En usko, ettö kaikilla on varaa olla kotiäitinä 3 vuotta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Alkuperäinen kirjoittaja Ziggy:
Alle kolmevuotias ei sosiaalisia kontaktia kaipaa muihin kuin äitiinsä, että se siitä selityksestä...

Älä puhu potaskaa. Lapsia on erilaisia. Mun likka on ollut erittäin pienestä asti sosiaalinen ja viihtynyt muiden lasten seurassa. Hän turhautuisi jos joutuisi olemaan vain mun tai isänsä kanssa.

Mä en usko moista .Enempi olisin huolissaan jos pieni lapsi ei viihdy kotona.Oletteko te tylsiä vanhempia?

No älä usko, se on sun ongelmas. Ja olenko väittänyt ettei lapsi viihdy kotona tai isänsä luona? Kyllä hän viihtyy molemmissa paikoissa, mutta hän viihtyy myös hoidossa.

Alkuperäinen kirjoittaja ziggy:
Alle kolmevuotias ei sosiaalisia kontaktia kaipaa muihin kuin äitiinsä, että se siitä selityksestä...

Älä puhu potaskaa. Lapsia on erilaisia. Mun likka on ollut erittäin pienestä asti sosiaalinen ja viihtynyt muiden lasten seurassa. Hän turhautuisi jos joutuisi olemaan vain mun tai isänsä kanssa.

Höpönlöpö, tyypillinen itselleuskottelufraasi. Yksivuotiaani kaipaa jo sosiaalisia kontakteja ja virikkeitä, joten harrastamme kaikenlaista.... hekoheko

En mä mitään puolustele vaan kerron kuinka asia on. Mun äitini joka on ollut yli 25 vuotta perhepäivähoitaja sanoi, että mun likka tarvitsee aivan selvästi seuraa ja siksi on hyvä olla hoidossa.

Turha tulla mulle aukomaan päätä asiasta josta et tiedä yhtään mitään. Kyllä oman lapseni tunnen ja tiedän mitä hän tarvitsee ja kaipaa. Että revi siitä :kieh: :laugh:

Mutta silloinhan ei ole kyse rahasta?

(miksi vitussa kaikki jäävät vääntämään muita argumentteja ketjuun jossa on kyse vain siitä, onko kotiäitys taloudellisesti mahdotonta?)

Mä olen ollut omasta tahdostani kotiäitinä 13 vuotta ja on pärjätty. Välillä on ollut tiukkojakin aikoja, mutta 90-luvun omakotitalossa asutaan, lapset harrastavat, saavat uudet vaatteet kouluun, on kunnonpyörät jne.

Kaikki on todellakin omasta valinnasta kiinni. Mun mies kyllä tienaa kohtuu hyvin, mutta itse en juuri mitään. Mutta mä rahoitan vaatteita parilla vaatetilillä, jolloin kausittain ehtii säästää seuraavaan sesonkiin lasten rytkyt, pyöriäkin olen ostanut osamaksulla, kuten myös huonekaluja.

Vaatii taitoa ja sinniä vetää tällaista arkea, mutta jos se onnistuu isommallakin porukalla, niin miksi parin lapsen äidit kitisevät rahasta??

Mun mielestä on näyttäny siltä, että enimmäkseen töihin menevät sellaset, jotka on jo ennen lasta tottuneet hyviin tuloihin (toisin kun meikäläinen, ku melkeen opintotuelta suoraan kotiin jäin). Heillä on ehkä "miljoonavelat" niskassa, joten on sitten "pakko" mennä, jos ei halua pelkkiä korkoja maksaa (veikkaus vaan).

Jotkut eivät ehkä jaksa tai halua olla kotona, onhan tämäkin yllättävän toisaalta ykstoikkosta ja raskastakin.

Jotkut on vaan tottuneet elämään leveämmin ja kun kaikkea ei saakaan vaan pitää pennejä laskea, niin lähtevät töihin.

Ja sit vielä meikäläiset, jotka jää kotiin... Kun palkka olis niin huono ja työtunnit mitä surkeimmat, niin homma voisi jäädä jopa miinukselle mahdollisten autokulujen ja päivähoitomaksujen myötä. Että kiinnostaako se töissä käydä, jos jää miinukselle ja jos kuitenkin haluaa hoitaa ne lapset kotona... :whistle: Tai parhaimmillaan saa vaan sen satasen plussan puolelle sen touhun.

Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
(miksi vitussa kaikki jäävät vääntämään muita argumentteja ketjuun jossa on kyse vain siitä, onko kotiäitys taloudellisesti mahdotonta?)

Etkö sä vielä tiedä, että tällä palstalla tapaa keskustelut "vähän" rönsyillä? :whistle:

Höpönlöpö, tyypillinen itselleuskottelufraasi. Yksivuotiaani kaipaa jo sosiaalisia kontakteja ja virikkeitä, joten harrastamme kaikenlaista.... hekoheko

En mä mitään puolustele vaan kerron kuinka asia on. Mun äitini joka on ollut yli 25 vuotta perhepäivähoitaja sanoi, että mun likka tarvitsee aivan selvästi seuraa ja siksi on hyvä olla hoidossa.

Turha tulla mulle aukomaan päätä asiasta josta et tiedä yhtään mitään. Kyllä oman lapseni tunnen ja tiedän mitä hän tarvitsee ja kaipaa. Että revi siitä :kieh: :laugh:

Taitaa olla sun esikoinen-tyypillistä. Hyvä olla hoidossa seuran takia, kaikkea sitä kuulee ja kaikkea sitä näköjään ihminen uskoo!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:

Mutta silloinhan ei ole kyse rahasta?

Ja mä jaksan hokea sun kanssa sanaa ARVOVALINTA.
Mä luulen että eivät kässää asian oikeaa laitaa....

Arvovalintoja tosissaan. =)

Me valittiin tämä asuinalue edellisen sijaan, vaikka asuntojen hinnat olivat täällä huomattavasti korkeampia mitä aiemmassa. Tämän 3h+k hinnalla olisimme saaneet vähintään 5h+k asunnon edellisestä paikasta, mutta lastemme takia valitsimme näin. Itse olisimme voineet hyvin jatkaa asumista vanhoissa maisemissa.

Samoin valitsimme sen että kuopus aloittaa päivähoidon 1,5v iässä vaikka olisi mahdollista olla vielä pidempäänkin kotona. Katsoimme tämän kuitenkin meille parhaaksi ratkaisuksi. Kuten senkin että esikoinen aloitti päiväkodissa 1v10kk iässä vaikka itse olin vielä kuopuksen kassa kotona tuolloin.

Omien arvojemme pohjalta teimme nämä ratkaisut jotka näimme meille (=lapsillemme) parhaiksi. Joku toinen olisi voinut valita toisin. Ei kuitenkaan voi sanoa kumman ratkaisu on parempi vaihtoehto.

mä oon ollu lähes kolme vuotta kotona hoitamassa ja nyt hiukan ennen kodinhoidonpäättymistä päätin jäädä liiton rahoille. Mutta edelleen siis kotona ollaan ja ei niin aktiivisesti vielä töitä eti. Niin ei tolleen oo kyllä varaa mutta sillä rahalla on pärjättävä mitä tulee ja ylimääräseen ei ole varaa mutta kaikilla on erilaiset elämät ja joillain on velkaa ja ei kukaan voi sanoa silloin et lapsia ei sitten saa tehdä jos ette pysty oleen kotona 3 vuotta!!!!!!!!!!!

Taitaa olla sun esikoinen-tyypillistä. Hyvä olla hoidossa seuran takia, kaikkea sitä kuulee ja kaikkea sitä näköjään ihminen uskoo!!!!

:hug: :hug: :hug: :hug: Voi sua raasua!

Onneksi mulla on oma elämä ja tiedän itse mikä on parhainta meille.

En tiedä tuleeko oikeaan ketjuun mutta tämän päivän nainen on kauhean itsekäs ja se on kuulkaas naiset jopa hieman pelottavaa.
Unohtuu moni tärkeä asia siinä sivussa.
Monelle on vaikeaa olla kotona kun mies tuo rahan ja ns.elättää mutta mikäs siinä,mieshän on perheen pää,joillekkin se vaan tänä ylikorostetun tasa-arvon aikana on liian vaikeaa.

jos on asuntolainaa ja auto renkkuilee ja sit ei voi sitä korjata vaan pitää ottaa lisää lainaa että saa suht uuden eli pari vuotta ni sit saa sanoa et on yksi syy lisää miksi töihin tarvii mennä mulle on aivan sama mutta tarviiko sitä lainaa sit tehdä lisää. Kun oishan sen toisen auton voinu korjata

:hug: :hug: :hug: :hug: Voi sua raasua!

Onneksi mulla on oma elämä ja tiedän itse mikä on parhainta meille.

Luojalle kiitos siitä!

Meillä on vuokra 800e. Itse saan minimiäitiysrahaa ja pian kotihoidontukea.Mies saa 1300e.Asumistukea saadaan.Ukko opparilla töissä.

Juuri ostimme tuliterän astianpesukoneen, tosin siihen säästettiin jonkin aikaa.Auto meillä on vanha farkku mut toimii ja maksettu.

Kohta tulee toinen vauva ja kaksostenratattaat ostan uutena, säästänyt oon kuukausia.

Mulla on vaatteita ihan liikaakin, samoin lapsilla, joita pian 4.

Emme matkustele paitsi kerran kesässä viikoksi vanhempien mökille.

Ruokaa on kaappi täys ja laskut maksettu. Kahdella lapsella ja kahdella aikuisella omat kännykät. Molemmilla koululaisilla polkupyörät. Juuri säästivät omista taskurahoistaan pelikonsoliin, jonka hankkivat.Itse käyn kerta vuoteen kosmetologilla ja muutaman kk välein hiukset siistimässä.

En keksi mitä puuttuis?!!!

Isot lapset meni aikanaan hoitoon niin että esikko 2-vuotiaana, seuraava 1v 4kk mutta nämä pienimmät hoidan kotona ainakin 3-vuotiaiksi.

Suomessa voi hoitaa lapset kotona 3v JOS HALUAA.

Arvovalintoja joo ja jokaisen perheen omia valintoja. Sitä ei jotkut tunnu käsittävän.

Melkein jo naurattaa nämä ikuisuuskysymykset mutta sä et nyt käsitä tämän ketjun pointtia.

Arvovalintoja joo ja jokaisen perheen omia valintoja. Sitä ei jotkut tunnu käsittävän.

Mutta sitäkään ei kannata tähän ketjuun (taloudellisesta mahdottomuudesta) sotkea.

Jokaine tekee, kuten parhaaksi näkee, eikä ole mitään järkeä puolustella sitä näennäisellä pakolla.

En tiedä tuleeko oikeaan ketjuun mutta tämän päivän nainen on kauhean itsekäs ja se on kuulkaas naiset jopa hieman pelottavaa.
Unohtuu moni tärkeä asia siinä sivussa.
Monelle on vaikeaa olla kotona kun mies tuo rahan ja ns.elättää mutta mikäs siinä,mieshän on perheen pää,joillekkin se vaan tänä ylikorostetun tasa-arvon aikana on liian vaikeaa.

Siis mitenkä mies on perheen pää??? Miten ihmeessä nainen on itsekäs, kaikkea muuta!!!

Melkein jo naurattaa nämä ikuisuuskysymykset mutta sä et nyt käsitä tämän ketjun pointtia.

Käsitän kyllä, mutta menee aika moni asia nyt ohi muiltakin.

Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Arvovalintoja tosissaan. =)

Me valittiin tämä asuinalue edellisen sijaan, vaikka asuntojen hinnat olivat täällä huomattavasti korkeampia mitä aiemmassa. Tämän 3h+k hinnalla olisimme saaneet vähintään 5h+k asunnon edellisestä paikasta, mutta lastemme takia valitsimme näin. Itse olisimme voineet hyvin jatkaa asumista vanhoissa maisemissa.

Samoin valitsimme sen että kuopus aloittaa päivähoidon 1,5v iässä vaikka olisi mahdollista olla vielä pidempäänkin kotona. Katsoimme tämän kuitenkin meille parhaaksi ratkaisuksi. Kuten senkin että esikoinen aloitti päiväkodissa 1v10kk iässä vaikka itse olin vielä kuopuksen kassa kotona tuolloin.

Omien arvojemme pohjalta teimme nämä ratkaisut jotka näimme meille (=lapsillemme) parhaiksi. Joku toinen olisi voinut valita toisin. Ei kuitenkaan voi sanoa kumman ratkaisu on parempi vaihtoehto.

Mitkä nämä teidän arvot oikein on?? Alle kaksi vuotias tarhaan, vaikka äitee pikkumukulan kanssa kotona??

Nykyään monet äidit on niin helpolla luovuttajia, sinni loppuu kesken, ei kestetä, kun homma alkaa vaatia vähän enemmän jaksamista, sinniä ja motivaatiota.

Tosi surullista!!

Luojalle kiitos siitä!

Mutta tuntuu sulle olevan kuitenkin vaikea pala... :whistle: :laugh: :laugh:

Lapsi rakas, ei se mua haittaa ollenkaan.....

Mitä sitten aloit rutista ja väitit tietäväsi kuinka asiat meillä on? :whistle: :whistle: