en tiiä enää mitä teen..(lapsen kiusaaminen)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rikkinäinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rikkinäinen

Vieras
Tyttöäni on kiusattu koko talvi koulussa, keväällä kiusaaminen saatiin loppumaan ja kiusaajista ja tytöstäni tuli kaverit.

Nyt rippikoulun alkaessa tytöt olivat edelleen kavereita kunnes: Eräänä päivänä tyttö soitti itkien kotiin ja sanoi että "saara" heitti hänet pihalle. (omani oli siis kylässä tämän tytön luono) Oli kiusaaja yht'äkkiä vaan kilahtanut ja heitellyt tyttäreni tavarat pihalle. Sen jälkeen tytön ripari ollut yhtä helvettiä. kiusaajia on kaksi, joista tämä saara "päällepäsmärinä".

Olen koittanut soittaa kiusaajien vanhemmille. "pääkiusaajan" äiti ei vastaa puhelimeen.(todennäköisesti tietää mistä kyse) ja toinen otti heti asian hoitaakseen ja aikoi taas keskustella vakavasti tyttönsä kanssa.
Lisäksi täpä "saara" on keksinyt juttuja,että hän on muka raskaana. Ja tyttäreni sanojen mukaan hänen äidilleen on ihan sama missä saara on ja mitä tekee. Mietinkin, voinko ottaa yhteyttä esim. sosiaalitoimistoon, jos en tytön äitiä saa kiinni?? Täytyyhän tuohon jonkun puuttua, sillä tyttäreni on alkanut jo viiltelemään ja kirjoittelemaan itsetuhoisia ajatuksia. :(

Tämä alkaa olla itsellenikin jo lian vaikeaa, saati sitten rakkaalle lapselleni jolle olen toivonut hyvää elämää mutten sitä ole pystynyt antamaan.

Olisin todella kiitollinen,jos jollakin olisi antaa vinkkejä miten asiaan nyt kannattaisi puuttua. Rippikoulun ohjaajaankaan en ole saanut yhteyttä.

Kannattaa tosiaan ottaa yhteyttä sinne riparin nuorisotyöntekijöihin.

Itse koin aika rajua kiusaamista juuri riparilla, enkä tosiaan olisi siitä vanhemmilleni kertonut, teillä ollaan jo tosi pitkällä jos nuori puhuu sulle siitä! Rakasta hali, ja kerro kuinka ihanan tärkeä ja erityinen hän on. Selitä, että jotkut nuoret nyt toimii vaan näin koska niillä on omia vaikeuksia ja se aiheuttaa pahaa oloa ja kiusaamista. Musta on tärkeintä huolehtia että sun lapsi nyt ymmärtää että hän on hyvä, ihana ja tärkeä vaikka muutama ääliö toimiikin noin.

Mut suljettiin siis täysin kaveriporukkani ulkopuolelle ja se oli kyllä tosi rankkaa: tunsin itseni rumaksi ja tyhmäsi ja teen kelpaa kenellekään. :(

Tuota porukasta sulkemista ja selän takana supatusta se on täälläkin. On mennyt jo niin pahaksi, että tyttö saa paniikkikohtauksia. :( eilen viimeksi olin jo ambulanssia soittamassa, kun saatiin onneksi tilanne laukeamaan.

Rankkaa on kun lapsi roikkuu kaulassa ja itkee ettei tarvitsisi mennä riparille.

BKM :hug: tiedän suunnilleen mitä olet joutunut kokemaan. Ei sitä toivoisi kenellekkään. :(

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Tuota porukasta sulkemista ja selän takana supatusta se on täälläkin. On mennyt jo niin pahaksi, että tyttö saa paniikkikohtauksia. :( eilen viimeksi olin jo ambulanssia soittamassa, kun saatiin onneksi tilanne laukeamaan.

Rankkaa on kun lapsi roikkuu kaulassa ja itkee ettei tarvitsisi mennä riparille.

BKM :hug: tiedän suunnilleen mitä olet joutunut kokemaan. Ei sitä toivoisi kenellekkään. :(

No, terapia on keksitty. :D Onneksi sun lapsi pystyy puhumaan ja itkemään nyt, ettei tee niin kuin minä tein eikä puhu kenellekään.. Tai joo, puhuin mä silloin srk:n työntekijälle, ja siitä oli kyllä tavattomasti apua kun hän aina tuli mun kanssa saunaan ja jutteli, että olen hänen mielestään nätti ("kavereiden" mielestä en siis tod. ollut, yllättävää... :D ) ja myös isoset viettivät mun kanssa aika paljon aikaa kun huomasivat, että olen kiusattu, Siksikin kannattaa siellä seurakunnan suunnassa jutella ja puhua siitä että ole huolissaan tytön jaksamisesta.

kun kurjaa..hemmetti kun tommosta kiusaamista ei saa millään loppumaan. ja sitte jos vanhemmat sekaantuvat siihen ja käyvät vihasena sanomassa kiusaajalle jotain niin johan sitä lehdessä kirjotellaan että nainen huusi ja uhkaili lapsille....voimia tytöllesi..

Mites ois lastensuojelu viranomaiset ton kiusaajan kohdalla? Onks teidän kaupungissa perhetyöntekijöitä? Perhetyöntekijät voisivat auttaa sun tyttöä.

Kiusaamista ei tarvii sietää. Ton ikäset tytöt on ihan kauheita. Mä en ikinä nauttinut omasta riparistani, kun ne tytöt oli niin hölmöjä

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Kannattaa tosiaan ottaa yhteyttä sinne riparin nuorisotyöntekijöihin.

Itse koin aika rajua kiusaamista juuri riparilla, enkä tosiaan olisi siitä vanhemmilleni kertonut, teillä ollaan jo tosi pitkällä jos nuori puhuu sulle siitä! Rakasta hali, ja kerro kuinka ihanan tärkeä ja erityinen hän on. Selitä, että jotkut nuoret nyt toimii vaan näin koska niillä on omia vaikeuksia ja se aiheuttaa pahaa oloa ja kiusaamista. Musta on tärkeintä huolehtia että sun lapsi nyt ymmärtää että hän on hyvä, ihana ja tärkeä vaikka muutama ääliö toimiikin noin.

Mut suljettiin siis täysin kaveriporukkani ulkopuolelle ja se oli kyllä tosi rankkaa: tunsin itseni rumaksi ja tyhmäsi ja teen kelpaa kenellekään. :(

Ihana kuulla että muillakin on ollut samanlaista kuin mullakin. En ollut siis ainoa=)

Nää saa mun karvat pystyyn totaalisesti..kaksi rakasta haudattuna moisten takia...tekisi mieleni räjähtää. Sun tytär on rohkea kun puhuu sulle ja sä oot hyvä äiti kun tytär uskaltaa sulle kertoa halauksia ja voimia teillle

Yhteistyössä