Englannin taitoiset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Voisiko joku kääntää minulle seuraavan englanniksi?

Toivottavasti en pelästyttänyt sinua tai et käsittänyt väärin kun hävisit niin yhtä-äkkiä. En tarkoittanut sillä mitään muuta kuin että jos ymmärrät mitä kirjoitan kun se on minulle vähän vaikeaa, varsinkin noin nopeasti. On vain todella mukava joskus kirjoitella kuulumisia sinun kanssasi.

I hope that you didnt get me wrong last time when we chat. You leave so quickly, that I wonder if I scared you? I hope not. I didnt mean to do anything like that. It´s just so hard for me to write english, expecially very quickly. Is so nice to chat with you, so I hope it could continue in future too..

Alkuperäinen kirjoittaja tässä jotain:
I hope that you didnt get me wrong last time when we chat. You leave so quickly, and I wonder if I scared you? I hope not. I didnt mean to do anything like that. It´s just so hard for me to write english, expecially very quickly. It´s so nice to chat with you, so I hope it could continue in future too..

tässä korjattu versio

Hopefully you aren't scared now, or didn't understand me wrong as you disappeared without warning. I didn't mean anything else than that if you understand what I write as it's a bit difficul to me, especially if I have to write fast. It's just really nice to write sometimes and ask what's up.

Ei ihan pilkulleen oikein, mutta uskoisin että ymmärettävästi käännetty

Alkuperäinen kirjoittaja merianna:
Hopefully you aren't scared now, or didn't understand me wrong as you disappeared without warning. I didn't mean anything else than that if you understand what I write as it's a bit difficul to me, especially if I have to write fast. It's just really nice to write sometimes and ask what's up.

Ihan hyvä teksti, mutta suunnilleen yhtä paljon päätä ja häntää kuin suomenkielisessäkin tekstissä.

Alkuperäinen kirjoittaja Joo:

Ihan hyvä teksti, mutta suunnilleen yhtä paljon päätä ja häntää kuin suomenkielisessäkin tekstissä.

No käännöstähän tässä vain pyydettiinkin. Mä kyllä mielestäni kirjoitan englantia hyvin, mutta anteeksi vaan, en tosiaan ymmärtänyt suomenkielisestäkään tekstistä paljon mitään, vaikea silloin kääntää.

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:

No käännöstähän tässä vain pyydettiinkin. Mä kyllä mielestäni kirjoitan englantia hyvin, mutta anteeksi vaan, en tosiaan ymmärtänyt suomenkielisestäkään tekstistä paljon mitään, vaikea silloin kääntää.

Näin. Itse katson, että on mahdotonta kääntää tekstiä, jos ei ymmärrä sitä alkuperäkielelläkään. Joten hyvä yritys tuo ylläoleva, melkein sanasta sanaan "päätön".

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:

Näin. Itse katson, että on mahdotonta kääntää tekstiä, jos ei ymmärrä sitä alkuperäkielelläkään. Joten hyvä yritys tuo ylläoleva, melkein sanasta sanaan "päätön".

no yritin sen kääntää sanasta sanaan...en edes miettinyt asiaa, mitä ap lopulta halusi sanoa koska koko teksti on irroitettu asiayhteydestään...
mä ole koskaan opiskellut englantia, koulussakin luin pitkän ruotsin, oon opetellut itse kirjoittamaan englanniksi viime vuoden aikana, oli pakko kun sain uusia ystäviä Englannista. Mähän kirjoitan pelkästään kieliopillisestikin ajatellen päin mäntyä, mutta hyvin tuntuu englantilaiset ymmärtävän mua. :)

Joo. Pitäis ensin ymmärtää, mitä ap kirjoittaa suomeksi. Tuo toinen lause on käsittämätön. Mäkin kirjoitan/puhun sujuvaa englantia, mutta jos ei alkuperäistä tekstiä ymmärrä, on kääntäminen mahdotonta :)

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Joo. Pitäis ensin ymmärtää, mitä ap kirjoittaa suomeksi. Tuo toinen lause on käsittämätön. Mäkin kirjoitan/puhun sujuvaa englantia, mutta jos ei alkuperäistä tekstiä ymmärrä, on kääntäminen mahdotonta :)

no kyllä mäkin hetken sen toisen lauseen mielekkyyttä ihmettelin, mutta kun kerran kääntämään pyydettiin...

:)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voisiko joku kääntää minulle seuraavan englanniksi?

Toivottavasti en pelästyttänyt sinua tai et käsittänyt väärin kun hävisit niin yhtä-äkkiä. En tarkoittanut sillä mitään muuta kuin että jos ymmärrät mitä kirjoitan kun se on minulle vähän vaikeaa, varsinkin noin nopeasti. On vain todella mukava joskus kirjoitella kuulumisia sinun kanssasi.

I hope I didn't scare you or that you didn't misunderstand, when you disappeared so all of a sudden. I didn't mean anything else by it except if you understand what I write (since it's a bit difficult to me, especially so fast). It's just really nice to chat about what's up with you sometimes.

Olettaisin, että tuo toinen lause viittaa johonkin, mitä olette keskenänne aiemmin kirjoitelleet. Käänsin sen samalla tavalla, kuin mitä se on suomeksi. Mielestäni siitä tulee edes vähän enemmän ymmärrettävä, kun laitat tuon lopun sulkuihin. Siltikään kukaan muu ei voi sitä ymmärtää kuin sinä ja henkilö, jolle laitat viestin.

Yhteistyössä