En kestä muita lapsiperheitä yhtään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minä

Vieras
Ennenvanhaan omassa lapsuudessa kaikki oli reilua. Ja rehellistä. 70-80-luvulla.

Siis niin, että jos oli vaikka tarha tai uimakoulu, niin äiti vei laspet hoitoon/uimakouluun ja sanoi heit ja lähti. Potku perseelle ja kaikki samalla viivalla ja niin pois päin. Lapset tiesivät että erityiskohtelua ei ole luvassa ja kaikki yhtä tärkeitä ja toiset pitää ottaa huomioon ym. jos käytttäytyy huonosti, sitä ei selitetä millään vaan tupenrapinat kotona ja vinkuvaa kakaraa ei jätetty sinne uimakouluun. turpa kiinni ja niin pois päin tai sitten ei ole valmis.

nykyään. Vein lapsia uimakouluun. ERäs jos toinenkin mamma (nykyajan äiti) selittää näille nuorille uimaopettajille suunnilleen oman nikopetterinsä ( nämä paapotut lähes aina poikia) elämäntarinan. Miten hän on sellainen ja miten häntä nyt ujostuttaa tulla ja pelottaa ja siis tällä tavalla antaa ymmärtää, että juuri omaa lasta on pidettävä kädestä koko ajan.Eli siis jos ryhmäsä vaikka 10 lasta, ja 1 opettaja, hänen pitä pitää 5 poikaa samalla kädestä. Ja olen kerhossa todistanut, että nämä joille erityiskohtelua vaaditaan, ovat aina niitä röyhkeitä, jotka hakkaavat muita jos huvittaa jasanovat kerhotädille, että et sinä minua määrää.

Sama homma päiväkodissa.Lähes aina nämä röyhkeimmät ja itsekkäimmät lapset esittävät sinne vietäessä jotain ujoa ja heidän äitinsä ja isäsnä soittelevat ja laittavat sähköpostia ja viedessä vaaditaan erityiskohtelua ym. ja lapselle on järjestettävä paras kaveri sinne, niin että hänellä on aina kaveri.

tällaista curlingia harrastetaan tosi paljon. Jos olet vanhanajan äiti, jonka mielestä reilu peli on tärkeää, lapseesi eivät nämä ohjaajat anna huomiota, koska he haluavat pitää työntäs ja näillä röyhkeillä on röyhkeät tavat. he valittavat jne.

Eräskin mamma jolla isot lapset ja jotka vinkuvat aina julkisella paikalla ja ovat kuin vauvoja. eivät edes kävele itse. suunnilleen kantaa nämä pojat vielä vaikka vanhempi on koululainen. Kauhea selitys jos tapaat tuon mamman, kuulet koko poikien elämäntarinan ja millä mielellä ovat aamulla heränneet ja ovatko nukkuneet päikkäreitä ja miten on syöty tänään ja milloin käyty vessassa ja mikä nyt tänään kiukuttaa ja miksi. samoin tämän hakkaajakakaran vanhempi kertoi aina, että kun tänään ei huvittaisi tulla pikkuista kultaa hotioon, kun on nyt nukkunut huonosti tai päikkkärit jäivät lyhyiksi tai ym ym ym ym eli annetaan ymmärtää että oma lapsi nyt vaatii erityiskohtelua jostain syystä. aina.

ja siis jos kaikki 12 äitiä kertoisi oman lapsen päivän suolentoiminnot ja nukkumiset viimeiseltä vuorokaudelta/viikolta, niin eihän sitä kerhoa edes ehtisi pitää. eikä se ole olennaista.kaikille pitäisi olla sama kohtelu.

siis toiseksi viimeisessä kappaleessa. eli hakkaajakakaran vanhempi kertoi että ei huvittaisi pikkuista kultaa tulla hoitoon, ja koko kerhoväen piti aina kerjätä häntäj äämään hoitoon.

:laugh: Ymmärrän ärtymyksesi vaikken onneks kauheesti ole vielä moisiin tilanteisiin joutunut. Mutta muakin ärsyttää tosi paljon vanhemmat jotka lässyttää koko ajan lasten seurassa suunnilleen aikuisillekin ja just selittää sitä miten maailman ihmeellisin kakara se hänen muksunsa on ja miten on mitäkin tehnyt ja oppinut ja miten häntä pitäis huomioida ja ymmärtää. EI KIINNOSTA, sori, oon tyly. Lässytys ärsyttää. Oma poikakin 3 v kattoo niitä tätejä yleensä suu auki kun ei tajua mitä ihmettä ne höpöttää kun eivät osaa kunnolla puhua. :kieh: ;)

nojaa enpä tiedä. siis toki jotkut vanhemmat lellyyttävät lapsiaan ja meno on mahdotonta mutta kun astutaan päiväkodin ovesta sisälle ja äiti lähtee ja vastuu siirtyy minulle niin ihan samoilla periaatteilla kaikkia lapsia kasvatan ja hoidan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
siis toiseksi viimeisessä kappaleessa. eli hakkaajakakaran vanhempi kertoi että ei huvittaisi pikkuista kultaa tulla hoitoon, ja koko kerhoväen piti aina kerjätä häntäj äämään hoitoon.

siis jäämään kerhoon.

Juu. En ole koskaan ymmärtänyt, miten kukaan äiti voi kuvitela, että ketään muuta voi kiinnostaa yhtään hänen lapsen suolentoiminnot tai nukkumiset.

Tottakai jokaiselle äidille oman lapsen nukkumiset ja suolentoiminnot ovat tärkeitä, jo arjen sujumisen kannalta. Mutta ei olisi tullut mieleenkäään alkaa selostaa onko lapsi oppinut konttaamaan 1kk tai 1v (sori, enmuista enää missä iässä opitaan mitäkin) tai miten on nukkunut. Ei kiinnostaisi pätkääkään kuunnella moisia kenenkään toisenkaan lapsesta.

Minulle olisi puistossa riittänyt, että lapset olisivat osanneet leikkiä kauniisti hakkaamatta toisiaan päähän tai heittelemättä hiekkaa tai etuilematta tai kirkumatta. ja olleet kohteliaita.

siksi minusta vauvanhoito olikinnautinnollisinta, koska silloin ei ole pakotettu katsomana sitä toisten järkyttävää showta.

ko äidille tekisi hyvää mennä töihin niin tulisi muutakin sisältöä elämään.
ja jos kerhossa ohjaajat lähtevä tuollaiseen mukaan, niin eipä ole kovin ammattitaitoisia.

Joskus ajattelin, että kun vien lapseni kerhoon ja tämä mamma pyyhältää pikku nikopeetterinsä kanssa paikalle, kysyn heti kuuluvalla äänellä, että miten pikku nikopeetter on tänään jaksellut? onko 4v nikopeetter nukkunut yön hyvin? entä päiväunet? Miten pitkät hän on nukkunut tänään? Onko hän väsynyt? Onko käynyt vessassa lähtiessä vai pitääkö käydä nyt? mistä syystä tänään kiukuttaa ja pitää hakata toisia päähän leluilla ja juosta käytäviä? eikö ole tänään ehtinyt liikkua tarpeeksi niin nyt pitää saada juosta käytävillä? Entä miten hän on syönyt tänään ? kiukuttaako, koska ei ollutkaan lempiruokaa? ym ym ym ym ym ym ym ym

en vaan koskaan kehdannut.

Sitten yläkoulussa nämä samat pikkukullat eivät osaa myöskään vielä pakata omaa laukkua tai suoraan sanoan pyyhkiä takamustaan. Ja läksyjä ei tehdä jos äiti ei ensin muistuta 20 kertaa.