ero ja etäisän tapaamiset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja unhappy mami
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

unhappy mami

Vieras
Erosta nyt puolisen vuotta. Tapaamiset sovittu joka toinen viikonloppu. Isällä epäsäännölliset työajat eli ei ole aina vapaata viikonloppuisin.Silloin lapsia hoitaa isän uusi avokki. Jouduin siihen suostumaan mutta ongelman tästä tekee se että nuorin lapsista on 1v ja voi olla isällä vain kun on vapaata eli todella harvoin.
Sovittiin että tämä nuorin voisi olla silloin kun isällä viikolla vapaata.
Aluksi toimikin näin ,mutta nyt isä alkanut valehdella vapaistaan eli sanoo olevansa töissä vaikka olisi vapaalla.Tai keksii muita tekosyitä. Luulen ettei halua ottaa kaikkina vapaina pientä koska onhan vaativampi ja heräilee öisin.Tai haluaa tehdä vain kiusaa minulle.Kiusaa tekee myös maksaen elarit miten sattuu ja aina myöhässä..
Toisekseen tälllä tavoin itsellä ei ole yhtään aikaa omille harrastuksille tms.
Surettaa myös lapsen puolesta jolla ei tule olemaan yhtä läheistä suhdetta isään kuin toisilla lapsilla.Ei vaan voi ymmärtää miten isä voi olla jopa 2-3vko erossa pienestä. Onko ihan normaalia? On sitten isä avokin lapselle.. :(
Ja tietysti myös suututtaa tuo valehtelu kun ei voi luottaa toisen sanaan.
Mitäpä tässä voisi muuta kuin tyytyä siihen että ottaa silloin tällöin pienenkin luokseen..?

Eiköhän se isäkin tarvitse vapaata. Kaikille tekee hyvää silloin tällöin nukkua öitä, joina ei tarvitse heräillä / herätä aikaisin töihin. Kyllä isä voi rakentaa suhdetta vähän harvemminkin pieneen.

Ja kuinka monella alle 1-vuotiaan äidillä on hirveästi aikaa omille harrastuksille? Joillain ehkä, mutta ei ne voi olla mikään lähtökohta.

Niin mutta voisihan sentään olla rehellinen ja missäs ne minun vapaat ovat? Ja itse en saa
nukkua kuin ehkä 1-2 yötä kk:ssa. Yhteisiä lapsiahan nämä ja pieni tarvisi mielestäni vähän
useammin isäs tapaamisi että suhteesta muodostuisi läheinen.

Koska isä on töissä ja vierastaa tätä vierasta naista eikä se minullekaan olisi mielekästä antaa
pientä vieraan hoitoon.Eikä varmasti sovi tällekään. Emme ole siis tavanneet enkä haluakaan
sillä tämä nainen tuli kuvioihin kun olimme vielä exän kanssa aviossa.

No tämä nainen nyt kuuluu exäsi elämään, ja sitä kautta lasten. Kannattais varmaan niellä oma katkeruus ja tutustuttaa se pienin häneen, ties vaikka sopisikin ottaa kaikki sisarukset sinne.

No ei näissä erojutuissa kaikki aina saa omalta kannaltaan optimiratkaisua. Jos olet valinnut olla lähivanhempi, niin sitten sinulla on vähemmän niitä hyvin nukuttuja öitä kuussa. Helpottaa toki kun lapsi kasvaa.

Kiitos vaan. valitan siis ihan turhasta ja etällä on oikeus valehdella ja toimia omaksi parhaakseen. Näinhän se menee. Ensin tehdään lapset,heitetään pellolle ja tavataan kun itelle satuu sopimaan. Omasta mielestäni ei ihan oikein mene mutta minkä mahdan. Omapa on häpeänsä kun lapsi ei kasvaessaan tunne isää läheiseksi.

Mielestäni järkevintä olisi että lapset olisi kaikki samalla kertaa isällään. Ja toki niin että viettävät sitä isä-lapsi aikaa, ei vain avokki hoida.
Toisaalta 1-vuotias on niin pieni vielä... onnistuisko päivätapaamiset?

• Tykkää
Reactions: Zucchini
No tämä nainen nyt kuuluu exäsi elämään, ja sitä kautta lasten. Kannattais varmaan niellä oma katkeruus ja tutustuttaa se pienin häneen, ties vaikka sopisikin ottaa kaikki sisarukset sinne.

Olet oikeassa ,katkeruuttakin on vielä. Mutta lapsethan menee tapaamaan isää,ei hänen uutta vaimoaan. Ja asian pointti oli nyt se että isä VALEHTELEE eli ei ota vapaina viikonloppuinakaan pienintä vaan väittää olevansa töissä ettei tarvisi ottaa. Ei ole myöskään ehdottanut että pienin voisi työaikoina tulla.

viikolla tapahtuvia tapaamisiakin on siis ollut mutta nyt on tullut niitä tekosyitä ettei voi ottaa eli selvästikin koittaa nyt mennä mistä aita matalin. Onhan näin pienen hoitaminen eri juttu kuin isompien. Ehkei sitten vaan jaksa sitä vastuuta. sellaistahan se oli jo kun vielä perheenä elettiin. Miksipä se eron myötä muuttuisi.
Tyydyn kait vaan siihen mitä on ja kasvatan ja hoidan itse tämänkin pienokaisen. Lapsen puolesta suren,mut hyvä että edes joskus isää näkee.

Olet oikeassa ,katkeruuttakin on vielä. Mutta lapsethan menee tapaamaan isää,ei hänen uutta vaimoaan. Ja asian pointti oli nyt se että isä VALEHTELEE eli ei ota vapaina viikonloppuinakaan pienintä vaan väittää olevansa töissä ettei tarvisi ottaa. Ei ole myöskään ehdottanut että pienin voisi työaikoina tulla.

No toi on kyllä paskamainen homma. Mutta sä et voi toista pakottaa ottamaan :( Todella ikävää lapsen kannalta, mutta minkäs teet jos toinen ei halua.

Eihän tuo mukavalta kuulosta, mutta valitettava tosiasia on, että jos etävanhempi ei halua tavata, et sille mitään voi. Toivotaan, että alkaa tavata useammin edes sitten, kun pieninkin vähän kasvaa.

Onko isä siis yötkin töissä? Eikö pieninkin voisi olla isällään silloin kun muutkin ja isä toisi pienen vaikka työpäivänsä ajaksi sinulle, jos hoito ei muuten onnstu. Ehtisihän pieni olla siinä isänsä kanssa ihan kivasti ja tapailussa säilyisi jotenkin säännöllisyys. Luulsi, että 1-vuotiaalle joka tapauksessa olisi mukavinta olla erossa äiditä sisarustensa kanssa.

[QUOTE="vieras";28085169]Onko isä siis yötkin töissä? Eikö pieninkin voisi olla isällään silloin kun muutkin ja isä toisi pienen vaikka työpäivänsä ajaksi sinulle, jos hoito ei muuten onnstu. Ehtisihän pieni olla siinä isänsä kanssa ihan kivasti ja tapailussa säilyisi jotenkin säännöllisyys. Luulsi, että 1-vuotiaalle joka tapauksessa olisi mukavinta olla erossa äiditä sisarustensa kanssa.[/QUOTE]

Tällä linjalla minäkin olen. Tai sitten te teette uudenlaisen tapaamissopimuksen koska tämä ei teillä toimi. Jos lapset ovat joka toinen vkonloppu isällään tällä hetkellä eli se tekee noin 8 päivää kuussa. Isä ilmoittaa kuun vaihteessa seuraavan kuun 8 päivää jolloin on vapaalla ja ottaa KAIKKI lapset silloin. Kaikille kun tosiaan ei vaan sovi työn takia tuo joka toinen vkonloppu.

[QUOTE="mama";28085199]Tällä linjalla minäkin olen. Tai sitten te teette uudenlaisen tapaamissopimuksen koska tämä ei teillä toimi. Jos lapset ovat joka toinen vkonloppu isällään tällä hetkellä eli se tekee noin 8 päivää kuussa. Isä ilmoittaa kuun vaihteessa seuraavan kuun 8 päivää jolloin on vapaalla ja ottaa KAIKKI lapset silloin. Kaikille kun tosiaan ei vaan sovi työn takia tuo joka toinen vkonloppu.[/QUOTE]

en usko että uusi sopimus tuo ratkaisua jos toinen ei halukas ottamaan. Sovimme että
ilmoittaa minulle vapaansa eli näyttää ne työlistastaan mutta ei ole toiminut ja nyt alkoi valehtelu
ja tekosyyt. Mutta katsotaan nyt mihin tämä menee.
En taida jaksaa asiasta alkaa tapella. Elatusapukin on nyt haettu kelan kautta niin ei tarvi senkään asian kanssa painia.
Minä siis vain odotan milloin ilmoittaa haluavansa lapsen luokseen. Näillä mennään
Ei ketään jolla samankaltanen tilanne?

[QUOTE="mama";28085199]Tällä linjalla minäkin olen. Tai sitten te teette uudenlaisen tapaamissopimuksen koska tämä ei teillä toimi. Jos lapset ovat joka toinen vkonloppu isällään tällä hetkellä eli se tekee noin 8 päivää kuussa. Isä ilmoittaa kuun vaihteessa seuraavan kuun 8 päivää jolloin on vapaalla ja ottaa KAIKKI lapset silloin. Kaikille kun tosiaan ei vaan sovi työn takia tuo joka toinen vkonloppu.[/QUOTE]

Juu opin juurikin laskemaan :D Mutta pointti kai tuli selväksi *nolona*

en usko että uusi sopimus tuo ratkaisua jos toinen ei halukas ottamaan. Sovimme että
ilmoittaa minulle vapaansa eli näyttää ne työlistastaan mutta ei ole toiminut ja nyt alkoi valehtelu
En taida jaksaa asiasta alkaa tapella. Elatusapukin on nyt haettu kelan kautta niin ei tarvi senkään asian kanssa painia.
Minä siis vain odotan milloin ilmoittaa haluavansa lapsen luokseen. Näillä mennään

Mulla on. Lapset ovat aina minulla. Yhtäkään yötä eivät isällään ole viettäneet. En jaksa itsestään selvästä asiasta tapella, kun ei kiinnosta niin ei kiinnosta.

Ymmärsin siis että isommat lapset ovat isänsä luona joka toinen viikonloppu ja ongelma on nyt vain nuorimman kohdalla? Eli eikö isä ole halukas ottamaan lapsia ollenkaan?

On halukas ottamaan isompia.koululaisia.ei pienintä.
Mutta näillä mennään mitä tarjotaan.
Nyt ehdotukseni oli että ottaisi kaikki lapset kun vapaa viikonloppu mutta oli jo omia suunnitelmia.
Ei se mitään vaikka oma pankkitili on miinuksella ja lasten talviloma alkaa. Elareita ei makseta ja itse mennään reissuun.
En haluaisi olla katkera mutta vähemmästäkin kun lasten isä tuijottaa vain omaan napaansa.

Meillä nuorempi 2v4kk ei ole vielä koskaan ollut isällään ja esikoinen 4,5v on isällään n. 3-4 kk välein pari viikkoa kerrallaan. Isä ei ole osoittanut minkäänlaista mielenkiintoakaan nuorempaa lastaan kohtaa, kun hän jo laitoksella ilmoitti, ettei hänelle kyseiseen lapseen ole mitään tunnesidettä.

Nyt exän perheeseen on syntymässä lapsi, että saa nähdä miten käy jatkossa tapaamiset, että loppuvatko ne vanhemmankin osalta kokonaan jossain vaiheessa.

Viimeksi kun exä kävi hakemassa vanhemman lapsen luokseen, oli silloin nuoremman synttärijuhlat, joista exä siis tiesi etukäteen. Isä ei onnitellut lasta mitenkään, eikä tuonnut lahjaa (no se nyt ei ole pääpointti). Minä loukkaannuin lapsen puolesta olisi voinut edes onnitella.

Mua oikeasti surettaa nämä aloitukset..
Tämäkin tarina on alkanut onnellisesti ja mihin päättynyt :(
Miksi aikuiset ihmiset tappelevat lastensa kustannuksella. Anna ajan kulua ja katso mihin asiat johtavat, lapsi kasvaa ja isän on helpompi silloin ottaa myös hänet. Älkää tehkö asipista vaikeampia kuin ne jo ovat.

Meillä on niin, että mieheni lapset tulevat meille silloin, kun mies ei ole töissä. Käytännössä siis saattaa olla, että lapset ovat kaksi viikonloppua peräkkäin meillä ja sit vastaavasti kaksi kotonaan. Meillä ei toimisi tuo joka toinen vkonloppu juuri töiden takia.

Musta on ihan älytöntä, että lapset tulis silloin kun mies on koko vkonlopun töissä, kun silloin hän on valveilla n. 3 tuntia (yötyö). Mun lähtökohta on se, että lapset tulee viettämään aikaa isänsä, ei mun kanssa.

Miehen eksälle tämä on sopinut ihan hyvin.

Paskamaistahan se on, mutta mulla on toiminut sellanen henkinen asennoituminen, etten odota mitään exältä. Eli kaikki tapaamiset ja elarit, jotka tulee on plussaa. Jos olettaa jatkuvasti, että exä käyttäytyy niin kuin "järkevä aikuinen" tulee pettymään katkerasti, jos se meno on ollut jo ennen eroa toivotonta.

Meillä on käynyt niin, että lapsen kasvaessa onkin isä yhtäkkiä (varmaan tunnekuohun laannuttua) alkanut penäämään niitä oikeuksiaan. Ja tällä hetkellä mun mielestä se asia menee niin, että isä voi suunnitella aikataulujansa meidän mukaan, ei toisinpäin. Jonkun asian pitää olla pysyvää lapsen elämässä ja tällä hetkellä se olen minä.

nyt oon ehottanut että ottaisi pienimmänkin samaan aikaan isompien kanssa,mutta ei suostu siihen. Oletan että syynä on että pieni heäilee öisin ja ei sitä jaksaisi kun on töitä. Minua kyllä syyllistää siitä etten ole töissä. eliminun pitäisi jaksaa.
Toinen syy voi olla se että hänen avokkinsa ei halua hoitaa lasta isän ollessa töissä...hankala tapaus.

Tosi surullista, ettei isä halua luoda samanlaista suhdetta nuorimpaan lapseen kuin mitä on jo koululaisten kanssa :( Harmittaa lapsen puolesta, ei niinkään isän, joka varmasti tulee asiaa katumaan myöhemmin. Ei kai tuossa muuta vaihtoehtoa ole kuin se, että isä ottaa nuorimman silloin kun haluaa. Tyhmä on (mun mielestäni) myös sun exän uusi, kun ei tunnu tajuavan, että miehen mukana tulee lapsia, myös pieni sellainen vaan valikoi ne, joiden kanssa haluaa tutustua.

Meillä taas se tilanne, että miehellä kaksi lasta edellisistä suhteista, mutta äidit eivät anna tavata miehen tavata eikä edes puhelimessa puhua lasten kanssa :( Meille lapset olisi todellakin tervetulleita ihan milloin vain, mutta en tiedä tuleeko sitä ikinä tapahtumaan. Eniten harmittaa tietysti miehen, mutta myös meidän lasten puolesta, jotka eivät saa sisaruksiinsa tutustua :/ Äideillä nyt vaan tuntuu olevan oikeus pompottaa lapsia mielensä mukaan ja miehen olisi vain nieltävä kaikki paska ja älyttömät vaatimukset, joita äidit päähänsä saa. Oikeustaisteluun ei olisi nyt voimia eikä aikaa, mutta sen kai se vaatisi, että tilanne muuttuisi. Siihen asti on kai vaan oltava ilman lapsia ja kerjättävä edes valokuvia :(

[QUOTE="vieras";28085962]Meillä nuorempi 2v4kk ei ole vielä koskaan ollut isällään ja esikoinen 4,5v on isällään n. 3-4 kk välein pari viikkoa kerrallaan. Isä ei ole osoittanut minkäänlaista mielenkiintoakaan nuorempaa lastaan kohtaa, kun hän jo laitoksella ilmoitti, ettei hänelle kyseiseen lapseen ole mitään tunnesidettä.

Nyt exän perheeseen on syntymässä lapsi, että saa nähdä miten käy jatkossa tapaamiset, että loppuvatko ne vanhemmankin osalta kokonaan jossain vaiheessa.

Viimeksi kun exä kävi hakemassa vanhemman lapsen luokseen, oli silloin nuoremman synttärijuhlat, joista exä siis tiesi etukäteen. Isä ei onnitellut lasta mitenkään, eikä tuonnut lahjaa (no se nyt ei ole pääpointti). Minä loukkaannuin lapsen puolesta olisi voinut edes onnitella.[/QUOTE]

Jopas valitsit aikoinaan kusipäisen miehen! Uskomatonta! Ei edes omaa lastaan onnittele. Jos olisin sinä, häipyisin varmaan "pieruna saharaan"... Ei tuo mies edes ansaitse lapsiaan. Ja millainen epätasapaino, että toisen huomioi mutta ei toista, vaikuttaa varmasti tämän kuopuksen itsetuntoon tulevaisuudessa.
Mä tekisin niin, että joko tapaa molempia lapsia tasapuolisesti yhtäaikaa tai sitten ei kumpaakaan. Onhan hän kuitenkin papereissa toisenkin lapsen isä? Eikö lapsen oikeuksiin kuulu tavata isäänsä, etkö voisi keskustella lastensuojelun kanssa asiasta?

Yhteistyössä