Erikoiset nimet!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tuure
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei tyhmää, mutta muista että lapsesi kantaa koko elämänsä ajan nimeä mukanaan. Antakaa toiseksi nimeksi sitten vaikka joku vähän tavallisempi, niin voi itse sen joskus ottaa käyttöön jos kokee teidän valitseman kiusalliseksi.
Meilläkään ei ole tavallisimmasta päästä pojan nimi. Ei löydy esim kalenterista. Minä saan jo jatkuvasti kuulla, että "miksi tuollainen nimi" jne.. Vastaan aina, että se sattui pojallemme kuin nenä päähän :) Ja niin muuten sattui! Lapsen nähtyämme tiesimme,että valinta oli oikea :)

Alkuperäinen kirjoittaja Black Dahlia:
Mitäs sit ajattelit seuraavalle lapselle nimeksi, jos ensimmäisen väännät teistä?

tämä onkin se ongelma. Tuleeko lapselle syrjitty olo jos ensimmäisellä lapsella "väännetty" nimi ja toinen ihan tavis? kokemuksia kellään?

Meidän nimet on muuten Tuuli ja Ilkka :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Black Dahlia:
Mitäs sit ajattelit seuraavalle lapselle nimeksi, jos ensimmäisen väännät teistä?

tämä onkin se ongelma. Tuleeko lapselle syrjitty olo jos ensimmäisellä lapsella "väännetty" nimi ja toinen ihan tavis? kokemuksia kellään?

Tytön nimeksi Tuike =)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Mitäs oot ajatellut keksiä noista? Tilkka? :D :ashamed:
Mun mielestä esim. Hanna Tuulia Ilkantytär olisi hieno nimi mahdolliselle tytölle (siis tuo Hanna on vaan ekana mieleen tullut esimerkki, mutta toka nimi olisi äidin nimestä ja kolmas isän nimestä, se on se pointti). Tai sitten vaan molempien vanhempien nimistä ekat kirjaimet.

Pojalle tietysti Tuukka :)

Alkuperäinen kirjoittaja Zeina:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Ai tyyliin Marin ja Jussin lapsesta tulee Marijus? Martin ja Tiinan tyttärestä Marttiina?

On se vähän tyhmää :snotty: jos pitää oikein keksimällä keksiä.

Meijän keskimmäisen pojan toinen nimi on Marjus :D

Ja mun tulevasta pojastani (olettaen, että sellaisen vielä joskus saan) tulee Marius :). Mutta mä en oo Mari eikä mies oo Jussi :D

Alkuperäinen kirjoittaja Zeina:
Ai tyyliin Marin ja Jussin lapsesta tulee Marijus? Martin ja Tiinan tyttärestä Marttiina?

On se vähän tyhmää :snotty: jos pitää oikein keksimällä keksiä.

Meijän keskimmäisen pojan toinen nimi on Marjus :D

Ja mun tulevasta pojastani (olettaen, että sellaisen vielä joskus saan) tulee Marius :). Mutta mä en oo Mari eikä mies oo Jussi :D

Meillä nuorimman toinen nimi on Marius... :)

Pojalle Tuukka, jos haluatte keksiä vanhempien nimistä, tytölle esim. Iitu, ei käsittääkseni hirveän tavallinen nimi (kuten joku Maria tai Anna) (anteeksi Mariat ja Annat). Tämän vain keksin mutta tuli mieleen myös että noista saa "likka"- joten vastaava nimi voisi olla Tytti. Kirjaimet ei kyllä tule vanhempien nimistä, sori.