En luota mieheeni 100% varmuudella, entä sinä omaasi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TooQT2BSTR8
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

TooQT2BSTR8

Aktiivinen jäsen
13.02.2008
3 251
0
36
Monet kun sanovat luottavansa puolisoonsa täysin niin mä olen monesti se, joka sanoo etten nyt ihan täysin luota. Tai lähinnä mä en luota täysin siihen, etteikö se jossain vaiheessa elämää mua pettäis. Sitähän kun ei voi koskaan tietää ja musta olis hieman hölmöä ajatella niin, että se ei varmasti, koskaan pettäisi.
Tämä ei siis mitenkään vaikuta normaaliin elämään. Mä en ole epäluuloinen, en tutki taskuja ja puhelimia ja mies kulkee baareissa ja muualla jos haluaa. Enkä mä kyttää hänen menojaan. Ikinä hän ei oo mua pettänyt, mutta se ensimmäinen (ja samalla ainut, mikäli mut haluaa pitää) kerta voi jossain vaiheessa tulla. Vaikeahan se on sanoa, millaisia ihmisiä me ollaan vaikka kymmenenkin vuoden päästä.
Oikeestaan tästä ei oo ollu kuin hyviä puolia. Olen silleen pikkuisen varpaisillani, etten ala pitämään miestäni itsestäänselvyytenä. Mä jaksan panostaa parisuhteeseen ja hyvinvointiin, tehdä työtä tämän avioliiton eteen, sen sijaan että vaan luottaisin siihen että ei se koskaan tosta miennekään häviä. Hankala selittää, mitä tarkoitan :whistle:
Mä en vaan halua olla se sinisilmäinen vaimo, joka ehkä jonain päivänä saa kuulla miehensä syrjähypystä ja sen jälkeen hajoaa täysin. Tosin mä en usko, että tollasta tilannetta koskaan tulee.

kyllä minä olen jo 20.v vuotta luottanut ainakin yli 99,99%! meilläkun mies ei käy kuin töissä ja meillä on sama työpaikka. ei harrasta mitään eikä käy baareissa eikä missään muuallakkaan.

Kyllä luotan. Mies ei ole koskaan antanut mitään syytä epäillä mitään, joten miksi hajottaisin oman pääni pohtimalla turhia. En mäkään miestä itsestäänselvyytenä pidä ja kyllä me töitä tehdään sen eteen, että yhdessä todella niin hyvin viihdytään, ettei kummankaan tarvii lähteä vieraisiin...

en luota täysin,vaikka koskaan ei oo syytä antanu olla luottamatta.. Huonot kokemukset ne edelleen kummittelee takaraivossa ja eikä ne sielt oikeestaan koskaan lähe.. luotan kyllä mutta aina on pelko persiis ja sille en mitään voi.

miehelle en omaa "epävarmuutta" näytä. eli siis en kyylää menoja, tutki puhelinta. konetta tms. en oo kyylä.

Luotan 100%. En siksi, että minä olisin ainutlaatuinen ja korvaamaton, vaan siksi, että mies ei kykenisi elämään itsensä kanssa sellaisen jälkeen. Joillain vain on niin korkee moraali. Ja hällä se on ihan sika paljon korkeempi kuin mulla itselläni. Minä voin olla heikko ja erehtyväinen, mutta hän ei. Ja sen vain tiedän 100%sti. jos hän mut vaihtoon panis, ihan taatusti meidän liitto ja suhde päättyisi ennen kuin uusi alkaisi vaikka välimme olisivat kuinka tulehtuneet.

Ehkä liiankin itsevarma olen kun väitän ettei mies ikimaailmassa pettäisi mua. Paljon todennäköisempää että se olen minä joka pettää, lopettaa liiton tms..

Mutta kyllähän se elämä aina välillä yllättää..

En tosiaankaan luota täysin, ja syykin asialle löytyy: räjäytti aikamoisen pommin viime kesänä (ei pettämistä) ja sen johdosta luotan paaaaljon vähemmän, koskaan en 100 prosenttisesti kyllä ole häneenkään luottanut. Ja se taas johtuu mun menneisyydestäni mitä olen joutunut exien kanssa kokemaan.

En tietenkään. En anna itseni olla (toivottavasti) missään tilanteessa niin sinisilmäinen, etteikö myös lähin ihminenkin voisi minun luottamukseni pettää. Mutta se, että en luota keneenkään ihmiseen sataprosenttisesti ei mitenkään vaikuta normaalielämään. Olen kaikkien ihmisten ja asioiden suhteen hyvällä tavalla skeptikko. Olen hyvällä tavalla itsenäisen vahva nainen :D .

Minusta luottamuksen pettämistä on myös paljon paljon muukin, kuin konkreettinen seksuaalisesti tapahtuva pettäminen. Luottamus voi mennä niin monien asioiden johdosta. Pelkkä akti itseasiassa on vain pienen pieni murunen siitä. Tämä tuli mieleeni siis siitä, kun joku kirjoitti tuolla, että puoliso tietää, että tautia ei uskalla kantaa kotiin.

• Tykkää
Reactions: Millenia
Alkuperäinen kirjoittaja tiinu:
En tietenkään. En anna itseni olla (toivottavasti) missään tilanteessa niin sinisilmäinen, etteikö myös lähin ihminenkin voisi minun luottamukseni pettää. Mutta se, että en luota keneenkään ihmiseen sataprosenttisesti ei mitenkään vaikuta normaalielämään. Olen kaikkien ihmisten ja asioiden suhteen hyvällä tavalla skeptikko.

Minusta luottamuksen pettämistä on myös paljon paljon muukin, kuin konkreettinen seksuaalisesti tapahtuva pettäminen. Luottamus voi mennä niin monien asioiden johdosta. Pelkkä akti itseasiassa on vain pienen pieni murunen siitä. Tämä tuli mieleeni siis siitä, kun joku kirjoitti tuolla, että puoliso tietää, että tautia ei uskalla kantaa kotiin.

sä hienosti sait munkin ajatukseni kirjoitettua selkeemmin :D