Ennen kuin haukutte ja huudatte niille "kakaroillenne"...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huoh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kauheaa käytöstä ap:n kaverilta. Lapsen pitää saada ruokaa ja päästä vessaan ja jaloittelemaan tasaisin väliajoin, mutta varsinkin jos oikeasti tarvitsee! AP, meilläkin tehdään paljon retkiä ja päivämatkoja eri paikkoihin, ja saan monesti kehuja kuinka lapseni käyttäytyvät hyvin joka paikassa. Reissaaminen ei stressaa heitä, kun heidät otetaan huomioon joka paikassa (ja he myös huomioivat muut) joten minusta metsäretkenne kuulostavat ihanilta. Sääliksi käy kaverisi lasta, jos kaverisi ei jaksa olla hyvä äiti. Jokainen lapsi ansaitsisi tulla kohdellusi hyvin. Ehkä kaverillasi ei ollut hyvää oman äidin mallia, mutta hän voisi katkaista kierteen jos haluaisi. Toivon lapsen kannalta että tilanne paranee jatkossa ja kaverisi herää tajuamaan miten hänen käytöksensä vaikuttaa lapseen nyt ja tulevaisuudessa.

Alkuperäinen kirjoittaja Mammaböö;24482352:
Mä en yleensä pyydä lasta tekemään jotain mikä täytyy tehdä. Siinähän annat lapselle mahdollisuuden kieltäytyä ja se sun pitää hyväksyä sitten.

Itse sanon useimmiten esim. että "tuleppa tänne niin laitetaan lelut laatikkoon ettei kukaan kompastu ja kaadu" tai "Laitappa nuo vaatteesi tuonne pyykkikoriin niin voidaan sitten pestä ne". Mä en tiedä mutta tämä toimii meillä. Jos ei itse innostu niin sitten yleensä tehdään yhdessä. Tää kuulostaa pakottamiselta mutta ei ole. Nuo muksut tulee kyllä mukaan touhuumaan aika herkästi ja esim. omien lelujen siivoaminen on yhtälailla heidän hommaa kun minun levittämien tavaroiden siivoaminen minun. Ja tietysti jälkeenpäin kiitetään tehdystä työstä!!! Kaikesta ei ylistetä mutta kiitos kuuluu tekijälle!

Mä en osaa paremmin selittää.

En mäkään siis pyydä silleen että teetkö, vaan sanon just noin "Laitappa"-tyyppisesti. Ehkä lapset on sit erilaisia, tai vaikuttaako se, että sulla on ilmeisesti useampia? Jos tuo itse löytää jonkun roskan lattialta tms, niin käy kyllä kehotuksesta viemässä sen roskikseen, ja muutenkin touhuaa juttuja, joita on itse keksinyt (esim. kippaa puhtaat pyykit lattialle, tai 40 ja 60 likaisen pyykin sikinsokin koneeseen :), mutta en ole vielä saanu houkuteltua mukaan sellaisiin touhuihin, jotka itse oon alottanut.