ehkä sitten en.En alkoholistillekaan kantaisi bisseä kaupasta jos ei itse kaupalle pääsisi.

Alkuperäinen kirjoittaja noko:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kummallista jos on yhteinen elämä, et miks pitää olla erilliset rahat!!!!!!!!!!

Jospa ne rahat on just siks erillään, ettei kaikki mee peleihin ja humputuksiin?
Ap:lle sympatiat!

no onkohan sit oikea miesvalinta jollei ole luottamusta ja kunnioitusta rahankäytössä!!!

Jospa ne rahat on just siks erillään, ettei kaikki mee peleihin ja humputuksiin?

mut miksi ihmeessä pitää toiselle maksaa sentilleen takas sen mitä lainaa, ei mun oo koskaan tarvinnu miehelle antaa takas rahaa jos oon sen rahoilla ostanu lapsille tai itselleni jotain, samoin minä annan miehelle rahaa töihin ja hän käyttää sitä niin kuin itse haluaa

Nii et pitääkö toisen väkisin kontrolloida toisen rahankäyttöä? eri asia jos on riippuvuus, mut jotkut vaan tykkää käyttää enempi rahaa. suotakoon se heille..

Alkuperäinen kirjoittaja Nellah:

mut miksi ihmeessä pitää toiselle maksaa sentilleen takas sen mitä lainaa, ei mun oo koskaan tarvinnu miehelle antaa takas rahaa jos oon sen rahoilla ostanu lapsille tai itselleni jotain, samoin minä annan miehelle rahaa töihin ja hän käyttää sitä niin kuin itse haluaa

Tää kuvailemas käytäntö (omat tilit, yhteiset rahat, se maksaa, kummalla on) on meilläkin. Ap:n kuviota vaan mietin. Ehkä on ihan hyväkin pitää erilliset rahat, jos toisen rahankäyttö on ihan holtitonta.

Nii et pitääkö toisen väkisin kontrolloida toisen rahankäyttöä? eri asia jos on riippuvuus, mut jotkut vaan tykkää käyttää enempi rahaa. suotakoon se heille..

Niin kauan suonkin, kun omiaan käyttää, eikä elä yli varojensa. Mut jos ei rahat riitä, pitäs miettii uusiksi.

ollaan oltu 11v. yhdessä, aina erilliset rahat, sopii meille, ollaan erilaisia rahankäyttäjiä, tosin nyt kun oon hoitovapaalla, mies joutuu kustantamaan enemmän. mut siis kyllähän sen tarvis se laina maksaa mulle takasin, kun visan puoleltahan mä joutuisin sen nostamaan...
mut vituttaa, kun rahat tuhlataan veikkauksen peleihin yms.

Yhteistyössä