EX-KERMIT 24 - MAALISKUU

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja UUSI KETJU
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
=D sarjassamme Urpo vol.2!
Tossa jumpattiin isännän kanssa pikaisesti (nimenomaan), kun niin vonkas. Kysyin sitte sen viisminuuttisen jälkeen, että etkö pelkääkään, että tulee lisää vauvoja. Kuin nii, eksä syö jotain nappeja...Nii, en, kuten olen monesti sanonut. Aijaa... no ei oo kyl varaa enempiin vauvoihin. Siitä sitte hetki juteltiin. Mutta tavallisuudesta poiketen, ei sanonut Ehdotonta Eitä. No, ei tästä sen enempiä.

Mä muuten tilailin tossa hammaslääkäriä muutama viikko sitte. On ollu yks reijän alku jo muutaman vuoden, ja nyt se sitte vihottelee, kun syö karkkia tms. pehmeetä. Tilasin aikaa, meni kolmen kuukauden päähän eli on joskus toukokuun lopulla. Joku aika sit soitin perään, että eiks se vois olla suoraan toimenpideaika, kun siellä reikä kumminkin on, ei tarttis enää sit uutta aikaa odotella. No kun kyllä se pitäis tarkastaa ensin ja katotaan nyt, mitä hammashoitaja tuumaa, että jos laitetaan haamuaika, jos saman tien paikattais. No toivottavasti. Menis yhellä käynnillä ja kustannuksella.

Ymmärrän kyllä Tehiksen ympäristöpaineet. Kyllä sitä kieltämättä ehkä itekin ensimmäiseks ajattelee monilapsisista perheistä, että hulluja =D. Mutta nyt muutamaan sellaiseen "tutustuttuani" täällä, täytyy todeta, että olette todella perheellenne omistautuneita ja omassa elementissänne monen lapsen vanhempina. Hattua nostan ja kunnioitan. Ja itsellenne ja perheellennehän te tätä elämää elätte, ette muille, muistakaa se!

Hih, niin Tuulia ja Ämmää vartenhan mä täällä sauhuan :) Ei vaan, en tiiä mikä hinku nyt on siirrellä kuppeja paikasta toiseen. Kai mua vähän häiritsee tää t:n huone, kun tää on sellainen keskeneräinen, puoliks vauvan tavaraa ja puoliks kaikkee muuta. Mä olen vähän sellanen esteetikko, että pienetkin epäkohdat pistää silmään. Kyllä täällä olis vaikka mitä laitettavaa, mutta ei puutu ku raha.. isännällä oli kyl eilen lotossa neljä oikein, mutta eipä sillä juhlita :)

t on muuten nukkunut ulkona jo reilut neljä tuntia!! Loppupäivä pidettävä kyllä hereillä vaikka millä konstilla.. hengittääköhän se siellä.. on toi välillä hälytin kyllä rahissut. Varmaan joku rotta hypännyt vaunuihin ja purrut.. hyi! Täytyy kurkata ikkunasta.

Piti muuten kysellä niistä radiopuhelimista, olikos jollain käytössä tai kokemusta? Mistä saa ja mitä maksaa? Meinasin vähän tolle T:lle synttärilahjaksi, kun on nyt innostunut puhelimista.

Päivystystä.. pikaisesti!

Käväsin laittamassa nuo meidän kerhokuvat tuonne suljetulle.. niiden laittamisestakin saatiin isännän kanssa hirveä riita aikaiseksi. Ei vaan ole oikein opettajan ainesta tuossa ukossa.. Apua pyytelin ja olisin halunnut ihan itse kuvat kaivaa ja siirtää, mutta ei sitten isännällä hermot kestäneet vaan piti päästä itse koneelle.. mur..

Täällä oli tänään koko aamupäivä uimista. Isäntä käytti pikkuneidin vauvauinnissa ja me esikoisen kanssa oltiin altaa reunalla kuvaamassa ja katselemassa.. Sitten kävästiin minun tädillä kahvilla ja takaisin uimaan.. Siirin kummi täyttää tänään 30v. ja hän järjesti aamupäivällä uintihetken + illalla kahvittelua.. Sinne pitäs sitten sonnustautua kun nuo lapsukaiset herää päikkäreiltä..

Isäntä tuolla tuijottaa mäkihyppyä ja minulla olis kyllä jotain aivan muuta mielessä.. No, sen verran piti taas matsata, että taitaa olla taas aika hiljasta tuolla rintamalla.. Pitäs vissiin kokeilla vieläkö tuolta tisseistä maitoa heruu.. En eilen lypsänyt ollenkaan ja tänään saunassa sitten vähän tirahteli..

Huomenna lähtee tuo kaksilahkeinen onneksi töihin, joten vihdoin alkaa normaali elämä. No, keskiviikkona lähtee sitten taas Helsinkiin.. joten se siitä normaalista elämästä..

Jaa ha.. illalla palailemisiin..

Pikku2

Ompulla Urpo, Tehiksellä Tauno, Pikku2:lla??? Paavo???
Ihania ovat kyllä välillä nuo ketaleet!
Vai meinaa se Ompun miehenkin pää vallan kääntyä? :-)

Voi kaunis kiitos Omppu ihanista sanoista. Täällä ihan silmäkulmat kosteina lueskelin :') Hitsi, kun on nykyisin niin herkässä tuo liikuttuminen. Vähintään PIMS täytyy olla!

Juuri saamani tiedon mukaan laatta Mariskooliin on ihan kultasepänliikkeestä erikseen hankittu.

Jippii, meillä väki kotiutuukin jo noin tunnin kuluttua kuitenkin. Taidan päästä tänään vielä LENKILLE, jiiiihaaaaa :-D
Vaikka tämä kökkiminen täällä sisällä tosiaan alkaa ihan sikana puuduttaa, niin se on kuitenkin pieni murhe, kun tuon pojan vointia tässä on muutaman päivän huolissaan tarkkaillut.

Moikka

Saittepas minut taas hengästymisen partaalle noilla lukuisilla viesteillä :)

Ja ihanan nimen nli Tuuli ja mies saanut sitten lopulta aikaiseksi.

Osalla mennyt hermot miesten kanssa ;) Ne on välillä niin vaikeita tapauksia....

Senora meille vaunut kasattiin valmiiksi ja sit hakiessa antoivat lyhyen käyttökoulutuksen. Onneksi :) Mutta hyvä kun sait ne läjään ja jos liikkuvat eteen sekä taakse, niin aina vaan paranee.

Gia jo aloittanut vaatteiden pesun. Mä en vielä. Olen ihan pakolla malttanut mieleni :) Saa nähdä kauanko pystyn hillitsemään.....

Tosi rajun kuuloinen tauti Tehiksen H:lla. Onneksi jo helpottamaan päin.

Niin just äsken tultiin kotiin, oltiin kummipoikaa katsomassa. Voi kun toinen oli söpö :)

Minua muuten välillä inhottaa tämä esimaidon valuminen. Tänäänkin aamupalalla taas tuo vasen tissi alkoi vuotamaan ja lopulta oli pakkko laittaa talouspaperi suojaksi. Eli tulee mielestäni aika reilusti ajoittain....

Nyt taidan mennä hetkeksi pitämään sohvaa selässä ja katsomaan töllä. Mies onkin ensi viikon poissa kotoa, joten täällä ei ainakaan tule kinattua ;) Tai no ainahan sitä voi itsensä kanssa riidellä...

VOi vitsi tuota Gian hammasta... kyllä sen kans pitäis varmaan lekurilla käydä... (paraskin sanoja...) mun pitäis kans saada tilattua aika hampilekurille, mutta ... ei oikein nappaa... Ei vissiin yks käynti piisaa... AInaki pari kertaa pitäis käydä.

Jep, vaunut on kasattu, mutta edelleen ratkaisematta se miten ne saa pienempään kasaan... Taitaa olla uutuudenjäykkyyttä... Saa mies ratkoa ongelman kunhan ennättää.

Soniako sitä appelsiinikakun ohjetta kyseli... tässäpäs tulee 4,5 dl vehnäjauhoja, 2,5 dl sokeria, 2 tl vanilliinisokeria, 1 tl kaardemummaa, 2 tl soodaa, 200 g margariinia, 1 dl appelsiinimarmeladia, 1 prk kermaviiliä.
Kuivat aineet sekoitetaan. Sulatetaan rasva, johon lisätään marmeladi ja kermaviili ja tää lillinki sekoitetaan kuiviin aineisin. Kaadetaan voideltuun ja korppujauhotettuun rengasvuokaan ja paistetaan 50-60 min 175 asteisessa uunissa.
Mä en kaardemummaa oo käyttäny kertaakaan, sen voi jättää pois tai sitten laittaa tilalle

Tuulikin pähkäilee pikkukakkosprobleemaa. Hienosti Tiiti nukku yöunet.

Katzu... ois ne meillekki läjänny vaunut, mutta aateltiin, että ne on helpompi liikutella laatikoissa ja varmaankin osataan ihan itsekkin koota. Pari juttua pitää viel sieltä liikkeestä kysyä ja ehkäpä käydään paikan päälläkin katsomassa valmiiksi koottuja vaunuja, että onko ne yhtää samannäköisiä :) Aika inhaa tuo esimaidon valuminen... Milloinkahan mulla alkaa valumalla tulla?? Nimittäin siellä etelässä pisaroi, mutta vaatteita ei oo saanu kastumaan kertaakaa... Onkohan odotettavissa ongelmia??

Mä taijan kans häipästä suljetun kautta vinttiin... JOspas mieskin kotiutuis... niiin pääsis syömään!

Nyt just ei muuta, mutta halusin vaan kokeilla tätä. Meinaan laitettiin keskusyksikkö makkarin telkkariin kiinni. Hyvin tuntuu toimivan, kiva 32" näyttö :)

Pakko kyllä kadehtia Tiitin yöunia.. Mutta t vetäs tänään sitte viiden tunnin vaunupäikkärit. Ja kohta on yöunta vailla, tirinästä päätellen.

Yötä!

Täällä taas koneet pyörii ja muu perhe kuorsaa..

Juhlat on juhlittu ja kunnialla selvittiin kotiin.. Kotimatkalla oikein ajattelin, että meillä pitäis vissiin olla joka päivälle jotain menoa niin ei kerittäs isännän kanssa riitelemään.. Yleensä kun se riitely on ihan turhaa ja jonnin joutavista asioista.. mutta niistä vaan kasvaa yli-isoja riitelyn aiheita..

Tuli muuten tänään räpsittyä siellä vauvauinnissakin niitä kuvia.. jos vaikka joku päivä saisin nekin koneelle ja sitten suljetulle teille näytille.. Nyt on Siiri ruvennu todella innostumaan uimapuuhista.. Tänään sukelsi jo kolme kertaa eikä inahtanut koko matkan aikana, vaikka käytiin vieraassa paikassa syömässä..

Huomenna alkas taas "normaali" rytmi. Isäntä lähtee töihin ja meillä olis ohjelmassa muskaria ja takan lämmitystä aitta/varastolla.. Ruoka on jo valmiina.. ihan vaan makaroonilaatikkoa ja salaattia.. Omalla kummilla olis huomenna synttärit sekä nimpparit, mutta saas nähä tuleeko sitä mentyä iltakahveelle.. ; )

Meillä olis Tampereelle menoa loppukuusta kun isäntä lähtee kuntosaliohjaajakoulutukseen, jotta pääsee sitten sinne personar treiner-koulutukseen.. Tajusin tänään, että mikäs estää meitä lähtemästä mukaan.. Voitas vaikka Särkänniemen delfiinejä pistäytyä katsomassa ja olishan siellä yksi entinen koulukaveri.. jonka luona vois käydä. Pääasia olis kuitenkin, että pääsis tästä kotinurkista välillä pois.. ja ennen kaikkea valmiiseen pöytään.. : ) Vaikka siis tykkään kokata, mutta vähän vapaata.....

Eipä tässä tänään taas tämän ihmeenpiä.. huomiseen.

Pikku2

Toi Pikku2:n suunnitelma lähteä Treelle mukaan, kun mies menee koulutukseen kuulostaa tosi hyvältä. Täytyy olla luova.

meillä ois kans eilen ollu kummitytön 6v synttärit, mutta kun vierasta lappo ihan urakalla, niin ei siinä mihinkää kerenny... Täytyy kai sitte odottaa varsinaiseen synttäripäivään ja käydä sit pikaisesti...

Ihan järkyttävät sormi-/kyynärkivut taas viime yönä... Tunti-puolitoista unta ja sit taas kipuun heräsi... viimeisin pätkä oli kai pari tuntia mut sit herätti herätyskello... Enää kolme aamua ja sit otan siitä vekottimesta patterin pois... ja laitan yöpöydän laatikkoon.

Illalla alkanu räntäsade oli jatkunu koko yön ja aamulla oli kivasti lumpparilunta pihassa ja auton päällä... Plussan puolella oli mittari, joten voip olla että päivän päälle muuttuu vesisateeksi.

Terveisiä pahoinvointimaasta!

Tässä kun lukee tätä kaikkea vauvajuttua, niin alkaa pikkuhiljaa itsellekin valkenemaan, että syksyllä meilläkin on VAUVA! Vauvat tarvitsevat tutteja, turvakaukalon, itkuhälyttimen, vaunut ja pienen pieniä vaatteita... Vauvat heräävät monta kertaa yössä syömään ja tuoksuvat valloittavalta....
Pikku2, ehdottomasti pois kotinurkista ja valmiiseen pöytään! Me oltiin siellä Helsingissä muutama viikko sitten ja se piristi mieltä oikein kivasti. Ja kotiinkin on tosi kiva tulla muutaman päivän reissusta.
Ompulla ja Gialla on hammassärkyä? Meilläpäs ei ole koko kunnan alueella tällä hetkellä julkisen sektorin hammaslääkäriä! Mäkin olen ollut jonossa jo muutaman kuukauden väliaikaisen paikkani kanssa, eikä vielä ole kuulunut mitään. Pääsen siis hammastani paikkaamaan sitten kun kuntaan palkataan hammaslääkäri.
Meillä oli työpaikan bileet perjantaina, enkä mä tietenkään ollut. Nyt kaikki juttelee niistä, ja mä yritän olla täällä ihan pienenä ja hiljaisena, että kukaan ei tulee kyselemään, että miksi mä en tullut ollenkaan. Kaikki siis tietää, että mä olen melkoinen bilehile ja aina messissä.
No joo, nyt taas työntouhuun, vaikka motivaatiota ei ole YHTÄÄN...

Johanna 8+2

Huomenet ja mukavaa alkanutta viikkoa!

Kävinkin jo suljetun kautta ja sinne heittämässä kerrankin päivän ekat tarinat. Kauheen vähän tulee sinne kirjoteltua, vaikka lueskelemassa ja kuvia katselemassa käyn kyllä jatkuvasti.

Ihmettelen suuresti, mutta täällä ei edelleenkään yhtään lisäpotilasta! Poitsu on kyllä vieläkin väsähtänyt ja tuossa vasta heräilee. Iskän kanssa nukkuivat patjalla vielä viime yönkin. Oksuja ei enää ole kyllä tullut. Vähän toisesta päästä... Reppana joutunut taas vaippoihin. Oli tullu yölläkin pissa vaippaan, vaikka on kuiva ollu jo monta kuukautta :-( Täytyy tänään soitella vielä neuvolaan ja kysyä, että pitäiskös vähän painotarkkailuun mennä. Ja minkälainen rasvakuuri tässä nyt otetaan...

Johannalla on siellä ainakin yksi VAHVA oire; työmotivaation puute :-)
Vai on bilehile jättänyt pippalot väliin. Osaan kuvitella sut siellä luimistelemassa, ettei vaan käry käy :-D

Täällä hieman kateellisena luen teidän kiireisiä menoja ;-) Mäkin haluan taas aikataulutettua tukka putkella menoa pian... Sanoinkin isännälle, että kun tämä tauti on selätetty, niin nämä seinät tulevat mua ja pikkusia lapsia kaipaamaan päivisin :-)

Piti noista pesuaineista vielä Ompulle todeta, että älä ollenkaan kanna huonoa omaatuntoa! Meillä on lähes 12vuotta pesty kaikki vaatteet, myös vauvojen, ihan tavallisilla pesuaineilla. Tässä pesueessa kun ei ole koskaan ole ollut mitään allergiavaivoja tms. No, nyt jouduin ekan LV-purkin ostamaan, kun tuolla kolmosella on ollut jaloissa ihottumaa. Allergiat tarkistellaan verikokeella tässä kunhan paranee.. Lähete on siis jo olemassa.

Voi kurjuus noita Senoran särkyjä vaan! Kait ne sitten jää vasta sinne laitokselle. Hei, onkin pitänyt sulta kysyä, että onko sulla synnytystapa jo suunniteltu. Sillon oli juttua siitä mahdollisesta leikkaamisesta. Tai onko neuvolassa ollut asiasta puhetta?
Ei se meinaan kaukana oo sullakaan se puuha :-)

Täällä taas vaihteeksi sataa vettä. Eilen kävin illallakin ihan kunnon vesisateessa lenkillä hoon kanssa. Vaan eipä tuo tahtia haitannu, kun en ollu vieläkään sokeriseksi muuttunut ja siirappisuuskin on ollu kaukana näiden PIMS-oireiden takia :-D

Tässä taas eka pala...

Kiitoksia pyykkäysvinkeistä! Aika monessa vaatteessa näyttää olevan pesumerkinnässä 60 astetta, varsinkin äitiyspakkauksen vaatteissa. Vielä olis pesemättä lakanat sekä peitot.

Onhan tuo hammassärky kurjaa, mutta onneksi ei kipuile kokoajan. Yöt on pahimpia, koska on aikaa keskittyä särkyyn. Onneksi tänään pääsee hamppilääkäriin.. Meidän kunnalle kyllä plussaa siitä, että hoitoa saa heti!

Senoralle jaksamisia sormikipujen kanssa.. Ei sulla ole hartiat lukossa?? Mietin vaan että jos tuo kipu johtus verenkierron häiriintymisestä...

Johannalle työniloa!:)

Katzu sulla toimii ainakin hormoonit kun maitoa tulee! Itse oon säästynyt suuremmilta tulvilta. Tuli tosta muuten hassu juttu mieleen. Miehen kanssa istuttiin sohvalla ja katsottiin telkkaria. Multa tihku esimaitoa ja tiirailin paidan alle. Mies sitten tv:n tuijottamisen huumassa pyysi että -anna maitoa! Tarkoitus oli pyytää kaukosäädintä.. Saatinpahan hyvät naurut.

Ihanalta kuulostaa Pikku2 vauvauinti reissu!

gia

tehis... ei oo ollu synnytystavasta sen kummempaa puhetta... Kai sit ens viikolla ku on se eka valmennus... ja onhan ens viikolla lääkärineuvolakin,josta lähete oysiin jossa kai sit ultrataan ja tehdään se suunnitelma...
Vai Gian mies oli maitoo vailla... hih...
MÄ kans tosiaan toivon että nää säryt jäis laitokselle...
LV-purkin ostin ja sillä oon pessy pikkuvaatteet... mukana on kyl pyöriny omiakin vaatteita, ainakin näissä viimeissä koneellisissa... En mäkää oo jatkossa aikonu 60asteessa pestä,ellei sit oo kamalassa siivossa, ettei tahrat lähtis kylmemmässä vedessä...

Mukavaa alkavaa viikkoa tältäkin suunnalta! Se on sitten tosiaan se viikko, kun Senora saa laittaa herätyskellon pöytälaatikkoon ;) Katzulla on vielä jokunen viikko jäljellä ja Johannalla sitten hieman enemmän (sori Sonia en nyt muista oletko sä töissä vai et). Pahoinvointi ei ole kivaa, mutta varmasti toisaalta tässä tilanteessa ihan hyvä asia, kun tietää, että pikkuinen siellä kasvaa!

Kiitti Tehis, kun selvitit, mistä semmosen laatan saa siihen Mariskooliin. Toivotaan todella, ettei tuo kamala tauti iske teihin muihin ja pääsette vähän liikekannalle! Heh joo täällä on ehkäisyasiat TODELLAKIN kunnossa. On oikein tuplavarmistus, kun on sekä pilleriresepti että kumit yöpöydän laatikossa ;) Mä vahän luulen, ettei miehellä olis mitään kakkosta vastaan...

Hyvä homma, että Gia pääsee hammaslääkäriin! Mitä me osattais keksiä noille Senoran säryille vai onkohan se niin, että häviävät vasta synnytyksen myötä. No siihenhän ei ole enää kauaa! Muuten, kun laitat mariannemurskaa tuohon kakkuun, vähennätkö sokerin tai appelsiinmarmeladin määrää?

Pikku 2:lla onkin uitu ja sukelleltu oikein olan takaa. Laita ihmeessä pari kuva sieltä vauvauinnista; olis kiva nähdä!

Me ollaan M:n kanssa tässä leivottu pullaa ;) M on osallistunut tapittamalla sitteristään ja ottamalla pieniä tirsoja, kun on sen verran raskasta puuhaa...Mut nyt täytyy mennä laittautumaan, kun pitäis lähteä ihmisten ilmoille. Maanantain jatkoja!

Tuuli

Arvasin. Ois pitäny sitteki avata kone illalla. Niin paljon on tullu ihmisiltä juttua :) Mutta katottiin Nelkun kanssa Tanssi-ohjelma. Sitä täytyy taas su-iltaisin alkaa tuijottaa...

Nyt on meillä sitte oikea vauva-arki alkanut. Mies lähti ekaa kertaa töihin isyysloman jälkeen. Tänään ja huomenna hällä on työvuorot, sitte ke ja to vapaata. Hyvä niin, on meillä melko pehmeä lasku arkeen.

Kakkonen menee päiväkerhoon puolilta päivin. Aiotaan samasta ovenavauksesta tyttöjen kanssa lähteä ulos. Toivottavasti vaan ei sada vettä pahasti. Ekaluokkalaisen koulu tekee keskiviikkona hiihtoretken lähialueen hiihtomaastossa. Toivottavasti silloinkaan ei sada vettä. Ovat niin retkeä oottaneet.

Nyt jos hiippailis viimeistelemään päiväruuan. Palaamisiin taas myöhemmin.

Safiiri ja Nelkku tasan 1 kk tänään

Voi että tähän on kuulkaa totutteleminen tähän eri paikassa surffaamiseen! Ja tätä "näyttöäkin" on vaikee katella, kun on niin leveellään.

Onnittelut Niksun ännälle ihanasta nimestä:) Kohta sitten kirppukin jo saa nimensä. Millos ne Nelkun ristiäiset taas pidettiinkään? Onnittelut sinne ykskuisellekin :)

t heitetty vaunuihinsa unille pikku lenkin saattelemana. Aivan ihana, ihan keväinen keli! Siis tuoksuu keväälle, vaikka ihan harmaata onkin. Kevät se on meikäläisenkin lempiaikaa.. Siitä tulikin mieleen, että varmaan pitäis pikku hiljaa alkaa tekemään jotain eleitä T:n synttäreiden suuntaan.. parin viikon päästä olis.

Tulikin sit kuitenkin eilen vähän suuremman luokan projekti tuosta kuppien siirtelystä. Mutta ihan kesken vielä, vaikka puol kymppiin asti illalla puuhastelin. Vähän paniikkia pukkaa, että saan paikat kondikseen torstaiksi ;)

Että pakko mennä jatkamaan. Mutta Tehikselle vielä, että tarkoitin oikeasti joka sanaa eilen.

Ihan pikaisesti... Tuuli... En vähentäny muiden aineiden määrää... Ei tullu ihan kamalasti esiin toi mariannen maku. Mutta jos kakku on muuten ollu maistuvainen, niin ei ehkä tarviikkaa muuta muuttaa... ton rouheen lisäsin niihin kuiviin aineisiin...
Onhan tuo leipominen rankkaa, onneksi M tajuu ottaa torkut, sillon kun väsyttää.

Ompulla on kyllä kovasti pesänrakennusta ilmassa... vai ihanko Tuulin tulon kunniaksi vaihtelet kuppeja kaapista toiseen.

Kivoja kyssäreitä tullu tänään töissä... yksiki tuli ja jäi tuohon työhuoneen ovelle, hö... vieläkö nä oot täällä... Lohdutin,etten oo sit enää perjantaina, että jos viikon kestää mua... :) Kopiokonekkin veti sit ikään kuin muistiaislahjaksi paperin sisuksiinsa ja sitä piti ronkkia...

Teetä, sympatiaa ja VÄÄRÄÄ jätskiä! Tauno oli tuonu kaupasta trioa, vaikka pyysin lempparisuklaanougatia. Varmaan taas neiti E johdatellu...

Kylläpäs se Omppu nyt stressaa vieraasta :-) Että pitää ihan kuppien paikat vaihtaa jne jne.
Täällä ois kans muutama projekti, jotka pitäs hoitaa ennen kesää, koska tässä huushollissa ei kesäisin tapahdu kyllä yhtikäs mitään seinien sisäpuolella. Ulkopuolella kyllä ensi kesänäkin taas toivottavasti sitäkin enemmän.

Täällä muuten poitsu vieläkin oksensi :-( Neuvolaan olin yhteydessä tuosta painonlaskusta. Käyrillä oli nyt tipahtanut sieltä suunnilleen keskikäyrältä -9%:in. Tänään on taas väsympi päivä kuin eilen. Th sanoikin, että kuulemma on tällasta aaltoilevaa tää tauti. Painoa tarkkaillaan nyt kuitenkin vielä toistaiseksi täällä kotona. Kokopäivätyöstä tämä kyllä jo käy, kun yrittää saada toista vähän väliä jotain syömään ja/tai juomaan. Syöminen on todella heikkoa!

Safiirilta kysyn viimein, kun muistan... Miltäs sinusta nyt tuntuu tuo neljän muksun äitinä oleminen? :-) Vaikka vasta sen oikeastaan sitten sisäistää, kun tuo arki kunnolla alkaa eli teilläkin nyt vasta vähitellen.. Mulla itellä ainakin oli sellanen fiilis, että tuo neljäs jotenkin vaan tuohon tupsahti kaikkein helpoiten. Arki rullas samaan malliin ja siihen vaan sitten oheen tuo vauvan hoitelu. Mun mielestä kaikkein iisimmältä tuntunut tuo nelonen. Mulla ei ehtiny olla edes mitään hormonimyrskyjä siinä synnytyksen jälkeen, kaikki vaan loksu paikoilleen. Ehkä mä nyt sitten myrskyän vähän myöhäisherännäisenä :-)

Nuo Ompun sanat oli kyllä niin kauniita! <3
En muuten itse oikein edes pidä meitä vielä suurperheenä. Enkä ainakaan ole niitä äitejä, jotka tarvii tästä jotakin sulkia hattuunsa. Mä en koskaan enkä milloinkaan korosta sitä, että mulla on niin paljon lapsia.
Mua on niin huvittanut yksi äiti (ärsyttävimpiä äitejä, joita tunnen) tästä naapurustosta, joka jaksoi korostaa mitä on olla KOLMEN LAPSEN äiti (meillä oli silloin vasta kaksi). Hän aina paasasi miten paljon on hommia ja kuinka raskasta se on. Heh, ei ole muuten nykyisin asiasta enää paasannut :-D Ja vaikka jotain aiheeseen liittyvää paasaisikin, niin minä olisin hiljaa silti. Mutta kai sitä jokaisella on ne oman jaksamisen äärirajat ja niiden mukaanhan sitä elämää suunnitellaan&eletään. Mä en ainakaan väheksy niitä, jotka hankkivat vain sen yhden lapsen!
Mutta sen verran toivoisin yhteiskunnan tulevan vastaan, että esimerkiksi yhteisverotus tulisi takaisin edes isoissa perheissä.. Ollaan joskus meinaan laskettua, että jos isännän tulot oliskin jaettu meille kummallekin, niin veroa menisi ihan älyttömästi vähemmän kuin mitä hän nyt yksin maksaa. Yhteisverotus mahdollistaisi sen, että ison pesueen äiti tai isä voisi olla kotona niin halutessaan. Se helpottaisi tämän rumban pyörittämistä huomattavasti. Ohoh, nyt meni jo politikoinniksi ;-)

Oli mulla jotain muutakin, mutta katos taas, kun innostuin paasaamaan... :-)

Teetän tässä kuvia ja piti samalla tulla Ompulle toteamaan, että meillä on käytössä (tällä hetkellä itkuhälyinä) Cobran radiopuhelimet. On aikas hyvät. Isännälle ostin hääpvälahjaksi viime syksynä ja käyttelikin niitä sorsametsällä syksyn mittaan. Nyt ne siis siirretty itkuhälärikäyttöön. Kantoalue oli älyttömän laaja, en tosin muista paljonko....

Juu, ristiäiset meni mallikkaasi, mitä nyt esikko lentsuili. Kirkossa molemmat pojat olivat ihan hiiren hiljaa koko toimituksen ajan. Paitsi että jossain vaiheessa meidän aina niin hillitty esikko otti ja pieraisi sarjatulella niin että kirkko raikasi. Oli siinä naurussa pitelemistä... =) Kuopus seuraili tilannetta kasteen ajan ja toimituksen jälkeen nukahti kun mekkoa vaihdettiin tavisvaatteisiin... Hän sitten nukkui koko kekkereiden ajan milloin kenenkin sylissä ja heräsi kun viimeiset vieraat tekivät lähtöä. Varsin mallikelpoinen suoritus siis.... =)

Nyt pitäis tehdä kiireesti kaikenmaailman kotihommia, eikä tässä koneella jumittaa, kun molemmat poijjaat kerran nukkuu. Mutta jämähdin noita kuvia teettämään, enkä varmaan lopulta ennätä tehdä mitään rauhassa. Ainakin Dermosilin rasvat ja pesuaineet on saatava kaappiin tosta keskeltä keittiön pöytää, tilaus tuotiin aamulla kotiovelle ja nyt saa perhe taas pestä ja rasvata naamaansa ihan kaikessa rauhassa.....

Maanantain jatkoa kaikille säädyille,
toivottelee Niksu & viimeinkin nimetty ännä ja sen veli.... =)

Ainiin, Tehikselle ekstrasupersymppishalitukset, meillä meni esikon kanssa tuo tauti ihan tismalleen samalla tavalla. Riemuittiin heti, kun poika itse pyysi ruokaa jne. ja sit seuraavana päivänä tuli takapakkia. Tauti alkoi keskiviikkona ja vasta seuraavana maanantaina poika oli miltei oma itsensä, vähän tietty tuo tauti saa pitkäksi aikaa veteläksi. Mutta muuten. Toivotaan H:lle pikaista paranemista ja että muut perheenjäsenet välttyisi mokomalta taudinkuvatukselta!

No voihan nokka, että H ei sit ihan vielä parantunutkaan.. Voimia potilaalle, sekä hoitajalle.

Kiitos Niksu rp-infosta, muistelinkin, että jollain oli niistä kokemusta.

Mhy, tehokasta aikaa meni tunnin verran hukkaan. Piti leikkiä hieman perhepäivähoitajaa..naapurin 6 v likka koputteli ovelle, että hän ei saa telkkaria auki.. no, eiku takki päälle ja itkuhälyt mukaan ja tadaa! kaikki heidän kolme oveaan lukossa. Just.. no, äitillensä soitin, että tyttö on meillä. Oli kakkosen ja kolmosensa kanssa neuvolassa. Kiltistihän tuo leikki kyllä tuolla T:n huoneessa, mutta meni nyt silti vähän pasmat sekasin.

Ai Niksukin harrastaa Dermoja, just tein tänään tilauksen. Ei pitäny itelle juuri mitään ottaa, kavereille vaan, mutta vielä toi ja toi ja toi, että pääs kakkosbonukseen käsiksi :)

Heh, no en nyt todellakaan Tuulia ja M:a varten täällä touhua. Tai siis no tietenkin nyt sitte, ettei ihan hujan hajan ole mestat, kun tuli tosiaan tuo leväytys tehtyä. Tää on tää kevät ja lisääntyvä lapsimäärä, kun teettää tällaisessa pienessä talossa vähän järjestelyjä :) - En siis enää ole lisääntymässä.

Pakko päästä purkamaan. No en päässy paikattavaksi.. Meille tuli sellainen perhekriisi. Oltiin tekemässä lähtöä ja saatiin riita aikaan aivan naurettavasta asiasta, tupakan tumpit.. No siitähän se sitten äityi ja tietenkin hormoonihulluna rupesin itkemään enkä pystyny lähtee minnekkään.. Saatiin kyllä sovinto aikaseks, mutta se ei hammassärkyä poista. Yritän parhaani olla räjähtämättä huomenna, kun pitäis neuvolaan päästä:)

Palailen illalla paremmalla ajalla..

gia