Etävanhemman sekoilut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huolestunut isä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"huolestunut isä"

Vieras
Iltaa..
Ajattelin kysyä mielipiteitänne ja mahdollisia kokemuksianne erittäin hankalista etävanhemmista. Tilanne on tällä hetkellä se, että kouluikäiset 1. ja 3. luokkalaiset tyttäreni ovat yhteishuoltajuudessa ja asuvat minun luona. Joka kolmas viikko on äiti viikko sekä lisäksi joka toinen viikonloppu pe-su. Nyt kuitenkin on käynyt ilmi että äiti sekoilee, pahasti. alkoholilla on suurta osuutta asiaan, lisäksi lasten manipuloiminen on äidin taitolaji.
Kuukausi takaperin äiti oli vetänyt itsensä siihen kuntoon että joutui sairaalahoitoon, lastemme ollessa äidillään.
JOko tässä olisi riittävästi syytä jättää lapsilta äidin luona yökyläilyt pois.

Mun mielestä on. Jos itse joisin tyttäreni läsnäollessa niin toivoisin että joku olisi niin fiksu ja estäisi sen. Ei se ole oikein lapsia kohtaan että näkevät äidin siinä kunnossa ja ehkä joskus se äitikin arvostaa sitä että otit lapset siitä tilanteesta pois. Jos hyvin käy niin se voi jopa havahtua tuollaiseen.

No eihän tuo hyvältä kuulosta, otapa heti huomenna yhteys lastenvalvojaan, tai kuka viranomainen sitä sitten hoitaakin. Tuosta sairaalahoidostahan on varmaan paperitkin sitten saatavilla, niin on todisteitakin. Miten lapset on suhtautuneet, ovatko olleet järkyttyneitä?

No on todellakin.
Mietippä esim semmoista asiaa että lasten äiti on jättänyt lapset heitteille ja saa seuraamuksia heitteillejätöstä, entäs sinä sinä saat tottua ajautkseen heitteillepanosta, koska tietoisesti viet jälkikasvua paikkaan mikä on kaikkea muuta kuin turvallinen ja muutenkaan lapsille sopiva paikka.

Ei ne kuule ole ne äiditkään mitän helvetin enkeleitä, toisilta pitäis ottaa muksut pois ja äkkiä.
Kyllä isätkin on monasti parempia vanhempi kuin ne ah aina niin ihanat äidit.

Niin, mitä lapset tapauksesta, ja äidistään yleisesti puhuvat? Entä mitä mieltä äiti itse on?
Ilman muuta tuossa tapauksessa pitää yökyläilyt lopettaa, ja mahdollisesti äiti näkee lapsiaan sitten vain valvotusti, jos enemmänkin sekoilee sen viinan kanssa.

Yhteistyössä