Että mun tekis mieli sanoa meidän th:lle kunnolla mielipiteeni

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jenni87
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Hulivili:
Alkuperäinen kirjoittaja jenni87:
Alkuperäinen kirjoittaja mutta:
sulla ap on sellainen kiihko päällä (ainakin kirjoituksestasi päätellen), että kannattaa vetää henkeä parikin kertaa ennen neuvolakäyntiä. ja sittenkin kannattaa pysytellä asialinjalla.

Parempi, että puran täällä kun siellä neuvolan vastaanotolla. ;)

Ei vaan, mä oon oikeesti tosissani. Viimeksi kun vauva-aika meni itkiessä, kun lopullisen diagnoosin varmistumiseen meni puoli vuotta, eli vauva-aika.
Nyt tahtois elää ihan normaalia elämää ja vauva-aikaa ja minimoida kaikki riskit. :/

Onko se sen neuvolan vika jos olit masentunu? Ei verensokerimittarilla ehkäistä sun synnytyksen jälkeisiä itkujas.

Voi juma, tässähän on kyse just siitä kun haluais saada kaikki tutkimukset kun edellinen raskaus meni niin ja näin diabeetteksestä välittämättä ja sitten vauva joutui osastolle!! Ja kyllä ihan varmasti jokainen äiti itkee ja on murheellinen jos omalla vauvalla todetaan sisäinen verenvuoto!! Ja ihan sen takia kuules ap haluaa nyt kaikki mahdolliset tutkimukset ja parempaa seurantaa!! Kiesus että ottaa aivoon nää harmaat huutelijat :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Nakke nakuttaja:
Kukakohan täällä on yksinkertainen?? Mitä sä niinku haluat että sulle tehtäis?

Ei tollasta hematoomaa voida ennalta ehkäistä vaikka sä mittaisit sitä sokerias minuutin välein.

Millä sä sen sitte estäisit? Sano se.
Ehkä se lapsi niillä sokereilla kasvaa ja olisi hyvä tietää se...

Ei tollasta hematoomaa voida ennalta ehkäistä vaikka sä mittaisit sitä sokerias minuutin välein.

Niin mutta mitä sä niinku haluaisit nyt että ne neuvolassa tekee että olisit tyytyväinen?

Näköjään on sitten todella erilaisia käytäntöjä tämän rd:n seurannan suhteen..Mulla oli rv 12 (kortisonilääkityksen vuoksi tehtiin aikaisilla viikoilla) paastoarvo tasan 5,0 ja taysin piirin mukaan olis pitänyt olla alle 4,8. Muut arvot olivat siis hyviä, vain yksi arvo heitti tuon verran. Sain kotiin viikoksi seurantalaitteen, paastoarvot, ennen ateriaa ja aterian jälkeiset arvot piti merkata taulukkoon. Sen lisäksi sain ajan taysin äitiyspolille diabeteslääkärille joka katsoi kotimittaustulokset läpi. Kotiarvot olivat kaikki ok, lapsi ei ollut ultran mukaan iso mutta varmuudeksi määrättiin vielä toiseen kertaan rasitustesti rv 28. Siinäkin paasto oli tuon 5,0 ja muut arvot hyviä mutta senkin jälkeen viikon verran seurailin arvoja kotona. Silloin kieltämättä tuntui "hötkyämiseltä yhden arvon takia", mutta parempi tietysti että seurataan kuin tämä että edes vaatimalla ei apua saa..

Alkuperäinen kirjoittaja Peräänkuulutus:

Niin mutta mitä sä niinku haluaisit nyt että ne neuvolassa tekee että olisit tyytyväinen?

Lue kirjoitukseni ystävä hyvä.

Eli siis sä haluaisit että verensokeri mitattais useammin?

Osta verensokeri mittari ja pidä arvoista päiväkirjaa.

Mutta vaikka ne arvot oliskin koholla niin hoidoksi alussa olisi ruokavalio hoito.

Insuliini hoitoako sä toivot? Miksi?

Alkuperäinen kirjoittaja Minni Hiiri:

Mutta vaikka ne arvot oliskin koholla niin hoidoksi alussa olisi ruokavalio hoito.

EN TOIVO INSULIINIA! Vaan tiheämpää sokeriarvojen seurantaa. Ostankin mittarin ellen neuvolasta sitä saa!

Ja insuliinit tulee kyllä heti mikäli usean kerran sokerit yli tiettyjen arvojen.

*muoks* Ja lisäksi toivon kokoseurantaa etenkin loppuraskaudesta ja mahdollisesti synnytyksen käynnistämistä ajoissa, tai sektiota jos pa tarpeeksi iso.

EN TOIVO INSULIINIA! Vaan tiheämpää sokeriarvojen seurantaa. Ostankin mittarin ellen neuvolasta sitä saa!

Ja insuliinit tulee kyllä heti mikäli usean kerran sokerit yli tiettyjen arvojen.

*muoks* Ja lisäksi toivon kokoseurantaa etenkin loppuraskaudesta ja mahdollisesti synnytyksen käynnistämistä ajoissa, tai sektiota jos pa tarpeeksi iso.

http://www.pedihealth.fi/fi/02_tuotekuvasto/1884.html

Täältä saisit mittarin kotiin tilattua, jos et sitä neuvolasta saa.

Nonni, eli ongelma ratkaistu. Eiköhän se terkkari sulle mittarin anna. Ja jos ei ni sitte ostat oman.

Mutta neuvolassa on tarkat kriteerit eteenpäin lähettämiselle koska kaikki maksaa. Terveydenhoitaja ei voi äidin halun vuoksi lähetteitä laitella noin vain täytyy aina täyttyä tietyty kriteerit. Moni haluaa ultraan vähän päästä ja toinen haluaa labraan ja kolmas haluaa polille käyrään jne jne.

Pyydä vaikka neuvolalääkärille ylimääärinen aika jos et luota terveydenhoitajan arvioon.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

http://www.pedihealth.fi/fi/02_tuotekuvasto/1884.html

Täältä saisit mittarin kotiin tilattua, jos et sitä neuvolasta saa.

Saakohan tuolta sitte tilattua lisää noista testiliuskoja?

Alkuperäinen kirjoittaja Okei:
Nonni, eli ongelma ratkaistu. Eiköhän se terkkari sulle mittarin anna. Ja jos ei ni sitte ostat oman.

Mutta neuvolassa on tarkat kriteerit eteenpäin lähettämiselle koska kaikki maksaa. Terveydenhoitaja ei voi äidin halun vuoksi lähetteitä laitella noin vain täytyy aina täyttyä tietyty kriteerit. Moni haluaa ultraan vähän päästä ja toinen haluaa labraan ja kolmas haluaa polille käyrään jne jne.

Pyydä vaikka neuvolalääkärille ylimääärinen aika jos et luota terveydenhoitajan arvioon.

En tosiaan luota th:n arvioon enkä myöskään neuvolalääkärin, joten käyn siellä yksityisellä vastedeskin esim. painoarviossa vaikka saisin sen mittarin ja sokerit olisi ok.
Neuvola ei ajattele asiaa kuin niin kun niille opastetaan, tiedän.

Et multa kysy, mutta pakko kommentoida...Ne verensokerimittarit ei ole ihan ilmaisia...En mä ainakaan muutaman päivän mittailun takia sitä ensisijaisesti ostamaan menisi. Jos ne arvot on kovasti koholla niin välttämättä pelkkä ruokavalio ei riitä edes aluksi. Tuskin kukaan muuten vain insuliinia haluaa, mutta joskus se voi olla välttämätön. Huom! Raskausdiabetes on sitten eri asia, kun normaali diabetes. Normaalisti ei ihan NIIN tarkka tarvisi ollakaan esim. sokeriarvot saa olla ylemmät ja voi pidempään yrittää arvoja laskea ihan ruokavaliollakin.

Alkuperäinen kirjoittaja Nalletar:

Et multa kysy, mutta pakko kommentoida...Ne verensokerimittarit ei ole ihan ilmaisia...En mä ainakaan muutaman päivän mittailun takia sitä ensisijaisesti ostamaan menisi. Jos ne arvot on kovasti koholla niin välttämättä pelkkä ruokavalio ei riitä edes aluksi. Tuskin kukaan muuten vain insuliinia haluaa, mutta joskus se voi olla välttämätön. Huom! Raskausdiabetes on sitten eri asia, kun normaali diabetes. Normaalisti ei ihan NIIN tarkka tarvisi ollakaan esim. sokeriarvot saa olla ylemmät ja voi pidempään yrittää arvoja laskea ihan ruokavaliollakin.

Itseasiassa ne mittarit on halpoja, mutta ne testiliuskat... |O

Saa tilattua 50 kpl pakkauksessa. Tuossa suora linkki vielä liuskoihin. Kyseisellä firmalla minun kokemukseni mukaan hyvä ja erittäin nopea palvelu. Meille tarvittiin stetoskooppi vauvaa varten ja tuote oli kahdessa päivässä suoraan postilaatikossa.

http://www.pedihealth.fi/fi/02_tuotekuvasto/1885.html

Alkuperäinen kirjoittaja sama vieras:
Saa tilattua 50 kpl pakkauksessa. Tuossa suora linkki vielä liuskoihin. Kyseisellä firmalla minun kokemukseni mukaan hyvä ja erittäin nopea palvelu. Meille tarvittiin stetoskooppi vauvaa varten ja tuote oli kahdessa päivässä suoraan postilaatikossa.

http://www.pedihealth.fi/fi/02_tuotekuvasto/1885.html

Pistän suosikkeihin. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Kuulehan nyt säälittävä:
Alkuperäinen kirjoittaja just:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Paljoko sulla on ylipainooo?

Meinaatkos ettei normaalipainoisilla voi olla raskausdiabetesta, tollo!

No kuule sokerirasitukseen ei edes määrät ellei BMI ole kunnasta riippuen yli 25-30. Et kyllä läski lotisee.

Ja tää on taas tätä maallikoiden "minä vaadin" juttua. Tajuutko paljonko turhaa rahaa ja turhia käyntejä tulis jos jokaisen äidin kotkotuksista neuvolasta lähetettäis millon minnekki polille. Syö terveellisesti ja liiku. Kyllä ne on selkeet ohjeet montako vs arvoa pitää olla yli minkäkin arvon ja montako plussaa sokeria pissassa ennen ku on tarvetta mennä yhtään mihinkään.

mä oon ollu myös sokerirasituksessa vaikka olen alipainoinen ja sen takia olin koska suvussani on diabetesta.

Neuvolassa on ohjeet toimia jollain tavalla, ja vaikka kuinka th:tasi haukut ja hänelle valitat, hän ei voi toimia muuten kuin mitkä ohjeet hänelle on annettu. Hän ei voi toimia vastoin ohjeita. Ja, jos asia on mielestäsi väärin, tee valitus ylemmälle taholle ja hae hoitosi muualta. Näin itse tein.

Yhteistyössä