En halunnut imettää lastani - kysyttävää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja a.p.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Jenis";23980593]Ai no nyt mulla tulikin kysyttävää. Onko tää sun mielestä ihan normaali suhtautumistapa?

Sitä maitoa on "joka paikassa" siksi kun se on lajityypillistä... on olemassa imetysliivejä, liivinsuojia, ja se maidontulo muutenkin tasaantuu kun vauva vähän kasvaa. Inhoaminen ja viha on jotenkin vahvoja tunteita tällaiseen asiaan, mun mielestä. Kummunnee jostain muualta kuin imetyksestä itsestään?[/QUOTE]

Enpä tiedä johtuuko muusta, en ainakaan osaa mainita mitään. Kyllä, imetys oli inhottavaa. Rakkautta ja kiintymystä vauvaa kohtaan se ei muuta. Koen vain helpommaksi ja itelleni sopivammaksi antaa pullosta enkä imettää hampaat irvessä siksi koska joku on keksinyt että on pakko.

[QUOTE="juuri";23979861]samaan syssyyn sectioäitien kanssa. Tommosia vähän onnettomia naisimmeisiä.[/QUOTE]

Ja mitenköhän mä olen onnettomampi kun jouduin sektioon? :D
No olin ehkä kipujen takia onnettomampi sillon verrattuna alatiesynnyttäjiin, mutta mites muuten? :D

Koen vain helpommaksi ja itelleni sopivammaksi antaa pullosta enkä imettää hampaat irvessä siksi koska joku on keksinyt että on pakko.

"joku on keksinyt" - oot siis vihainen evoluutiolle? :D Anteeksi nyt, mutta ihan jokainen voi nykyään imettää tai olla imettämättä oman tahtonsa mukaan. LUONTAISESTI kuitenkin ihminen imettää jälkikasvuaan, kuten muutkin nisäkkäät. Ei sitä kukaan ole "keksinyt", ja nykyään se ei enää ole edes "pakko". Jännä silti että se noin vahvoja tunteita herättää.

Kärsi kärsi, kirkkaimman kruunun saat, niinkö? Kuka sen sulle antaa? Miten niin imetys antaa parhaat eväät elämään? Uskotko että kaikki elämässä epäonnistuneet ihmiset ovat saaneet korviketta vauvoina?

sori mut mä en todellakaan tunne kärsiväni mitenkään. imettäminen on ihanaa, kestovaippailu helppoa ja soseet tulee samalla kun teen vaikka kasvissosekeittoa aikuisille. kaiken lisäks erittäin edullista niin ei tartte käydä niin paljo töis joten on enemmän vapaa-aikaa.

jos ei koskaan kokeile, ei voi tietää. yleensä esim kestovaippojen hankaluudest marisee ne jotka ei ole sitä edes yrittäneet. ennakkoluulot ne vain huutelee.

[QUOTE="Jansku";23980149]Pahastutko, jos sanon että sun asenne tekee susta huonomman ihmisen? Lapsihan on hengissä ja tyytyväinen, kuten äitinsäkin :) kiillota sitä sädekehääs jossain täydellisten äitien kerhossa,kitooooosss.[/QUOTE]

En pahastu, todellakaan. Sinulla on oikeus mielipiteeseesi minusta, ihan samoin kuin minulla on oikeus mielipiteeseeni aiheesta. Ihan yhtäläisiä tuomitsijoita olemme molemmat. Paitsi että minun mielestäni lapsen hengissä pysyminen ei ole vielä kummoinenkaan mittari... :)

Imetyskokemuksia näkyy taas löytyvän joka junaan. Jollekin korvikkeet on se helpompi vaihtoehto ja jotkut taas imettävät ihan laiskuuttaan. jollekin imetys on rentouttavaa yhdessäoloa vauvan kanssa ja toiselle taas inhottavan tuntuista pakkopullaa.

Itse tiedän olevani onnekas kun vielä kolmannenkin lapsen kohdalla koen imetyksen helpommaksi kun ajatuksenkin pulloruokinnasta, lisäksi nämä imetyshetket on niin ihania... Mutta tosissaan maitoa on aina tullut hyvin ja imetys on sujunut loistavasti kunhan vauva vaan on jaksanut imeä.

[QUOTE="viima";23980491]mun ohjenuorana on et mä pystyn siihen jos naiset ennen minua ja huomattavasti suuremman katraan ja huomattavasti vaikeamman elämän kanssa ovat pystyneet. nyt ihmiset itkee ja valittaa kun koti, perhe ja lapset vie kaiken mun ajan. mä en ole viel keksinyt sellaista menoa itselleni et se kestäis kaks tuntia pidempään jonka tuo nappula nukkuu päikkäreitä ja selviää ilman rintamaitoa. sillo ku oli ihan pieni mun pääasiallinen tehtävä oli olla häntä varten. kannattaa tehdä ne lapst sellasella välil et ne osaa sen hetken odottaa. ja sillo kun ukko oli niin pieni et imutteli tunnin putkeen hän oli myös niin pieni et kannattelin yhdel kädel ja pystyin itsellenikin ruokaa pistään vaikka rinnal oli syömäs.

mut. jokainen taplaa tyylillään. mä hluan antaa lapselleni parhaat eväät elämään. ja ne jotka inisee et imettäminen vie mun kaiken ajan, kestovaippojen pesu on rnkkaa puuhaa, mä en jaksa sitä nekä tätä, ja p***at.

mein isovanhemmat ja jopa vanhemmat ovatjoutuneet nyrkkipyykil pesee niit sideharsoja ja kokkaamaan joka ikisen perunamössön niist omista perunoista jotka kynnetty ja kylvetty sinne peltoon käsin tahi hevosella. ny me shoppaillaan hypermarketista kertvaippoja, pestään pyykit automaatti koneel, kuivataan kuivureis, haetaan ruuat kaupasta tai tilataan ne kotiovelle ja lapslle syötetään riisitärkkelysruokaa kun tärkeämpää on kattoa mitä lie sontaa sielt telkkarista ja päivttää fbtä 5min välein kun MULLA ON NIIN RANKKAA!!!! ärsyttää.[/QUOTE]

Loppua kohti rupesi kirjoitustyyli muistuttamaan ah niin paljon ouhuttua Eemin äiti-87:aa :D

Viima, hyvä jos on niin helppoa ollu sulle.. maailmassa vaan on paljon muitakin naisia, joille ei kaikille ole helppoa.

Joo, joo tiedetään. Olen vain yllättynyt mistä syistä ihmiset jättävät anatmatta parasta ravintoa lapselleen. kaveril on 4lasta. nuorimmasita yritti imettää ja aluks se onnistu. no, niil on paljo muutaki sättäämist siin elämäs, elikoi, viljelyy, isovanhempii yms yms. eihä se äiti kerkeä ittestään huolta pitää ja loppu tulos oliettei maitoa enää tullut. mut se et sul on eka ja sua ei vaan huvita, ni ei riitä syyks. lapsen elämäs tulee paljon muutakin vastaan mikä ei mutsia välttämät huvita. ei ain voi vaan tuijottaa omaa napaa.

[QUOTE="viima";23980816]Joo, joo tiedetään. Olen vain yllättynyt mistä syistä ihmiset jättävät anatmatta parasta ravintoa lapselleen. kaveril on 4lasta. nuorimmasita yritti imettää ja aluks se onnistu. no, niil on paljo muutaki sättäämist siin elämäs, elikoi, viljelyy, isovanhempii yms yms. eihä se äiti kerkeä ittestään huolta pitää ja loppu tulos oliettei maitoa enää tullut. mut se et sul on eka ja sua ei vaan huvita, ni ei riitä syyks. lapsen elämäs tulee paljon muutakin vastaan mikä ei mutsia välttämät huvita. ei ain voi vaan tuijottaa omaa napaa.[/QUOTE]

:headwall::headwall::headwall:

Äitiys ei ole mikään kilpajuoksu, jossa etsitään voittajia, tai sitä, kuka on hyvä ja kuka huonompi. Äitiys on sitä, että rakastetaan ja hoivataan lasta niin kauan, että se selviää omillaan, ja sitten osataan päästää irti.

Kauniisti kirjoitettu. Minunkaan mielestäni äitiys ei ole kilpajuoksua toisia äitejä vastaan, mutta itseään vastaan voi kilvoitella sen verran, että avoimin mielin kysyy itseltään: onko toimintani nyt lapsen parhaaksi? Jossakin tilanteessa lapsen parhaaksi voi olla imetyksen jatkaminen, toisessa tilanteessa taas sen lopettaminen.

En vain millään sulata tätä palstamantraa, että jokainen äiti on maailman paras äiti. Parempi on ajatella olevansa riittävän hyvä.

Ymmärrän sinua, itseäni imetys välillä ahdisti niin paljon että imettäessäni itkin ääneen. Silloin tajusin että touhun on loputtava. Vieroitin lapsen 5 kuukauden ikäisenä.

Alkuperäinen kirjoittaja Osittaisimettäjä;23980955:
Ymmärrän sinua, itseäni imetys välillä ahdisti niin paljon että imettäessäni itkin ääneen. Silloin tajusin että touhun on loputtava. Vieroitin lapsen 5 kuukauden ikäisenä.

Itsekin itkin imettäessäni, ja raivosin kun se ei onnistunut ja oli yhtä sähläämistä. Oli aivan ihana ja vapautunut olo kun päätin että tämä loppui nyt.

En tajua selityksiä, että imetys tuo läheisyyttä. Voi että, vauva on lähelläni miltei koko ajan, kantoliinassa. Nukkuu vieressäni, pidän paljon sylissä ja ihokontaktissa. En ymmärrä miksi imetys muka on ainoa keino pitää lapsi lähellään.

Itsekin itkin imettäessäni, ja raivosin kun se ei onnistunut ja oli yhtä sähläämistä. Oli aivan ihana ja vapautunut olo kun päätin että tämä loppui nyt.

En tajua selityksiä, että imetys tuo läheisyyttä. Voi että, vauva on lähelläni miltei koko ajan, kantoliinassa. Nukkuu vieressäni, pidän paljon sylissä ja ihokontaktissa. En ymmärrä miksi imetys muka on ainoa keino pitää lapsi lähellään.

Ja mä taas en ymmärrä mikä siinä imetyksessä on niin hankalaa. Näin me ollaan erilaisia :) Mulla on kans molemmat lapset kulkeneet liinassa/repussa lähes koko ajan - kuopus edelleen, vaikka on jo puoltoista - ja siinä se imetyskin meni samassa. En ymmärrä miksi pitää sählätä tai raivota, mutta sen ymmärrän että hommasta ei tuu mitään jos itku tulee. Ehkä imetystuesta ois ollut apua, tai ehkä on päätetty jo lähtiessä että tämä homma ei sitten tule onnistumaan?

Yhteistyössä