en jaksa enää imettää..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sitruunasuola
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sitruunasuola

Vieras
Olin ajatellut että lapsi kyllä itse vierottuu, mutta nyt olen jo kurkkuani myöten täynnä tätä imetystä. Taapero on siis jo 1v10kk eikä loppua näy. En vaan jaksa enää, eikä tuo sitä enää tarvitsisi, muuten kuin ehkä lohtua ja läheisyyttä tuomaan. Miten ihmeessä saan imetyksen loppumaan?

Just niin. Lapsi vieroittuu itse kyllä kouluikään mennessä, onhan noita dokumentteja nähty.
Jotkut asiat vaan vanhempien pitää päättää. Ei oo hyväksi lapselle että hön saa ite päättää kaikesta. Tuo korustuu vaan tuossa uhmaiän kynnyksellä.
Opeta sille että lojduksi ja läjeisyydeksi riitttää syli ja halaus. Sitte taas voi jatkaa leikkejä. Vähennä imetykset ensin nii. Että viimeiseksi jätät sen tärkeimmän(mikä se hälle sitten onkaan) ja sitte lopetat senki vaikka niin että mies hoitaa lasta.

haloo? Lopetat vaan.

Ajattelin,että tässä joku 2kk vauvan äiti itkee, että byhyy, mutta ton ikänen..... 2 kk vauvan äidille olisi ajatukset, että hitsi mikä urpo mutta tossa vaiheessa.. Eikun lopetus vaan!!!

Yrittäkää hiljalleen vähentää ja siitä se lähtee... Saattaa olla haastava ikä ja huutoja edessä, mutta onnistuu jos niin päätät. Puoliso tueksi ja korvaavaa puuhaa peliin, esim. iltasatua. Meillä siirryttiin tuttiin, mikä nyt tietty ei ole paras yli yksivuotiaalle, mutta pienempi paha sitten kuitenkin...

Älä luota sinappiin, meidän lapsista 2/3 on rakastanut sinappia 1v ikäsestä lähtien :D

Kerrot jo noin isolle, että ei nyt, saat sitten päikkäreiden jälkeen tai ruuan jälkeen tai millon onkaan. Eli et anna enää millon vaan vaan pelkästään aina jonkun jälkeen... pikkuhiljaa unohtuu kun pidennät aina sitä väliä. Ihan varmasti vierottuu kivasti viikossa.

Niin no näin jälkiviisaana voisi todeta että olisi kannattanut lopettaa aiemmin, nyt seurauksena on itkupotkuraivarit.. Että kaikki neuvot ovat kullanarvoisia.

Uh, niinpä! Ap niin jaan sun tunnelmat, olemme täysin samassa tilanteessa. Lapseni on 1 v. 11 kk.

Meillä imetys venyi, koska lapsi on maitoallerginen ja sopivan maitotuotteen löytäminen kesti siihen asti että lapsi oli 1 v. 8 kk. (siis kaikki altistukset, lääkärikäynnit yms.). Koska lapsi on höyhensarjalainen ja kävimme aikanaan kasvukontrolleissa, ei tullut edes mieleen lopettaa imetystä ennen kuin sopiva maito on olemassa. Ja kun se löytyi, kesti vielä ennen kuin lapsi oppi juomaan sitä, siis tottui sen makuun.

Sitten lopettelin imetystä ja oli enää 1-2 imetyskertaa päivässä jäljellä, ja ajattelin lopettaa juuri. Ja sitten yhtäkkiä, kun rinta ei ollut enää kiinnostanut lasta juurikaan melkein pariin kuukauteen, siitä tulikin huipputärkeä. Lapsi rupesi kaivamaan rintaa joka paikassa ja koko ajan ja olisi killunut siinä kiinni varmaan koko ajan jos olisin antanut. Ja nyt siis näistä lähtökohdista pitäisi siis lopettaa...

Nyt lapsi aloittaa hoidossa ensi viikolla, ja mietin pitäisikö vielä lykätä imetyksen lopettamista siihen asti että on edes jotenkin tottunut hoitoon. Ettei tule liikaa muutoksia yhdellä kertaa... olen ajatellut laittaa laastarit nännien päälle ja sanoa, että äidin tissit ovat kipeät.

[QUOTE="tähti";26772784]Uh, niinpä! Ap niin jaan sun tunnelmat, olemme täysin samassa tilanteessa. Lapseni on 1 v. 11 kk.

Meillä imetys venyi, koska lapsi on maitoallerginen ja sopivan maitotuotteen löytäminen kesti siihen asti että lapsi oli 1 v. 8 kk. (siis kaikki altistukset, lääkärikäynnit yms.). Koska lapsi on höyhensarjalainen ja kävimme aikanaan kasvukontrolleissa, ei tullut edes mieleen lopettaa imetystä ennen kuin sopiva maito on olemassa. Ja kun se löytyi, kesti vielä ennen kuin lapsi oppi juomaan sitä, siis tottui sen makuun.

Sitten lopettelin imetystä ja oli enää 1-2 imetyskertaa päivässä jäljellä, ja ajattelin lopettaa juuri. Ja sitten yhtäkkiä, kun rinta ei ollut enää kiinnostanut lasta juurikaan melkein pariin kuukauteen, siitä tulikin huipputärkeä. Lapsi rupesi kaivamaan rintaa joka paikassa ja koko ajan ja olisi killunut siinä kiinni varmaan koko ajan jos olisin antanut. Ja nyt siis näistä lähtökohdista pitäisi siis lopettaa...

Nyt lapsi aloittaa hoidossa ensi viikolla, ja mietin pitäisikö vielä lykätä imetyksen lopettamista siihen asti että on edes jotenkin tottunut hoitoon. Ettei tule liikaa muutoksia yhdellä kertaa... olen ajatellut laittaa laastarit nännien päälle ja sanoa, että äidin tissit ovat kipeät.[/QUOTE]

Ja siis syy siihen miksi olen niin lopen täynnä imetystä on se, että minulla tulee maitoa vain toisesta rinnasta enää ja imetys tekee nii-in kipeää kun on vain se yksi käytössä noin ison lapsen kanssa.

Muissa tapauksissa varmaan ihan suht helpolla jatkaisin sen muutaman viikon, että lapsi on tottunut hoitoon kun näin pitkälle jo meni tuon maitoallergian ym. takia. Mutta mitta on niin täynnä, tuntuu etten vain enää kestä kun joka kerta on yhtä tuskaa.

No, mä olen sanonut molemmille, että nyt on äidin tissit menneet rikki. Ei tule enää maitoa. Näin on sujunut siis 8,5kk ikäisen ja 11,5kk ikäisen kanssa imetyksen lopetus. Luulisin, että taaperokin ymmärtää, kun noin sanoo ;-)

Kylmästi lopetat vaan. Mä päätin lopettaa tytön ollessa 1v2kk ja meni tosi hyvin :) Keksittiin muita läheisyysjuttuja ja tuntui siltä että välimme jopa parantuivat imetyksen loputtua. Ja tuli isästäkin samalla tasa-arvoisempi lohduttaja. Oli muutenkin tosi vapauttavaa saada kroppa takaisin (imetyksen aikana mulla valui tosi paljon maitoa ja se oli rasittavaa)

Yhteistyössä