Ero ja riitaa lasten asumisesta, miten ratkaista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hankalaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kahdella tuntemallani eroparilla on lapset vuoroviikoin ja lapset ovat erittäin tyytyväisiä.
Ei ole ollut minkäänlainen ongelma lapsille olla vuorotellen äidin ja isän kotona.

Ihan pakko puuttua tähän "isän ja äidin kotona". Karmaiseva ajatus, että lapset olisivat vuorotellen ihan kuin vieraina. Omalla lapsellani on kaksi kotia, yksi isän ja yksi äidin luona. Yhdet harrastusvälineet, läppäri jne. Oma huone ja vaatteet molemmissa kodeissa. Järjestely toimii, lapsi on onnellinen ja tyytyväinen.

Ihan pakko puuttua tähän "isän ja äidin kotona". Karmaiseva ajatus, että lapset olisivat vuorotellen ihan kuin vieraina. Omalla lapsellani on kaksi kotia, yksi isän ja yksi äidin luona. Yhdet harrastusvälineet, läppäri jne. Oma huone ja vaatteet molemmissa kodeissa. Järjestely toimii, lapsi on onnellinen ja tyytyväinen.

Onko sulla peräkärry millä viet lasten pyörät, luistimet, sukset, laskettelusukset, viulut/kitarat/soittimet jne paikasta toiseen vai eikö lapsi harrasta mitään?

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30440725:
Sinä nyt luet kaikki viestini ihan väärin. Siis se ei mielestäni ole ero, jos hankitaan yhteinen asunto, jossa vanhemmat käyvät vuorollaan asumassa. Eli ei ole mitään uutta elämää, vaan yhteinen erillinen asunto, jossa vuorotellaan.

Ja miksi puhut yksin teidän tilanteestanne? Te voitte hankkia asuntoja ja myydä metsiänne vapaasti. Pointti oli se, että kaikki eivät voi niin tehdä, vaikka te pystyisittekin.

Lainaa sen tekstejä jonka kanssa haluat asiasta puhua, en minä ole puhunut yhtään mitään kahden asunnon systeemistä, lainaa sitä kohtaa mistä haluat jutella, minä olen puhunut kolmen asunnon puolesta.

Lainaa sen tekstejä jonka kanssa haluat asiasta puhua, en minä ole puhunut yhtään mitään kahden asunnon systeemistä, lainaa sitä kohtaa mistä haluat jutella, minä olen puhunut kolmen asunnon puolesta.

Puhuithan.

Kirjoitit tällaiset viestit:

"Piiri pieni pyörii, siitähän juttuni lähtikin, kun joku sanoi ettei hän halua asua samassa asunnossa eron jälkeen miehen kanssa, jos lapset jäävät nykyiseen asuntoon ja hankitaan vanhemmille asunto vaihtoviikkoja varten. Kerroin että sitten voi tehdä vaikka niinkuin me."

"Minä en ikäpäivänä suostuisi siihen että mies asuisi vuoroviikoin minun asunnossani eron jälkeen. Omakotitalossamme käy siivooja ja muutenkin siellä on tottunut näkemään miehen jäljet tässä vuosien saatossa, mutta että uuteen elämääni, ei kiitos!"

Johon minä vastasin, että sitä mieltä minäkin olen, eikä se ole mielestäni mikään ero. Sen jälkeen ihmettelit, miksei teidän systeeminne ole ero.

Onko sulla peräkärry millä viet lasten pyörät, luistimet, sukset, laskettelusukset, viulut/kitarat/soittimet jne paikasta toiseen vai eikö lapsi harrasta mitään?

No ei ole peräkärryä, ihan tavallinen henkilöauto riittää. Lapsi harrastaa kahta urheilulajia ja niiden varusteet kulkevat ihan kätevästi kasseissa. Ja niitä saa kyllä haettua toisen vanhemman luota tarvittaessa, asutaan lähekkäin. Lapsi osaa ne itsekin hakea.
Sinulla tuntuu olevan jotenkin ongelmia järjestelykyvyssä, jos ei niin yksinkertaista asiaa saa toimimaan kuin lasten tavaroiden olemista oikeassa paikassa oikeaan aikaan muuten kuin niin, että lapset asuvat omassa kodissaan ja tavarat ovat siellä koko ajan. Miten mahtavat ne useat tuhannet eroperheet onnistua tässäkin asiassa ilman sitä peräkärryä tai lasten omaa omakotitaloa...

No ei ole peräkärryä, ihan tavallinen henkilöauto riittää. Lapsi harrastaa kahta urheilulajia ja niiden varusteet kulkevat ihan kätevästi kasseissa. Ja niitä saa kyllä haettua toisen vanhemman luota tarvittaessa, asutaan lähekkäin. Lapsi osaa ne itsekin hakea.
Sinulla tuntuu olevan jotenkin ongelmia järjestelykyvyssä, jos ei niin yksinkertaista asiaa saa toimimaan kuin lasten tavaroiden olemista oikeassa paikassa oikeaan aikaan muuten kuin niin, että lapset asuvat omassa kodissaan ja tavarat ovat siellä koko ajan. Miten mahtavat ne useat tuhannet eroperheet onnistua tässäkin asiassa ilman sitä peräkärryä tai lasten omaa omakotitaloa...

Ja jos pitäisi valita, ostanko erotessa peräkärryn vai omakotitalon, niin kyllä taitaisin sen peräkärryn kuitenkin ostaa.

iksi voi miksi alle kouluikäisiä pitää heittää kodista toiseen? Se ei minun pieneen päähäni mahdu... Miksi ei voi olla että ovat jomman kumman luona ja toinen käy tapaamassa tai ovat pari yötä toisella... Isommat lapset jo varmasti pystyvät olemaan viikko-viikko systeemillä mutta alle kouluikäiset. Mä jotenkin karsastan ajatusta, mutta se on vaan mun mielipide eikä kenenkään kannata vetää herneitä tästä nenukkiin.

Yhteistyössä