Esikoinen haaveissa vuodelle 2011/2012?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eltsu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tervetuloa Rht minunkin puolesta!

Ja kiitos Myy ja Mymmeliini, sain jonkun ihme lääkkeen kauheen taistelun jälkeen; hoitsut unohti laittaa viestin lääkärille että kirjottaa mulle reseptin ja sitten lähettää apteekkiin, niin sitten kun painelin apteekkii ni siel ei sitten ollukkaa mitää reseptiä vaa sain soittaa uudestaa hoitajalle, joka sitten sano ettei siellä mun tiedoissa ollu mitään mainintaa että mulle pitäis laittaa resepti tulemaa.. Raah, kivaa oli tarpoo tuol tuules ja tuiskus apteekkii eikä siel ollukkaa sitä hiivatin paperia. No onneks lääkäri sitten soitti sinne apoteekkii, vartin odottelun jälkeen. Ja kaikki kolmen euron arvoisten antibioottien takia :D Ja jos nyt ei tehoo nii sit kyl....

Laskeskelin tässä huvikseni kiertojen pituutta ja se taitaa keskimäärin olla 29. Näköjään se on ollut 28-30 pitkään, nyt viimeiset kolme kk 29. Eli siis mun jännäpäivä pitäis laskujeni mukaan olla jouluaattona, jei. Kiva taas stressata sitäkin joulun lisäksi...Ja jouluna ollaan menossa miehen vanhemmille aattona ja siellä tunnetusti tarjoillaan alkomahoolia ainakin jonkin verran...Nooo...selvinnee sitten sinä aamuna viim. tarviiko keksiä selityksiä vai ei. Nyt siis tsempillä uuteen kiertoon...

Oon näköjään stressannut tätä asiaa viimeiset pari viikkoa, kun oon nukkunut tosi huonosti ja ollut koko ajan jotenkin "valppaana". Ehkä silläkin on vaikutusta siihen ettei tärpännyt. Kun vaan jotenkin osais olla stressaamatta...

Odottelen jo kovasti, että seuraavat ryhmäläiset pääsis testailemaan, jännittää jo teidän puolesta! Mulla on muuten yhdet pikkujoulut 18.12 ja jos sattuis tässä kierrossa tärppäämään, niin voikohan siinä vaiheessa vielä nauttia lasin tai kaksi viiniä tms.? Kun sehän ois vielä tosi alussa silloin. ettei joutuis selittelemään kaikille...

Onko Eltsu sulle jo selkiintynyt milloin yritys alkaa ja jätä pillerit pois?

Sain tossa tänään aamulla tietää, että yks mun tuttavista on raskaana. Olen toki tosi iloinen ja onnellinen heidän puolesta, mut silti itelle tuli tosi paska olo. Hän oli tänä aamulla kuulemma tehny testin.

Tuli sellanen olo, et miks just noi sai plussan? Heillä ei oo ennestään yhteistä lasta. He ovat olleet yhdessä nyt about vuoden. He menivät naimisiin viime elokuussa. Molemmilla on 2 poikaa edellisistä suhteista. Mut jotenkin tuntuu tosi pahalta, ku he ei oo edes yrittäny pitkään. Tais olla plussa jopa ensimmäisestä kierrosta. Ja tämä taas aiheuttaa mussa sellasen epäreilua- tunteen.

Oonko mä jotenkin ilkeä jos ajattelen näin?
Mä myönnän, että oon kateellinen näille ihmisille.
Mut toisaalta kukapa ei olis, jotka on yrittäny lasta jo pitkään.

Oli pakko tulla vähän purkamaan tuntemuksia tänne. Te jos ketkä ymmärrätte mun tunteen tässä asiassa. Jotenkin nyt toivois, että kunpa en olis saanu edes tietää tästä tuttavan plussaamisesta, koska silloin itellä olis hyvä mieli. Nyt tän uutisen jälkeen on ihan paska olo.

Oonko mä jotenkin ilkeä jos ajattelen näin?
Mä myönnän, että oon kateellinen näille ihmisille.
Mut toisaalta kukapa ei olis, jotka on yrittäny lasta jo pitkään.

Oli pakko tulla vähän purkamaan tuntemuksia tänne. Te jos ketkä ymmärrätte mun tunteen tässä asiassa. Jotenkin nyt toivois, että kunpa en olis saanu edes tietää tästä tuttavan plussaamisesta, koska silloin itellä olis hyvä mieli. Nyt tän uutisen jälkeen on ihan paska olo.

Et ole ilkeä tai ikävä ihminen. :) Minusta tuntuu ihan samalta tuollaisissa tapauksissa.

Moi Rht! :)

niin voikohan siinä vaiheessa vielä nauttia lasin tai kaksi viiniä tms.?

Eikös se ole ihan "suositus", että oviksen jälkeen nautittaisiin lasi viiniä illassa? ;) Tuo parantaa kohdun verenkiertoa -> alkion helpompi kiinnittyä. Mutta en suosittele kovin montaa lasia ottamaan.

Joo, Myy saa neuloa meidän kaikkien loppukesä/syysvauvoille pikkuiset sukat! ;)

Oletteko muuten jo laittaneet joulua ollenkaan? Itse kaivoin ensimmäiset jouluvalot esiin eilen. :) Ajattelin lähteä ostamaan vielä toiset tässä kohta puoliin. Olen ihan rakastunut noihin valkoisiin led-valoihin. Ne on niin paljon kauniimpia kuin tavalliset keltaiset valot...

Viimeksi muokattu:
Marsku: Mulla alkaa maanantaina menkat niin tarkoitus olisi silloin lopettaa pillerit- jos vain uskallan :) Mies toivoi, ettei hänen välttämättä tarvitse tarkaan tietää tapahtuuko se joulu- vai tammikuussa tai ylipäätänsä, ettei hän stressaa asiasta. Mutta "luvan" antoi.
Ajattelin tuon normaalin taukoviikon ajan vähän katella, kuinka pahat päänsäryt on (yleensä on) ja miten vuoto alkaa loppua, niin teen sitten lopullisen ratkaisun uskallanko ennen matkaa lopettaa.

Tiina: Mulla on tullut jo nyt aina sellanen kateellinen olo, kun olen kuullut muiden raskauksista. Vaikkei olla edes yritystä aloitettu..mutta kun se halu on ollut jo suht kauan.

Ääääääähhh.... Tästä tulee vaikea kierto, nimittäin tulee olemaan todella vaikeaa hillitä itseäni tarkkailulta! :D
Tässä kierrossa voin vannoa ovuloineeni/ovuloivani, tuntemukset alkoivat toissapäivänä ja jatkuvat vaan. Lima on juoksevaa, reisiä särkee, välillä nipistelee mahasta ja finnejä pukkaa. Voi kun saataisiin näillä täsmäiskuilla ja omalla asenteenmuutoksellani (stressin ja ikävien ajatusten välttäminen) viimein se vauva aikaiseksi!

Meillä olisi seuraavana viikonloppuna paljon juhlia tulossa. On kaksi keikkaa ja yhdet synttärit, luulen että nautin todella hillitysti alkoholia. Tekisi ihan kamalasti mieli testata ens viikon perjantaina kun on kp21 ja dpo 7-8. Toisaalta en tiedä mitä silläkään tiedolla teen jos saan negatiivisen tuloksen kun se ei kuitenkaan varmasti kerro raskaudettomuudesta ja joka tapauksessa otan rauhallisesti koko viikonlopun, sanoi testi mitä hyvänsä.

Mitenhän sitä malttaisi odottaa vielä kaksi viikkoa? Pistäkää jooko vähän jäitä mun hattuuni...

eltsulle iso iso JEE! Saadaan sinutkin listalla ylöspäin. Toivottavasti pääset pian siirtymään myös kaikista alimpaan listaan. ;)

Tiina, luulen että moni meistä tietää tuon tunteen. Ei siinä ole mitään väärää etkä todellakaan ole kamala ihminen kun painit kateuden kanssa. Se on sellainen tunne joka aika ajoin nostaa päätään, sen kanssa on vaan pakko yrittää tulla toimeen.

Mymmeliini, meillä ei vielä ole joulukoristeita. Oikeastaan mitään kummempia koristeita ei tässä kodissa taida vielä ollakaan kun ollaan vasta vuosi täällä asuttu... Ehkä sitä joulua voisi alkaa laittaa pikkuhiljaa kun ensimmäinen adventtisunnintaikin on huomenna.

Marsku, minä ainakin joisin tuossa vaiheessa suht. huoletta 1-2 lasillista viiniä. Niin pieni määrä vain parantaa kohdun verenkiertoa eikä ole vielä vaaraksi.

Nyt pitää päästä taas avautumaan.
Okei, mä teen kaikkeni että bongaisin oviksen joka kierrosta. Kyttään limaa, lasken päiviä, pidän kalenteria... Nyt kolme päivää on ollut ovistuntemuksia, voimakkaimmillaan eilen iltapäivällä kun todella kovasti nipisteli ja poltti oikealta puolelta alamahaa. Oltiin sovittu miehen kanssa että nyt yritetään täsmäiskua, ensimmäinen onnistuikin torstaina kun ekat ovistuntemukset alkoi.
Olin toiveikas eilisen suhteen, olisin ollut kaikin puolin hedelmäisimmilläni... mutta mitä tekee mies? On niin vitun krapulassa ettei pysty yhtään mihinkään!
Kiitti ihan saatanasti. Joo, tiesin että sillä on menoa pe mutta ajattelin että edes la-iltana onnistuisi. Menee sitten ens kiertoon taas tää täsmäyrittäminen jos ei torstain jäljiltä ole ketään hengissä siellä munajohtimissa.

Vittu että turhauttaa ja ärsyttää.

:( Voi ei Myy!! Mitä ihmettä se sun mies oikein sekoilee, jos tietää että nyt on parhaat päivät menossa?! Ja vielä jos olitte sopineet tuosta täsmäiskusta. :( Mua ärsyttää sun puolesta!!!

Mulla on kans ovis tulossa kuun vaihteessa, ihan muutaman päivän päästä siis. Täällä on myös suunnitelmana hyödyntää tuo kunnolla. :)

Olenkin taas ollut hieman poissa. On ollut kaikenmaailman menoa, töitä ja pikkujoulua….

Juttelin tossa yhden kaverin kanssa ja hän sanoi suoraan, että "kuule jos sä lapsen haluat niin ei sitten pesulle heti hommien jälkeen vaan tyynyjä persuksen alla ja jalkoja ylös. Kaksi vuotta yritettiin ja näin kun tein niin natsas samantien".

Olen mä ennenkin kuullu tän tyynyt persuksen alle ja ootellaan ennenkun mennään pesulle, mutta silti ihmetyttää että miksi sen pitäs olla niin "vaikeaa"? Toiset tuntuu tulevan raskaaksi kun näkevät pelkästään pippelin tai löytävät yhdenyön panon ravintolasta erittäin kännissä, joten ei noissa tapauksissa ole päihteitä vältetty ja koipia nostettu pystyyn…

Nooh, pitihän sitä eilen aamulla kokeilla. Olin sitten hetken siinä vähä peppu ylhäällä ja menin sitten vasta pesulle. Saa nähä. En mä tosin kai kauaa ollut? Ja lisäksi mulla oli pikkujouluista krapula. Että jos tällänen perinteinen ravintolailta plussaus tulis? Eli jos tällänen perinteinen toimis, että kummatkin ollaan hieman päihteiden alaisena ja/tai darrassa ja pantiin menemään? Nooh, sen näkee ens viikolla.
Tosin eilen mulla nopisteli mahaa, mutta voisko se nyt heti nipistellä.. Kuvittelen kai vaan.

Muuten ollut hieman mahassa muutenkin kolotusta ja nipistelyä ja varsinkin taas oikealla puolella. Väsymystä ja ihmeen paljo finnejä/näppyjä?! Mulla ei yleensä finnejä tule kuin joskus harvakseltaan muutama, mutta nyt tuntuu että niitä on tullut enempi niin naamaan ku selkään. En tiedä minkä puberteettivaiheen tässä nyt yhtäkkiä sain sitten.

Mies on muuten nyt alkanut usein puhumaan meidän "pirpanasta". Muistaa kuitenkin korjata lopulta että "Jos pirpana saadaan", kun olen sanonut että kun sitä ei koskaan tiedä onnistuuko vaiko eikö ;)

Nanna79: Tohon tyyny pepun alle seksin jälkeen ennen pesulle menoa niin haluan sanoo, että itelläni ei ainakaan vielä ole tärpänny sillä keinolla. Joka kerta seksin jälkeen asetan sen tyynyn ja siinä sitten odotellaan vähän aikaa. Musta on tosi kiva, ku mies aina laittaa sen. Pupuilun jälkeen mies on se joka sanoo: Ootko valmis? Nyt tulee tyyny siihen alle. Ja sit yhdessä odotellaan jokunen tovi. Ihanaa, et mies on omistautunu tälle ja haluaa edesauttaa niillä pienilläkin mahdollisilla keinoilla, et tärppäis. Se jotenkin helpottaa omaa oloa.

Voi Myy! Ei ollut kyllä reilua, mutta ensi kerralla merkkaat miehesi kalenteriin, milloin on toimintavalmiudessa. ;)

Kyllä toi muiden raskausuutisten kuuleminen herättää kateutta. Varsinkin kun itellä niitä menkkoja nyt ei ole, niin se on vain ikävä muistutus omasta sössimisestä. :( Ihan hukkaan meni koko viime kevään kierron säännöllistäminen.

Enää 3 vkoa ja sitten Suomi kutsuu. :) Ja lääkäri...

Sanat on vähissä...
Koko viime viikon (kierron puoliväli) tunsin vatsan pohjassa pientä nippailua ja välillä kovempiakin tuntemuksia. Lauantai yönä sitten koitti totuuden hetki. Elämäni kovin vatsakipu alkoi puolilta öin, yht äkkiä. Tuntui, että nyt viedään tyttöä. Sairaalassa lääkittiin ja ultrattiin. Tuloksena puhjennut keltarauhaskysta (läpimitaltaan 5cm!!!)
Ei ne nippailut yms. sitten ovulaatioon tai hedelmöittymiseen viitanneetkaan.
Itkettää ja väsyttää. Ja mietityttää, että miten tämä on mahdollista? Mitä tämä merkitsee? Miksi juuri minä?
Käsittääkseni kystat on melko tavallisia ja usein vaarattomia. Kahdelta eri gyneltä kysyinkin, ja molemmat olivat sitä mieltä ettei jatkotutkimuksia tarvitse suorittaa, jos ei oireita. Eikä pitäisi vaikuttaa raskautumiseen, varsinkin kun puhkesi.

Yk 4hän se nyt sitten lähtee käyntiin ensi kuun puolella, kun sairaalassa tietnkin testi tehtiin ja se oli nega.

Toivottavasti olen porukan ainoa, jolle tämä vaiva eteen sattui. Jospa minun tehtävä oli täyttää tämä" kystatodennäköisyys" meistä kaikista.

Voi ei SL, tosi ikävää! :( Noita kystia tosiaan taitaa olla aika monella, meidän äidillä ja muutamalla kaverillani on myös ollut. Mutta kuule, oletko aivan varma, että tuo kysta oli "lopullinen tuomio" yk4:ään? :) Keltarauhanenhan syntyy paikkaan, mistä munasolu irtoaa ja kyllä viikossa käsittääkseni ehtii kasvamaan noin iso (neste)kysta. Ja kun kysta puhkeaa, neste purkautuu, mutta keltarauhanen itse ei missään tapauksessa "irtoa" munasarjasta. Tässä vaiheessa alkio olisi jo napannut kiinni, mutta koska se on voinut tapahtua aivan äskettäin, ei raskaushormonin määrä välttämättä ole mitattavissa vielä. :) Joten älä itke vielä. :)

Tohon tyyny pepun alle seksin jälkeen ennen pesulle menoa niin haluan sanoo, että itelläni ei ainakaan vielä ole tärpänny sillä keinolla. Joka kerta seksin jälkeen asetan sen tyynyn ja siinä sitten odotellaan vähän aikaa.

Ei ole minullakaan, vaikka olen koko yritysajan makoillut tyyny takapuolen alla vähintään puoli tuntia. Viime kierrossa tosin saattoi tärpätä, kun nukahdin tyyny takapuolen alle. Voi luoja oikeasti sitä selkäkipua, kun oli nukkunut monta tuntia sikiöasennossa selällään ihan mutkalla (kyllä, voin nukkua tuollaisessakin asennossa ihan sikeästi)! :O Ja olen nyt pari kiertoa vienyt tätä vähän pidemmälle, makailen ensiksi tyyny takapuolen alla ja sitten sillä kyljellä, miltä puolen ovis tuntuu. (Jos miehen siittiöt on yhtä huonoja suunnistamaan, kun mies itse, ne tarvii vähän painovoiman apua...) ;D

Raskaustestit tuli postissa tänään! :) Ne on ehkä kooltaan hieman pienempiä, kuin mitä perus "suomalaiset" liuskatestit, mutta ajavat saman asia. Päiväystä on 9/2012 asti. 25 testiä näyttää tosi paljolta! Ajattelin testailla sen kontrollinegan tänään, ihan varmistaakseni että nuo nyt ylipäänsä toimii... ja pitäähän niitä käyttää useampi kuin yksi/kk, sillä muuten ne ehtii mennä vanhaksi. :) Pitäkää peukkuja, että saankin yllätysplussan! :D (kp11 menossa, joten I don´t think so! ;))

Huoh, ärsytyksestä toivuttu, kiitos teille myötäelämisestä!
Mieskin sai armoa kun juteltiin tästä täsmäyrittämisestä ja kertoi haluavansa yrittää kiihkeämmin jatkossa. Toivottavasti ens kerralla onnistutaan paremmalla menestyksellä jos nyt ei tärpännyt. Niinhän se vaan menee että vaikka kuinka yrittäminen olisi nro1 elämässä niin joskus voi tulla häiriötekijöitä pilaamaan suunnitelmia.

Hassua miten asiat elämässä näyttää järjestyvän juuri siten että meillä olisi tilaa lapselle. Meille ilmaantuu luultavasti lähiaikoina auto. Lisäksi miehen äiti soitteli hiljattain ja kyseli että otettaisko meille miehen vanhoja leluja ym. kun meillä käy lapsivieraita useammin kuin heillä. Mainitsipa tuo anoppi siitäkin että nehän säilyy sitten siihenkin asti kun meille joskus omia lapsia tulee... anoppi ei siis tiedä vielä että edes yritetään. :)

SL:lle kovasti voimia tylsään tilanteeseen! Kurjaa kun olet joutunut sairaalaan asti ja kipeääkin on ilmeisesti todella tehnyt. Hedelmällisyyteen nuo eivät kuitenkaan onneksi vaikuta, joten voitte ruveta uuteen yrittämiseen toiveikkain mielin! Mulla on myös ollut kystia, ei tosin noin isoja eivätkä ole puhjenneet noin rajusti, mutta mulle on ainakin painotettu ettei kystista ole vaaraa hedelmällisyydelle ja että ovat tosiaan melko yleisiä.

Nanna79, mä oon huomannu että mun iho reagoi kiertoon näppylöillä; ennen menkkoja tulee vähintään yksi ällöttävä iso finni, menkkojen alettua iho kukkii hetken ja rauhoittuu. Tässä kierrossa (ja toisinaan muulloinkin) olen saanut ihania näppyjä myös oviksen kieppeillä, nyt pari päivää oviksen jälkeen iho on taas rauhoittunut ja kuivunut normaaliksi. On tämä hormonitoiminta ihme asia! :D

Tuosta tyynyasiasta: itse vietän mahdollisuuksien mukaan hieman pidemmän ajan sängyssä yhdynnän jälkeen, toisinaan takapuoli korotettuna ja toisinaan ilman. Uskon että siittiöt kyllä löytävät perille sitten kun ovat löytääkseen, en usko poppakonsteihin sen kummemmin. Kuitenkaan en ihan heti halua päästää arvokasta lastia menemään joten siksi tuo makoilu.

Kuten Nanna sanoikin, toiset tuntuvat tulevan raskaaksi pelkästä pippelin ajattelemisestakin. Olen varma että suurin osa maailman ihmisistä on siitetty ilman minkään valtakunnan tyynyjä peppujen alla, mutta ei siitä varmasti mitään haittaakaan ole. Yrittävänä kun on valmis tekemään kaikkensa että voisi lisätä onnistumisen todennäköisyyttä edes 0,0001 prosentilla!

Lueskelin viikonloppuna toiseen ketjuun linkattua Meinasin kaatua-blogia. Itkin ja nauroin vuoron perään, niin osuvalta sarjakuvat tuntuivat! Vaikka yrittämisemme on vasta alussa, löysin niin paljon tuttuja tilanteita ja tuttuja tunteita.
Seuraavat sarjakuvat tiivistävät viime kuukausien tunnelmat hyvin:

Meinasin kaatua Blogin arkisto Days of hope and glory
Meinasin kaatua Blogin arkisto Jos kuitenkin?

Kaikista ikävistä kokemuksista huolimatta haaveilen perjantaina testaamisesta ristiriitaisin tuntein. Vielä olisi 12 yötä menkkojen oletettuun alkamispäivään. Tai sitten 4 yötä dpo7:aan ja kp21:een. En ole vielä päättänyt mitä teen, jaksanko muka todella odottaa jännäpäivään testaamatta... Luultavasti perjantaiaamuna vaellan unenpöpperöisenä testaamaan negan, totean että pah ja toivon viikon kuluttua testaavani plussan. :D

Oisko teillä vinkkejä olon parantamiseen. Oon siis nyt tasan viikon ollut ilman Evra laastaria. Päivä päivältä turvottaa enemmän ja närästää. Kävin ihan vaa-allakin tänään kun tuntu et maha vaan kasvaa, mut paino itseasiassa menny alaspäin sitten viime punnituksen joskus pari viikkoa sitten. Jotenkin vaan ihan mahdoton olo töissäkin kun housut puristaa.. En viittis Rennieekään ihan joka päivä ottaa, onks jotain muita keinoja? En usko, että tässä raskaanakaan ollaan kun suvussa on vähän hankalampaa ollu se raskaaksi tuleminen.

Muuten tässä odotellaan vaan. Tuntuu et toi mies on saanut hirveet paineet tästä projektista vaikka sovittiin ettei tehdä vauvaa vaan annetaan sen tulla. Mut kuitenkin sen on tosi vaikee laueta. :D Ollaan kuitenkin kumpikin jo pidemmän aikaa juteltu että ollaan jo valmiita vauvan tuloon, etten usko et on alkanut katumaan.

Kiitos tuesta Mymmeliini ja Myy.

Kyllä tosiaan teki kipeää. Olin aivan kylmän hikinen, silmissä musteni ja syke paukutti toista sataa. Yhden ystävän kanssa asiasta keskustelin, hänelläkin ollut kystia, joista yksi puhjennut kovaa kipua aiheuttaen. Sanoikin, että kipu oli pahempi kuin synnyttäessä. Niinpä ajattelin, että sittenhän selviäisin synnytyksestä kuin vettä vaan :) No, vitsi, mutta täytyy tästä jotain humorististakin saada aikaiseksi.

Mymmeliini, jotenkin sanasi" loppullisesta tuomiosta yk 4ään" sai kummallisen mukavan tunteen aikaiseksi. Iso kiitos :)

Rht, kun itse lopetin ehkäisyn (noin 3kk sitten, pillerit) aloin myös kärsiä turvotuksista. En osaa muuta vinkkiä kertoa, kuin suolan (lliallinen) välttäminen ja liikunta. Näillä ainakin itselläni helpotti. Närästyksestä en koskaan ole kärsinyt, joten siitä en voi sanoa mitään.

Tyynykeskusteluun sen verran, ettei kyllä minun kohdalla ole tulosta tuottanut, vaikka joskus olen melkein päällänikin seisonut :D

POSITIIVISTA alkanutta viikkoa kaikille. Ihanaa, että olette täällä olemassa!

Mä mietin sellasta, et miten voin bongata oviksen ilman, et tarvitsis tikutella sitä?? Mä en oo koskaan kiinnittäny huomiota tunnenko mitään ovista tai mitään. Oon enemmäkin luottanu kp päiviin.
Eli voisitteko kertoo miten mulla olis mahdollisuus bongata ovis?? Mitkä on ne ns. oireet siihen...yms??

Tää oli ehkä kategoriassa "tyhmät ja turhat kysymykset", mut mä haluaisin jatkossa tuntee ovistelut. Ja toki käyttää sit se hyväks ja pupuilla. :)

Mä mietin sellasta, et miten voin bongata oviksen ilman, et tarvitsis tikutella sitä??

Mitkä on ne ns. oireet siihen...yms??

Limojen tarkkailu on ehkä se paras. Lämpöään voi myös mittailla, mutta käsittääkseni lämmöt nousee kun ovis on mennyt, näin ollen siitä ei ehkä kovin suurta iloa ajoittamisen kanssa ole.

Perhesuunnittelun kotisivut

Jotkut tuntee ovulaation kipuna munasarjassa. Minulla tuo tuntuu siltä, kun joku iskisi nyrkillä vatsaan, ei jää huomaamatta siis.

Testasin tänään kontrollinegan. Olin hieman epäileväinen noiden testien toimivuuteen, mutta selkeä nega tuli ilman mitään haamuviivoja tai viivan paikkoja. :) Tuo on hyvä, koska nyt ei tarvitse arpoa mahdollisten haamujen tullessa onko tuo vaan testin ominaisuus vai ihan totta.

Viimeksi muokattu:
Hellou!
Kylläpä on kirpakat pakkaset täällä etelässäkin, mutta ihanaa kun on valoisaa ja raikasta!
Kertokaas te viisaammat, onko ovulaatio silloin päällänsä kun munasarjasta juilii vai ennen tai jälkeen sitä? Kun tunnen joka kierrossa tosi hyvin sen vihlaisun jne. mutta onko se ovis siis juuri silloin?? Tilasin muuten kokeeksi netistä ovis- ja raskaustestejä pikkupaketin, kun olivat siellä paljon halvempia kuin apteekeissa. Ens viikolla sitten tikuttelemaan ja touhuilemaan ;). Täytyy pitää ittensä virkeänä, että jaksaa iltaisin peittoa heilutella ;).
Onnea Eltsu, kohta pääset yritykseen mukaan ja voidaan yhdessä jännäillä.

Hui, kuullostaa tosi pelottavalta SL. Nyt sitä itsekkin alkaa mietiskellä et jos sellainen hyökkää päälle, tapana kun on olla hieman vainoharhanen noitten tautien ja sairauksien kanssa :p

Mites Sajj, mitkä fiilikset kun jännäpäivä alkaa pukkaa päälle?

En minäkää hirveästi perusta tuosta tyynyperseenalle -menetelmästä, muutaman kerran kokeiltu mutta eipä siitä itselle ole ollu hyötyä.

Ensviikolla olis ihka eka gyneaika varattuna, vähän jänskättää kun kuulemma ultrataan. Ja tietenkin joku kun mainitsi siitä vuodosta ultran jälkeen niin jänskättää entistä enemmän :D

Heiii kaikki
happy.gif

Anteeksi kauheasti, kun en ole ollut päivittämässä listaa, mutta muutettiin ja meillä ei toimi netti vielä enkä ole töissäkään ehtinyt nettiin..

Mutta eipä tässä sen kummempia..itsellä menkat menossa ja huomenna pitäisi kai olla alottamatta pillerit....hui..

Palaan myöhemmin teidän juttuihin paremmalla ajalla :)

eltsu, jee! \o/

Tiina, mä seuraan kiertoani limojen ja kipujen perusteella. Tuo fertilityfriend on siihen oiva apuri, sieltä löytyy myös jonkin verran tietoa erilaisista hedelmällisyyteen viittaavista seikoista.

Marsku
, mä oon aina ajatellut että se munasolun irtoaminen tuottaa kipua ja ovistuntemuksia, en tiedä olenko oikeassa.

En oikeastaan enää ole lainkaan varma koska itse ovuloin sillä näköjään oviskivut voivat kestää monen monta päivää kuten nyt! Torstaista asti on juilinut enemmän tai vähemmän mahassa, tuoreimpana ihanana riesana ilmavaivat. En enää edes tiedä että sattuuko mua suoleen vai kohtuun, sellasta möyrintää ollut tänään mahassa. Olin jo toiveikas että jes, olisko jotain kiinnittymiskipuja kunnes oivalsin että pieruhan se siellä tekee tulojaan. :S

Voi olla että kaikesta huolimatta olen tässä(KIN!) kierrossa malttamaton ja testaan jo pe. Kolme yötä jouluun siis! :P

täältä tulee!

Keskiviikko 1.12.

Yrityksen aloittaneet:
nimim.....................ikä.................YK......................KP..................jännäpäivä

Sajj......................22..................3......................30-33...................4.12
SL........................30...................3......................27-28...................5.12
Dahlia- ................21..................12.....................28-31..................6.12
Nanna79..............31...................3........................28.....................8.12
Myy-84.................26..................3........................28....................11.12
Tiina.....................23...................4........................28....................12.12
Mymmeliini...........26..................4........................28....................16.12
Marsku.................29...................2........................28...................22.12
kais-a...................22..................3.........................34...................27.12
mari974...............36...................1........................?........................?
Kittycat.................25..................1........................?........................?
Janette.................29.................~1v.....................?........................?
eppe.....................21...................2.......................?.........................?
ansku83...............27...................2.......................?.........................?
Rht........................26...................1.......................?.........................?

Yrityksen myöhemmin aloittavat:
nimim.......................ikä..........................................yritys alkaa

eltsu.......................29............................................joulukuu 2010?
Rose.......................24............................................kesällä 2011
Marjutan................26............................................kesällä 2011

Plussanneet:
nimim..................ikä.................plussa............LA................monennesta tärppäsi

emmuk...............24..................12.10............19.6..........................yk1

-----------------------------------------------------------------------
Listan saa päivitettyä "lainaa viestiin"-napin avulla :) Poista "quote" viestin alusta ja lopusta.

En muokkaillut kenenkään päiviä, mutta jos jollakulla on jotain tuosta muuttunu niin hihkaiskaa ;) Voin toimii eltsun sijaisena kunnes netti alkaa hällä pelittää :D

Keskiviikko 1.12.

Yrityksen aloittaneet:
nimim.....................ikä.................YK......................KP..................jännäpäivä

Sajj......................22..................3......................30-33...................4.12
SL........................30...................3......................27-28...................5.12
Dahlia- ................21..................12.....................28-31..................6.12
Nanna79..............31...................3........................28.....................8.12
Myy-84.................26..................3........................28....................11.12
Tiina.....................23...................4........................28....................12.12
Mymmeliini...........26..................4........................28....................16.12
Marsku.................29...................2........................29...................24.12
kais-a...................22..................3.........................34...................27.12
mari974...............36...................1........................?........................?
Kittycat.................25..................1........................?........................?
Janette.................29.................~1v.....................?........................?
eppe.....................21...................2.......................?.........................?
ansku83...............27...................2.......................?.........................?
Rht........................26...................1.......................?.........................?

Yrityksen myöhemmin aloittavat:
nimim.......................ikä..........................................yritys alkaa

eltsu.......................29............................................joulukuu 2010?
Rose.......................24............................................kesällä 2011
Marjutan................26............................................kesällä 2011

Plussanneet:
nimim..................ikä.................plussa............LA................monennesta tärppäsi

emmuk[/B]...............24..................12.10............19.6..........................yk1

Korjasin omat tietoni listaan

Yhteistyössä