En luota mieheeni 100% varmuudella, entä sinä omaasi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TooQT2BSTR8
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minä en luota sataprosenttisesti keneenkään ihmiseen, en itseenikään. En tunne siihen edes tarvetta. Mieheeni luotan kyllä monessa asiassa paljon, esim lapsiin ja tähän perheeseen liittyvissä asioissa, mutta ei hänen tarvitse olla minun kaikkeni tai muuta, mitä pidän ahdistavana ajatuksena. Riittää, kun tunnen ettei minun tarvitse pelätä katastrofia koko aikaa, riittää että tunnen oloni turvalliseksi. Jos joskus jotain sattuu, on parempi pudota vähän matalammalta, luulen.

Luotan, mutta en 100%.

On tuo miskin vain ihminen ja ihmisillä on taipumusta tehdä inhimillisiä erehdyksiä elämässään, kukaan ei ole täydellinen.
ja se etten luota 100% ei tarkota että olisin epäluulonen. Ei ollenkaan. Saa mennä ja tulla siinä missä minäkin, tehdä omia jutujaa kavereidensa kanssa, käydä harrastamassa, baarissa ilman mua. En odota että se menis ja pettäis (tai muuta joka rikkoisi luottamuksen) heti kun tilaisuus tulee, mutta uskon että hänkin voi tehdä virheitä.

Alkuperäinen kirjoittaja nytkypylly:
mä luotan mieheeni absoluuttisen 110prosenttisesti =) joten jos joskus pudotaan, niin tosi korkeelta ja kovaa...

Samat sanat. Mutta kun luottamus on oikein vahva, niin ei oikein osaa murehtia sitä mahdollista mahalaskua.

Alkuperäinen kirjoittaja 120%:
Alkuperäinen kirjoittaja nytkypylly:
mä luotan mieheeni absoluuttisen 110prosenttisesti =) joten jos joskus pudotaan, niin tosi korkeelta ja kovaa...

Samat sanat. Mutta kun luottamus on oikein vahva, niin ei oikein osaa murehtia sitä mahdollista mahalaskua.

joo, siis en murehdi sellaista koskaan, ei ole käynyt pienessä mielessäkään, ennenku tätä kysyttiin :D mä olen niiiiiiin sinisilmäinen ihminen :D

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Olisi hirveää, jos kehenkään ei voisi luottaa. Se kuulostaa jotenkin tosi lohduttomalta.

Totta. Niin varmasti olisikin. Vaikka itse en luota keneenkään sataprosenttisesti, se ei todellakaan tarkoita sitä, että luottamus olisi nollassa =) Niin kuin ylempänä jo kerroin ja moni muukin siitä on kirjoittanut, niin se ei vaikuta millään tavalla normaaliin elämään ja arkeen, että ei luota keneenkään sataprosenttisesti. :)

Hei!

Minua on moni ihminen pettänyt elämäni aikana. En ole tyhmä, mutta olen ollut sinisilmäinen, eli hyväuskoinen hölmö. Tosin moni pettäjäni on ollut tosi taitava. Eräs ukkomies oli väärentänyt ajokorttinsa, joka vahingossa putosi lompakosta eteeni ja niinpä uskoin kuka hän jne... Hän oli ihan muuta ja petti minua törkeästi - oksensin 3 pv putkeen, minua niin kuvotti se tyyppi.

Nykyinen aviomieheni on kuitenkin ainoa, johon uskoin 110 %, muihin 85 % tai vähemmän. Siksipä olikin aivan järkyttävää, kun mieheni jäi useamman kerran kiinni valheista ja petti lupauksensakin vielä monta kertaa, vaikka hän näki, kuinka kärsin hänen aiemmistakin valheistaan...

Rakastan häntä enemmän kuin ketään muuta koskaan, mutta silti mietin avioeroa, sillä odotan joka päivä sitä, että hän taas narahtaa valheesta tai pettää lupauksensa. Mietin myös itsemurhaa, mutta valitettavasti en voi sitä tehdä, koska minulla on lapsia, joille kuolemani olisi liian kova paikka.

Mitä siis tehdä??? Voimia kaikille petetyille!

No siis en tietenkään. En halua olla sinisilmäinen höpö, joka sortuu pienestäkin hipaisusta. Sen verran luotan että yhteistä tulevaisuutta suunnittelen ja tunnen oloni turvalliseksi kumppanini kanssa. Se riittää minulle, tyhmäksi kyyläksi en rupia, se ei kuulu luonteeseen. Tietty skeptisyys ja varullaan olo on joskus ihan suositeltavaa, mut jos on enemmän varuillaan kuin onnellinen ni sit menee jo rajat ittellä pieleen.

No se on jo pettäny mun luottamuksen, joten en luota enää. Joskus sitä ajatteli et ei mun mies pettäis, kunnes se sitten petti...vaikka mies aina vannoi ettei hän voisi koskaan pettää eikä voi ymmärää ihmisiä jotka niin tekee...sitten meni itse tekemään sen.

Monta pitkää suhdetta, eikä kukaan ole pettänyt. Joskus tuntuu, että naiset rakastuvat saman tyyppiseen mieheen aina uudestaan ja joillekin se petturi on sellainen. Yksi kaverini menee ainan
Ihon häntäheikkeihin ja aina hän joutuu pettymään, etsii isänsä kaltaisiaan, valitettavasti.

Ja kysymykseen, luotan.