"En mä arvostele, mä vaan sanon.." VUODATUSVAROITUS!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Helmi-Kana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Helmi-Kana

Aktiivinen jäsen
18.02.2005
2 135
0
36
Turun seutu
Järkky riita mutsin kanssa aamulla. Hän ei voi käsittää, että meijän huusholli on "jatkuvasti kuin pyörremyrskyn jäljiltä" kun mä vaan "istun kavereiden kans kahvilla ja juoksen kaupungilla".
Hänen mielestään meillä olisi niin paljon mukavampi olla kotona, jos olis siistiä. No joo, mut KUKA jaksaa siivota koko ajan? En mä ainakaan! Ei hänkään tapaa ystäviään koko ajan, 1-2 kertaa kuukaudessa riittää. |O Voi v i h d u |O |O |O |O
Sit ihmettelee, etten kestä kritiikkiä (?) kun ei hän omien sanojensa mukaan edes arvostele, ihmetteli ja sanoi vaan asiasta. :headwall:
Entä jos asuttaiskin vaikka kaatopaikalla? MITEN se hänelle kuuluu? Ja tiedoks: meillä ei ole likaista, tavarat ja vaatteet yms vaan eivät halua pysyä paikoillaan hetkeäkään!
Ja nyt hän on sitten niin sydän verellä kotonaan kun luulee et mä odottelen anteekspyyntöjä tms. En olis muuta halunnu ku että olis myöntäny, että mun elämä on mun eikä se kuulu hänelle miten kotiani hoidan vai olenko hoitamatta. :kieh:
Varsinaisen riidan jälkeen soitin jonkun ajan päästä uudestaan ja olisin halunnu puhua asiat selviks ja tehdä sovinnon, mut sain toistamiseen luurin korvaan. Olkoot.
Kolmen lapsen piti mennä viikonlopuks sinne et saan siivottua (joo, ironian huippu) mut olkoot mun puolesta. Niitäkään kun en osaa kasvattaa nii et korjaisivat jälkensä.. Nähtäväks jää, tuleeko yhteisestä jouluaatostakaan mitään. :/

Alkuperäinen kirjoittaja naksu:
Kuulostaa ihan tutulta meillä vaan "huomautellaan " eri asioista.
"En mä teidän elämään halua puuttua mutta "........ ja sitten se alkaa.
Halaus ja voimia.

Joo, toi on niin totta...ja sitten ihmetellään, että mikä mulla on kun en kauheesti välitä kyseisen ihmisen seurasta!

Mun äidillä oli tapana mun opiskelijaboksissani vieraillessaan n. 10v sitten aina huomauttaa "etpä ole tiskannut" kun altaassa oli ehkä yksi lautanen ja kuppi. Kun ei todellakaan jakanut tiskata yhen ihmisen astioita kuin kerran päivässä. No, itellään aina tiskipöytä ihan täynnä likasia astioita...

meillä sama, mutta monin verroin pahempana ja se "sanoja" on mun 8kymppinen mummo
välillä toivon että se jo.... en kehtaa ees ääneen lausua. mutta monet itkut oon sen takia itkeny!

Aika ikävää...
Luojan kiitos meidän äiti ei ikinä puutu mihinkään! Anoppinsa ilmeisesti antoi niin kovan koulun siitä: mummo kulki aina meillä harja ja rikkalapio kädessä ja äiti oli viikon ennen mummon vierailua pinna tiukalla ja siivosi kuin hullu...

Ap, onko meillä sama äiti? Tuo kuulosti niin tutulta..meijän äiti käyttää ihan samoja sanoja..hänen mielestään meillä on AINA niin hirmu sotkuista("kuin pyörremyrsky ois iskenyt"), vaikkei siis todellakaan olis (siis tyyliin muutama lelu lattialla tai lapsien vaate tms. jossain minne se "ei kuuluis")

Mulla vaan ei syynä ole tuo "kavereiden kanssa kahvilla istuminen jne." vaan kuulemma koneella istun päivät pitkät..huoh..ihan kun voisinkin vaan istua..

Meillä äitini kertoo kuinka niinjaniin isossa perheessä on siistiä, lapset kilttejä ja siistivät jälkensä käskemättä jne, että kodinhoitaja oli ollut kauhuissaan mennessään siihen perheeseen ku niin iso (16lasta) mutta kaikki paikat olikin olleet tiptop. Ja niillä vielä on karjaa. Tuleepa kiva olo, ku meillä ei paikat oo siistinä (tosin erityislapsia useampi ja mies ei kotona juuri koskaan)

Iso kiitos teille. Sain vähän eri perspektiiviä asiaan. Muuten voisin antaa kokonaan hänen olla omissa oloissaan ja kärsiä meijän sekasotkusta, mutta kun oli sovittu että hän tulee hakee lapset huomenna ja nyt sit ei kai tuu ku sanoin et ei tarvii sit tulla tänne kun ei kestä kattoo. :ashamed:

Enkä mä kyllä enää soita tai tekstaa sil ku aina tulee pakit/paskaa silmille. :/

hei kuka kirjoitti mun puolesta???
mun äitee sanoo aina et eletää paskan seas ja hän yksinäisenä ihmisenä siivoo JOKA päivä... meil on 4 lasta enkä todellakaan siivoa joka päivä!! miel on perus siistiä, joskus paikat vähä siki soki, mut ketä se haittaa? sillo kun on juhlia siivotaan oikee vimmotte pääl ja sillonki äitee valittaa et on sekasta!!! so fuc*ing what!!! nooh ehkä se nyt sit lepyttelee mua ku antaa fyffee ja on oikee yli kiva...
mä olen sil sanonu et mun koti mun siistiys, ellei kelepaa on tulemati!

christmas_joy_warms_the_heart_santa_claus_frosty_snowman.gif

Niin no... Ehkäpä se äitisi sanoi mielestään aiheesta. Ja mikäli asia ei sinua itseäsi lainkaan vaivaisi (epäsiisteys) et noteeraisi hänen kommenttiaankaan. Ajattelepas asia siten, että äitisi on yrittänyt ehkä opettaa sinulle hiukan toisenkaltaista taloudenpitoa (tai toivonut sinun omakseuneen erilaiset siisteysnormit) ja kun huomaa ettei näin ole, hän hämmästelee asiaa. Mielestäni siinä ei ole mitään ihmeellistä. Kaikki äidit ovat sellaisia. Ja iän myötä pahenevat! Eri asia on, miksi annat sen pilata mielesi ja joulutunnelmasi. Itse en ole korvaani lotkauttanut vastaaville "neuvoille" vuosikausiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Fatima von Gyllenbögel:
Ällistyttävää, Helkky on laittanut tänne just sen kuvan, jonka tulostin kirjekaverin kuoren taustapuolelle! nimimerkillä *sattumaa ei ole*

:D Uuu, scarry!

Vispilä: muistan mä.. Kiesus et voi siepata tommonen valitus. Hän piipahti eilen avokkinsa kanssa täällä kun olivat ohikulkumatkalla ja tänään hän sanoi että häntä HÄVETTI mun puolesta ku tääl oli niiiiiiiiiiin hirveä sekamelska! :o

Yhteistyössä