Enjtäpä nyt sitten

isoäiti mölykylästä

Aktiivinen jäsen
04.05.2007
26 699
2
36
mun lapsista osa jo on niin isoja, että ovat työelämässä ja aloittelemassa omaa elämää, osa on koulussa ja sit on tää pieni. nyt sitten anoin hänelle päiväkotipaikkaa niin että on kahtena päivänä viikossa ja viisi tuntia kerralla siellä hoidossa. sen takia, että saa ikäistään seuraa, meillä kun ei sellaisia naapurista löydy kuin yksi ja hänenkään kanssa ei voi joka päivä olla. koska ton ikäset tarvii vielä vahdin. nyt jo haikeudella mietin, että tää on ensi askel siihen, että mun kaikki lapset on jo niin isoja että ovat koulussa ja suht koht itsenäisiä kohta.

vauvasta luopuminen on varmaan ikävää... mutta jos ajattelet asian itsesi kannalta, ansaitset tovin levähdystä viikollesi... kyllähän se pikkuinen pärjää mainiosti ja saa ainakin seuraa ja äitee omaa aikaa itselleen... pää pystyyn ja pikkuinen hoitoon ja nauti...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 13:55 Udenforstående kirjoitti:
vauvasta luopuminen on varmaan ikävää... mutta jos ajattelet asian itsesi kannalta, ansaitset tovin levähdystä viikollesi... kyllähän se pikkuinen pärjää mainiosti ja saa ainakin seuraa ja äitee omaa aikaa itselleen... pää pystyyn ja pikkuinen hoitoon ja nauti...
tuota omaa aikaa minulla ei ole ollutkaan reiluun kahteenkymmeneen yhteen vuoteen. täytykyn alkaa harrastamaan taas niitä mitä ei ole pitkään aikaan rauhassa voinut, eli lukemaan ja tekemään käsitöitä. ja voi käydä shoppailemassa rauhassa. ja avato uinnillekin pääseen sitten ihan rauhassa. täytyy todellakin ajatella asiaa tältä kannalta ja käyttää tilaisuutta hyväkseen.

Se onkin jännä tunne, kun kaksi vanhinta ovat jo aikuisia, kolmonen täytti 10 ja kuopus menee syksyllä kouluun. Kymmenen vuoden päästä ollaan miltei kaksistaan miehen kanssa. :o Ja miten äkkiä ne vuodet kuluvat.....

Varmaan on ihan hyvä teidän kuopuksen päästä muiden samanikäisten kanssa harjottelemaan sosiaalista elämää, ja tosiaan, silloin sulla on aikaa itsellesi.

Viimeiset 20 vuotta olen ollut lapsissa kiinni, ja nyt yhtäkkiä minulla onkin aikaa tehdä mitä minä haluan. Nyt pitää vain keksiä mitä haluan.... :whistle:

Työ ja opiskelu tosin täyttävät jonkin verran päiväni.

Yhteistyössä