En kehtaa/uskalla mennä gynekologille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mistä rohkeutta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mistä rohkeutta

Vieras
Pitäisi mennä papa-kokeeseen (ja varmaan muutenkin tarkistuttamaan, että kaikki on kunnossa), mutta en vaan ole saanut aikaiseksi.

Pelottaa ensinnäkin, että se tutkimus/näytteentto sattuu ja paljon (minulta on joskus kauan sitten otettu papa-koe, ja se muistan sen tuntuneen erittäin epämiellyttävältä, vaikka lääkäri vakuutteli ja vakuutteli, ettei sen kuulemma pitäisi sattua lainkaan).

Ja no, lisäksi en vaan kehtaa mennä sinne esittelemään läskejäni ja takapuolessani olevia finnejä ja muuta sellaista.

Mene rohkeesti vaan, kyllähän se voi tuntua epämielyttävältä näytteenotto, mutta voithan ottaa vähän etukäteen särkylääkettä. Ja kyllä lääkäri on nähnyt kaikenlaisia naisia, läskejä ja finnejä ja patteja. :)

Juu ei gynellä käyminen mitään lystiä ole, mutta onhan se välillä vaan mentävä jos meinaa pitää huolen itsestään. Onhan ne gynet nähneet vaikka minkänäköisiä haisevia pyllyjä. Pitää ajatella, ettei ite ole ainakaan pahimmasta päästä.:LOL:

Menehän reippaasti, lääkärit ovat nähneet kaikkea ja se on heille vain työtä.

Lohdutukseksesi voin kertoa, että menin kerran gynelle haarat ruvella. Olin varannut ajan etukäteen ja kävin pitkän lenkin (yli 20 km) edellispäivänä puuvillaiset pikkuhousut jalassa. Ne hiersivät molemmilta puolilta ihan vereslihalle. Oli kyllä kieltämättä vähän noloa mennä, mutta totesin vaan niin kuin asia oli ja gyne totesi, että on kyllä kipeän näköiset jäljet. Se siitä.

Sekään näyte ei välttämättä tokalla kertaa oo paha. Mulla ekakerta oli hirveä mutta seuraavat ihan helppoja. Kyl se kannattaa käyä aina välillä tarkastuksessa eikä suotta nolostella. Ne lekurit on nähneet alapäitä jokalähtöön näppylöineen kaikkineen.

Sama ongelma :/ tiedän niin tunteesi.
Olen 36 ja käynyt vain seulonnassa 2 kertaa. Ens kerran menen sitten 40v. Ellei pakko ole jostain syystä aikaisemmin.
Todella kiusallista se on. pelkään ja jännitän. Minulla on sattunut ihan älyttömästi. Viimeksi hoitaja yritti ottaa näytettä n. 20 min, se oli tuskaa. Lisäsyyksi selvisi että kohtu sijaitsee jossain alhaalla takana jolloin vaikea löytää:/

restricted-979.jpg

• Tykkää
Reactions: Nuri
Olet aikuinen ihminen. Aikuisuuteen kuuluu se, että tärkeitä asioita tehdään, vaikka ne tuntuisivat kuinka ikäviltä tai pelottavilta tahansa.

Helpoiten homma hoituu siten, että tartut härkää sarvista ja varaat heti ensimmäisen mahdollisen ajan, ja menet sinne. Koska tiedät, että homma jännittää sinua, varaat sille niin paljon vapaata aikaa ympärille, ettet mitenkään voi myöhästyä, eksyä, tms. Päätät etukäteen meneväsi paikalle, vaikka kroppasi kehittäisi minkälaisia sairauksia tahansa.

Lääkärissä kannattaa heti sanoa jännittävänsä tilannetta, jotta lääkäri osaa ottaa sen huomioon. Asiasta voi mainita myös aikaa varatessa, koska jotkut lääkärit keskittyvät hoitamaan enemmän jännittäjiä kuin muut lääkärit. Kannattaa muutenkin sanoa kaikesta, mikä huolestuttaa, vaikka päättää, että käy juttelemassa hoidosta, jos ei muuta alkuun uskalla.

Hyvin se menee!

ei se toki hauskaa ole, ja kyllä se papa saattaa hieman sattuakin. mutta kyllä siellä kannattaa oman terveytensä takia käydä. tietää että kaikki on sitten kunnossa. eikä ne vahtaa läskejä eikä finnejä, ei se ole mikään kauneuskilpailu

Naiset luulee, että koko maailma pyörii heidän pyhän vulvan ympärillä. Ihan gynekologitkin tsiigailevat millainen toosa asiakkaan on ns. visuaalisessa mielessä.

Huoh.

Moi, olen gynekologi ja tarkoitukseni on auttaa ja neuvoa ei arvostella ja ihmettellä. Olen ollut työssäni vähän reilu 7vuotta ja olen varmasti nähnyt läskiä ja finnejä paljon enkä kiinnittä siihen mitään huomiota :) Gynellä käyminen on täysin luonnolista eikä sitä tarvitse pelätä tietenkin on ymmärrettävää, että käynti voi jännittää, mutta siinä tapauksessa voi vaikka sanoa hoitajalle jännityksestä. :)

Yhteistyössä