En ymmärrä oikein

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lou
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kiitos lämpimästä kannanotostasi Mamu.
Tapasimme työn merkeissä ja puhuimme hieman keskinäisistä asioistammekin.

Väsyneen oloinen mies, ei kestä mitään painostusta ,stressaantuu heti pienimmästäkin työ tai privaattiasiasta.

Haluaa tietenkin itsensä kuntoon. Ajattelen antaa hänen olla rauhassa ja antaa hänen ottaa yhteyttä omaan tahtiinsa. Yritän hoitaa omia hommiani miten parhaiten taidan.

Kun saisi jostakin säkillisen mielenrauhaa....

Eilen illalla mies soitti ennen nukkumaanmenoaan, puheli niitä näitä, kysyi onko mieleni rauhoittunut (???)

- huutaja kysyy onko kuuntelija rauhoittunut-

Sanoi ettei vielä ole itse niin tasapainossa että voisi käväistä kotona edes syömässä.

Sanoi ""kattellaan"" mitähän tämä nykyilmaus on suomeksi?

Kuulostaa aika paljon omalta tapaukseltani.30 vuoden avioliiton jälkeen mies, joka kärsi burn outista, mutta ei myöntänyt sitä, rupesi haikailemaan avioeroa. Välillä halusi eron ehdottomasti ja heti, välillä hehkutti, kuinka hyvä suhde meillä on. Masentui ja paloi loppuun koko ajan enmmän. Lopulta suostui menemään lääkärille ja hakemaan sairaslomaa. Sanooisinko, että onneksi lääkäri määräsi masennukseen lääkettä, joka viikon sisällä puhkaisi bipolaarisen mielialahäiriön pintaan. Asiat kehittyivät vauhdilla ja lääkäri suostui kirjoittamaan tahdonvastaisen hoitoonottomääräyksen. Mies oli hoidossa kuukauden sairaalassa, sitten avohoidossa. Tilanteesta on neljä vuotta.
Hän on kuntoutunut hyvin. Olemme edelleen naimisissa, ja sanoisimpa, että avioliittomme ei ole koskaan ollut näin hyvä.Aina on mahdollista, että mania uusiutuu, mutta toivossa on hyvä elää. Ja tiedänpähän senkin, että siitäkin selviytyy, vaikka tosi lujille otti.

Kiitos vastauksestasi Paljon Kokenut.

Jotain tämänkaltaista olen itsekin mietiskellyt, hoitoonsaaminen on vain tässä tapauksessa mahdotonta.

Voin vain elää toivossa että mies rauhoittuu itsekseen,
josko sellainen on mahdollista, kuka tietää. Pidän nyt
matalaa profiilia, enpä paljon perään soittele, en edes työasioissa.

Salainen toiveeni on että hänen tulisi jossain vaiheessa
minua ikävä - olen kai tyhmä.