En ruikuta, mutta rahat vähissä, hyvät vinkit tervetulleita

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mutsi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Joskus kyllä harmittaa, kun saa koko ajan laskea, mihin jokaisen sentin sijoittaa, mutta itse olen pyrkinyt olemaan onnellinen siitä, että meillä kaikki muu on kunnossa. Lapset ovat perusterveitä ja itsekin olemme terveitä Se on ollut kuitenkin rahaa tärkeämpää. Jaksuja meille kaikille!

[QUOTE="Sanni";22061840]Joskus kyllä harmittaa, kun saa koko ajan laskea, mihin jokaisen sentin sijoittaa, mutta itse olen pyrkinyt olemaan onnellinen siitä, että meillä kaikki muu on kunnossa. Lapset ovat perusterveitä ja itsekin olemme terveitä Se on ollut kuitenkin rahaa tärkeämpää. Jaksuja meille kaikille![/QUOTE]

Jess, just tällä asenteella mennään!! Eikä meillä täällä oikeesti ole mitään hätää, kyllä se riipii, kun katsoo telkkarista pientä mustaa poikaa, joka raapii tyhjää kattilaa isolla lusikalla, nuolee raukka sitä lusikkaa aina välillä..:(

Totta! Kyllä me täällä suomessa pärjätään vielä hyvin, vaikka välillä oliskin vähän rahasta pulaa. Eikä täälläkään miljoonia havitella...joskus olisi vain kiva ostaa jotakin, eikä aina miettiä, kuinka sen jälkeen riittää rahat jne. Mut elämä on tällästä. Täytyy toivoa, että ensi keväänä toteutuisi yksi pieni "juttu" ja rahatilanteemme hieman helpottaisi! =) Hyvää jatkoa Mutsille ja muillekin! Pää pystyyn! =)

Olipas koskettava ketju. Meilä ei ole rahan kanssa kovin tiukkaa ja tuhlaamme ruokaan ihan liikaa. Oikein heräsin, miten paljon me tuhlaamme, vaikka teenkin ruoat yleensä itse. Käymme kyllä ravintolassa kerran, kaksi viikossa ja kaikki täysjyvää ja syömme todella paljon hedelmiä, vihanneksia ja marjoja kausista piittaamatta.

Nostan hattua teille, jotka vuodesta toiseen jaksatte laskea tarkasti ja silti saada monipuolista ja hyvää ruokaa koko perheelle. Ja teette paljon muutakin itse :)

Hyvää jatkoa teille!

[QUOTE="vieras";22061957]Olipas koskettava ketju. Meilä ei ole rahan kanssa kovin tiukkaa ja tuhlaamme ruokaan ihan liikaa. Oikein heräsin, miten paljon me tuhlaamme, vaikka teenkin ruoat yleensä itse. Käymme kyllä ravintolassa kerran, kaksi viikossa ja kaikki täysjyvää ja syömme todella paljon hedelmiä, vihanneksia ja marjoja kausista piittaamatta.

Nostan hattua teille, jotka vuodesta toiseen jaksatte laskea tarkasti ja silti saada monipuolista ja hyvää ruokaa koko perheelle. Ja teette paljon muutakin itse :)

Hyvää jatkoa teille![/QUOTE]

Oho, kiitos vaan tälläisesta kommentista. Ihan rehellisesti, kyllä tosiaan välillä väsyttää aina tarkka senttien laskeminen, mutta sitten toisaalta aina muistuu mieleen, että se on vaan aineellista. Ihmisen on vaan pakko syödä jotta eläisi, ja jotain pitää päälläkin olla, ja katto myös suojana. Ja nämähän meillä on.
Kyllä tosiaan enemmän sydäntä riipii tuollaiset edellämainitut nälkäiset, todella puuttenalaset kehitysmaiden lapset.

Tässä ketjussa ehdoteltiin broilerinkoipia, että ne olisi halpaa syömistä. Mutta kun eihän niissä ole paljon mitä syödä? Suurin osa luuta ja nahkaa. Olen monesti miettinyt tuleekohan sittenkään sen halvemmaksi kuin "kunnon" broileri.

jos rahat ovat lopussa/vähissä voit aloittaa harrastuspohjalta testaamaan kykyjäsi lisätienestien ansaitsemisessa netistä. Se ei maksa mitään muuta kuin vähän aikaa harrastukselle ja mielenkiintoa asiaa kohtaan.

http://rahaamainostamalla.blogspot.com

Olen kahden lapsen yksinhuoltaja, ja opiskelen. Ruokaan jää kuukaudessa 140 euroa. Sähkölaskukuukaisina sitten ei juuri mitään. Eli jos joskus olisi käytettävissä 230 euroa kahdessa viikossa, en kyllä kyselisi säästövinkkejä.

Toki on käytettävä muita rahoitusmahdollisuuksia toisinaan, mutta näillä pitäisi yhteiskunnan mukaan pärjätä.
Miksi et saa sossusta sähköjä ja mihin tunget lapsilisän ja elatusmaksun.

Yhteistyössä