En pysty lopettamaan tupakointia raskaana:((

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ite ainakin joskus teinarina päätin, että jos raskaaksi tuun, niin röökaamisen lopetan. Ja niin lopetin. En varmaan olis kestänyt sitä kavereiden kommentointia, jos olisinkin polttamista jatkanut.
:ashamed:

Mulla lopettamista helpotti kyllä se, että isäntä lopetti myös samaan aikaan. Välillä kyllä tekee vieläkin mieli, mutta uskoisin, että voiton puolella ollaan!

Tsemppiä kaikille lopettamista yrittäville!

Alkuperäinen kirjoittaja La vida es un destino:
Alkuperäinen kirjoittaja bambi07:
Mun mielestä siihen pystyy jos vain OIKEASTI haluu! :| :hug:

Totta.

Harhaluulo. Jotkut uskovat, että että kaikkeen pystyy jos vain niin tahtoo. Vaikka sitten maailmanhallitsijaksi tulemisen. En allekirjoita tätä. Vaikeinta on voittaa itsensä ja kaikki eivät siihen pysty.

http://ie.youtube.com/watch?v=IACl5pSqxks

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Totta.

Harhaluulo. Jotkut uskovat, että että kaikkeen pystyy jos vain niin tahtoo. Vaikka sitten maailmanhallitsijaksi tulemisen. En allekirjoita tätä. Vaikeinta on voittaa itsensä ja kaikki eivät siihen pysty.

Niin jos ei ole itsekuria ja on itsekäs :whistle:

Se pitää jotenkin saada kaivettua tuolta pääkopasta se TAHDONVOIMA!!! Se on helvetin vaikeeta, tiedän, mutta koita olla ajattelematta sitä tupakkaa. Keksi jotain tekemistä, pidä ittes "kiireisenä".
Ite valitettavasti tupakoin 2 ekan aikaan, kun en vaan muka pystyny lopettamaan. 3:nnen aikaan päätin heti, että nyt se on loputtava! Tahdonvoimalla siitä vaan pääsee =)
Paljon onnea yritykselle :flower: :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja saa syytellä:
sama juttu.
olen vain niin heikko.
yllätysraskaus oli, ja poltin vähemmän tupakkia alussa.
nyt vkoja yli 30 ja menee jopa 6 päivässä, jollei enemmänkin. :/
olen kai jo luovuttanut asian suhteen.

Mulle sanottiin et jos alle 10 menee päivässä ni hyvä, mut tietty alle 5 vielä parempi...ite pysyin alkuun 2/pv...lopuks meni 5-10..ikävää et sille antaa periks vaik ei sais...sit vaa syyttelee itteensä et mitä jos on vaikuttanu lapseen....

Alkuperäinen kirjoittaja tumppaa jo:
Alkuperäinen kirjoittaja Isä:
Mun mielestä siihen pystyy jos vain OIKEASTI haluu! :|

Näin. Onkohan valmis saamaan lapsia, jos ei pysty noinkaan pientä asiaa tekemään OMAN LAPSEN terveyden hyväksi?

Ei se kaikille ole "pieni asia". Ei varsinkaan ap:lle, siksihän hän täällä neuvoja nyt kyselee.

Vanhemmat joutuvat tekemään kaikenlaisia uhrauksia/kompromisseja lapsensa parhaaksi. Mun nähdäkseni joku röökinpoltto on vielä aika pieni uhraus. Lapsen terveys ja tulevaisuus kyseessä!

On niitä sellaisiakin tilanteita, jossa äidin tupakoinnin lopettaminen ei ole viisasta - kun huomioidaan tilanne kokonaisuudessaan.

Totta.

Itsekäs on jos ei yritä. Itsekurin puutteelle taas ei mitään voi. Itse lopetin aikoinaan tupakanpolton, mutta se ei tarkoita että kaikki pystyisivät siihen.

On niitä sellaisiakin tilanteita, jossa äidin tupakoinnin lopettaminen ei ole viisasta - kun huomioidaan tilanne kokonaisuudessaan.

MIkähän voi olla sellainen tilanne, että äiti saa myrkyttää hitaasti omaa lastansa? Mun mies olisi kyllä laittanut mut lopettamaan tupakoinnin, jos olisin meinannut raskausaikana polttaa. Itsekästä, ei voi muuta sanoa.

Mun mielestä siihen pystyy jos vain OIKEASTI haluu! :|

Näin. Onkohan valmis saamaan lapsia, jos ei pysty noinkaan pientä asiaa tekemään OMAN LAPSEN terveyden hyväksi?

Ei se kaikille ole "pieni asia". Ei varsinkaan ap:lle, siksihän hän täällä neuvoja nyt kyselee.

Vanhemmat joutuvat tekemään kaikenlaisia uhrauksia/kompromisseja lapsensa parhaaksi. Mun nähdäkseni joku röökinpoltto on vielä aika pieni uhraus. Lapsen terveys ja tulevaisuus kyseessä!

juu kans oon kuullu, et tupakan lopettamisesta tulee paljon stressihormoneita, mikkä taas ei lapselle hyväks (jos siis äiti on kokoajan pinna kireellä)..tiä si pitääkö paikkansa...

Alkuperäinen kirjoittaja :O:

MIkähän voi olla sellainen tilanne, että äiti saa myrkyttää hitaasti omaa lastansa? Mun mies olisi kyllä laittanut mut lopettamaan tupakoinnin, jos olisin meinannut raskausaikana polttaa. Itsekästä, ei voi muuta sanoa.

Itsekästä juu, mut minkäs mahtaa..

Nikotiiniriippuvuus on toisilla ihmisillä verrattavissa heroiiniriippuvuuteen. Mikä siitä tekee pienen asian. Heroiiniriippuvainen saa hoitoa jossain laitoksessa. Tupakoijan täytyy lopettaa itsekseen ja hoitaa arki siinä samalla.
Hyvähän siellä on huudella pikkujuttu pikkujuttu...Se takominen päässä ei hellitä hetkeksikään. Sitä paitsi eihän teistä läskeistäkään kovin moni pysty laihduttamaan, vaikka se onkin ihan pikkujuttu.

siis minä VÄLITÄN asiasta ja olen yrittänyt lopettaa. se on mielessä joka päivä. mutta itsekäs voin olla kun järki sumenee kun ne vieroitusoireet astuu kuvioihin. en polta ilman syyllisyyttä, en todellakaan. pystyn syömään terveellisesti ja liikkumaan,syön vitamiineja ja luen vauvan hoidosta mutta näin tärkeää asiaa en pysty tekemään noin vaan vaikka olen monesti jo yrittänyt ja aina mennyt pieleen :( . aion yrittää vielä, en luovuta!! poltan 2-7 päivässä, ennen raskautta meni 30 kpl päivässä.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Nikotiiniriippuvuus on toisilla ihmisillä verrattavissa heroiiniriippuvuuteen. Mikä siitä tekee pienen asian. Heroiiniriippuvainen saa hoitoa jossain laitoksessa. Tupakoijan täytyy lopettaa itsekseen ja hoitaa arki siinä samalla.
Hyvähän siellä on huudella pikkujuttu pikkujuttu...Se takominen päässä ei hellitä hetkeksikään. Sitä paitsi eihän teistä läskeistäkään kovin moni pysty laihduttamaan, vaikka se onkin ihan pikkujuttu.

*reps* :D

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:

AIVAN;)

Mun mahdolliset läskit ei vaaranna kehittyvää sikiötä.
Kai rööki-mamma hakee sitten Villelle, 5-v, kaupasta mallua huuleen palamaan. Mitäs sitä kieltelemään, jos äiti on tehnyt jo odotusaikana lapsen puolesta päätöksen polttaa.

Totta.

Itsekäs on jos ei yritä. Itsekurin puutteelle taas ei mitään voi. Itse lopetin aikoinaan tupakanpolton, mutta se ei tarkoita että kaikki pystyisivät siihen.

Mä kyllä oon sitä mieltä, että jos mä siihen pystyn, pystyy kuka vaan. Mulla ei oo oikeesti minkäänlaista itsekuria! Sen näkee nyt, kun pitäis taas koittaa saada suklaa ja tupakat pois elämästä ja kuntoilla enemmän. Mutta missä se itsekuri nyt on??? Ei oo näkyny.
Sillon vika raskauden aikaan, sain kaivettua sen oikeen motivaation tuolta pään sisuksista ja se onnistu.

Syyllistäminen ei tosiaan auta ketään, se vaan pahentaa asiaa. Sitte ollaan ihan kauheessa kierteessä, tulee huono omatunto kun tupakoit ja sitten otat kauheen stressin ja painut röökille ja sama jatkuu...

Alkuperäinen kirjoittaja apua!!:
siis minä VÄLITÄN asiasta ja olen yrittänyt lopettaa. se on mielessä joka päivä. mutta itsekäs voin olla kun järki sumenee kun ne vieroitusoireet astuu kuvioihin. en polta ilman syyllisyyttä, en todellakaan. pystyn syömään terveellisesti ja liikkumaan,syön vitamiineja ja luen vauvan hoidosta mutta näin tärkeää asiaa en pysty tekemään noin vaan vaikka olen monesti jo yrittänyt ja aina mennyt pieleen :( . aion yrittää vielä, en luovuta!! poltan 2-7 päivässä, ennen raskautta meni 30 kpl päivässä.

Hyvä seon sekin, et oot saanu vähennettyä..siit on enää lyhyt matka lopetukseen!!!Mieti sitä;)

Mun mahdolliset läskit ei vaaranna kehittyvää sikiötä.
Kai rööki-mamma hakee sitten Villelle, 5-v, kaupasta mallua huuleen palamaan. Mitäs sitä kieltelemään, jos äiti on tehnyt jo odotusaikana lapsen puolesta päätöksen polttaa.

Ylipaino on myös riski sikiölle sekä raskaana olevalle naiselle.
Tästäkin on tehty tutkimuksia ja niitä voi etsiä vaikkapa googlella.

No esimerkiksi jos äidin elämä on pahasti sekaisin (tälläistä on oikeassa elämässä ihan oikeasti olemassa!) ja tupakkalakko olisi se lisärasite, joka katkaisisi kamelin selän.

Syntymän jälkeen on lapselle ehdottomasti parempi vaihtoehto se, että äiti polttaa kuin se, että äiti on äärimmäisen kireä, hermostunut, äkäinen ja hermostuu aivan liikaa aivan liian pienistä asioista.

No esimerkiksi jos äidin elämä on pahasti sekaisin (tälläistä on oikeassa elämässä ihan oikeasti olemassa!) ja tupakkalakko olisi se lisärasite, joka katkaisisi kamelin selän.

Syntymän jälkeen on lapselle ehdottomasti parempi vaihtoehto se, että äiti polttaa kuin se, että äiti on äärimmäisen kireä, hermostunut, äkäinen ja hermostuu aivan liikaa aivan liian pienistä asioista.

Tätä kans tarkoitin noilla stressihormoneilla...(vaikuttaa siis jo sikiöön).

Totta.

Tää on musta vähän samaa juttuu kuin mihin hyvänsä tahdon voimalla pystyy.. Eihän maailmassa ois narkkeja, alkoholisteja lihavia jne. jos kaikki kävis niin helposti että tahtoo niin hoituu.. Mut mun mielipide vaan.

kiitos vastauksista. olen aina ollut se pahin tervakeuhko työ ym. porukoissa. herättyä pitää heti päästä tupakalle, tunnin välein piti vähintään polttaa yksi tai vieroitusoireet iskee päälle, mihinkään ei voi mennä ilman tupakkaa ja matkoilla pitää pysähdellä tupakan takia, kävelin vaikka 10km sateessa saadakseni tupakkaa. nyt onneksi ei ole enää noin paha tilanne kun olen tupakointia vähentänyt paljon mutta silti tämä on vaaraksi sikiölle :(. haluan onnistua ja vielä yritän! jospa purkka auttaisi pahimpiin vieroitusoireisiin

Yhteistyössä