epäoikeudenmukainen kohtelu sisarusten välillä, mä en jaksa enää.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitta täynnä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mitta täynnä

Vieras
puhuttu on, mutta mun vanhempien linja on se, että he ei halua puuttua kun eivät halua riidellä kun kumpikin on omien sisarustensa kanssa riidoissa.
meitä siis vain kaksi siskoa joista minä olen ollut sen tienraivaaja esikoisen roolissa, saanu paskaa niskaan ja kotiarestia, kotiintuloajat jne. eikä siinä, kyllä lapsella rajat pitää olla, mutta ei näitä mun pikkusiskolla koskaan ollut. mun välit tulehtu niin pahasti mun vanhempiin kun ne lelli mun siskoani, että muutin 15v kotoa.
luin itselleni ammatin ja sain lämmintä kättä, siskolle järjestettiin 100 vieraan yo-juhlat. meillä molemmilla on nyt lapsia ja siskon lasta aina kehutaan ja paapotaan, kyllä munkin lastani, mutta ei todellakaan samassa mittakaavassa. meidän vanhemmilla on mökki jota meillä kaikilla on yhtäläinen oikeus käyttää, mutta ei me voida koskaan mennä sinne oman lapsen ja koiran kanssa kun sisko on siellä aina koiransa kanssa joka ei siedä mun koiraa eikä mun lasta, on purrutkin kumpaakin useasti, jatkuvaan saa olla varpaillaan sen koiran kanssa.
mun sisko on menossa naimisiin ja ai pojat että sitä nyt kohkataan, jos mä ilmottasin meneväni naimisiin, niin saisin varmana vaan olankohautuksia.
reilua, eiks je?

suoraan sanottuna täysin sieltä ja syvältä!

löisin välit koko perheeseen poikki lopullisesti!

sun vanhemmat tässä paskaa syytää sulle, kaivavat kuoppaa myös itselleen.. sillä olen varma, että kun heistä tulee vanhuksia ja tarvitsevat apua, nii kääntyvät sun puolees, eikä siskos..

välit poikki ja toivotat paskaa loppuelämää..

nii mä tekisin, oli kuinka omat vanhemmat tahansa, mutta noin EI SAA tehdä!

en mä enää kadehdikaan, olen päässyt sen yli. kirpaisee vaan kun nioin kovin haluaisin myös viettää aikaa mökillä mikä on yhtälailla minun kun siskoni.
mun elämässä on kaikki loistavasti, mutta nyt taas ärsyttää kun hikoillaan täällä rivarikaksiossa kun voitais olla mökillä järven rannalla... :/

Tosi reilua.
Mulla taas on aina käynyt vähän sääliksi mun pikkusiskoa, jolle ei oo koskaan "jaksettu" järjestää mitään juhlia. Mulla oli rippijuhlat ja valmistujaisjuhlat, lahjoja ja vieraita riittämiin. Siskon rippijuhlat oli siinä, että mentiin pikaruokalaan perheen kesken syömään. Ja valmistujaisjuhlissa käytiin ravintolassa. Sitten taas seuraavalle sisarukselle, pikkuveljelle on järjestetty rippijuhlat ja kihlajaiset. Mikähän meillä on siinä, että siskoa väheksyttiin? Paha mieli hänen puolestaan, vaikkei koskaan ole sanonut asiasta sanaakaan.

Minullakin on isosisko, täys kusipää joka väittää että kaikki vika on minussa ja vanhemmissani kun minua on aina lellitty ja siksi hänen elämä on pilalla. Todellisuudessa hän on niin pahapäinen ettei hänen seurassaan kukaan jaksa olla ja minulla ei ollut niin paljon rajoja kuin isosiskolla koska hän teki kaiken pahan mitä pystyi ja minä en mitään. Oliskohan tästä kysymys??

Mulla on sisko joka onnistuu ainaa olee isompi, parempi, pahempi, dramaattisempi ja kaikenpuolin kiinnostavampi ku minä :xmas:

Jos mulla on poikaystävä niin sisko menee naimisiin, mä saan yhden lapsen niin sisko jo kolmannen, jos mulla menee poikki poikaystävän kanssaniin siskon mies kuolee, jos mä löydän itselleni mukavan vuokra-asunnon niin sisko se ostaa talon, jos mä alan tapailee jotain ihan ok tyyppiä niin sisko muuttaa yhteen jonkun kanssa. Nuorempana jos mä join kännit niin sisko vetäs huumeita. Jos mä reissaan Euroopassa niin sisko menee kauemmas ja hienompaan paikkaan.

Ei se sitä tahallaan tee (aina :D) mutta arvaatko ottaako päähän ku mua ei koskaan huomata; aina on joku suurempi juttu meneillään, minä seison harmaana taustalla. Mä en tiedä, onko kukaan muu koskaan huomannu tätä. Siskolle huomautin asiasta mutta en mä tiedä tajusko se.

Sisarukset on vaikeita.

älkää aikuiset ihmiset kuluttako itseänne olemalla kateellisia. olisitte onnellisia sisarustenne puolesta, että heillä on kaikki niin hyvin. itsellänne on ehkä joku muu elämän osa-alue niin hyvin, että voitte olla siitä onnellisia.

kasvattakaa omat lapsenne niin, että he kokevat olevansa tasa-arvoisia keskenään. vain niin tuollaisen saa katkaistua, vanhempianne on ehkä enää mahdoton opettaa

Kerrataanpa:

Suvulla on mökki johon kaikilla on yhtäläinen oikeus käyttää ja sinne mennä. Sinusta on epäreilua, että siskosi menee sinne silloin kun sinä haluat. Miten se sisko voi "aina olla siellä" ensin? Jos ongelma on koirissa, voisko niitä jättää vaikka hoitoon? Miten aikuista ihmistä voi vieläkin hiertää noin paljon joksu 15-vuotiaana annetut kotiintuloajat? Jos kotiintulorajat, "rajojen pito" ynnä muu teinitappelu sinun kohdallasi johti siihen että lähdit vetämään 15-vuotiaana, olisiko sinun vanhemmiltasi ollut kovin järkevää jatkaa samalla kaavalla vaiko koittaa muuttaa huonoksi havaittuja kasvatuslinjauksia? Voiko juhlien järjestelyihin vaikuttaa se, että toiset oli kotona asuvan juhlat, toiset sellaisen lapsen joka halusi pois kotoa omilleen, ei vanhempien huolenpidon piiriin? Sanoitko haluavasi että vanhemmat järjestävät sinulle juhlat kotonaan, josta muutamaa vuotta sitten halusit mäkelään?

Minullakin on sisko jonka kanssa olimme tukkanuottasilla nuorempana ja kilpailimme vanhempien huomiosta. Sitten aikuistuimme. Eipä tulisi mieleeni vahtia onko minun ja siskoni lapsia nyt varmasti kehuttu "samalla mittakaavalla".

Meitäkin on kolme ja veljeni on aina ollut yksi ylitse muiden. Siskoni on se kaikkein väheksytyin. Senpä vuoksi meillä on tasan yksi lapsi, jonka ei tarvitse koskaan kilpailla sisarusten kanssa eikä koskaan todistella meille mitään.

Jos siskosi koira puree lastasi, niin ilmoitusta eteenpäin ja koira pois päiviltä ellei piskiä saada kuriin. Jumaliste jos jonkun koira minun lastani purisi useamman kerran, niin taittaisin niskat ihan itte elukalta.

Yhteistyössä