En vuokraa enää ikinä leffoja!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja antivuokraaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja shihtzu:
Mä arvasin että sanotaan, vedä johto tietsikasta telkkariin. Se on tehty ja ei siitä mitään iloa ollut. Toisekseen ainakin isännän kannettavalla toi kuva pätkii koko ajan, joten ei mitenkään nautinnollista katsoa.

Väärin laitettu tai jompi kumpi ei tue ominaisuutta.

Mulla on varaa maksaa se muutama euro per leffa vuokrasta, ei tartte tuke rikollista toimintaa. En arvosta ap:n kaltaisia ihmisiä, jotka eivät arvosta ihmisten tekemää työtä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja toinen reilu:
Alkuperäinen kirjoittaja antivuokraaja:
netistä löytyi sivusto, jossa on tekstityksien kera niin paljon leffoja, et eipähän tarvi enää vuokraamoon lähteä kun kotona voi ilmasiks niitä katsoa. ja ihan uunituoreita leffoja vielä. Tim Burtonin Liisa ihmemaassakin tuli jo viime torstaina katsottua. <3

ei taida olla tarpeeksi rahaa kun pitää ilmaseks kaikki saada? no ite tienaavana olen ainakin tyytyväinen kun voin maksaa toisten tekemästä työstä.

EI tässä rahasta ole kyse vaan siitä, et tuolta löytyy ihan tuoreetkin leffat mitkä eivät edes vuokralla vielä ole. Itse ainakin odotin tuota liisa-leffaa ku kuuta nousevaa ja piti se katsoa jo ennen suomen ensi-iltaa. Kun se myyntiin tulee, ni ehdottomasti ostan omakseni, mutta halusin vain nähdä sen jo nyt.

hjaa... mihinkä ne karkaa, vaikka vähän odottaisikin? Joo, mä tiedän, keski-ikä on tämmöstä. Ei siitä taida olla kuin seitsemän tai kahdeksan vuotta kun jonotin itselleni tuoretta kirjaa. Nyt ei tulis mieleenkään enää. Vanhatkin on lukematta (siis maailmankirjallisuuden klassikot.)

Alkuperäinen kirjoittaja ralliperuna:
mä meen leffaan tai lainaan joltain tai vuokraan,en tykkää olla rikollinen

Mitäpä rikollista tuossa on jos netissä on sivusto, jonne on ladattu leffat valmiiksi ja minä vain katson ne sieltä? En lataa niitä itse yhtään mitenkään.

Kyllä se silti on laitonta, mutta ei rangaistavaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla on varaa maksaa se muutama euro per leffa vuokrasta, ei tartte tuke rikollista toimintaa. En arvosta ap:n kaltaisia ihmisiä, jotka eivät arvosta ihmisten tekemää työtä.

Kerro mitä rikollista minä teen? On mullakin varaa, mutten halua odottaa uutuuksia kauaa. Eikä tarvi täältä maalta ajella aina kaupunkiin jonka leffavuokraamossa ankeat valikoimat ja uutuudet aina lainassa.

Alkuperäinen kirjoittaja nörde:

Mitäpä rikollista tuossa on jos netissä on sivusto, jonne on ladattu leffat valmiiksi ja minä vain katson ne sieltä? En lataa niitä itse yhtään mitenkään.

Ja tuo on ihan yleisessä tiedossa oleva sivusto. Jos se olisi täysin rikollista, niin eikös sivusto olisi jo suljettu?

Ja tuo on ihan yleisessä tiedossa oleva sivusto. Jos se olisi täysin rikollista, niin eikös sivusto olisi jo suljettu?

Et voi olla tosissas! Netistähän ei mitään rikollista sivustoa ole koskaan löytynyt! Vedä nyt se pää pois sanonko mistä.

Esitätkö vain tyhmää vai eikö tarvitse edes esittää.

Mulla on varaa maksaa se muutama euro per leffa vuokrasta, ei tartte tuke rikollista toimintaa.

Mullakin on, mutten ihan aina jaksa lähteä Makuuniin/Filmtowniin (eikä ne oo edes aina auki kun tulee leffaolo). Ja niistä on aina kaikki hyvät leffat vuokralla. Tai ei ole jotain tiettyä lastenleffaa valikoimissa ollenkaan, meidän lähi-Makuunista puuttuu esim. Leijonakuningas joten sen lapset katsoi sitten netistä. Olen kyllä antanut palautetta ko. mestoille.

Pöllö!

Näyttäs olevan muutama laiton hubi josta sä lataat sen leffan, eli loppujen lopuks et voi tietää yhtään et mikä leffa sieltä alkaa näkymään ja mitä tuo tullessaan.. mut onnee vaan, jos jaksaa pelata tuollasten kanssa.. itse koen helpommaks työntää sen dvdn sinne koneeseen ja alkaa vaan kattoo, ja ihan telkusta ilman mitää lisävirityksii tietokoneeseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Beep:
Alkuperäinen kirjoittaja juuei:
mäkään en vuokraa leffoja. Kyllä ne lopulta tulee telkkarista.

mä haluaisin käydä leffateatterissa, mutta sieläl on meno nykyään semmosita, etten pysty.
Kamala popkornin lemu (ihan kuin ihminen ei pysyisi kahta tuntia hengissä syömättä), karkkipapereitten rapina ja mässytys, juomamukeja ja pulloja jopa heitellään. vähintään on kaadettava sitä lattialle tai penkille seuraavan katsojan kiusaksi. Kakarat puhua pälättävät koko ajan ja kännykät piippaa.

Jep, ostan mieluumin itse isomman telkkarin.

Kannattaa varmaan puhua jollekin ammattilaiselle noista sun ongelmista.

*keskari*

:kieh:

*siideri*
:p

Alkuperäinen kirjoittaja Jesus Christ Superstar:
En minäkään vuokraa, ostan omaksi. Vaan ei niitä ehdi katsoa. :/

Mulla on vähän sama ongelma.

Sitä paitsi ne netistä ladatut tekstitykset on ihan hirveetä kuraa, toisin kuin meidän ammattilaisten tekemät. Kaikki roistot jäävät paitsi minunkin loistavista käännösratkaisuistani, joita hillittömän pienillä palkkioilla ja tiukoilla aikatauluilla väännetään. Sitten vielä kaikki valopäät keräävät niitä virheitä nettiin, ihan kuin missään muussa ammatissa olisi vastaavaa. Enkä ole yhtään katkera av-kääntäjä, nih :D

Alkuperäinen kirjoittaja Arethusa:

Sitä paitsi ne netistä ladatut tekstitykset on ihan hirveetä kuraa, toisin kuin meidän ammattilaisten tekemät. Kaikki roistot jäävät paitsi minunkin loistavista käännösratkaisuistani, joita hillittömän pienillä palkkioilla ja tiukoilla aikatauluilla väännetään. Sitten vielä kaikki valopäät keräävät niitä virheitä nettiin, ihan kuin missään muussa ammatissa olisi vastaavaa. Enkä ole yhtään katkera av-kääntäjä, nih :D

Sä olet kääntäjä? Mitäs siihen vaaditaan? Voiko sitä tehdä kotona?
Mä olen just niitä käännösvirheistä nipottavia, ja tahtoisin kovasti kääntää tulevaisuudessa työkseni. Tekstiä, ei tavaraa. Ehkä. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Tim B:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja antivuokraaja:
Tim Burtonin Liisa ihmemaassakin tuli jo viime torstaina katsottua. <3

Kannattaa ilmeisesti kattoa? Mä tykkään Burtonista, sillä on niin ihanan kummallinen oma maailmansa. :D
Burtonilla onkin aspergerin oireyhtymä!

So what?

Sä olet kääntäjä? Mitäs siihen vaaditaan? Voiko sitä tehdä kotona?
Mä olen just niitä käännösvirheistä nipottavia, ja tahtoisin kovasti kääntää tulevaisuudessa työkseni. Tekstiä, ei tavaraa. Ehkä. :whistle:

Kääntäjät kouluttetaan yliopistoissa, aika monesta taitaa löytyä. Toisissa voi erikoistua sitten tulkkaukseen, asiateksteihin, kaunokirjallisuuteen jne. Kannattaa tutkia kielten laitosten sivuja :) Tosin täytyy sanoa, että nuo monikansalliset tekstitysfirmat ottavat töihin kyllä muitakin kuin kääntäjäksi koulutettuja, heillä on yleensä käännöskoe siinä haun yhteydessä. Alan työtilanne on tällä hetkellä aika kaoottinen, koska hintoja poljetaan joka suunnalta. Siihen on toivottavasti tulossa muutosta, neuvotteluja käydään parhaillaan.

Itse toimin yrittäjänä kuten varmaan suurin osa kääntäjistä, ja mulla on työhuone kotona.

Muoks. Jos kiinnostaa, saa lähettää yksäriä, mutta nyt poistun leffan pariin :)

Kääntäjät kouluttetaan yliopistoissa, aika monesta taitaa löytyä. Toisissa voi erikoistua sitten tulkkaukseen, asiateksteihin, kaunokirjallisuuteen jne. Kannattaa tutkia kielten laitosten sivuja :) Tosin täytyy sanoa, että nuo monikansalliset tekstitysfirmat ottavat töihin kyllä muitakin kuin kääntäjäksi koulutettuja, heillä on yleensä käännöskoe siinä haun yhteydessä. Alan työtilanne on tällä hetkellä aika kaoottinen, koska hintoja poljetaan joka suunnalta. Siihen on toivottavasti tulossa muutosta, neuvotteluja käydään parhaillaan.

Itse toimin yrittäjänä kuten varmaan suurin osa kääntäjistä, ja mulla on työhuone kotona.

Mitä ovat nuo mystiset monikansalliset tekstitysfirmat jotka voisivat olla tällaisen kouluttamattoman kotiäidin mahdollisuus kääntäjän uralle?

Voiko niiden työntekijä kääntää kotona?

Kyselykausi nääs. Alan vaihto on ajankohtainen, ja pitää tutkia mahdollisuuksia. Ja kiitos jo etukäteen vastauksistasi.

Mitä ovat nuo mystiset monikansalliset tekstitysfirmat jotka voisivat olla tällaisen kouluttamattoman kotiäidin mahdollisuus kääntäjän uralle?

Kyselykausi nääs. Alan vaihto on ajankohtainen, ja pitää tutkia mahdollisuuksia. Ja kiitos jo etukäteen vastauksistasi.

Jep, vastasin yksärillä. Nyt poistun oikeasti :)

Alkuperäinen kirjoittaja shihtzu:
Minä en tykkää katsoa tietokoneenruudun kautta ohjelmia, vaan telkusta ne on katsottava.

Mulla on kuva HDMI-liitännällä telkkarin puolella, siitä näkee aivan hyvin :D

Entäs ne äänet? DTS tai vähintäänkin DD pitää olla, että elokuvanautinto on riittävä.

Tuota... Tämä viestiketju on melko vanha, mutta haluan kuitenkin vastata. Arethusa mainitsi, että parhaillaan käydään neuvotteluja, jotta alan palkkiotilannetta saataisiin parannettua. Hinnat on tosiaan monissa firmoissa poljettu hyvin alas, ja aikatauluissakaan ei usein ole kehumista. Tuntuu oudolta, että haluat töihin tuollaiseen hintoja polkevaan firmaan. Eikö se olisi sama kuin sanoisi suoraan: "Antakaa tänne vain niitä töitä. Minulle kelpaavat pienet palkkiot. Älkää turhaan välittäkö noista kääntäjistä, jotka yrittävät saada palkkioita nostettua." Anteeksi nyt, mutta en ymmärrä ajattelutapaasi. Minusta on lisäksi loukkaavaa, että joitakin käännöskukkasia bonganneet (tai käännöskukkasiksi luulemiaan käännöksiä bonganneet) uskovat, että se pätevöittää heidät kääntäjiksi. Lisää tietoa av-kääntämisestä saa mm. osoitteesta www.av-kaantajat.fi Siellä kerrotaan myös, missä av-kääntämistä voi opiskella. Anteeksi ärtymykseni, mutta ymmärrät varmaan.

Yhteistyössä