Esikoista odottavat kesällä 2011

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eltsu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

eltsu

Vieras
Tervetuloa mukaan kaikki Esikoisen haaveilijoista plussanneet Vauvahaaveet-puolelta sekä muut ensimmäistä lastaan odottavat :)

newborn_baby_picture004.jpg

Meitä on 10 odottajaa
2 tyttöä syntynyt! <3
3 poikaa syntynyt <3
2 tyttölupausta
0 poikalupausta
0 tyttöoloa
0 poikaoloa

SYNTYNEET
? emmuk.........24......SKS...tyttö
5.10.
Mymmeliini.....26.......tyttö
11.10. Nanna79.....31.....JS.....40+0 poika 50cm 3310g14.10. eltsu........29.....HYS....40+3 poika 51cm 3770g
17.10. eppe........22....41+0 poika 51cm ~3700g

LA......ikä......synnytyssairaala

1.10.
Marsku.........29..........

12.10.
Jossuli80......30.......

19.11.
Sajj......22.........tyttölupaus

23.11.
Rht......27.......HYS....tyttölupaus

8.12
.
Lilli-84.......26.......

16.12.
Kesäheinä.....27

16.1.
Tigu......27.......

26.3.
Dahlia-....22...EKKS

28.4.
Myy-84...27

?
Emma-80...31

Synnytyssairaaloita ja niiden lyhenteet:

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus

Edellinen ketju:
http://keskustelu.plaza.fi/ellit/perhe/odotusaika/1854340/esikoisen-haaveilijoista-plussanneet/

LINKKEJÄ:
Monenlaista raskaudesta, synnytyksestä, vauvan vaatteista ja tavaroista yms. Huvituttiarki - tietoa ja tukea

Tarvikelistaa vauvalle

*Vaatteita
Kietaisupaitoja/-bodyja, bodyja, puolipotkareita, potkupukuja, vetoketjullisia haalareita
*Haalari
*Myssyjä,hattuja
*Lapasia
*Töppösiä jalkoihin

*Pussilakanoita
*Aluslakanoita
*Muovifrotee-alustoja sängyn suojaksi
*Peittoja, kankaita
*Harsoja
*Kylpypyyhkeitä, pyllypyyhkeitä

*Pinnasänky
*Patja pinnasänkyyn
*Petauspatja (jos haluaa käyttää )
*Reunapehmuste pinnasänkyyn

*Vanna/amme
*Jalat vannaan/ammeeseen (säästää selkää)
*Hoitopöytä tai muu alusta (ei välttämätön)

*Vaunut
*Turvakaukalo
*Sitteri (käyttöä esim. ruoanteon aikana)
*Itkuhälytin (ei välttämätön)
*Kantoreppu tai -liina (sylissäkin voi kantaa)

*Suolatippoja (0,9%) (saa tehtyä itsekin)
*"Nenäimuri" rään imemistä varten, esim. nenäfriida
*Kynsisakset (tulee äp:ssä )
*Kylpylämpömittari (tulee äp:ssä )
*Pehmeä hiusharja (tulee äp:ssä )
*Kuumemittari (tavallinen, digitaalinen. Korvakuumemittari on hyvin epäluotettava, koska korvakäytävä on niin pieni)
*Tuttipullojen sterilisointilaite ja -lämmitin (kiehuva vesi ajaa saman asian)
*Hörpytysmuki (jos ei käytä tuttipulloa) Tavallinen muki käy vallan mainiosti
*Särkylääkettä (vasta 3 kk täyttäneille jos sitä annetaan lapselle)
*Tuttipulloja pari (varalta)
*Tuttipullon imuosia pari-kolme erilaista
*Tutteja (jos käyttää )
*Pari purkkia äidin maidon korviketta hätävaralle (mutta vain pari, jottei jää käyttämättä

*Kylpyöljyä
*Vanupuikkoja, -lappuja
*Puhdistuslappuja /-liinoja (ei aina tarvitse pestä pyllyä)
*Vaippoja
*Talkki (perunajauhot ovat todella hyviä tähän tarkoitukseen)
*Perusvoidetta (tulee äp:ssä)
*Bebanthen-voide (ärtyneeseen pyllyyn, rinnanpäihin yms.)
*Sinkkivoide (vaippaihottumaan) Kaikki ei tarvitse ollenkaan. Pärjää Bepanthinella tai perusvoiteella
*D-tipat (saa mahdollisesti neuvolasta) Ehtii ostaa vauvan syntymän jälkeenkin
*Rela-maitohappobakteeritipat
*Dysflatyl-tipat tai Cuplaton (masuvaivoihin jos masussa kuplii)

Äidille:

*siteitä jälkivuotoon
*Imetysliivit (normaalitkin liivit voivat riittää, jos on irroitettava olkain)
*Liivinsuojia (kerta- tai kestokäyttösiä)
*Imetystyyny (tai iso tyyny)
*Maidonkerääjä (jos maitoa tulee runsaasti)
*Rintapumppu (tai käsinlypsyohjeet)
*Rintakumit (ei suositella) On kuitenkin vauvakohtaista
*Lampaanvillavoidetta tai bepanthenia (nänneihin)
*Ceridal lipolotion (moneen tarkoitukseen, mm. nänneihin, liukuvoiteeksi, vauvan pään karstaan jne)
*Movicol-jauhe tms. (jos väliliha leikattu, voi helpottaa ulostamista)
*Liukuvoide
*Särkylääkettä (parasetamol-pohjainen)
*Kaalia (kauli lehti rikki ja laita rintaliiveihin jos kipua)
*Pakastimeen valmiita ruoka-annoksia äidille ja isälle

Synnärille mukaan:

Itselle:
*Neuvolakortti!
*Henk.koht. hygieniatarvikkeet
*Kännykän laturi
*Kamera+laturi ja riittävän iso muistikortti
*Kirja, ristikoita, käsitöitä tms. ajanvietettä (kaiken varalta jos tarvetta)
*Jotain syötävää...Hedelmiä, pillimehuja yms.
*Liivinsuojia
*Kotiinlähtöä varten vaatteet...

Ja vauvalle kotiin lähtöpäivää varten:
*Body
*Puolipotkarit
*Haalari
*Myssy,töppöset ja lapaset
*Peitto tai viltti matkalle (varalta)
*Turvakaukalo

Viimeksi muokattu:
Laittakaa päivityspyyntöjä jos on tiedot vääriä/puutteita. Musta olis myös kiva listata noita poika-/tyttöoloja :)

Pitänee ehkä tuota listaakin "siivota", jos on monia kenestä ei ole kuulunut mitään aikoihin..

Aika passiivisia on toi ketju tosiaan ollut, en oo siihen oikeen päässyt mukaan.. Oon seuraillut sivusta kuitenkin ja lisäksi marraskuunodottajia.

Me käytiin tänään rakenneultrassa ja tyttölupaus tuli. :) Kaikki on niin kuin pitää meillä kummallakin. Synnytetään tuolla Hyvinkäällä, LA on 23.11.

Niin ja siis oon jo aikaa sitten täyttänyt 27, jäänyt ilmoittamatta.

Onnea emmuk:lle tytöstä!! :) Ihan kamalan nopeasti menee aika, justhan sä plussasit!

Kiitos eltsu uudesta ketjusta. Onhan tuo edellinen ollut vähän hiljainen. Minun puolestani voit kyllä siivoilla tuota listaa, ainakaan mä en edes muista kaikkia tyyppejä, eikä heitä tosiaan ole paljon ketjussa näkynyt.

Viimeksi muokattu:
Hyvä idea tämä uusi ketju, toivottavasti saataisiin aktiivisempaa juttelua täällä aikaiseksi. Olisi niin mukava kuulla teidän muiden kuulumisia.
Ihanaa mymmeliini, millaisen pakkauksen teit? Mitä laitoit siihen? Olen myös harkinnut tuon tekoa, mutta jotenkin se on vain jäänyt ja taitaa jäädäkkin. Täytyy keksiä sitten jotain muuta ja "helpompaa". xD
Olen ollut nyt kesälomalla ja voinut oikein hyvin. Ainoastaan verenpaineet on tosi matalalla ja siksi ajoittain pyörryttää. Mutta tuntuu että energiaa riittää vaikka mihin, kova sisustusvimma on viime aikoina ollut.
Meillä on aika vahva poikaolo enimmäkseen ollut, mutta saa nähdä. ;)

Heippa mammat pitkästä aikaa! On kirjoittaminen jäänyt ihan täysin. Ja lukeminenkin, oli niin hiljaista että kävin lukemassa harvemmin ja harvemmin, kunnes en enää ollenkaan :/ Nyt olikin hienoa lueskella, että kaikilla on kaikki hyvin! Toivotaan, että Mymmeliinin vaivat helpottavat :)

emmuk, suurensuuret onnittelut teille <3 Mahtaa tosiaan olla suuri elämänmuutos, vaikka sitä kuinka mukamas vauvan tuloon valmistuisi näiden kuukausien aikana!

Dahlia- olikin kysellyt vointia, täällä voidaan oikein hyvin! 21. viikolla mennään, ja raskaus on mennyt hienosti, tuskin muistaisin olevani raskaana ilman tätä kasvavaa mahaa :) Ens keskiviikkona päästään VIHDOIN rakenneultraan kurkkimaan tuonne masun sisälle, josko saatais sitten lupaus sukupuolestakin :) Aluksihan ajateltiin, ettei kysellä, mutta enhän minä sitten kärsimättömänä ihmisenä jaksakaan odottaa synnytykseen asti..

Toivotaan, että saataisi ketju takaisin eloon! Voikaa hyvin!

Onnea emmuk:lle tytöstä!! :) Ihan kamalan nopeasti menee aika, justhan sä plussasit!

Muuten menee ihan hyvin. :) Maha kasvaa ja pikkuinen potkii ja möyrii päivittäin. Hankintoja on tullut tehtyä myös ihan kivasti. Nimiä ollaan jo mietitty vähän, mutta eihän sitä voi päättää ennen kuin on nähnyt beibin livenä.

Kohta tulee täyteen 25 viikkoa ja jäljellä on enää 15. :) Tämän kunniaksi olen koonnut miehelle isyyspakkauksen, jonka aijon antaa joko huomenna tai torstaina.

Mitäs teille muille kuuluu?

Mymmeliini & pikkumimmi 24+5

Mä olenkin kanssa ollut hieman aktiivisempi tuolla lokakuun ketjussa ja vuodattanu sinne kaiken :)

Voi toivottavasti nyt paranee ja sokeri menee hyvin! Mun pitäskin varata aika tohon sokerirasitukseen nyt kun muistutit. Hyi mua jo ällöttää valmiiksi se juotava mömmö kun kuullu siitä niin paljon.

Hankintoja on tehty jo paljon, melkein oikeestaan suurin osa.
Nimiäkin on mietitty kovasti, mutta mulla on tyttönimi jo valmiina, mutta pojan nimi on jotenkin vaikea keksiä. Yksi pojan nimi mulla kutkuttaa, mutta en tiedä.
Mä keksin kauniita tytön nimiä paljon, mutta pojat tosiaa takeltelee. Mies ei kommentoi vaan sanoi että pitää ensin nähdä tyyppi niin sitten osaa sanoa, mutta ei ole tyrmänny mun tyttönimi ideaa kuitenkaan :)
Mutta mun poikafiilis vielä pysyy...

Tuo isyyspaketti on mullakin ollut harkinnassa. Oon jo listannu kaikkee mitä siihen voisin ehkä hankkia, mutta ei oo tullu vielä alotettua. Mitäs sä Mymmeliini siihen laitoit?

Huomenna lekuri!

Nanna 26+2

Viimeksi muokattu:
Meille on nyt hankittu:
- Doomoon imetystyyny (tää oli eka mitä ostin, asiat tärkeysjärjestykseen :D) A-T Lastenturva: Imetys - Imetystyynyt - Doomoo buddy imetystyyny bubbles-turquoise
- Emmaljungan Classic-vaunut on tilauksessa Emmaljunga • Lastenvaunut • Löydä vaunumallisi • Classic Sport
- tilattu myös Manducan kantoreppu Lastentarvike.net - ISO ALE! &ndash; Kategoria: Manduca kantoreput
- tutulta ostettiin Recaron kaukalo A-T Lastenturva: Turvaistuimet - Turvakaukalot 0-12kk - Recaro Young Profi Plus Microkuitukankaalla
- sitte tiiän jo, että ostetaan sellanen katosta roikkuva punottu/kankainen kehto ja pinnis hankitaan vasta myöhemmin
- äiskän työkaverilta saadaan ilmatteeks jokusen vuoden vanhat Emmaljungan yhdistelmät varavaunuiks mummolaan
- amme saadaan anopilta eli mun miehen vanha
- vaatteita on tullu hankittua nyt kk:n aikana vähitellen; sellasia 52-64 cm pääasiassa. pitäis kai vähän 50cm:iakin olla, kaveri ei ollut ostanut ollenkaan ja oli vähän pulassa aluks, lainas sitten kaverilta :)
- hoitopöytänä meillä on yks normipöytä

- ainakin sitteri pitäis vielä ostaa
- samoin hoitoalusta
- itkuhälytin
- sitte kaikki tuttipullot, tutit, imetysliivit yms.
+ kaikkea pikkutilpehööriä

If:iltä saatiin vakuutus.

Isyyspakkausta oon koonnut vähän laiskasti, mutta siihen on nyt yks isille suunnattu vauvakirja/-opas, en nyt nimeä muista, voin tarkistaa; yks body, jossa on sellanen teksti, joka on meiän inside-juttua, osui sattumalta eteen. Tarkoitus ostaa vielä viskiä ja sikareita varpajaisiin ja sitten ehkä jotain yhteistä isin ja vauvan kylpyhetkiin tms + Batterya 0,5l tölkki sairaalaan, ehkä korvatulpat ja jotain muuta mitä keksin. Sit kun vielä jaksais jonkun laatikon väsätä :o

Aikamoinen potkunyrkkeilijä on masussa, enempi on liikkeessä kuin nukkuu..onneks yöllä on yleensä aika rauhallinen. Mut etenki töissä on sellaset bileet, että koko maha hytkyy..Mut sinänsä ihana niin ei tarvise huolehtia :)

Paino nousi (ja masu kasvoi) ehkä eniten rv 19-25, nyt on alkanut tasaantua. 6kg on tainnu yhteensä tulla painoa.

Hyvää viikonloppua kaikille :)

Eltsu ja pena 26+2

Viimeksi muokattu:
Heippa hei..

Emmuk:ille tosi isot onnittelut!!! :D

Minun puoli on ollut vähän hiljainen, mutta viime aikoina on vaan ollut niin paljon erillaista..
työkohde vaihtui ja se piti oppia, nyt osaan jo aika hyvin sen, jopa yksinäisiä vuoroja olen alkanut tehdä.. ja viihdyn tosi hyvin.. melkein mietityttää miten saan itseäni äitiyslomalle täältä, mutta toisaalta sen ei pitäisi olla mikään ongelma kun odottelen nyt jo ja teen listaa mitä kaikkea minä aion äitiysloman alussa ennen vauvan tuloa tehdä.. :)

muuten ollaan vaan joka vapaapäivä heti lähdetty mökille viettämään laatuaikaa..kesä on kyllä ihanaa aikaa.. :)

pahoinvointi on loppunut melkein kokonaan, väsymystä sen sijaan on ja paljon.. mutta toivottavasti se myös tasoittuu rautatableteiden myötä, mitä neuvolatäti laittoi minut syömään.

Koira on rauhoittunut minun kanssa huomattavasti mitä en kyllä odottanu alle vuoden ikäiseltä pennulta, mutta nähtävästi se on totta mitä ne sanoo että koira aistii raskauden..koska mieheni kanssa se on yhtä villi kuin ennenkin..

onko kukaan muu potenut nenä tukkoisuutta??
olen koko raskauden tähän asti ollut melkein koko ajan jopi kumpi sierain tukossa.. kun nousen ylös se helpottaa, mutta heti kun istun tai makaan taas oon tukossa..

nyt pakko jatkaa työskentelyä..

Lilli ja choko 18+1

Heipsan!

Ultraaja lupaili meille pientä tyttöä <3 Ollaan aivan onnemme kukkuloilla! Eihän se tietenkään koskaan ole 100% varmaa, mutta kyllä kriittiset kohdat niin monesti siellä ruudulla näkyi, että tuskin sieltä poika tulee! Nyt on sitten lähteny vauvan huoneen sisustaminen käyntiin, tosin vasta ajatuksen tasolla. Öisinkin näen unia aiheesta :D Pinnasänky ja hoitopöytä meiltä jo löytyy, sitten tarvitaan "enää" kaikki muu!

eltsu, teillä onkin paljon jo hankittuna! Ihan kateeks käy. Vaunujen ostoa odotan eniten, tietää reissua Helsinkiin, kun täältä Turusta niitä ei saa mitä ollaan suunniteltu. Todella hyvännäköset nuo Emmaljungat!
Mä pelkään noita 50 senttisiä vaatteita ostaa. Ystävällä kaks muksua, joista kumpikaan ei syntyessään oo sen kokoisiin mahtunut. Ja nyt jostain syystä kuvittelen, ettei meidänkään tule mahtumaan. Hölmöä.

Lilli-84, meillä on koira rauhoittunut myös. Hyväkäytöksinen on aina ollut muutoin, paitsi kun haukkuva koira tulee vastaan. Tällöin on pitänyt räyhätä takas ja vinkuroida hihnassa. Nykyään saattaa vähän murahtaa vastaukseks :D On kyllä jonkin verran rauhoittunu miehenkin kanssa, mutta ei samalla tavalla kuin mun. Se on muutenkin jotenkin paljon enemmän mun lähellä nykyään. Eli kai ne tosiaan tietää :)

Onnea Sajj ultrauutisista :)

Mäkin oon vasta tässä viimeisen 2kk tehnyt melkeinpä kaikki nuo hankinnat. Ei vain aiemmin viitsinyt/uskaltanut/osannut.. Tuntuu, että vaatteissakin on nyt selkeästi kesätamineita kaupoissa ja esim. pitkähihaisia ja lahkeellisia vaatteita vähemmän ja kuitenkin syksy-/talvivauva tulossa niin pitäis ehkä ennemmin niitä lämpösiä ostella.
Äitiyspakkaus tuli myös perjantaina :) Tykkäsin kyllä siitäkin!

Huomenna poksuu jo 28+0, hui! :)

Soittelin sokerirasitustesti tulokset ja paastoarvo oli 6 ja raja on 5,3 :( Joudun nyt sitten diabeteshoitajalle raskausajan diabetes käynnille ja joudun pitämään ruokapäiväkirjaa ja mittailemaan sokeriarvoja.

Kummallisinta tässä on, että vain paastoarvo oli koholla ei ne muut arvot sen litkun juomisen jälkeen ja lisäksi mä olen syönyt terveellisemmin kuin ikinä ennen: maitotuotteita ja hedelmiä. Mutta kai se hedelmien sokeri on sitten nostanut sitä arvoa.

Parempi tietenkin että se on nyt todettu ja saadaan tarkkailuun vauvaa ajatellen, mutta kyllä harmittaa kun elää terveellisesti niin sitten pamahtaa tollanen...

Lupas lähetellä ruokavalio ohjeita, mutta ollaankin ens viikko poissa kotoo, joten pitää kai netistä kattoa vähän ohjetta ja alkaa tarkkailla ettei syö turhia/roska ruokaa/herkkuja yhtään.

Nanna 28+2

Heipparallaa! Tänään testasin clearbluella plussan, joten ihan pikkuhiljaa alan tällä puolen kirjotella (mikäli se jokin siellä jossain pysyy mukana) :) kovasti tekis mieli siirtyä kokonaan tänne!

Iso D & Pikku D 3+4(ko?)

Onnea Dahlia :)
Tänne ei sen kummempia kuulu. Ollaan voitu tosi hyvin, joskin väsymys alkaa taas painaa. Vielä muutama viikko pitäisi töissä ahertaa, kunnes alkaa kesäloma ja siitä suoraan äitiysloma.
Hankintoja ollaan tehty pikkuhiljaa, ja melkeinpä kaikki tarvittava meiltä jo löytyy. Lomalla sitten ajattelin pestä ja järjestellä vaatteet kaappiin, sekä sisustaa hieman meidän makkaria ja tulevaa lastenhuonetta.
eppe 28+4

Onnea Dahlia-!!! :)) Hienoa kuulla, että teillä vihdoin tärppäsi.

Jotenkin on tällanen hiljaisempi aika, en enää laske päiviä ja viikkoja, pitää ihan tarkistaa Vau.fi:stä mikä laskee mun puolesta. Päivittäin tulee se tunne, että oispa se vauva jo syntynyt, ei jaksais enää odottaa. :) Vatsa kasvaa kovaa vauhtia eikä mitään muita oireita ole. Oon säästynyt lähes kaikelta ikävältä.

Meijän pieni on alkanut muljahtelemaan ja möngertään vatsassa niin että tuleva isäkin on jo tuntenut sen. :)

Hankinnoista.. Ollaan saatu sitteri, ja ostettiin tutuilta turvakaukalo. Lakanoita oon ostanut, ja pari pyyhettä. Niistä on jotenkin helppo alottaa. :D Vaunuja käytiin katselemassa, niin ja itkuhälyttimiä.. tyyppi siellä kaupassa oli kyl enemmänkin esittelijä kun myyjä, niin saatiin paljon tietoa ilman, että ois tyrkyttänyt ostamaan. Hyvä niin. Oltiin kyl ihan poikki kumpikin kun oltiin siellä yli tunti. Taidetaan ton esittelyn perusteella kallistua Gesslerin Future-Fi yhdistelmiin.

Rht+ Lempi 22+2

Sanopas sitten Dahlia kun saa laittaa listalle :) Ihanaa kun plussasit.

Mullakin meni yhessä välissä viikot niin nopskaa ettei perässä pysynyt, mutta nyt on taas vähän alkanut laskea, kun odottaa jo pikkasen sitä loppua :) Vaikka toisaalta ihana olla raskaanakin, vauva masussa vielä :)

Harmi kun Nanna79:llä oli rasitustulokset ikävämpiä :( Mutta jospa ne paranis, kun seuraa arvoja?

Tänään oli toka neuvolalääkäri. Hyvinkin pikainen käynti oli kun oli eri terkkatäti ja eri lääkäri kuin mun "omat". Lääkäri oli ihan mukava, mutta hyvin liukuhihnatyyppinen, niin en sitten jaksanu kysellä mitään. Vatsan kiristelyjä ja kovettumisia mulla on välillä töissä ja touhutessa, esim. kyykistäessä ja sanoi, että ne on tavallisia niin kuin ajattelinkin.
Pissa oli puhdas
RR ok
Hb 121
Liikkeet ++
Painoa +240g/vko, yhteensä nyt n.7kg.
Sf-mitta oli 26

Sokerirasituksessahan mulla oli tosi alhaiset arvot, onneks. Tuli niin hirvee olo siitä, etten kyllä ihan heti uusiks haluis..
Ja sitte se ultras! Oli kyllä pikainen, kuvanlaatu huono ja vauveli tais nukkua, mutta vähän vilautti
happy.gif
Sukupuoli ei selvinnyt vieläkään, ei siinä kuvakulmassa näkynyt mitään. Mut vieläkin luotan siihen poika-arvioon
silmanisku.gif
Painoarvio oli n. 1kg ja perätilassa makaili hän, tosin potkujen mukaan vaihtaa kyllä asentoa useasti päivässä..aika myllääjä.
Seuraava käynti onkin sitten jo 2 vkon päästä.

Meillä on huomenna tuparit (muutettiin siis jo joulukuussa ja on rempattu ym) ja kauheesti pitäis nyt siivota ja leipoa ym. Onneks on vapaata töistä.

Hyvää viikonloppua kaikille
happy.gif

Eltsu ja pena 28+3

Sanopas sitten Dahlia kun saa laittaa listalle :) Ihanaa kun plussasit.
...

Pissa oli puhdas
RR ok
Hb 121
Liikkeet ++
Painoa +240g/vko, yhteensä nyt n.7kg.
Sf-mitta oli 26

....
Ja sitte se ultras! Oli kyllä pikainen, kuvanlaatu huono ja vauveli tais nukkua, mutta vähän vilautti
happy.gif
Sukupuoli ei selvinnyt vieläkään, ei siinä kuvakulmassa näkynyt mitään. Mut vieläkin luotan siihen poika-arvioon
silmanisku.gif
Painoarvio oli n. 1kg ja perätilassa makaili hän, tosin potkujen mukaan vaihtaa kyllä asentoa useasti päivässä..aika myllääjä.
Seuraava käynti onkin sitten jo 2 vkon päästä.

Meillä on huomenna tuparit (muutettiin siis jo joulukuussa ja on rempattu ym) ja kauheesti pitäis nyt siivota ja leipoa ym. Onneks on vapaata töistä.

Hyvää viikonloppua kaikille
happy.gif

Eltsu ja pena 28+3

Meillä on sitten ihan samat päivät eltsu sun kanssa, 28+3 täälläkin menossa ja LA on 11.10 (korjaantu siitä mun alkuarvio 12.10:stä jossain vaiheessa).
Ai sulla ultras ja teki painoarviot yms? Oho, mulla lääkäri on ottanu hemoglobiinin ja sitten sisätutkimus ja kuunnellu vaan sydämenäänet. Ja mitannu sen mahakoon. Ei muuta, eivät oo arvioineet mitään muuta, saati ultrannu... On ollut aika liukuhihnaa aina ja on loma-aikojen takia on neuvola ja hoitajat aina ollut eri.

Mutta tyyppi myllertää tosi paljon ja oikeen tuntuvasti. Meillä isä on tuntenu liikkeet jo tosi kauan. Ollaanki mietitty että onko yhtä kova "ADHD" kun syntyykin ;)

Nanna 28+3

Viimeksi muokattu:
eltsu: Millanen olo sulle siitä sokerirasituksesta oikeen tuli? Mä joudun kans siihen.. vielä en oo voinut aikaa varata kun täälläajanvaraussysteemi muuttuu 1.8. ja sit vasta voi varailla. Mun pitäis mennä 15.8-30.8 ajalla. Meneeks siinä paljon pidempään kun se 2h mitä niitä litkuja juodaan? Pitäis varmaan osata antaa töihin joku arvio siitä, koska sinne saapuu, jos sit oloiltaan saapuu?!

eltsu: Millanen olo sulle siitä sokerirasituksesta oikeen tuli? Mä joudun kans siihen.. vielä en oo voinut aikaa varata kun täälläajanvaraussysteemi muuttuu 1.8. ja sit vasta voi varailla. Mun pitäis mennä 15.8-30.8 ajalla. Meneeks siinä paljon pidempään kun se 2h mitä niitä litkuja juodaan? Pitäis varmaan osata antaa töihin joku arvio siitä, koska sinne saapuu, jos sit oloiltaan saapuu?!
No se litku meni alas ihan ok mut sit tuli hirvee väsymys ja hetken päästä kauhee heikotus ja tuntu et nousee välillä ylös. Kestin kuitenkin sen 2h ja ainakaan mulla ei kestäny pidempään. Kotona sitte oli ihan vetämätön olo ja lähinnä nukuin koko illan ja lisäksi vatsa meni ihan sekasin. mut toisillahan ei tuu mitään ja mulla oli paastoarvo mennessä 3.2 eli tosi matala ni sekin saattoi vaikuttaa.

Viimeksi muokattu:
Tänää soittelin tuonne hoitsulle joka varas ensimmäisen ajan 25.8, toivottavasti päästäis sillon kuulemaan sydänääniä :) Ja laskettu aika olis 31.3 ja sairaala EKKS.

Täällä odotellaan oireita saapuvaks, ja tuskin maltan odottaa että maha alkaa näkyä! :D

Dahlia: Ei ne taida juurikaan ekalla neuvolakäynnillä sydäntä kuunnella. Mulla ainakin kuunneltiin vasta tokalla vai kolmannella käynnillä. Mulla oli kyllä koko eka neuvola aika turha, ei tehty mitään, tai no sain esitteet ja muut ohjeet. Se terkka tuntu ajattelevan että katotaan jatkuuko koko raskaus edes ku ei ollut vielä ekaa ultraa ollut. Mut toiv. sulla on parempi palvelu ja kiva ku sait ajan ni on jotain jota odottaa :)

Meillä terveydenhoitaja pyysi tulemaan viikon päästä ensimmäisestä neuvolasta uudelleen, ihan vain pikaiselle käynnille jossa sydänääniä jo kuunneltiin (tai oikeastaan kysyi haluanko tulla kokeilemaan josko kuuluisi). Viikkoja ei vielä ensimmäisellä kerralla ollut tarpeeksi.

Yhteistyössä