En kyllä rehellisesti ymmärrä mikä siinä imettämisessä niin vaikeaa on.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja real mom
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Onneksi suurin osa äideistä osaa olla syyllistymättä ja tietää tehneensä parhaansa. Kaikkia ei voi miellyttää, eikä ole tarvis. Ikävä kyllä tällaisilla aloituksilla ei aikaan saada mitään positiivista, päinvastoin. Nykyvanhemmuutta arvostellaan monin tavoin ja tuoreet äidit ovat monesti stressin alla yrittäessään saavuttaa ja saada onnistumaan sen kaiken mitä muut on määritellyt kuuluvaksi hyvään ja oikeaan äitiyteen. Tukeva ja ohjaava imetystuki on hyvä juttu ja moni saa siitä apua. Aloittajan toimivalla tavalla homma ei kuitenkaan toimi, mutta sehän ei ollut edes tarkoitus vaan turhanpäiväinen provoaminen ja oman näkemyksen (paremmuuden) korostaminen muita lyttäämällä ja haukkumalla.

Minä olen neljän lapsen vauva-aikoina tehnyt ruokaa yhdellä kädellä samalla imettäen. En todellakaan olisi niitä alkanut pakkaseen tekemään. Olen imettänyt myöskin isompien lasten lattialla istuen, leikkejä katsellen ja niihin osallistuen. Välillä juossut lasten huoneeseen vauva käsivarsillani puuttumaan lasten kahinoihin. Kyllähän se melkein kaiken ajan vei alkukuukausina, eikä tukiverkkoja meillä ollut, mutta en silti usko, että isommille mitään traumoja jäi. Huusholli sai ensikuukausina olla miten vaan ja onneksi mies oli, ja on edelleen kuvioissa, joten siivoaminen oli pitkälti hänen huolensa. Minäkin uskon, että sisukkaimmat onnistuu kyllä imettämisessä, mutta uskon myös, että JOILLAKIN HARVOILLA on ihan elimellinen syy, miksi imetys ei onnistu. Joko äidillä tai lapsella tai molemmilla. Mutta ikävän yleistä on nykyisin luovuttaa helpolla, monessa muussakin asiassa.

No eipähän sitä niin kauan tajuakkaan, kun itsellä riittää maito. Mulla on neljä lasta eikä kellekkään ole tullut kuin "tilkka" maitoa. Ekan ollessa ihan pieni harmittelin neuvolassa ettei tule maitoa niin terveydenhoitaja tokasi mulle vaan, että miksi kiusata itseään asialla. Kehotti vaan lopettaa imetyksen:(

oli keskonen eikä ensimmäiseen kuukauteen saanut pisaraakaan maitoa. Kun alkoi saamaan sai nenämahaletkulla pitkään. Sitten jaksoi pullosta imeä pitkään ja kun voimia oli imeä rintaa oli 4kk ja arvaa kaksi kertaa alkaako enää syömään rintaa?
Taas joku hihhuli siellä miettii kuin puoijumala joka tietää kaikesta kaiken. Mieti joskus ääliö mitä sanaot.

Minulla toinen kaksosista alkoi tuossa iässä syömään rintaa niin että viikossa saimme hylätä korvikkeen. Eli älä sinäkään yleistä :)

Niin. Mulla on kaksi lasta, eikä kummallekaan tullut pisaraakaan maitoa. Ihan lääkärit sairaalassa ihmetteli asiaa, lopulta totesivat ettei sille mitään mahda, korviketta vaan. Siinä ei paljon tissi suussa makoilu auttanut.

Mut ap:n mielestä ois tietenkin pitänyt antaa lasten kuolla nälkään, ois ainakin ollut luonnollista.

Noh, kaikessa ei aina vaan voi onnistua.

Itse aloitin osittaisimetyksen kun vauva oli 5 viikkoa vanha, koliikki oli niin paha että kertakaikkiaan tarvitsin lopulta kunnon yöunet ja silloin tällöin irtiottoja vauvasta että jaksoin. Tuolloin tietysti jouduin jättämään vauvalle ruokaa pulloon, kun vein itsekkäästi tissini muualle. 6 kk täysimetystä olisi ollut haaveissa, mutta meidän vaativan vauvan kanssa se oli melko epärealistinen tavoite, enhän olisi päässyt huilaamaan missään vaiheessa.

Äh, kuinka jaksatte tuhlata aikaanne vastaamalla moiselle sivistymättömälle, empatiakyvyttömälle ihmiselle? Ei se ymmärrä, vaikka mitä selittäisitte. Hän on päättänyt, miten asiat on. Kannattaa jättää omaan arvoonsa. Surullinen olen kyllä hänen lapsensa puolesta, kun äidiltä puuttuu elämänviisautta.

vauva vaan tissille, ja senkun syö ja makaa. kuinka vaikeeta se voi olla? maitoa tulee kun antaa tulla, kaikenlaiset maidonloppumisjutut on vaan omaa tyhmyyttä tai laiskuutta. jos ei usko, niin suosittelen seuraamaan esim. kissanpentujen ensiviikkoja. se emo ei tee muuta kun syö ja imettää ja nukkuu. ja maito riittää.
on vaan nykymammoilla niin hirveän vaikeeta olla paikoillaan sen muutaman kuukauden mitä vauva tarvitsee.

Hei, jos olet oikeasti kiinnostunut ymmärtämään tuota itsellesi vierasta näkemystä, tervetuloa imetystukiryhmään! Siellä saisit halutessasi tutustua erilaisiin kokemuksiin aiheesta. Nimimerkillä itku kurkussa ja nännit verillä monta kuukautta taistellut ja kaikki tarjolla olleet ja kivenkolosta kaivetut avunhakukanavat käyttänyt - ei ollut helppoa ei, mutta onnistui jotenkin.

No eipähän sitä niin kauan tajuakkaan, kun itsellä riittää maito. Mulla on neljä lasta eikä kellekkään ole tullut kuin "tilkka" maitoa. Ekan ollessa ihan pieni harmittelin neuvolassa ettei tule maitoa niin terveydenhoitaja tokasi mulle vaan, että miksi kiusata itseään asialla. Kehotti vaan lopettaa imetyksen:(

sun th oli ääliö. jos sulla erittyy prolaktiinia ja löytyy maitorauhaset, sekä osaat syödä ja juoda tarpeeksi, maitoa tulee. se on ihan sama fakta kun että maa pyörii auringon ympäri, fakta.

ja myös miehille, ketkä eivät tiedä hevonvittuakaan imetyksestä, mutta rakastavat besserwisseröidä ketjuissa mitkä ei niille kuulu.

Meinaat että imetys on joku salainen riitti mikä tapahtuu suljettujen ovien takana, josta kukaan muu ei tiedä mitään paitsi äiti joka luulee olevansa täydellinen. Vittuilla nyt kipeästä asiasta, ei mitään tolkkua tuommoisella paskahousulla.

Meinaat myös että avoimen keskustelupalstan ketjut on jotenkin luokiteltu vain tietyille ihmisille, kukahan se "ei tiedä hevonvittuakaan"?

Se oli retorinen kysymys, kannattaa tarkistaa netistä.

Se on sinänsä aivan sama oletko provo vai yksinkertainen tai molempia, olet helvetin törkeä toisten pahalla ololla mässäilijä.

Mä olen esikoistani täysimettänyt 6kk ja kaikkiaan 1v2kk. Samoin piti toimia toisen kanssa vaan homma ei mennytkään niin... Raukka ei osannut imeä vaikka taysiaikainen olikin. Kaikkeni tein ja niin tekivät terveydenhuollon ammattilaiset kunnes lapselle piti laittaa nenämahaletku ruokailun tukemiseksi.... että aina homma ei ole niin yksiselitteinen eikä äidin viitseliäisyydestä kiinni.

ja myös miehille, ketkä eivät tiedä hevonvittuakaan imetyksestä, mutta rakastavat besserwisseröidä ketjuissa mitkä ei niille kuulu.

Ihan hirvee tyyppi olet. Jos imetyksen myötä arvelit olevasi imettämättömiä aitejä parempi, niin tämmönen ilkeily vie pohjan kaikelta. Empatiakyvyttömyys ja ilkeys ovat karmeita piirteitä kasvattajassa.

Viimeksi muokattu:
Meinaat että imetys on joku salainen riitti mikä tapahtuu suljettujen ovien takana, josta kukaan muu ei tiedä mitään paitsi äiti joka luulee olevansa täydellinen. Vittuilla nyt kipeästä asiasta, ei mitään tolkkua tuommoisella paskahousulla.

Meinaat myös että avoimen keskustelupalstan ketjut on jotenkin luokiteltu vain tietyille ihmisille, kukahan se "ei tiedä hevonvittuakaan"?

Se oli retorinen kysymys, kannattaa tarkistaa netistä.

Se on sinänsä aivan sama oletko provo vai yksinkertainen tai molempia, olet helvetin törkeä toisten pahalla ololla mässäilijä.

*haukotus* blaablaablaa. sä et tiedä imetyksestä hevonvittuakaan, joten turha tulla pätemään tähän ketjuun. jos imetys on jollekkin kipeä asia nii saa tutkituttaa päänsä, tuskin on kovin terve ihminen. ilmeisesti sun akkas ei osannu imettää joten sä tuut tänne puolusteleen sen laiskuutta.

naurettava mukamies. jätitkö munas sinne akkas luo?

*haukotus* blaablaablaa. sä et tiedä imetyksestä hevonvittuakaan, joten turha tulla pätemään tähän ketjuun. jos imetys on jollekkin kipeä asia nii saa tutkituttaa päänsä, tuskin on kovin terve ihminen. ilmeisesti sun akkas ei osannu imettää joten sä tuut tänne puolusteleen sen laiskuutta.

Milläs perusteella sinä tiedät yhtään mistään mitään? Sen perusteella että väität imetyksesi onnistuneen? Kai ymmärrät että nyt ei puhuta miesten välisestä imetyksestä?

Ja kiitos "kysymästä" vaimolla onnistui ihan hyvin, hyvin vaikean alun jälkeen, vajaa puoltoistavuotias saa edelleen tissiä.

Kaikki ei ole niin onnekkaita.

Miten kummasti tässä tuli tunne että tuo mies -oletettavasti ilman mitään omaa imetyskokemusta- kuitenkin taitaa ymmärtää enemmän erilaisten imetyskokemusten ja ongelmien päälle kuin sinä...

[QUOTE="vieras";27123685]Ja myös naisille, jotka eivät tiedä hevon vittuakaan imetyksen vaikeuksista, mutta rakastavat besserwisseröidä ketjuissa, joita heidän olisi koskaan kuulunut avata.[/QUOTE]

ja tasan tiedän joka ikisen tekosyyn mitä mammat väittää biologiaa ja lääketiedettä vastaan imetyksestä. siitä se huono omatunto johtuu, tiedetään että puhun totta muttei voida kohdata omaa laiskuutta ja epäonnistumista joten hyökätään totuudenpuhujan kimppuun.

Yhteistyössä