I
Ikävä tilanne
Vieras
Olemme eroamassa, mutta mies ei saa asuntoa mistään. On hakenut kaupungilta jo kuukausikaupalla. Siirsimme hänen kirjansa pois tästä asunnosta, jotta saisi helpommin (käytännössä kaupungilta on ainoa mahdollisuus). En halua enää jatkaa yhdessä asumista, koska riitelemme päivittäin, en jaksa kuunnella haukkumista, vähättelyä, yms. Enkä halua että elämäni on jäänyt tällaiseen välitilaan. Mitään suhdetta ei siis enää ole eikä kumpikaan halua yrittää enää. Olisimme halunneet vuoroviikot lapsille, mutta nyt näyttää siltä ettei se onnistu, koska mies ei saa asuntoa. Nykyiseen asuntoon hän ei voi jäädäniin että itse muuttaisin pois, sillä tämä asunto on minun työni kautta.
Pitääkö minun nyt asua ikuisesti yhdessä miehen kanssa, vai kehtaanko heittää hänet ns. kadulle? Hänen vanhempansa asuvat vanhainkodissa, joten heidän luokseen ei voi muuttaa, muutakaan paikkaa ei ole, minne mennä.
Pelkään, että mies tekee jotain epätoivoista tms. Enkä sitä nyt kuitenkaan halua - haluaisin vaan eron ja haluaisin aloittaa uuden elämäni. Ja mielelläni jakaisin vanhemmuuden eron jälkeenkin. Lapset ovat 7- ja 4-vuotiaita. Rahallisesti en pysty auttamaan, palkkani on niin pieni ja olen itsekin riippuvainen Kelan tuista jatkuvasti, joskus saan jopa toimeentulotukea.
Pitääkö minun nyt asua ikuisesti yhdessä miehen kanssa, vai kehtaanko heittää hänet ns. kadulle? Hänen vanhempansa asuvat vanhainkodissa, joten heidän luokseen ei voi muuttaa, muutakaan paikkaa ei ole, minne mennä.
Pelkään, että mies tekee jotain epätoivoista tms. Enkä sitä nyt kuitenkaan halua - haluaisin vaan eron ja haluaisin aloittaa uuden elämäni. Ja mielelläni jakaisin vanhemmuuden eron jälkeenkin. Lapset ovat 7- ja 4-vuotiaita. Rahallisesti en pysty auttamaan, palkkani on niin pieni ja olen itsekin riippuvainen Kelan tuista jatkuvasti, joskus saan jopa toimeentulotukea.