En halunnut imettää lastani - kysyttävää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja a.p.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

a.p.

Vieras
En jaksanut sitä jatkuvaa rinnalla roikkumista ja imetys tuntui todella epämiellyttävältä. Imetin vauvaani kuukauden ja siirryin korvikkeeseen ja olemme kumpikin, minä ja vauva, olleet tyytyväisiä.

Mä en ainakaan kysy mitään, koska itse teen seuraavan kanssa samoin. On niin paljon nopeampaa ja helpompaa. Mielummin pesen kerran päivässä tuttipullot. Imetys oli tuskaa ja hankalaa. Kesti ikuisuuden ennen kuin vauva sai maitonsa ja öisin meinasin nukahtaa imettäessä. Kun vihdoin viimein tajusin luovuttaa imetyksen kanssa, koitti ihana vapaus. Mieskin pystyi hoidella vauvaa öisin.

Taitaa olla provo, mutta hmm.. Et jaksanut jatkuvaa rinnalla roikkumista, mutta jaksat jatkuvan tuttipullorumban? (lämmitys, pesut, keittämiset jne.) Erikoista.

10 sek. mikrossa tai purkki patterin päälle käden ulottuville (öisin tosi nopeaa kun kaataa vaan yöpöydällä olevaan pulloon). ja isompi vauva voi juoda huoneenlämpöistä. ja koskaan en keittänyt ja neuvolassa sanottiin ettei keittää tarvitse jos pesee huolella.

[QUOTE="sintti";23979784]10 sek. mikrossa tai purkki patterin päälle käden ulottuville (öisin tosi nopeaa kun kaataa vaan yöpöydällä olevaan pulloon). ja isompi vauva voi juoda huoneenlämpöistä. ja koskaan en keittänyt ja neuvolassa sanottiin ettei keittää tarvitse jos pesee huolella.[/QUOTE]

hrrrr...no kukin tallaa tavallaan.

Kukin tavallaan. Ei se ruokintatapa kenestäkään sen parempaa tai huonompaa äitiä tee.

Mulla oli yöpöydällä pulloissa valmiiksi mitattuna vedet ja minigrippusseissa valmiiksi mitattuna korvikejauheet. Yöllä vaan jauheet pulloon ja kunnon ravistus. Samalla tavalla otin eväät mukaan kaupungille. Pullojen pesu ja sterilointi kerran päivässä.

en keitä pulloja kun ehkä kerran viikossa. mun mielestä näin on helpompaa kun imettää. pulloja on useita, pesen päivän pullot illalla samalla kun muutkin tiskit, ei mielestäni kovin hankalaa. imetys se vasta olikin.

en pahastu jos sanotaan huonoksi äidiksi, sillä en sitä ole.

vauva syö iltapalaksi maitoa, minä leipää tai jotain.

Taitaa olla provo, mutta hmm.. Et jaksanut jatkuvaa rinnalla roikkumista, mutta jaksat jatkuvan tuttipullorumban? (lämmitys, pesut, keittämiset jne.) Erikoista.

Heh, onhan siinä ihan pikkunen ero kuitenkin..
Vrt. vauva tosiaan on tissillä lähestulkoon ihan kokoajan, et pysty päivän aikana tekemään mitään muuta kuin imettämään.
Ja, vauva syö maitoa pullosta parin tunnin välein puoli tuntia kerrallaan. Pullot pestään ja keitetään kerran päivässä, aikaa menee n. tunti..

[QUOTE="viima";23979889]yöimetys: vauva kainaloon, tissi suuhun ja unta aplloon.
ei vois olla helpompaa.

päiväimetys: vauva syliin, tissi suuhun ja itse voi levätä hetken.
ei vois olla helpompaa.[/QUOTE]

pyh. hirveää tappelua rinnalla, maitoa ympäriinsä, ei sopivaa asentoa, vauva ei tyytyväinen, minä ahdistunut, ruokinta stressasi. nyt vaan maito pulloon, vauva syliin ja pullo suuhun.

[QUOTE="viima";23979889]yöimetys: vauva kainaloon, tissi suuhun ja unta aplloon.
ei vois olla helpompaa.

päiväimetys: vauva syliin, tissi suuhun ja itse voi levätä hetken.
ei vois olla helpompaa.[/QUOTE]

Entä jos ei pysty nukkumaan vauva tississä kiinni?
Tai entä jos ei voikaan "levätä hetkeä", vaan vauva imee vaikka tuntikausia? Silloin olisi ehkä ihan kiva, jos ei olisi itse niin sidottu lapseen, vaan isäkin voisi välillä auttaa. Etenkin, jos on muitakin lapsia...

[QUOTE="vieras";23979908]Heh, onhan siinä ihan pikkunen ero kuitenkin..
Vrt. vauva tosiaan on tissillä lähestulkoon ihan kokoajan, et pysty päivän aikana tekemään mitään muuta kuin imettämään.
Ja, vauva syö maitoa pullosta parin tunnin välein puoli tuntia kerrallaan. Pullot pestään ja keitetään kerran päivässä, aikaa menee n. tunti..[/QUOTE]

Mun vauvani oli tissillä parin tunnin välein, yöllä kolmen-viiden tunnin välein. Eikä se kauaa siinä "roikkunut". Kyllä mä vain ehdin tehdä siinä välissä yhtä sun toista. Unohtamatta sitä tosi seikkaa, kumpi on luonnollisempi tapa syöttää lasta: purkista vai siitä mihin maito luonnostaan kertyy jo ennen lapsen syntymää. Toki ymmärrän, jos imetys ei oikeasti onnistu(sairaus yms), mutta että noin itsekkäästä syystä jättää lapsi imettämättä, niin kyllä se saa kiehumaan. No niin, provosoiduin jo ihan tarpeeksi :D

Vaikka olisikin provo, minä tein täsmälleen kuten ap.kin.
Lopetin siksi etten enää jaksanut sitä kipua ja särkyä, nahan venymistä, tuskaista oloa, sitä että vauva oli lähes jatkuvasti tississä kiinni.
Kyllä minä välillä pienen ohikiitävän hetken nautinkin imetyksestä mutta tein silti päätöksen lopettaa kuukauden päästä vauvan syntymästä enkä ole katunut.
Ja ei, se ei tee minusta automaattisesti huonoa äitiä enkä minä pahastu vaikka joku niin sanoisikin.
Eihän se kerro mistään muusta kuin tämän sanojan typeryydestä.

[QUOTE="eee";23979925]Entä jos ei pysty nukkumaan vauva tississä kiinni?
Tai entä jos ei voikaan "levätä hetkeä", vaan vauva imee vaikka tuntikausia? Silloin olisi ehkä ihan kiva, jos ei olisi itse niin sidottu lapseen, vaan isäkin voisi välillä auttaa. Etenkin, jos on muitakin lapsia...[/QUOTE]

mä en pystynyt, valvoin yöllä tunteja niin kauan kun vauva söi, huonossa asennossa ja kipeänä. vauva ei nukkunut ilman tissiä, nyt nukkuu tutin kans ja saan itekin nukuttua. olen yh ja on suoraansanottuna kiva kun joku muukin voi joskus syöttää vauvaa jos käyn jossain esim. kaupassa tai lenkillä tai uimassa.

en tajua miks edes pitäs imettää jos haluaa mielummin antaa pullosta. allergioita ja sairauksia tulee yhtä lailla. mun vauva kumminkin jonku verran sai äidinmaitoa. onhan se hyvä imetystä kokeilla, mut jos ei nappaa niin mitä sitten.

Mun vauvani oli tissillä parin tunnin välein, yöllä kolmen-viiden tunnin välein. Eikä se kauaa siinä "roikkunut". Kyllä mä vain ehdin tehdä siinä välissä yhtä sun toista. Unohtamatta sitä tosi seikkaa, kumpi on luonnollisempi tapa syöttää lasta: purkista vai siitä mihin maito luonnostaan kertyy jo ennen lapsen syntymää. Toki ymmärrän, jos imetys ei oikeasti onnistu(sairaus yms), mutta että noin itsekkäästä syystä jättää lapsi imettämättä, niin kyllä se saa kiehumaan. No niin, provosoiduin jo ihan tarpeeksi :D

mun lapsi oli tissillä koko ajan. miks on itsekästä? ja jos on, niin mitä sitten? mä vihasin imettämistä. yhteiselo vauvan kans alkoi sujua heti paremmin kun lopetin imetyksen. mitä väliä luonnollisuudella? maailmassa tehdään monia epäluonnollisia asioita.

epäilijöille, en ole provo. tyytyväinen ja onnellinen ihanan poitsun äiti :)

Yhteistyössä