Esikoista yrittämään -pinosta plussanneet talvella 2010-2011

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Liisakaisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Liisakaisa, onnittelut ultrauutisista! :flower: Mäkin tahtoisin myöhemmin kysyä sukupuolen, mutta eipä olla siitä asiasta vielä miehen kanssa keskusteltu.

Mulla on ollut kamala aamu. En oo nukkunut viiden jälkeen kun on niin huono olo. Eka oksennuskin koettu. Söin banaania ja mehujäätä, mutta ei paljon auttanut. :x

Leena ja nimetön 6+5

Äh, mun ei selvästi ole tarkoitus kirjoittaa tänne enää.. Olen nyt kaks ketaa käynyt kuulumisia kirjoittamassa ja onnistunut hukkaamaan koko selostuksen.. Sinne meni taas..

No, ei kai sit muuta, kun että hengissä ollaan ja hyvin voidaan. Kasvan leveyttä ja olen nykyään tasapaksu pötkylä. Hyvästi vyötärö..

Nyt kyllä vähän ketuttaa taas tämä sählääminen. :(

T:Lunea ja Nötö 14+5

Kiitos onnitteluista :) Nyt sitten hiljalleen aletaan tehdä hankintoja lasta varten. Meillä on jo keinuistuin (ns. koliikkikeinu), turvakaukalo ja kantoreppu. Ne ovat lainassa kavereilta, jotka siis välttämättä halusivat lainata tavaroita (ja tietysti se on mukavaa, kun ei tarvitse ostaa kaikkea uutena, mutta itse vain stressaa, että säilyväthän ne hyvänä). Pari vaatettakin ostin eilen ja kasan lankaa. Aloin tehdä vaaleanpunaista neuletakkia, ihan pientä kokoa tosi pehmoisesta langasta:)

Sukupuolen kysymisestä: jännäsin koko ajan, kysyykö ultraaja jossain vaiheessa, halutaanko tietää. Kun ei kysynyt, niin ajattelin, että kai se täytyy aukaista suunsa :) Eli sitten kun kaikki rakenteet oli käyty läpi ja ultraaja jäi ihastelemaan lapsen jalkapohjia:heart:, kysäisin, voisiko sitä jalkoväliä vielä vilkaista, eikä siinä ollut mitään ongelmaa:) Ultraaja sanoi, että hänen näkemyksensä mukaan tämä on tyttö, mitä hän on näitä katsellut, joten eiköhän se aika varmaa ole.

Mutta onhan niitä sellaisiakin paikkoja, joissa ei edes aleta veikkailla sukupuolta. Jonkun sairaalan ohjeissa taidetaan erikseen mainita, että rakenneultra ei ole sukupuolen selvittämistä varten.

Anteeksi pelkkä omanapailu!

Liisakaisa ja Myyrätyttönen 21+3

Liisakaisa tiedätkö mistä saisi villa/villasekoite lankaa "vauvaväreissä"? olen löytänyt vain sellaisia, joissa on akryyliä ja se ei itselleni sovi niin en lapsellekaan tee.

Vauvalangoista: paljonhan ihmiset tekevät Novitan Woolista, siinä on pastellisävyjä. Kesävaatteita voi toki tehdä Bambusta (jota tosin ei näy Novitan sivulla enää?!) tai Luxus cottonista myös.

Itse ostin lankakaupasta Dropsin Baby Merino -lankaa (100% merinovillaa, ihanan pehmeää!) ja Regian ohutta sukkalankaa (75% superwash-villaa, 25% polyamidia), joka sekin tuntui paljon pehmoisemmalta kuin vaikkapa Nalle tai tuo Wool.

Baby merino näyttäisi olevan Tapion kaupassa tarjouksessa 3,20 e/kerä. Melko kallistahan se silti on, mutta vauvan neuletakkiin riittää kuitenkin 3-4 kerää.
Lankatalo Tapion kauppa - GarnStudio/DROPS Design tuotteet - Baby Merino 50g

No niin, ultrassa käyty. Pikkuinen köllötteli oikeassa paikassa, MUTTA vastasi viikkoa 6+2 (mun laskujen mukaan 6+6) eikä sykettä löytynyt. Viikon päästä uudestaan. Ei tässä hirveän innoissaan voi olla. Itse asiassa itkettää ihan hirveästi.

Harmi LeenaT, sen takia ne varmaan täälläkin ultraavat vasta rv8+ jottei tulisi pettymyksiä jos sydän ei vaikka vielä lyö. Nyt se auta kuin odotella. : / Alkio on varmaan niin pieni, ettei sydän vielä lyö. Eiköhän se viikon päästä jo lyö! =)

Onko teillä muilla raskausoireet hellittäneet jossain vaiheessa? Itsellä paha olo on ollut jo reilun viikon poissa ja päässä tietenkin pyörii se, että onkohan kaikki hyvin!? :| Rinnat ovat samanlaiset kuin edellisilläkin viikoilla, mutta vatsakrampit ovat kadonneet lähes kokonaan, mitä nyt välillä hiukan nipistää. Pahoinvointia ei ole ollut enää. Paleltaa kuitenkin vielä hiukan. Mitään vuotoa ei ole ollut. Ultraankin on vielä 3 viikkoa! :kieh:

Huomenna alkaisi 10. viikko

Tiksutin ja bebe 8+6

Kiitos Leeniliini. Mulla on ihan kamala olo. Katselen vain noita ultrakuvia ja itken. Gyne toki sanoi, että on siinä rajoilla pitäiskö sykkeen näkyä vai ei. Mutta on silti tosi pienikin. Vaikka milleistähän vain on kyse. Yritti selitellä, että olisi saanut alkunsa myöhemmin, mutta en ymmärrä miten se voisi olla mahdollista. Sittenhän olisin saanut plussan jo muutaman päivän kuluttua hedelmöityksestä. Tuskallinen viikko edessä.

LeenaT: Odotteleminen tuntuu varmasti aivan mielettömän raskaalta. Kuitenkin täytyy itseään valmistaa huonoihin uutisiin vaikka toivookin täysillä parasta :( Voi kun voisin jotenkin auttaa! Saathan miehestä tukea? Yritä keksiä mahdollisimman paljon tekemistä. Paljon leffoja joihin upota ja namin mutustamista.

LeenaT: Ymmärrän huolesi..toivottavasti kaikki on hyvin, ainakin on tosi paljon kuullut tarinoita noista kasvuspurteista, joita alkiot on ottaneet ultrien välillä. Mullahan oli silloin ultrassa omien laskujen mukaan 6+2 ja syke näkyi, mutta lääkäri veikkasi vain 6+ jotain viikoiksi. Paljonko pikkusella oli mittaa? Meillä oli 5.4mm silloin. Ilmeisesti tosi helposti tulee mittausvirheitäkin noin varhaisessa vaiheessa, tai siis tosi vaikea mitata.
Jännäilläänkin sitten mitä viikkoja vastaa tuossa "oikeassa" varhaisultrassa parin vkon päästä.

Eltsu, pikkuisella oli mittaa vain 3,3mm (pää-perämitta). Tosin kun katson tuota kuvaa, niin mun mielestä noi mittapisteet on vähän vinksallaan. En myöskään mistään oo löytänyt, että olisi kenelläkään noin pieni ollut edes (ultran mukaan) viikolla 6+2. En tiedä mitkä tilastot siellä oikein on. Ja huolettaa se sykkeen puuttuminen. Tai ainakaan sitä ei havaittu. Kaikki oli muuten kunnossa. "Molemmat munasarjat ovat normaalit. Muualla alavatsalla ei näy poikkeavaa. Sisätutkimuksessa normaali löydös." Kohdunnapukkakin oli hyvänlainen.

LeenaT älä murehd kovasti asiaa, stressi ei tee hyvää ;( Otitko huomioon tai ottiko lääkäri huomioon että tuo muutan päivän heittohan on ihan looginen, esim. jos tiedät aika tarkkaan tuon hedelmöittymisajankohdan, niin ovishan on saattanut olla siitä seuraavana päivänä, kiinnittyminen on tapahtunut vaikka päivää myöhemmin ja munis on harhaillut päivän pari jossain ja noin pienestä mitatessa päpivä pari menee mittavirheeksi :) Koitahan olla positiivisin mielin :)

tiksutin: Mulla on nyt kans ollu varmaan kaks viikkoo oireet pois jo. Mietityttää kans et onko kaikki hyvin? :O Ei ne oireet kyllä alussakaan mitään kovin voimakkaita olleet.. Tissit on kaameen kipeet, pissittää ja tää turvotus iltaisin, huh huh! :O mutta muuten ei mitään ole. Vielä olisi kaksi viikkoa ja neljä päivää ultraan niin tietää sitten varmaksi! :)

LeenaT:lle kamalasti voimia! Uskon, että ihan kaamee tilanne. : /

Huominen vähän jäskättää, pitää käydä verikokeessa sikiöseulontaa varten ja virtsanäyte antaa. Virtsanäytteen takia ei saa NELJÄÄN tuntiin käydä vessassa, mitenkähän mahdan selvitä? :D En mitenkään.

tsude ja pöppiäinen 10+0 !

NiQ, mittavirhe onkin mun ainoa toivo, tai se, että alkio on ollut jotenkin eri päin ja mitta siksi väärin. En usko että on voinut montaa päivää myöhemmin kiinnittyä, koska plussatulos tuli niin aikaisin. Mutta odotellaan. Tänään aamulla ei ollut enää edes huono olo, vaikka muuten koko viikko on ollut kamalaa kuvotusta ja yökkäämistä. Tänään oli herätessä vain nälkä. Paino on laskenut viikossa 2,3 kiloa, kun ei oo tehnyt mitään mieli.

Yritän nyt lopettaa tän surkuttelemisen. Tänään on kyllä jo parempi päivä kuin eilen. Sain nukuttuakin koko yön ilman heräämisiä.

Anteeksi omanapaisuuteni!!!

tsude: Joo, ei mullakaan ollu mitään kovin voimakkaita oireita, vähän aamuisin kuvotusta ja rinnat turvoksissa+arat. Vielä kuitenkin jos maha on tyhjä niin tulee sellanen ihan pieni etova olo. Ja pitää lähteä rintaliiviostoksille kun kaapissa ei näytä olevan tarpeeksi isoja :laugh: Jotain positiivista sentään ;) Päänsärky on vaivannut mua kans ja iltaisin meinaa nukahtaa sohvalle.. Huonoina puolina on hiusten rasvoittuminen ja naama kukkii ikävästi. Edes teini-iässä ei ollut näin pahaa finninaamaa. :(

Mulla on 2 viikkoa ja 5 päivää ultraan :heart:

Tiksutin ja bebe 9+0

LeenaT Mulla masuasukki oli 1,5vk pienempi kuin mitä olin laskenu, mitattiin kanssa uudelleen viikko ensimmäisestä ultrasta. Kävin ultrassa siis vk 12 (tai 10+6, sitten oikeasti). Ja silloinkin ultraaja sanoi, että voi olla mittavirhestäkin kysymys vielä niin aikaisessa vaiheessa, silloin mittaa oli kuitenkin jo 39mm. Että varmasti 3,3mm on vaikea mitata!

Varhaisultraa mietin silloin, että menisinkö ja soittelin pariin paikkaan, silloin sanottiin, että voi tulla viikolta 5+, mutta kannattaa odotella mieluummin viikoille 7-9, että syke varmasti näkyisi. en mennyt sitten ollenkaan.

Tsemppiä ja jaksamista viikon odotteluun! Ennen seuraavaa ultraa et asialle mitään kuitenkaan voi, kaikki voi olla ihan hyvin ja toivotaan niin.

tiksutin: Mä odottelen vielä sitä, että jos nuo tissit tuosta rupeaisivat turpoamaan, mieheke odottelee kans. :D Kovasti ovat kyllä koko ajan kipeet. Muuten vois olon puolesta sanoa, että ei tiedä olevansa raskaana. Paitti, että tuo turvotus rupeaa olemaan ympäri päivän sitä luokkaa, että vaikeaa koulussakin piilotella. :D Vielä muutaman viikon kun saa pidettyä salassa..

Hyvin selvisin verikokeesta, mutta on vaan nyt turkasen kipee tuo kohta mistä ne otti sen veren. Hyvä, että pystyy kättä taittamaan. :(
Mukava viikonlopun aloitus oli kun käytiin keilaamassa ja minä voitin! :D

tsude ja pöppiäinen 10+1

LeenaT kyllä noi mittavirheetkin on tosi yleisiä. Mulla PITI olla ekan ultaran aikaan 7+ viikolla raskaus, vaikka ovistestin mukaan se olis ollu 8+1. Nt-ultrassa taas todettiin että vauva on 12+4 (aika iso mittavirhe siis),ja (oviksen mukaan 11+6) ja rakenneultrassa taas sanottiin 20+0 (oviksen mukaan 20+3), joten oli se mitattava potilas minkä kokoinen tahansa niin heitot on isoja :)

Mäki tahdon tissit!! oon aina ollu pienirintainen vaikka muuten oon reilumman kokoinen, eikä ne tissit oo vieläkää yhtää kasvanu :(

NiQ & Pena 22+1

NiQ, mittavirhettä mä tässä toivonkin. Ja hei mä luovuttaisin mielelläni osan näistä rinnoista! :laugh: Pursuu yli d-kupeista ja on ihan hemmetin kipeet. Tosin se on kiva, että ovat myös kiinteämmät kuin aikaisemmin. Mutta eipä tuolle miehelle näistä paljon iloa ole, kun halaaminenkin sattuu.

juu täältäkin saa tulla ottamaan osan rinnoista :D löytyy nimittäin e/f...

tiksutin mulla pahoinvointi vasta alko tossa vaiheessa :D mutta yksilöllistähän se on, ja täällä tuntuu, että ihan päivästä riippuen. nyt juuri ei ole juuri oireita ja odottelen, että maha jo kasvaisi kun välillä tuntuu siltä, ettei olekaan raskaana kun kaikki oireet on kadonnu. välillä taas on huono olo, jomottaa joka paikkaa, väsyttää, nälkä, jano, vaatteet kiristää, turvottaa, särkee päätä....

Nyt on alkanut oireet täällä! 3 päivää on kuvottanut ja eilen katsoin jotain aivan totaalisen surkeaa leffaa, joka sai itkemään äänen aivan hallitsemattomasti =D

Oli tosi ihana viikonloppu miehen kanssa ja olen ollut hyvällä mielellä raskauden suhteen. Huominen ultrakaan ei vielä jännitä. Pitäkää peukut pystyssä että saadaan hyviä uutisia <3

Yhteistyössä