En mene ikinä töihin!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Olen MIES joka ei mene ikinä töihin. Ajattelet varmaan että miksi ja mikähän tuo oikein on, eikö niin?
- MIKSI? Koska en kuitenkaan saisi sellaista työtä josta pitäisin, enkä myskään sellaista työtä josta saisin palkkaa niin paljon että se olisi taloudellisesti kannattavaa. Koulutustasoni on matala, eikä uudelleenkouluttautuminen ole TE-Toimiston mukaan enää mahdollista. Koska on ammatillinen koulutus ja ikää jo sen verran ( 48v) ettei koulutusta puolleta.
MIKÄ OLEN? En ole mikään syrjäytynyt. Olen terveet elämäntavat omaava. Itseni ja asiani kunnossa pitänyt, elämäntapaintiaani.

Kysynkin teitä että MIKSI MENISIN TYÖHÖN?

Olen MIES joka ei mene ikinä töihin. Ajattelet varmaan että miksi ja mikähän tuo oikein on, eikö niin?
- MIKSI? Koska en kuitenkaan saisi sellaista työtä josta pitäisin, enkä myskään sellaista työtä josta saisin palkkaa niin paljon että se olisi taloudellisesti kannattavaa. Koulutustasoni on matala, eikä uudelleenkouluttautuminen ole TE-Toimiston mukaan enää mahdollista. Koska on ammatillinen koulutus ja ikää jo sen verran ( 48v) ettei koulutusta puolleta.
MIKÄ OLEN? En ole mikään syrjäytynyt. Olen terveet elämäntavat omaava. Itseni ja asiani kunnossa pitänyt, elämäntapaintiaani.

Toisten vuoro on välillä saada töitä ja toisten vuoro on väillä olla työttömiä. Se on vain sitä kun työpaikkoja katoaa kovaa tahtia ja uusia tulee.

Ei sitä hävetä tarvi. se on vaan kuin on. Joskus on ehkä sinun vuoro, tai sitten on jo ollut.
Ihan samoin pitää arvostaa elämäänsä työttömänä kuin työllistettynäkin.

Ei se siitä haluamalla ja häpeällä parane. Turhaa..

Nauti elämästä ja annan ajan viedä. Hae töitä kun mahdollisuus tulee. JOS tulee :)

Niin, entäpä jos me kaikki lopettaisimme työnteon ja ryhtyisimme elämäntapaintiaaneiksi. Ja tarkoitan todellakin, että KAIKKI lopettaisivat työnsä ja tekisivät saman päätöksen kuin sinä. Jos sinulla on oikeus elää yhteiskunnan varoilla, niin miksei myös jokaisella muullakin. Odotellaan sitten vaan, että jumala pitää huolen omistaan.

Siksi, että takuueläkettä ei enää ole silloin, kun sinä tulet eläkeikään.
Alle viisikymppisen pitää tajuta, että olemme omillamme loppuelämän, tukiverkko rapautuu nopeasti lähivuosina.

Jatkossa sinut pakotetaan kuntouttavan työtoiminnan korvaavaan ns. työelämäkokeiluun yksityiseen firmaan. Siellä joudut tekemään töitä 9 euron ylläpitokorvausta vastaan eläkeikään asti jollet sitä ennen työllisty.

Niin, entäpä jos me kaikki lopettaisimme työnteon ja ryhtyisimme elämäntapaintiaaneiksi. Ja tarkoitan todellakin, että KAIKKI lopettaisivat työnsä ja tekisivät saman päätöksen kuin sinä. Jos sinulla on oikeus elää yhteiskunnan varoilla, niin miksei myös jokaisella muullakin. Odotellaan sitten vaan, että jumala pitää huolen omistaan.

Ei hän ole mitään lopettanut.

Mikä siinä on ettei työttömyyttä pystytä näkemään sen todellisessa valossa tänäpäivänä?

Tai niin, helppohan se on sieltä huudella, mutta uskon että kaikki tämänpäivän työttömiä alistavat ja haukkuvat saavat vielä tuntea nahoissaan heikompiosaisten alistamisen ja tuomitsemisen.

Uskoni siihen on vahva.

Eiköhän useimmat palkan takia ainakin aluksi? Eri asia, mitä sen eteen on valmis tekemään vai toimiiko vain kumileimasimena?

"Lääkevalmisteiden arviointi -prosessin, arviointi 1 -yksikön erikoistutkijan virka on sijoitettu vaati-vuusluokkaan 11a, jossa tehtäväkohtainen palkanosa on 4400,95 euroa/kk. Virassa maksetaan lisäksi henkilökohtaiseen työsuoritukseen perustuvaa palkanosaa, joka on enintään 42 % tehtävän mukaisesta palkasta."

Mikä on sulle keppi, mikä porkkana, päättää joku muu(y)

MIKSI? Koska en kuitenkaan saisi sellaista työtä josta pitäisin, enkä myskään sellaista työtä josta saisin palkkaa niin paljon että se olisi taloudellisesti kannattavaa

Niin.. Toiset tyytyy ilmaiseksi tekemään töitä, joillakin on vielä jotain itsekunnioitusta jäljellä.

Viranhoito vie niin paljon aikaa sitten, ettet ehdi lopulta muuta. Hyvä esimerkki:
http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/35...een+muuttaminen+jakaa+eduskuntaryhmien+johdon

Yhteistyössä