Esikoista odottavat kesällä 2011

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eltsu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Pikaisesti ilmottelen, että meidän poika putkahti maailmaan 40+3 14.10 klo 10.09. 3770g 51cm ja pipo 36cm. Tokana supisteluyönä lähettiin näytille, seurailin sillon kotona kipeitä suppareita 6-8min välein ja vähän skeptisinä lähettiin synnärille ja olinkin jo 6cm auki , ammeessa aukenin 8cm ja sitte puhkaistiin kalvot ja ehdin saada spinaalin ja levätä ennen ponnistusta joka olikin vähän vaikea ja meinattiin joutua imukuppiin kun sydänäänet laski ja oksitosiinitipalla vauhditettiin (ne supistukset teki tosi kipeää ja nopeutta nostettiin hurjaa vauhtia) mut sainkin puserrettua ilman apuja
happy.gif
eppari piti tehdä ja sepä onkin todella kipiä.. 6 tuntia ehdittiin olla laitoksella siis kunnes syntyi.

Yllätyin kyllä että käynnistyi jo 40+3 ja että eteni noinkin rivakkaa tahtia..
Tänään päästiin kotia. Palataan paremmalla ajalla :)

Ihanaa!! Onneksi olkoon Eltsu!!
Kun saa kuulla että teidän vauvat ovat tulleet maailmaan niin tekee vain todellisemmaksi asian että miedänkin on kyllä kohta tulossa...toivottavasti vielä pyysyy loppuviikot, mutta kyllä se sieltä sitten tulee.. :)

Lilli ja choko 32+ 5

Pikaisesti ilmottelen, että meidän poika putkahti maailmaan 40+3 14.10 klo 10.09. 3770g 51cm ja pipo 36cm. Tokana supisteluyönä lähettiin näytille, seurailin sillon kotona kipeitä suppareita 6-8min välein ja vähän skeptisinä lähettiin synnärille ja olinkin jo 6cm auki , ammeessa aukenin 8cm ja sitte puhkaistiin kalvot ja ehdin saada spinaalin ja levätä ennen ponnistusta joka olikin vähän vaikea ja meinattiin joutua imukuppiin kun sydänäänet laski ja oksitosiinitipalla vauhditettiin (ne supistukset teki tosi kipeää ja nopeutta nostettiin hurjaa vauhtia) mut sainkin puserrettua ilman apuja
happy.gif
eppari piti tehdä ja sepä onkin todella kipiä.. 6 tuntia ehdittiin olla laitoksella siis kunnes syntyi.

Yllätyin kyllä että käynnistyi jo 40+3 ja että eteni noinkin rivakkaa tahtia..
Tänään päästiin kotia. Palataan paremmalla ajalla :)

JEI Onnea Eltsu!!! Kuulostaa tarina niin samankaltaselta kuin oma, paitsi että meiän poitsu tosiaan piti avitella imukupilla.
Se eppari paranee nopsaa! Mä olin sen kanssa todella kipee ekat päivät, mutta nyt on jo pari päivää pystyny istumaan jo normaalisti ja kävelemään ja buranaa ei oo enää pahemmin tarvinnu!

Ihanaa, onnea vielä kerran! (Lisää poikia Lokakuun listaan, sulla on pisin tulokas so far ;)

Viimeksi muokattu:
Oi, onnea eltsu, Nanna ja Mymmeliini! <3
Mieletöntä että ekat vauvat ovat nyt nähneet päivänvalon.

Täällä on alkuraskaus sujunut kaikin puolin hyvin. Olen voinut ajoittain tositositosi pahoin, mutta mitään vauvan kannalta huolestuttavaa ei ole ilmennyt koko ekan kolmanneksen aikana. Ihme ja kumma, olin varma että mun tuurillani tiputtelee, supistelee ja menee ennemmin tai myöhemmin kesken!

Ar-ultrassa käytiin rv 6+4 katsomassa että pieni oli kiinnittynyt kohtuun ja että sydän löi. Kunnan tarjoama nt-ultra oli viime torstaina rv 11+6, joka muuttuikin 12+0 sikiön koon takia. Ultrakäynti oli ihana, siellä se pieni polski, potkutteli ja pyöriskeli tosi vilkkaasti koko tutkimuksen ajan. Niskaturvotusta oli alle 3mm, kaikki raajat löytyivät, samoin kaikki elimet mitä pitikin. Tuon ultran jälkeen tuli tosi levollinen olo, nyt alkaa eka kolmannes olla takana ja suurin keskenmenoriski ohi!

Maha on alkanut kasvaa, tosin siitä on iso osa kyllä turvotusta ja varmasti myös hiukan läskiäkin joukossa. Kuitenkin mahan kohdalla alkaa olla sellainen kumpu jota ei enää saa vedettyä sisäänkään. Äitiyshousuja olen käyttänyt turvotuksen takia jo viikkoja, lisää sopivia paitoja pitäisi alkaa myös haalia.

Täytyy kyllä myöntää että välillä pelko saa vallan, etenkin kun lueskelen paljon vauvapalstoja joissa kirjoittajilla on kaikenlaisia kokemuksia. Erityisesti kun omassa vertaistukiketjussa joku kohtaa ikäviä asioita, tulee mieleen että apua, tuohan voisi tapahtua myös mulle! Tämä lapsi on niin hartaasti odotettu ja pitkään tehty että toivon todella että päästään loppuun asti.

T. Myy ja papu 12+6

Onnea eltsulle!
Pikkuinen pojan pallero syntyi täällä tasan viikon myöhässä 17.10. Painoa oli vähän päälle 3,7kg ja pituutta 51cm. Synnytys oli pitkä, mutta kaikki sujui hyvin ja pahinta kipua taisi aiheuttaa tippapiikin laitto ;) Pikkuisen lisätilaa piti leikata, seuraavana päivänä pystyi jo kuitenkin särkylääkkeiden voimin istumaan.

Onnea eppe!

Edelleen vähän kyselen kiinnostaako jotain nämä listan päivityshommat jatkossa? :) Lähinnä siis, jos saisi uuden ajankohtaisemman ketjun luotua, niin voisi saada lisää keskustelijoitakin..aika hiljaista täällä nykyään :)

Täällä sujuu vauva-arki ihan hyvin. Yöt on meillä vähän hankalia, kun pitäisi aamuyöstä pari kolme tuntia seurustella, kun toinen tapittaa silmät suurena hereillä, mutta se on vissiin aika yleistä :) Itsellä on onneks helpottanu haavakipu ja pystyy jo istumaan ym.

Tsemppiä kaikille odotukseen!
Eltsu ja pikkumies 8vrk

Yhteistyössä