Eroamassa oleva mies

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uusi nainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Juu. Oikeasti minäkin säälin sitä naista, joka aikoinaan luuli saavansa mieheni omakseen. Meillä riideltiin hurjasti, lapset varmasti kärsivät. Olimme asumuserossa ja mieheni varmasti lupaili vaikk amitä... ei vain kertonut minulle mitään. Sitten kun olimme palaamassa yhteen ja sain kaiken selville mieheni lakkasi yhtä äkkiä käymästä tämän naisen luona, ei enää edes tervehtinyt, koska minä kielsin sen..
Tämä nainen kulki vastaamme lähes päivittäin silmät punaisina.. Sääliksi kävi, hän varmasti oli odottanut jotain muuta.
Meidän elämämme rauhoittui vuosien aikana.. riidatkin vähenivät ja lapset kasvoivat.

Luulenpa, että ne ihmiset, jotka tahallaan haluavat leikkiä jotain kovanaamoja, ja haukkua toisia naisia pedoiksi ja saalistajiksi, eivät vain mieti asiaa loppuun.
Niiitä on myös toisissa naisissakin sellaisia, että jos se 1.nainen ilmaantuukin oven taakse vaatimaan tiliä asioista, niin ovat heti valmiina kissatappeluun. Huutavat että minun ukko sitä ja sinun ukko tätä ja kun et osaa pitää ukostasi huolta niin tänne se kömpii.
Minusta se on kuitenkin siinäkin asiassa niin, että mies on se joka ei tiedä omia kuviaan, ja ei se kissatappelu siinä auta.
Mitä enemmän naiset pystyy säilyttämään ajattelukykynsä , niin sen parempi.
En silti tarkoita, että pitää ystävystyä kenenkään toisen naisen kanssa, mutta luulenpahan vaan, että siinä tilanteessa, kun se enkelinainen yrittää olla kiltti ja soittaa vaikka 1.naiselle, tekee muka hyvän työn ja paljastaa suhteen tahallaan, niin se 1. nainen on todella vahvoilla, jos osoittaa, että ei menetä hermojaan.
Se myös horjuttaa niitä luuloja, että se ukko on ollut jotain psykopaattia paossa sen toisen muijan luona.

Tuota, tuota.... Kommenttina vaimolle. Älä yleistä. Mies voi lähteä yhteisestä kodista ja jättää vaimon mutta se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että mies jättäisi/hylkäisi lapsensa. Monesti käy niin, että isä pystyy paremmin olemaan isä lapsilleen kun on ottanut välimatkaa vaimoonsa. Sama asia toimii myös vaimon/äidin kohdalla. Jos kaksi ihmistä tappelee jatkuvasti toistensa kanssa, niin voi vaan kysyä miten hyvä kasvuympäristö se on lapselle?

Ei ole Sannan eikä sinun viestisi asiallinen, koska jokainen suhde on erilainen ja ettekä te, kuten en minäkään, tiedä tarkalleen alkuperäisen tilannetta. Ei kannata yleistää.

Tiedetään me alkuperäisen tilanteesta sen verran, ettei se asu miehen kanssa, eikä ole heidän lastensa äiti.. Hän puhuu jostain avoliitosta kuin tietäisi kaiken mitä siellä seinien sisäpuolella tapahtuu. Kaikki kuulopuhetta, jonkun kertomaa...
Kyllä tämän asian voi yleistää, niin ylestä se on, ettei mies lähde lastensa kodista. Se tuntuu lasten hylkäämiseltä ja onkin sitä siinä mielessä että sen jälkeen hän on vain viikonloppuisä tms. mutta ei enää mukana arjen kaikissa asioissa, kuten aiemmin. Ja eikös tässä mies ollut nimenomaan lasten hoidollisista jutuista huolissaan, kun on tottunut ne hoitamaan avokkinsa kanssa yhdessä, vuorotellen..
Sen verran tunnen eronneita pareja että voin helpostikin yleistää.. Ehkä joku tuntee jonkun joka tähän kaavaan ei mahdu. Minä en tunne. Ainahan on poikkeuksia..

Lasten kasvuympäristö tuntuu olevan nyt ihan ok, kun sekä isä että äiti hoitavat lapsiaan. Ja eivätköhän nuo vanhemmat itse tiedä lastensa parhaan.. paremmin kuin toinen nainen tai täällä kanavalla kukaan.

Ihan sama tilanne olin täälläkin parisen vuotta sitten.

Mies oli kuitenkin vielä vaimossaan niin kiinni, että alkoi kohdella minua kuin p%¤#aa. Toisia naisia tuli kuvioihin, kun mies kaipasi lohtua eikä tiennyt enää mitä olisi halunnut, vaikka minulle väitti haluavansa vain minut.

Katselin tilannetta vuoden (hullu kun olin ja rakastunut), ja jätin miehen. Tuntui kuin 100 kg taakka olisi otettu harteilta pois.

Mies on yrittänyt saada minut takaisin, mutta en ole suostunut, on miehen meno muuttunut aika railakkaaksi.

Neuvo sinulle, olet rakastunut mutta erittäin tukalassa tilanteessa. Älä jää kärsimään, jos homma ei suju. Se ei alakaan sujumaan.

Sääli vaan, että aina löytyy noita ukkomiehen matkaan lähtijöitä. Turha sitten muita syyttää kuin itseään kun sydän on särkynyt, ainakin yritin varoittaa....

Sitäpaitsi kirjoitin alkuperäiselle ihan asiallisesti miten ystävättäreni kävi sekä omat kokemukseni tälläisitä tapauksista kunnes alkuperäinen pyysi minua poistumaan koska en vastannut oikeita vastauksia hänen kysymyksiinsä eli vastannut hänen mielensä mukaisesti.

Suositteleisin silti alkuperäistä ottamaan yhteyttä avovaimoon ja lasten äitiin ja kysymään häneltä mikä kuvio oikein on tai jäädyttämään suhteen mieheen siksi aikaa kunnes he asuvat erillään.

En ole muuttamassa miehen kanssa mihinkään. Olen tukalassa tilanteessa enkä tahdo jaksaa tätä, silloin kiukuttelen miehelle, joka ei tahdo jaksaa, koska hänen elämänsä on niin raskasta muutenkin.

Mies ja lasten äiti rakastavat lapsia molemmat, mutta eivät toisiaan, eivät edes kunnioita, eivät ole edes ystäviä, en tiedä mitä ovat. Veikkaan, että viha on pitänyt heitä yhdessä, jollain perverssillä tavalla. Mies ehkä purkaa äitivihaansa. Pelkään, että minustakin tulisi tällaisen vihan kohde, jos suhteemme vakiintuu. Olisi kuitenkin meille molemmille kasvun paikka. Ero on mahdollisuus onneen myös lasten äidille.

Ehdotin miehelle, että menisivät parisuhdeterapiaan, mies sanoi sen olevan liian myöhäistä.

Ymmärrän senkin, että riidellään jos on intohimoa, mutta mies ja lasten äiti eivät ole koskeneet toisiinsa vuosiin. Ei ilman seksiäkään ole ihmisellä varaa elää, elämä on lyhyt.

En tiedä millä vakavuudella mies meidän suhteeseemme suhtautuu, sanoo, että saan hänet, mutta jotenkin hänellä on niin vähän uskoa parisuhteeseen, on kyyninen, kuten ystävänsäkin.

Elämällä tuollaisessa suhteessa vuosia voi välttää todellisen läheisyyden, elää tavallaan sitoutumiskammoisena, koska kumpikaan ei anna itseään toiselle.

Ihmettelin jopa miten mies pystyy seksiin kanssani, kun hänelle on sanottu vuosia, ettei kukaan huoli häntä tai että hän on kykenemätön seksiin.

>eivät edes kunnioita, eivät ole edes ystäviä, en tiedä mitä ovat. Veikkaan, että viha on pitänyt heitä yhdessä, jollain perverssillä tavalla. Mies ehkä purkaa äitivihaansa. >

Tuo kuulostaa erehdyttävästi siltä, että taidat oman elämäsi sijaan elää nyt jonkun toisen elämää.
Ei ole tervettä olla noin perehtynyt joidenkin parisuhteisiin.

En ihmettelisi, vaikka se mieskin joskus hoksaisi, että ei se ole ihan normaalia, että joku jaksaa hänen puolestaan niitä vatvoa..
Sitten hän ottaa ja löytää sellaisen naisen, joka ei tiedä hänen entisestä likapyykistään joka helvetin yksityiskohtaa.
Oletko ajatellut, että sen jälkeen kun se sulle tilittää kaiken tuon, niin hään tulee joskus ajatelleeksi, että jossakin on joku akka, joka ei ole ryvettynyt hänen ex-parisuhteessaan
, ja joka ei ole täys kehäraakki mietittyään toisten ongelmia ja saa hirveän huolen itselleenkin mokomasta miehestä.

tämä oli ensimmäinen järkevä kommenttiketju tähän aiheeseen.

Pari faktaa:
1.Me kaikki näemme minä me HALUAMME nähdä.
Sopii kaikkiin kolmeen osapuoleen tässä draamassa. Tässä kommenttiketjussa kiteytyi se mitä ET HALUA nähdä. Suosittelen lukaisemaan uudelleen ja miettimään faktoja.

2.Jokainen vastaa tekemisistään ensisijaisesti itselleen ja on vastuussa vain itselleen.

Jos mies on niin heikko, ettei kykene eroamaan naisestaan, sinulla ei todellakaan ole muuta mahdollisuutta, kuin hyväksyä kakkosnaisen asema tai etsi itsellesi uusi rakkauden kohde.
Koska olet alunperin alistunut tilanteeseen, tunnet varmasti olevasi heikoilla. Kukaan ei voi antaa sinulle konkreettisia neuvoja tässä tilanteessa.

Lopulta kuitenkin joudut ITSE päättämään, mitä elämälläsi teet (?).

Voin kertoa sinulle oman kokemukseni samanlaisesta tilanteessa tosin oli se tyttäystävä/avovaimo.
Mieheni tapasi naisen ravintolassa johon ihastui ja nainen rakatui palavasti mieheeni. Mies jäi kiinni suhteesta ja jatkoi sitä kuitenkin. Tilanne meni niin pitkälle, että soitin toiselle naiselle( sen jälkeen kun hän oli lähetellyt miehelleni todella loukkaavia viestejä minusta) Selvisi, että mieheni oli naiselle puhunut täyttä p...skaa minusta ja meidän suhteesta mm. ettei ole minua koskaan rakastanut, olemme eroamassa olleet jo pidempää, mutta en ole suostunut eroon jne... Nämä asiat eivät siis todellakaan pitäneet paikkaansa. Toinen nainen sai minulta faktat suhteestamme, mutta mieheni puhui hänelle edelleen ja loppujen lopuksi nainen jatkoi suhdetta. Mies jahkailimeidän välillämme( tosin selkeästi vietti kanssani enempi aikaa...) Olin aivan rikki ja mies huomasi olevansa vahvoilla eikä siis lupauksista huolimatta lopettanut suhdetta ja halusi kuitenkin olla minunkin kanssa. Sain tarpeeksi tilanteesta ja lähdin. Ei kulunut kuin kaksi päivää ja mies oli ovellani itkemässä kuinka haluaisi jatkaa, en suostunut. Mies alkoi kostamaan toiselle naiselle eroamme ja syytti naista suoraan asiasta. Mieheni oli todella sikamainen toista naista kohtaa ja nainen menikin aivan rikki...Lopulta mies jätti naisen kuin käytetyn rukkasen.
Nyt tilanne on se, että mies edelleen itkee minun perääni ja selittää asiaa sillä, että minun ei olisi pitänyt koskaan saada tietää suhteesta ja hän olisi lopettanut sen itsekseen.

Mieti nyt hyvä ihminen kannattaako tuohon lähteä sillä heillä saattaa olla kriisi parisuhteessa ja miehestä saattaa tällä hetkellä tuntua siltä, että haluaa erota, mutta tilanne voi muuttua sitten, kun hän on todella eronnut.
Vierastaisin myös sellaista miestä joka puhuu heti suuresta rakkaudesta jne... sillä pakostihan miehellä on täytynyt olla tunnetta ko. avovaimoaan kohtaan jos hän on lapsia tehnyt ja pitkäaikaisessa suhteessa ne tunteet eivät niin nopeasti häviäkään. Ei kannata olla sinisilmäinen noissa jutuissa. Lisäksi kyse saattaa olla jostain kostostakin exälleen, kuten minunkin miehelläni...hän kosti minulle jotain ikivanhaa pettämisjuttua.

Kaikenkaikkiaan mieheni antoi tälle toiselle naiselle aivan väärän kuvan minusta, olin aivan avuton, ruma( vaikka olen todella tasokas ja kaunis nainen), seksiä ei kuulemma ollut( vaikka harrastimme sitä säännöllisesti ja minulle kertoi, ettei ollut kenenkään muuan kanssa nauttinut siitä niinkuin minun jne) Kun mieheni sitten näki minut erosta toipuneena kauniina,menestyvänä ja vielä lisäksi hän huomasi, että minulla on vientiä tuli hänelle paniikki saada minut takaisin. Olin aivan liian itsestäänselvyys miehelle kun olimme suhteessa ja näin usein käy, muttaloppujen lopuksi se PITKÄAIKAINEN KUMPPANI JA LASTEN ÄITI on se tärkein ja se näissä tapauksissa yleensä huomataan.

Odota, että mies eroaa ja katso vähän aikaa palaako hän takaisin ja sitten vastalähde suhteeseen näin et satutaitseäsi paljoa vaikka tosin tunnut olevan jo syvällä suosssa.

Olen samaa mieltä.
Mutta kauhistuttavaahan tuo on. Herää aina ihmetys, että mitä jos minunkin ukkoni puhuu täyttä paskaa, niinkuin monet muutki. MIten saa sellaisesta korkkiruuvista totuuden irti.

Monikaan mies ei koskaan myönnä rakastaneensa exää, vaikka onhan se nyt ihan varma, että jokin niitä on yhdistänyt.
Kyllä minä ainakin muistan mitä minä näin entisessä miehessä,
pitää aikamoinen muistinmenetys olla, jos unohtaa kokonaisen ihmissuhteen.

Minä haluaisin joskus kuulla ukoltani rehellisen vastauksen, että oli rakastunut ja ok, eikä aina sitä, että se akka oli täys hullu ja hän vain ajautui sen kanssa yhteen ja vahingossa tuli oltua 8 vuotta saman katon alla ja oli oikein sormukset ja kaikki, koska se akka sai suostuteltua.

Semmoisiako hän puhuu sitten minustakin jos joskus eroaisimme, että minä olen hänet pakottanut laulamaan serenaadia ikkunan alla niin kauan, että hänen oli sitten pakko rynnätä kauppaan ostamaan sormus ja ruusupuska koska minä- akka olisin muuten tappanut itseni kun oli niin hullu. Ja seksi on aina huonoa, tottakai, ja elämä on ilotonta, ei naureta eikä minulla edes ole pillua, kun semmoinen reikä missä on piikkejä ja sattuu aivan hirveästi nussia, ja ruma olen kuin petolinnun perse.

(ja anteeksi kielenkäyttö, olen nyt vähän fiiliksissä.)

Moni teistä luulee oman elämänkokemuksensa mukaan tietävänsä minkälainen tämä kuvio on, valtaosa luulee miehen valehtelevan minulle, moni on tyytyväinen, kun on saanut oman valehtelevan miehensä takaisin.

Itse mietin kuinka sitoutunut olen tähän suhteeseen näissä olosuhteissa. Eräs toinen mies on pyytänyt ulkomaanmatkalle ym., vaikka meillä ei ole mitään suhdetta. Voiko mies olettaa, että en tapaa muita?

Olen toivonut teiltä neuvoja siihen miten jaksaa tällaisessa puolinaisessa suhteessa, mutta aika vähän olen konkreettisia neuvoja saanut.

Mietin myös onko miehen edes mahdollista antaa minulle riittävästi tässä vaiheessa, kun erotyö on menossa. Mies ehkä myös pelkää, että lopulta hän on kokonaan yksin, jos kyllästyn tähän tilanteeseen.

Mies asuu edelleen vaimonsa kanssa..Kertoo suhteesta sinuun. Jos vaimoa kohtaan ei tunteita ei seksiä, mies asuisi sinun, kaverinsa tykönä tai hotellissa, ja vuokra-asuntojakin on heti vapautuvia. En usko, että mies eroaa, vaan pitää sua nyt hollilla, jos vaimo ei haluakan jatkaa.

Ei kukaan voi antaa sinulle neuvoja miten jaksat, koska enemmistö on sitä mieltä että sinun ei tulekaan jaksaa, sillä se on turhaa. Häviät kuitenkin, vaikka antaisit kaikkesi.

Mutta jos päätät kuitenkin että mies on sen arvoinen, niin sovi hänen kanssaan kuinka paljon ja miten sitoudutte ""suhteeseenne"". Saako olla muita, saako asua toisen kanssa jne.. Onhan teillä jokin yhteinen sopimus oltava senkin aikaa, kun mies eroaa.. heh. Saako mies maata avokkinsa kanssa?

Sinuna jättäisin miehen ja odottaisin että mies on selvinnyt erosta ja lasten tapaamiset ym. sujuvat. Ja jos mies tämän muutoksenkin jälkeen haluaisi sinut elämäänsä olisi teillä aivan toisenlaiset lähtökohdat aloittaa mitään... jo lastenkin takia.

Alkuperäinen ei halua nähdä totuutta ja mies uskottelee ties mitä. Alkuper. kirjotti, että mies ja vaimo ei väleissä ym. Outoa,että asuvat yhdessä!Ei lasten takia jäädä jos aiotaan erota,ei tulla toimeen jne. Mies pitää toista naista varalla, etei jää vahingossakaan yksin. Usko pois, mies ei eroa, eikä ainakaan omasta tahdosta. Mies vain urkottelee hänen ja vaimon välien olevan pielessä.

Siis ymmärsinkö oikein, että näette pari kertaa viikossa muutaman tunnin ajan vaikka olette rakastuneita. Miksi ihmeessä mies asuu vaimonsa kanssa edelleen?
Olethan sanut neuvoja esim. jätä mies siksi aikaa, kun on muuttanut eroon vaimostaan jne...
Oletko hoitoalla vai mikä ihme sinut saa hoivaamaan toisten suhdetta ja toisen miestä?

Käykääpä lukemassa keskustelua Lapsen näkökanta tällä samaisella keskustelufoorumilla.....antaa ajattelun aihetta näistäkin asioista, mutta hieman toisesta vinkkelistä!!!!!!!!

Näin on. Meilläkin mies ihastui, muka rakastuikin, mutta siitä jo muutama vuosi.. katunut aina tekosiaan.. sama oli että toinen nainen kauhisteli, kun mieheni halusikin olla kauhean akan kanssa eli minun.. sittemmin toinen nainen haukkui meidät kakaroiksi molemmat... voimia kaikille petetyille ja pettureillekkin jotka katuvat ja oikeasti rakastavat..

Sen ketjun on kirjoittanut joku joka on ap:n asemassa (tai jopa hän itse) ja on hakemassa sympatiaa sille että rikkomassa jokun lapsiperheen elämän. Kyllähän niitä verukkeita aina löytyy miksi väärin on muka oikein.. Kuka tahansa voi selitellä noin kaikki tekonsa.. Käykääpä oikeudessa kuuntelemassa parhaat selitykset.

Minä olen ollut samassa tilanteessa kuin sinä. Tapasin miehen joka oli eroamassa. Mies erosi ja aloitimme suhteen. Alussa meni hyvin tosin mies oli todella ahditunut ja yritin ymmärtää, mies jäi kiinni pettämisestä ja annoin anteeks, koska ajattelin, että mies oli pitkään ollut parisuhteessa ja siksi halusi viettää ""sinkkuelämää"". Ex-vaimo oli kuvioissa koko ajan, oli yhteisiä saunailtoja, mutta mitään ei kuulemma tapahtunut, koska miehellä ei ollut ollutpitkään aikaan mitään seksuaalista vetoa ""rumaan"" ex-vaimoonsa, uskoin kaikki sinisilmäisenä ja olihan mies sanonut, että olin paljon kauniimpi kuin ex-vaimo. No kerran sitten törmäsimme ex-vaimoon ja yllätys yllätys hän olikin todella kaunis ja fiksun oloinen, naureskeli minulle... Minulle tuli kauheat alemmuuskompleksit, koska en ollut loppujen lopuksi yhtä upea kuin ex-vaimo. Siitä alkoialamäki, tulin msutasukkaiseksi ja jankutin miehelle koko ajan ja sitten mies suutuspäisään kertoi totuuden; vaimo oli halunnut erota, mies ei koskaan, rakasti yhä vaimoaan ja piti minua ihan kivana, ei rakastanut vaikka toista oli antanut ymmärtää, yksin ei osannut olla. Soitin ex-vaimolle joka kertoi miehen puhuneen hänelle kaikkiikäviä asioita minusta ja todisti sen, että olin vain se joku joka piti olla. Ex-vaimo kertoi myös miettivänsä yhteen palamista. Aloitin raivokkaan taistelun, mutta hävisin.
Nyt he ovat yhdessäja mies tuliminua ravintolassa kiittämään yhteisistä ajoistamme, että sekin nöyryytys vielä....
Alkuperäinen, ajattele mihin olet sekaantunut, vaikka mies eroaisikin ei hän välttämättä tahdo sitoutua heti. Jos mies on todella rakastunut niin miksi hän ei muuta luoksesi ja miksi hän ei itse kerron sinusta naiselleen?

Piti tulla ihan katsomaan, että voiko tosiaan olla totta, että sinä Siiri kerrot täällä faktatietona omia kuvitelmiasi ja johtopäätöksiäsi. Joo, tottahan se oli. Hyi hyi Siiri, eikö sinulle ole opetettu, että on rumaa puhua perättömiä?

Yksi kanta, joka ei ole tullut vielä esille on se, että mikä ihmeen kiire sinulla on? Miehellä on lapsia, jonka vuoksi muutto yhteisestä kodista on huomattavasti vaikeampaa kuin ilman lapsia. Nythän hän muuttamalla pois tavallaan menettää etuoikeutensa lapsiin, koska näkee niitä harvemmin. Se on aika iso juttu.

Mielestäni voisit ottaa pienen aikalisän, niin kauan kun mies saa aikaiseksi asumuseron. En tarkoita sitä, että lopettaisit suhteen, mutta olette muulla tavoin yhteydessä esim.puhelimitse tai sähköpostitse, kirjoitatte toisillenne tunteistanne, tulevaisuuden suunnitelmista ym. Sähköpostissa varmasti saa kerrottua joskus paremminkin tunteistaan kuin parin tunnin pikavierailulla.

Sen ajan, kun ""odotat"" miestä, älä lopeta elämistä. Mene sinne ulkomaille, jos kiinnostaa. Tosin itse en lähtisi puolitutun miehen kanssa samaan hotellihuoneeseen, koska tuskin hänellä pelkkä ystävyys on mielessä. Mutta lähtisin kyllä ja vaatisin omat hotellihuoneet.

Osoita miehelle, että olet kiinnostunut hänestä ja olet valmis odottamaan häntä. Ilman mitään pikavierailuita.

Yhteistyössä