Ero tulossa,äiti tarvitsee nyt neuvoa..!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aapee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aapee

Vieras
Ero on nyt ällä hetkellä väistämätön..ainakin joksikin aikaa.
Syyt ovat painavat,joten ei moralisointia.Apua vain.

Meillä on tyttö vajaa 1v. itse haluaisin lapsen olevan tasapuolisesti isän sekä äidin kanssa.Isä samoilla linjoilla.
Missä tämä pitäisi tapahtua..Ajatuksena on kummallakin omat asunnot.Eli olisiko ratkaisu hyvä että minä olisin tyttären kanssa 3vrk ja isi 3vrk.
Kuitenkin mietittyyttää,pitäisikö isän tulla omaksi ajakseen luokseni lapsen kanssa ja että minä lähtisin silloin pois.Vai olisiko lapsi sitten isänsä luona?
Kokemuksia siitä,että lapsella on kaksi kotia.
Isänsä kanssa paljon on ollut joten sen puolesta minulla ei pelkoa ole.Tosin mietittyttää tuo sopeutuminen kahden kodin välillä.

Entä miten kulujen kanssa pitäisi menetellä?Itselläni ajatus olisi,että menot puoliksi.Tämä tosin kiristää minun kukkaron nyörejä kovin.Mutta toisaalta onko jotenkin kohtuutonta pyytää isältä apua elämiseen,jos lapsi kuitenkin on/olisi yhtälailla kummankin luona?

Auttakaa

Alkuperäinen kirjoittaja aapee:
Ero on nyt ällä hetkellä väistämätön..ainakin joksikin aikaa.
Syyt ovat painavat,joten ei moralisointia.Apua vain.

Meillä on tyttö vajaa 1v. itse haluaisin lapsen olevan tasapuolisesti isän sekä äidin kanssa.Isä samoilla linjoilla.
Missä tämä pitäisi tapahtua..Ajatuksena on kummallakin omat asunnot.Eli olisiko ratkaisu hyvä että minä olisin tyttären kanssa 3vrk ja isi 3vrk.
Kuitenkin mietittyyttää,pitäisikö isän tulla omaksi ajakseen luokseni lapsen kanssa ja että minä lähtisin silloin pois.Vai olisiko lapsi sitten isänsä luona?
Kokemuksia siitä,että lapsella on kaksi kotia.
Isänsä kanssa paljon on ollut joten sen puolesta minulla ei pelkoa ole.Tosin mietittyttää tuo sopeutuminen kahden kodin välillä.

Entä miten kulujen kanssa pitäisi menetellä?Itselläni ajatus olisi,että menot puoliksi.Tämä tosin kiristää minun kukkaron nyörejä kovin.Mutta toisaalta onko jotenkin kohtuutonta pyytää isältä apua elämiseen,jos lapsi kuitenkin on/olisi yhtälailla kummankin luona?

Auttakaa

Oletko miettinyt, että aika rankkaa noin pienellä elää kahdessa kodissa? Vaikuttaako asia lapsen kehitykseen, tuleeko turvaton olo??

Kun erosimme (vuosia sitten) lasteni isän kanssa, niin meillä lapset olivat viikon minulla ja viikon isällään! Tätä auttoi se, että asuimme lähellä toisiamme ja pystyimme sopimaan lasten asioista keskenämme! Lapset olivat tuolloin 1v ja 2 v...Sopeutivat hyvin järjestelyyn! Ainakin meidän tapauksessa. Itse olin opiskelijana silloin, joten isä maksoi minulle elatusta lapsista ja minä olin "päähankkija" lasten tarpeille, mutta myös isä osallistui kustannuksiin...
Toivottavasti teillä sujuu tämä kahden kodin elämä hyvin! Ja vaikka joku taatusti moralisoi, niin lasten on parempi kahdessa eri kodissa, kun yhdessä, jossa huonot mielialat! Tsemppiä!

Meil poika oli 1v8kk kun miehen kanssa muutettiin eri kämppiin.
Yhteishuoltajuus sovittiin ja poika oli isällään sillon kun halus ottaa (eli aika harvoin... )
Elatustuen sain "soskun" kautta. Eli kuluja ei tarvinnut mitenkään erikseen miettiä. Pojan isä ihan oma-aloitteisesti osti pojalle jotain tarvittavaa esim.vaatetta, pyörän tms.
Hyvin kaikki meni. Kun poika vähän kasvoi, niin mies otti poikaa useemmin luokseen, kun poika ei enää ollut niin "hoidettava" .
Lapsi kyllä sopeutuu asumaan vuorotellen kummankin vanhemman luona.

samaa mieltä kuin edelliset. ei pallottelua kahden kodin välillä. ennemminkin tosiaan niinkuin mainitsit, lapsi koko ajan samassa kodissa, isä käy välillä hoitamassa ja sä olet poissa jos niin olette ajatelleet.

Yhteistyössä