Ensi yönä meillä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aloittaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos huudatat yhdeksänkuista 45min. niin kyllä, sinä olet huono äiti! Aivan vitun huono äiti! Ymmärrätkö mikä hätä sille vauvalle tulee! Vauvat voi jopa oksentaa jo 15min itkusta, ja mietipää kun pieni vauvasi siellä itkee ja oksentaa aivan hysteerisenä, ja sinä makaat sängyss' ajatellen, että kyllä sen nyt vaan pitää nukkua kun minä niin haluan! OI MIKSI SINUN KALTAISET IHMISET SAAVAT LAPSIA?? Tekee erittäin pahaa pienen vauvan puolesta.

voisi vähentää noita syöntejä vaikka kahteen yössä, jos neljästi vetää esim 200ml maitoa. se on aika paljon ja voi jo vaikuttaa päivän syömisiin.
mutta toisaalta jos on tulossa kasvuspurtti, ja niitäkun ei voi ennustella, niin kyllähän silloin tarvitsee sitä ruokaa enempi. ja uusien taitojen oppiminen vaikuttaa uniin varmasti kaikilla lapsilla.

Nyt mä kans hiffasin että poika taitaa syödä siksi niin vähän päiväsaikaan, ja varsinkin aamupuuron kanssa on hankaluuksia koska hän saa koko vuorokauden maidot pelkästään yön aikana (neuvolasta sanottiin että tän ikänen lapsi juo about 5-6dl maitoa/24h.) + tietenkin päivän mittaan saa myös maitoa

eli jos lopetamme yösyötöt niin poika syö paremmin päivällä, ja näin pääsemme tavoitteisiimme :) (tämä kommentti varmasti ärsyttää niiiiiiiiiiiiiiiiiiiin monia äitejä hahahah)

[QUOTE="aloittaja";25833295]Nyt mä kans hiffasin että poika taitaa syödä siksi niin vähän päiväsaikaan, ja varsinkin aamupuuron kanssa on hankaluuksia koska hän saa koko vuorokauden maidot pelkästään yön aikana (neuvolasta sanottiin että tän ikänen lapsi juo about 5-6dl maitoa/24h.) + tietenkin päivän mittaan saa myös maitoa

eli jos lopetamme yösyötöt niin poika syö paremmin päivällä, ja näin pääsemme tavoitteisiimme :) (tämä kommentti varmasti ärsyttää niiiiiiiiiiiiiiiiiiiin monia äitejä hahahah)[/QUOTE]

Kyllä sä olet joku suuremman luokan pelle!!

Se on normaalia että tuon ikäinen heräilee. Ja syökin.
Meillä useammanki kerran. Viime yönä söi vain 2 kertaa, eikä muutenkaan heräilly. Ja muutenki nyt paremmin nukkunu. Aiemmin kävi jo mielessä että pitäiskö tehä jotai. Onneksi ei puututtu asiaan, se parani itsekseen. :) Niin no on jotai tehty, otettiin yövalo kokonaan pois ja iltapuuroon lisätään hieman öljyä.

[QUOTE="vieras";25833288]Jos huudatat yhdeksänkuista 45min. niin kyllä, sinä olet huono äiti! Aivan vitun huono äiti! Ymmärrätkö mikä hätä sille vauvalle tulee! Vauvat voi jopa oksentaa jo 15min itkusta, ja mietipää kun pieni vauvasi siellä itkee ja oksentaa aivan hysteerisenä, ja sinä makaat sängyss' ajatellen, että kyllä sen nyt vaan pitää nukkua kun minä niin haluan! OI MIKSI SINUN KALTAISET IHMISET SAAVAT LAPSIA?? Tekee erittäin pahaa pienen vauvan puolesta.[/QUOTE]

ÖÖÖÖÖÖÖ miksi SÄ luulet että antaisin ikinä lapseni huutaa hysteerisenä 45min? oletko jotenkin typerä? kuka täysjärkinen tekisi niin?

Tässä taas huomaa miten te palstamammat tulkitsette asiat aina pahimman mahdollisen mukaan. Ääliö

Tuolla 45 tarkoitin sitä, että hän saattaa äännellä, itkeä ja valittaa sängyssä 45min, ja se on se MAX aika minkä annan pojan olla hereillä ennenkuin annan huomiota. ja voin kertoa että ikinä vielä tähän päivään mennessä ei ole noin kauan jaksanut olla hereillä, vaan hän on nukahtanut 5-10min päästä heräämisestä.

Te mammat jotka riennätte heti maija-petterienne luokse niin teette mielestäni väärin. Kyllä lapsen nyt vähän pitää oppia nukahtamaan itse, antaa siihen edes mahdollisuus...

taitaa olla taas yliäitejä liikenteessä, kun ei lasta saisi avittaa nukkumaan katkotonta yötä vaan pitää lämmittää pulloa heti inahtaessa... meillä ainakin vauva nukku paremmin eli pitempään omassa huoneessa kuin perhepedissä jostain 2-3 kk eteenpäin kun alko paremmin havainnoimaan maailmaa ja isin kuorsaus alkoi häiritä. ja kun nukku paremmin myös söi paremmin. tuttavapiirissä on myös niitä 6-vuotiaita perhepedissä nukkujia, edelleen. minusta se on jo lapsen kiusaamista.

[QUOTE="vieras";25833307]Kyllä sä olet joku suuremman luokan pelle!![/QUOTE]

musta alkaa tuntua vähän samalta..
mutta tosiaan en minä mistään unikouluista perusta, eikä mies. ei oo tarvittu.
esikoinen söi vikat yömaidot satunnaisesti 1v3kk iässä, keskimmäinen alkoi nukkua 8kk iässä täydet yöt tissin vieressä ja kolmas nukkui heti ekana yönä kotona 7h pätkän. välillä kausittain herännyt viikon tms kerran yössä, ja sitten nukkunut taas yhtään inahtamatta aamuun.

musta on aika pieni uhraus "tanssia" vauvan pillin mukaan se pieni hetki mitä toinen on vauva.

[QUOTE="vieras";25833286]Se on edelleen 9kk vauva!!! Nuo testaamis vaiheet tulee kuule pikkasen myöhemmin.
Onko joku todella näin tyhmä??
Sä olet nyt päättänyt alkaa kukkoilla sun vauvalles ettei se vedä sua höplästä ja valvota sua yöllä, koska haluaa tanssittaa sinua pillinsä mukaan??? Et oo tosissas??? :laugh:[/QUOTE]

Kyllä 9kk:n ikäinen jo assosioituu siihen miten hän nukahtaa yöllä, joutuuko joku jollain konstilla nukuttamaan vai nukahtaako itsekseen.

[QUOTE="vieras";25833286]Se on edelleen 9kk vauva!!! Nuo testaamis vaiheet tulee kuule pikkasen myöhemmin.
Onko joku todella näin tyhmä??
Sä olet nyt päättänyt alkaa kukkoilla sun vauvalles ettei se vedä sua höplästä ja valvota sua yöllä, koska haluaa tanssittaa sinua pillinsä mukaan??? Et oo tosissas??? :laugh:[/QUOTE]

JA sinäkö tunnet minun lapseni paremmin kuin mä itse? Miten on mahdollista että meillä on tuo omaan huoneeseen siirtyminen onnistunu niin hyvin aikasemmin?? Miksi lapsi nukkui 12 tuntia heräämättä kertaakaan kahtena viikkona putkeen?
Meillä lapsi opetetaan osaksi meidän perhettä, ei toisinpäin.

[QUOTE="aloittaja";25833338]ÖÖÖÖÖÖÖ miksi SÄ luulet että antaisin ikinä lapseni huutaa hysteerisenä 45min? oletko jotenkin typerä? kuka täysjärkinen tekisi niin?

Tässä taas huomaa miten te palstamammat tulkitsette asiat aina pahimman mahdollisen mukaan. Ääliö

Tuolla 45 tarkoitin sitä, että hän saattaa äännellä, itkeä ja valittaa sängyssä 45min, ja se on se MAX aika minkä annan pojan olla hereillä ennenkuin annan huomiota. ja voin kertoa että ikinä vielä tähän päivään mennessä ei ole noin kauan jaksanut olla hereillä, vaan hän on nukahtanut 5-10min päästä heräämisestä.

Te mammat jotka riennätte heti maija-petterienne luokse niin teette mielestäni väärin. Kyllä lapsen nyt vähän pitää oppia nukahtamaan itse, antaa siihen edes mahdollisuus...[/QUOTE]

Kyllä se lapsi oppii nukahtamaan ihan itse kun on siihen valmis - ilman että hälle jotenkin "tarjotaan" mahdollisuutta oppia se... taidat olla aika hakuteillä nyt tässä asiassa..

"Jos herää niin annan huutaa, max 45min, ja jos ei huuto lopu niin annan huikan vettä ja sitten takaisin sänkyyn kun on rauhottunut. " Tossahan se tuli vitun idootti, vai unohditko jo sanoneesi noin? Siellä on taas joku kunnon valopää selittämässä, hyi helvetti.

Minäkään en kannata huudatusunikoulua, mutta kyllä se on lapsenkin paras opettaa yhtenäisiin yöuniin. Ja myös siihen, että päiväsaikaan syödään ja juodaan. Yöllä jos janottaa niin vettä voi hörpätä.

[QUOTE="vieras";25833393]Kyllä se lapsi oppii nukahtamaan ihan itse kun on siihen valmis - ilman että hälle jotenkin "tarjotaan" mahdollisuutta oppia se... taidat olla aika hakuteillä nyt tässä asiassa..[/QUOTE]

Ei KAIKKI lapset opi, lapsia on erilaisia, yritä nyt ymmärtää..

[QUOTE="vierailija";25833341]taitaa olla taas yliäitejä liikenteessä, kun ei lasta saisi avittaa nukkumaan katkotonta yötä vaan pitää lämmittää pulloa heti inahtaessa... meillä ainakin vauva nukku paremmin eli pitempään omassa huoneessa kuin perhepedissä jostain 2-3 kk eteenpäin kun alko paremmin havainnoimaan maailmaa ja isin kuorsaus alkoi häiritä. ja kun nukku paremmin myös söi paremmin. tuttavapiirissä on myös niitä 6-vuotiaita perhepedissä nukkujia, edelleen. minusta se on jo lapsen kiusaamista.[/QUOTE]

Kuka täällä kertaakaan mainitsi että pistää pulloa suuhun kun vähänkään inahtaa? Näytä mulle se kohta? 45min on pitempään kuin vähän inahtaminen! Jos vauva tuon ajan valvoo sängyssä ja valittelee/inisee niin kyllä sillä nälkä on. Jos ei olisi nukahtaisi se nopeammin.
Mulle ei vaan kertakaikkiaan mene päähän miksi vauvalle pitäisi opettaa olemaan syömättä yöllä kun oppii sen takuuvarmasti itse kun on siihen valmis!!

aloittaja, oon niin sun puolella! totta kai 9-kuukautinen joka on jo nukkunu täysiä öitä osaa nukkua ja nukahtaa itseksiin. se nyt on vaan joku vaihe, älä anna karata käsistä. nukkukaa vaikka päikkäreitä vierekkäin päivällä ettei ole vaan seuran kipeys ja fiksatkaa tuo ruoka niin kuin ajattelit niin eiköhän ne yöt taas rauhoitu. tsemppiä :)

[QUOTE="aloittaja";25833377]JA sinäkö tunnet minun lapseni paremmin kuin mä itse? Miten on mahdollista että meillä on tuo omaan huoneeseen siirtyminen onnistunu niin hyvin aikasemmin?? Miksi lapsi nukkui 12 tuntia heräämättä kertaakaan kahtena viikkona putkeen?
Meillä lapsi opetetaan osaksi meidän perhettä, ei toisinpäin.[/QUOTE]

Ei luoja pälli!! Meillä lapsi opetetaan osaksi perhettä ei toisin päin!! Sä nyt vissiin luulet et sun vauvas on joku ydinfyysikko joka tahallaan valvottaa sua yöllä ja koittaa kontroloa teidän elämää!
Tiesitkö että vauvalla/lapsella on erilaisia kasvukausia jolloinka se syömisen tarvekin on erilaista?? Se selittäneen sen että on nukkunut sen 2viikkoa hyvin ja nyt taas ei. Aikansa kutakin!! Ei se lapsesi varmasti enää kauaa tartte yöllä ruokaa.
Ei pidä mennä tekemään lapsia jos niiden kanssa ei jaksa valvoa vaan ne pitää "opettaa perheen tavoille" ihan kuin puhuisit jostain koirasta. Kyllää ne lapsen "talon tavoille" oppimiset tulee ihan muuta kautta ja myöhemmin.

[QUOTE="mini";25833414]Minäkään en kannata huudatusunikoulua, mutta kyllä se on lapsenkin paras opettaa yhtenäisiin yöuniin. Ja myös siihen, että päiväsaikaan syödään ja juodaan. Yöllä jos janottaa niin vettä voi hörpätä.[/QUOTE]

Joo niin pitääkin opettaa jos ei muuten opi, mutta EI 9KK VAUVAA!!!
9kk vauva juo yölä vielä maitoa. Kun taas 2v voi hörpätä yöllä vettä janoonsa.

vieras: "Kuka täällä kertaakaan mainitsi että pistää pulloa suuhun kun vähänkään inahtaa? Näytä mulle se kohta?"

[QUOTE="vieras";25833188]syötät ja aina olet siinä kun inahtaa! 9kk osaa nukkua mutta sillä on se viellä että oonko yksin ja veikkaan että kun huutaa niin syö vaan tosi vähän! Itsellä nukku 9kk yksin aamuun ja eikä ihahtunatkaan! Mutta itse olin koko ajan valmiuksessa vaikka nukuin! Jos inahti minä olin jo lämmittämässä pulloa![/QUOTE]

Mä oon rehellisesti sanoen ihan tosi yllättynyt teidän huonoista asenteista unikoulua kohtaan. Miksi mä olen huono äiti jos varmistan että lapsella on maha täynnä, vaippa vaihdettuna, VÄSY ja hän pääsee omaan sänkyyn nukkumaan. Jos poika herää, niin annan hänen hetken olla, ja YLEENSÄ hän nukahtaa itse noin 5-10 min päästä, tässä vaiheessa on pakko kysyä että tässäkö on nyt tekemäni virhe? Eikö lapsi muka saa itkeä minuuttiakaan? Ihanko tosi?

Miksi neuvolasta sitten annettiin tälläiset ohjeet ja sanottiin että unohtakaa tassuttelut? Tiedän oman poikani kohdalla että jos mä menen huoneeseen ja EN ota häntä syliin, vaan vain laitan kädet hänen päällensä niinkuin tassuttelussa on tarkoitus tehdä niin siitä se hysteria vasta alkaakin. Meillä poika reagoi todella voimakkaasti siihen että huoneessa on joku muu, jos ei siis pääse syliin.

Kyllä mä uskon siihen että pojalle pitää antaa oma rauha rauhottua, ja tottua siihen että yöllä nukutaan. Äitinä on mun velvollisuus tarjota puitteet rauhalliseen yöhön, ja jos se vaatii pari itkunpätkää sielä täällä niin tosiaankin tehdään tää. Sanokaa mitä sanotte. Tuun tänne sitten vaikka kertomaan tulokset :)

[QUOTE="vierailija";25833341]taitaa olla taas yliäitejä liikenteessä, kun ei lasta saisi avittaa nukkumaan katkotonta yötä vaan pitää lämmittää pulloa heti inahtaessa... meillä ainakin vauva nukku paremmin eli pitempään omassa huoneessa kuin perhepedissä jostain 2-3 kk eteenpäin kun alko paremmin havainnoimaan maailmaa ja isin kuorsaus alkoi häiritä. ja kun nukku paremmin myös söi paremmin. tuttavapiirissä on myös niitä 6-vuotiaita perhepedissä nukkujia, edelleen. minusta se on jo lapsen kiusaamista.[/QUOTE]

Ooh thank goooood täällä on edes joku joka ymmärtää että mitä mä tarkotan!! Te saatte mut kuulostamaan ihan kiduttajalta :) niin huvittavaa, mut sitähän tää palstailu on, ääripäihin vetämistä. Ootte niin taitavia siinä

[QUOTE="mini";25833429]Ei KAIKKI lapset opi, lapsia on erilaisia, yritä nyt ymmärtää..[/QUOTE]

Kyllä mä ymmärränkin, ja vallan hyvin ymmärränkin. Mutta edelleenkään 9kk vauvaa ei pidä opettaa nukkumaan kokonaisia öitä jos sillä on nälkä.
Ei vauva valvo 45min yöllä vain kontroloidakseen ja kiusatakseen äitiään, vaan sillä on joku hätä - kuten esimerkiksi nälkä!!!

[QUOTE="aloittaja";25833506]Ooh thank goooood täällä on edes joku joka ymmärtää että mitä mä tarkotan!! Te saatte mut kuulostamaan ihan kiduttajalta :) niin huvittavaa, mut sitähän tää palstailu on, ääripäihin vetämistä. Ootte niin taitavia siinä[/QUOTE]

Taitaa vähemmistönä olla nuo ymmärtäjät....

[QUOTE="vierailija";25833484]vieras: "Kuka täällä kertaakaan mainitsi että pistää pulloa suuhun kun vähänkään inahtaa? Näytä mulle se kohta?"[/QUOTE]

näistä teidän puheista saa sellaisen käsityksen että pitäisi siis reagoida pienimpääkin inahdukseen, koska 5-10min katkonainen itku on ihan MAAILMAN LOPPU LAPSELLE! Miten joistain äideistä tulee niin hysteerisiä? Antakaa nyt lapsille edes mahdollisuus siihen nukkumiseen.

Ja joooooo saattaa olla että lapsi nukkuu yöt läpi sitten kun on siihen valmis, mutta on myös lapsia jotka vain kertakaikkiaan vaativat sen unikoulun, ja meidän poika kuuluu nyt siihen ryhmään.

Yhteistyössä