Erokoira ja yhteishuoltajuus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja susanne79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

susanne79

Vieras
Onko normaalia että mun mies ja sen eksä on erotessaan sopineet koiran yhteishuoltajuudesta? Vaikka erosta on jo vuosia aikaa niin vieläkin pitävät sitä vuoroviikoin. Vuoronvaihto tapahtuu naisen luona ja siihen voi mennä paljonkin aikaa joskus. Viikollakin tekstailevat usein koska koiran voinnista ja kuulumisista pitää viestitellä. Voiko olla et koira on "tekosyy" pitää yhteyttä eksään? Mua on alkanu häiritä toi tilanne mut jos yritän puhua miehelle asiasta se syyttää mua eläintenvihaajaksi. Mut ei oo kyse siitä vaan siitä että koiran takia se on niin paljon tekemisissä eksänsä kanssa. Lapsia niillä ei ole.

Oon kuullut kans noista vuoroviikkokoirista. Kerrassaan mielenkiintoisia, en jaksais itse kattoa moista, koska en pidä koirista. Mutta jokainen tyylillään. Menis hermo. Toivottavasti saatte asian järjestykseen.

No mä en kyllä ymmärrä tuollaista koiran yhteishuoltajuutta. Saan tietysti koiraihmisten haukut, mutta en ymmärrä silti. Se tuntuu siltä että tehdään asioista ehdoin tahdoin hankalempia kuin ne onkaan.

eläin voi olla tosi tärkeä ihmiselle, ja mä tiedän useammankin tuollaisen tapauksen. me puhutaan exän kanssa monta kertaa viikossa yhteisistä eläimistä (joita oli 3 kpl, nyt 2 asuu mulla ja 1 exällä). varsinkin nyt, kun yksi on ollut kipeä, niin ollaan oltu tekemisissä miltei päivittäin. älä nyt hyvä ihminen yhdelle koiralle mustasukkainen ole...

No me yritettiin exän kanssa tuota vähän aikaa mut ei siitä mitään loppujen lopuksi tullut, pikkuhiljaa sille tuli esteitä aina kun piti koira ottaa (ja siis alunperin hän sitä ehdotti) ja sit vaan päätin et koira pysyy mulla kokonaan, ei saanut enää edes tapaamisoikeutta:laugh:

No heh, onhan tollanen ihan helvetin naurettavaa. Itelläni on koira kans, mut en todellakaan jakais koiraa eksäni kanssa, ainakaan vuoroviikoin. Taitaa ne haluta vaan todellakin jonkun tekosyyn nähdä.

miksi siihen edes tarvitsee tekosyyn, jos exää haluaisikin nähdä? mitä se sua haittaa, jos ne näkee. itse oon ainakin exäni kanssa ystävä, ja me nähdään silloin kun halutaan.

Meillä oli eksän kanssa todella tärkeä ja rakas koira, ei ihmislapsia. No se äijä kidnappas koiran mun hoitovuoron aikana kun näki että mulla on uusi miesystävä, mä laitoin poliisit perään, käytiin oikein käräjillä ja sinne se jäi ukolle pikkunen kulta kun mä en enää jaksanu tapella. Se oli kova paikka. Koira on nyt jo kuollut ja se olikin viimenen puhelu siltä mieheltä kun ilmotti asian. Mä itkin koirulin perään sillon kun se vielä eli ja tunsin helpotusta kun pääsi sitten pois tästä maailmasta. Mutta juu meillä oli kyllä se koira ukolle väline tavata minua ja päästä vahtimaan mun eron jälkeistä elämää.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
miksi siihen edes tarvitsee tekosyyn, jos exää haluaisikin nähdä? mitä se sua haittaa, jos ne näkee. itse oon ainakin exäni kanssa ystävä, ja me nähdään silloin kun halutaan.

Niin mut noi näkee kerran viikossa vähintään! Ja lisäksi tekstailua monta kertaa viikossa,ja jos joku eläinlääkärijuttu niin menevät molemmat jos ehtivät,ja taas menee ainakin puoli päivää. Mua vähän epäilyttää toi touhu... :(

Alkuperäinen kirjoittaja susanne79:

Niin mut noi näkee kerran viikossa vähintään! Ja lisäksi tekstailua monta kertaa viikossa,ja jos joku eläinlääkärijuttu niin menevät molemmat jos ehtivät,ja taas menee ainakin puoli päivää. Mua vähän epäilyttää toi touhu... :(

no, mulla tommonen on ihan normaalia. eikä mua todellakaan se ex kiinnosta, vaan entiset yhteiset eläimet.

Ystavälläni oli entisen miehensä kanssa koira, joka oli vuoroviikoin kummankin luona. Muistaakseni koira eli 15-vuotiaaksi, erosivat koiran ollessa 1,5 v. Lapsia ei ollut. Miehen uusi puoliso ei oikein tykännyt järjestelystä, mutta koiran kuolemaan asti kuitenkin samalla kaavalla jatkoivat.

Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Toihan on koirallekin tosi stressaavaa varmaan kun joka viikko joutuu 'muuttamaan' :/

no ei ole, kun kumpikin paikka on koiralle koti ja siellä on rakas ihminen.

Niinpä niin, tuskin sä edes haluat nähdä asiaa koiran kannalta.

juu, en tietenkään halua. eihän mulla ole elämäni aikana ollut kuin 3 koiraa ja oon toiminut eläinsuojeluyhdistyksessä tilapäiskotina.

Jotenkin kurjalta tuntui sekin kun oltiin ulkomaanreissussa, koira oli sen aikaa miehen eksällä vaikka kalenterin mukaan sillä viikolla olisi ollut normaalisti meidän vuoro. Niin heti matkalta palattua miehen piti lähteä viemään sille matkalta tuotua viinipulloa kiitokseksi koiranhoidosta... ja taas meni koko ilta siellä kun piti kuulemma rapsutella koiraa kun oltiin oltu niin pitkään poissa.

Alkuperäinen kirjoittaja dsxscsc:

Peesi, sama peli.

Se siinä just onkin outoa, jos ei voi sanoa et haluu nähä sitä vaan ihme tekosyiden varjolla tapaa.

kuten jo edellä totesin, niin mun mielestä tuo koira ei ole mikään tekosyy. kuulostaa hieman siltä, että et haluaisi miehesi tapaavan exäänsä, oli syy mikä tahansa tai ihan ilman syytä? tuskin olisit yhtään enempää innoissasi, jos he tapaisivat viikoittain ihan vain kahvittelun ja juttelun merkeissä muuten vain? kannattais varmaan puhua ihan suoraan miehen kanssa omasta epävarmuuden/mustasukkaisuuden tunteesta tässä asiassa.

kuten jo edellä totesin, niin mun mielestä tuo koira ei ole mikään tekosyy. kuulostaa hieman siltä, että et haluaisi miehesi tapaavan exäänsä, oli syy mikä tahansa tai ihan ilman syytä? tuskin olisit yhtään enempää innoissasi, jos he tapaisivat viikoittain ihan vain kahvittelun ja juttelun merkeissä muuten vain? kannattais varmaan puhua ihan suoraan miehen kanssa omasta epävarmuuden/mustasukkaisuuden tunteesta tässä asiassa.

No kyllä tuo vähintään viikottain tapaaminen kuulostaa epäilyttävältä, ei se useimpia kavereitaankaan noin usein tapaa, eikä esim. omia vanhempiaan. Ja kun tapaamiset ei oo missään julkisella paikalla vaan sen naisen kotona kahdestaan. Eikö sua yhtään vaivais?

Alkuperäinen kirjoittaja susanne79:

No kyllä tuo vähintään viikottain tapaaminen kuulostaa epäilyttävältä, ei se useimpia kavereitaankaan noin usein tapaa, eikä esim. omia vanhempiaan. Ja kun tapaamiset ei oo missään julkisella paikalla vaan sen naisen kotona kahdestaan. Eikö sua yhtään vaivais?

no niin, eli ei sillä koiralla tässä asiassa ole mitään roolia, sä et vain halua että he tapaavat. ja ei, mua ei vaivaisi, jos tietäisin mieheni rakastavan mua. olen itse entiseni kanssa ystävä, ja kyllä, me nähdään ihan viikoittain, eikä meillä ole mitään intressejä toisiamme kohtaan "sillä tavalla". jokunen aika sitten eksäni tyttöystävä suuttui, kun olin käynyt exäni luona, mutta eksäni oli sanonut hälle, että aikoo mua ystävänä tavata jatkossakin, ja siihen pitää vain tottua. mulle on ihan sama onko se tyttöystävä paikalla kun exää näen, se sopii mulle vallan mainiosti. eli puhu sen miehes kanssa. luottamusasiahan tää selkeästi on.

Yhteistyössä