Enään en jaksa..:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kiira"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja neljän äiskä;22118714:
jos mun ukko ei tee jotain mitä pyydän, niin teen sen ite jos osaan, mutta jos en.... niin vihjasen miehen veljelle :D

Tää on oikeesti hyvä keino. Jos sun mies ei hoida pihahommia, vaihda autonrenkaita ym. Niin joku muu mies tekemään se. Ottaa muuten miesten luonnon päälle :) Voimia sulle hankalaan tilanteeseen.

Onks ukkos ylipainoinen? Syökö tervellisesti ja liikkuuko muuten kun kotona sohvalle ja töissä? Jos vastaus on ei ja ylipainoa on, niin laita ukkos laihikselle niin piristyy varmasti ja huomaa että muutakin elämää on! Vai voiko olla masentunut, oikeesti?

[QUOTE="alkup";22119195]Muuttuu! Saan itse rytmittää päiväni ja tehdä kaiken vain itseäni ja lapsiani ajatellen. Ei tarvitse odottaa apua, kun ei sitä siinä kuitenkaan ole saatavilla. Luulen että helpottaisi erota.[/QUOTE]

Tuo on niin totta! Olen itekki miettiny, kuinka paljon helpompi olis yksin, ko tietää, että kaikki on tehtävä yksin. Ei tarvitsisi pettyä joka päivä siihen että toista ei tosiaankaan kiinnosta...

Meillä tilanne on se, että ollaan kumpikin töissä. Minulla virastotyöaika ja miehellä riippuen tarpeesta joko ei ollenkaan tai ihan normaali työaika.

Jos ja kun miehellä ei olekkaan töihin menoa se harrastelee omia juttujaan, istuu tietsikalla ja nukkuu. Ja tätä jatkuu, vaikka olis yhtäsoittoa viikonkin poissa töistä. Ja kun menen töistä kotia (haen kuopuksen iltsusta ja käyn kaupassa mennessä) kämppä on ko kaatopaikka, ei elettäkään ruoanlaitosta tai yleensä mistään "yhteishyvästä". Ilmotetaan vaan, että on jo nälkä.... Ja sitte ollaan illalla seksiä ja hellyyttä vaillla.....

Mie oon niin loppu tähän

[QUOTE="kiira";22116679] Kaikki on MINUN vastuullani, koska mieheni on ÁINA niin hemmetin väsynyt että eihän hän jaksa.. Ei hän jaksa edes nurmikkoa leikata, autoa korjata, eikä muutakaan raskaampaa työtä tehdä johon minusta ei ole. Hänhän käy töissä ja ei jaksa tehdä mitään kun kotiin tulee. Pitää vain saada levähtää. Toisinaan menee ihan sänkyyn asti ottamaan torkut, mutta en saa häntä enää ylös muuta kuin suuttumalla ja loppuilta sitten riidellään. Mutta yleensä menee minun tekemäni ruoan jälkeen sohvalle ja torkkuu siinä. Kun jotain pyydän alkaa hän valittaa kuinka on niiin väsynyt.. Raivoaa lapsille, valittaa minulle väsymystään. Tämä on KAMALAA!!:(

Olen käskenyt mennä lääkäriin väsymyksen takia, mutta ei mene koska sanoo väsymyksen johtuvan raskaasta työstä... Kyllä kai muutkin raskaan työn tekijät kotona ovat läsnä??? Ja kyllä minullakin on rankkoja päiviä, ja joskus väsyttää pirusti, mutta pakko on jaksaa.
[/QUOTE]

Luuletko ihan oikeasti, että miehesi ihan vain pelleillääkseen menee nukkuun tai torkkuu loppupäivän? Ihan vain siksi, koska on laiska...??

En tunne ainuttakaan ihmistä, joka pystyy laiskuuden vuoksi nukkumaan päivät läpeensä, kun ei ole töissä, jos nukkuu vielä normaalit yöunet (yökukkuja onkin asia erikseen). Vaikuttaa siis ihan oikeasti sille, että mies oikeasti on väsynyt. Jos hän sanoo syyksi työn, ehkä se työ tosiaan on raskasta. Ehkei fyysisesti vaan henkisesti (eli olisiko masentunut?).

Monet miettivät vain itseään, "minä minä minä, kun minulla on raskasta, kun toinen valittaa väsymystä". Oletko miettinyt kuinka raskasta sillä on, joka tosiaan ei pääse sängystä ylös ilman, että kumppani suuttumalla suuttuu tai ei jaksa sohvalla olla ilman torkkumista?

Erolla uhkaileminen on tässä tilanteessa itseasiassa itsekästä ja törkeää. Kumppanisi tarvitsee todennäköisesti nyt apua. Sinun on saatava miehesi ymmärtää, että tuollainen jatkuva väsymys ei ole normaalia, eikä sitä pidä jaksaa. Eli hänen on haettava siihen apua.

Alkuperäinen kirjoittaja omaa hyvän miehen;22119237:
Tää on oikeesti hyvä keino. Jos sun mies ei hoida pihahommia, vaihda autonrenkaita ym. Niin joku muu mies tekemään se. Ottaa muuten miesten luonnon päälle :) Voimia sulle hankalaan tilanteeseen.

Juu miestä ärsyttääkin se ja sit mie viel kaiken kukkaraksi muistan mainita kaikille jos ukon veli on käyny jossain hommas auttamassa :D

Meilllä oli tismalleen sama tilanne, kunnes eräänä aamuna mä en kertakaikkiaan jaksannut nousta sängystä. Itkin vain. mies oli sillon iltavuorossa ja kävi vähän väliä tiuskimassa et meinaanko maata koko päivän. Meinasin, ei vaan ollu voimia nousta sieltä.. Sen verran tein viikon aikana, että lapset, ruokin pesin ja hoidin. Itse en syöny mitään koko aikana. Koti oli kun myrskyn jäljiltä, kun ei ollut voimia edes kerätä leluja, saati imuroida. Tämä sai miehen heräämään, ei mun tarvitse hoitoo kaikkea yksin vaikka hän töissä käykin. Sen viikon jälkeen mies alkoi muuttamaan käytöstään ja alkoi olla lasten kanssa, siivota laittaa ruokaa, eikä aina odottanut että kaikki valmiiksi tehdään. Miehen sai heräämään mun totaalinen romahdus, kun en enää tehnyt iltaisin muuta kun istuin ja itkin.
Vieläkin nousee vedet silmiin kun muistelee tuota aikaa, piti käydä pohjalla ennenkuin mies ymmärsi etten oikeasti jaksa kaikkea yksin.
Voimia sinulle ap! Ja kerro miehellesi ettet jaksa kaikkea yksin. Miestäkin voi kummasti työpäivän jälkeen piristää ulkoilu lasten kanssa (jos sisätöissä) tai voihan se vaikka köllötellä lattialla lasten leikkiessä tms. jotta saat omaakin aikaa. se antaa kummasti voimia jaksaa taas arkea. =)

Olen kysynyt mieheltä, että masentaako kun ei jaksa mitään. Sanoo että ei masenna. Eikä kyllä vaikuta masentuneelta...Paitsi nyt kun miettii, niin harrastuksissa käynnit on alkanut vähentyä. Ei kyllä johdu minusta, koska olen häntä oikein patistanut harrastuksiin, ja olen hyvillä mielin jos toinen harrastaa. Voisiko kuitenkin olla masennusta, vaikkei sitä myönnä? Miksi sitä salailee?

On kyllä yökukkuja, istuu pitkään koneella, eikä malta mennä nukkumaan.. Oikeastihan en haluaisi olla itsekäs ja erota, että oma olo helpottuisi. Luulen että ahdistun siitä vain, tai en tiedä. Haluan vain asiaan muutoksen, enkä toista voi väkisin hoitoon ja muuhunkaan pakottaa.

Pieni välimatka/tuumailutauko auttaisi varmasti. Lasten kanssa jäätte kotiin ja mies vaikka hotelliin tai vuokralle. Ettei mene lasten elämä turhan vaikeaksi samalla, ei tarvitse veivata edestakaisin. Tuollaisesta isästä ei ole mihinkään, eikä puolisosta voi puhua. Kuin vieraalle laittaisit ruokaa ja olisit kodinhoitajana.
Joko tajuaa muuttaa tapansa ja elämäntapansa, tai sitten ei. Mutta aikuinen olkoon itse vastuussa omasta toiminnastaan.

Meilllä oli tismalleen sama tilanne, kunnes eräänä aamuna mä en kertakaikkiaan jaksannut nousta sängystä. Itkin vain. mies oli sillon iltavuorossa ja kävi vähän väliä tiuskimassa et meinaanko maata koko päivän. Meinasin, ei vaan ollu voimia nousta sieltä.. Sen verran tein viikon aikana, että lapset, ruokin pesin ja hoidin. Itse en syöny mitään koko aikana. Koti oli kun myrskyn jäljiltä, kun ei ollut voimia edes kerätä leluja, saati imuroida. Tämä sai miehen heräämään, ei mun tarvitse hoitoo kaikkea yksin vaikka hän töissä käykin. Sen viikon jälkeen mies alkoi muuttamaan käytöstään ja alkoi olla lasten kanssa, siivota laittaa ruokaa, eikä aina odottanut että kaikki valmiiksi tehdään. Miehen sai heräämään mun totaalinen romahdus, kun en enää tehnyt iltaisin muuta kun istuin ja itkin.
Vieläkin nousee vedet silmiin kun muistelee tuota aikaa, piti käydä pohjalla ennenkuin mies ymmärsi etten oikeasti jaksa kaikkea yksin.
Voimia sinulle ap! Ja kerro miehellesi ettet jaksa kaikkea yksin. Miestäkin voi kummasti työpäivän jälkeen piristää ulkoilu lasten kanssa (jos sisätöissä) tai voihan se vaikka köllötellä lattialla lasten leikkiessä tms. jotta saat omaakin aikaa. se antaa kummasti voimia jaksaa taas arkea. =)

Minä itken öisin, kun en saa unta.. En ole pessyt nyt pyykkiä viikkoon, en edes muista milloin olen käynyt ruokakaupassa, tai ulkoillut kunnolla lasten kanssa, tai kylvettänyt lapsia, kun en jaksa. Olen varmaan alkanut kapinoimaan, mutta jotenkin tuntuu että alan olla yhtä pohjalla kuin sinä olit. Vielä ainakaan ei ole tullut muutosta:(

Alkuperäinen kirjoittaja omaa hyvän miehen;22119237:

Tämän jos menisin tekemään, saisin melkoisen riidan aikaiseksi. Mieheni on nimittäin älyttömän mustasukkainen. Kerran sanoin miespuoliselle ystävälleni, että käyppäs leikkaan meiltä nurmikko kun mies on reissussa eikä ehdi. Niin tästä mieheni suuttui todella. Siinä oli sotkua joksikin aikaa..

[QUOTE="alkup";22119493]Olen kysynyt mieheltä, että masentaako kun ei jaksa mitään. Sanoo että ei masenna. Eikä kyllä vaikuta masentuneelta...Paitsi nyt kun miettii, niin harrastuksissa käynnit on alkanut vähentyä. Ei kyllä johdu minusta, koska olen häntä oikein patistanut harrastuksiin, ja olen hyvillä mielin jos toinen harrastaa. Voisiko kuitenkin olla masennusta, vaikkei sitä myönnä? Miksi sitä salailee?

On kyllä yökukkuja, istuu pitkään koneella, eikä malta mennä nukkumaan.. Oikeastihan en haluaisi olla itsekäs ja erota, että oma olo helpottuisi. Luulen että ahdistun siitä vain, tai en tiedä. Haluan vain asiaan muutoksen, enkä toista voi väkisin hoitoon ja muuhunkaan pakottaa.[/QUOTE]

Harva itse tajuaa masentuneensa. Ehkä silloin, jos toiset tarpeeksi paljon kyselevät asiasta. Masentuneisuuden näkee yleensä vierestä helpommin kuin masentunut itse.

Mutta tuo yökukkuminen voi kyllä viedä mehut keneltä tahansa. Minusta voisit keskustella siitä, että jos mies on niin väsynyt päivisin, hänen tulee mennä ajoissa nukkumaan. Hänen pitää tajuta, että hänen väsymyksensä vaikuttaa koko perheeseen, eikä vain häneen itseensä. Eli hänen pitäisi tajuta tehdä asialle jotain.

Entä jos tuossa jamassa onkin ap:n mies? Sillä erotuksella, että mies just ja just jaksaa mennä töihin ja just ja just jaksaa tehdä siellä hommat, että leipää tulee taloon?

Oikeasti ei ole normaalia, että työpäivän jälkeen vain torkkuu tai nukkuu ellei sitten nuku öisin vain paria kolmea tuntia.

Jos ottaisit sitä ukkelias niskasta kiinni, istuttaisit sen alas ja keskustelisitte työnjaosta. Kysy siltä mitä sen mielestä kuuluu sun hommiin ja sen hommiin. Sano sille että pistätte muutaman päivän jokaisen pikkuhomman paperille. Se tekee sen myös töissä ja sä kotona. Jokaikinen pyllynpyyhintä ja välipalanteko. Miehet usein yleistää kaikki kotityöt "samaan nippuun" samoin kun yleistetään työpäivä samaan nippuun.
Listat voi ottaa esille iltapäivällä, katsotaan ollaanko "tasoissa" ja samaan tapaan iltasella. Muutaman päivän perästä tehdään inventaario ja päätetään kuinka hommat jaetaan tasapuolisesti tulevaisuudessa.

Pikkulasten aikaan asiat kulminoituu usein ihan pieniin seikkoihin, KOSKA ne kertaantuu sen sata kertaa viikon aikana, eikä toinen hahmota sitä. Nyt kun itsellä on isommat lapset ja olen töissä - ajattelen asiaa taas kauempaa, mutta ihan samaa showta se oli meilläkin ennen. Töihin meno tasoittaa.

Mutta älä ole liian kiltti. Välillä voi laittaa isompaa sanaa vastaan ja vaatia myös toiselta. Ehkä sitä jopa vähän odotetaan??

Yhteistyössä