Ero tulossa ja olen pienituloinen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuleva ex-vaimo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuleva ex-vaimo

Vieras
Mieheni ja minun 20 vuotta kestänyt liitto alkaa tulla pikkuhiljaa tiensä päähän ja olen aikeissa muuttaa pois yhteisestä kodistamme. Ongelma tässä vaan on se että tämä talo jossa ollaan asuttu on anopin nimissä vaikka olemme sitä rempanneet ja laajentaneet ihan omilla rahoillamme, tai no laina-rahalla. Mutta joka tapauksessa talosta en tule saamaan tässä erossa mitään. Kesämökkikin meillä on mutta sitäkään ei pysty realisoimaan koska sekin on anopin nimissä, tosin siitä emme ole mitään maksaneetkaan mutta olemme vähän rempanneet ja olleet siellä paljon. Niin nyt olen kuitenkin löytänyt itselleni ja kahdelle lapselleni kunnan vuokra-asunnon jossa on 80 m2. Sitä vaan mietin että kun erossa saan todennäköisesti vaan kakkosautomme (tosin sekin on miehen nimissä, mutta ollaan puhuttu että sen saan) onko minulla mitään mahdollisuutta pärjätä? Tienaan meinaan vaan 1680 e bruttona kuukaudessa. Vuokrat, sähköt, auton bensat ym. Niihin riittää kyllä raha paperilla mutta vähän pelottaa mitä käy todellisuudessa. Kellään kokemuksia tästä?

Voimia ja onnea tilanteeseesi. Tulet kyllä pärjäämään kun päätät että pärjäät. Minulle jää asumiskulujen jälkeen 500 euroa kuussa ja sillä elätän itseni ja 2 lasta ja mielestäni pärjäämme hyvin. Kaikki on suhteellista :)

[QUOTE="viltsu";24596479]Entäs lapsilisät, asumistuki ja mahdolliset elatustuet? Olisiko noista lisätuloja?
Jos menet töihin? [/QUOTE]

Niin no elatusapua saan ainakin ja lapsilisiäkin. Asumistukeen en ole tutustunut täytyykin käydä katsomassa. Olin unohtanut tuon elatusmaksun kokonaan kiitos! Niin RRR:lle tiedoksi, käyn kyllä töissä.

Omat tuloni ovat samaa luokkaa, erosin kesän alussa miehestäni ja asun kahden lapsen kanssa vuokra-asunnossa (720e), asumistukea saan parisataa, kiitos kelan tavan laskea koko menneen vuoden tulot.. lisäksi sitten lapsilisät, elareita 100e.. todella tiukkaa on, en ehkä ole vielä tottunut tilanteeseen vai mikä liene mutta rahat eivät todellakaan riitä! elareiden määrä on noin naurettava koska sovimme eron yhteydessä että mies kustantaa lasten vaatteita, harrastuksia jne.. vaan käytännössä minä kuitenkin maksan kaiken, eli elariasia olisi syytä tapella uuteen uskoon..