EX-KERMIT 24 - MAALISKUU

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja UUSI KETJU
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei kerkeä ku äkkiä istahtaa.

Onneton tuo Gian hammastapaus. Etkä paikkuullekaan päässy. Riita voi totta tosiaan syntyä armaan siipan kanssa ihan pikkujutusta. Kuulostaa tutulta.

Tehis, yhden kappaleen hankaluuksia oon kerenny tästä nelikon äiskänä toimimisesta löytää. Nimittäin välistä tuntuu että mun pitäis revetä kolmeen suuntaan yhtäaikaa. Ykkönen onneksi ymmärtää, mutta monasti kun oon nelkkulaista syöttämässä, kakkonen ja varsinki kolmonen kaipailee äidin apua just samaan aikaan. Täytyy vielä treenata rutiineja. Ulkoilu päivällä onnistu melko hyvin, paitsi että nelkku päättiki ettei hän vaunuissa alakaan nukkuun. Vartin kävelyn jälkeen tultiin hänen ja kolmosen ja koiran kanssa sisälle. Siinä hän sitte tankkasi vähän aikaa ja sippas sitte omaan sänkyyn. Meinaa muuten nelkkutyttö olla sylivauva - samanlainen oli kakkonen aikoinaan. Sylissä nukkuu mutta sitten alkaa ähinä kun hänet siirtää sänkyynsä.

Onnetonta, että Tehiksen kolmosella ei tauti ollukaan parantunu. Meinaapa olla sinnikäs pöpö.

Ristiäiset meillä on 12.4. Joku niistä jossakin joskus kyseli. Pidetään samaan aikaan kakkosen 5-vuotissynttärit. Tilaisuus mummilassa Oulun suunnalla.

Muistin muuten just että en oo muistanu tilata kakkosen 5-vuotisneuvolaa *punastuu*. Pakko muistaa aamulla soittaa.....

Päivystystä!

Täällä on taas vissiin rauha laskeutunut maan päälle ja ih.. Neiti sylissä tässä yritän jotain ruksailla. Isäntä tuli hetki sitten töistä, suuntasi kuntosalille ja huikkasi mennessään että pitää paastota kun viikon päästä on kymmenes punnitus.. Yritin siinä sitten vähän kommentoida, että toiset ne pääsee kuntosalille ja toiset ei..

No, ei sen puoleen.. Onneksi lähti tänään töihin. Tuntuu olevan 100 kertaa paremmalla tuulella kun saa olla tästä hullunmyllystä päivät pois. Meidän päivä sujui ihan hyvin. Ilma on ollu kuin morsian, esikoinen käytettiin muskarissa ja takkaa aitalla lämmitettiin.. Ruuan jälkeen suunnataan synttäri/nimpparikahveille minun kummille..

Yritän tänään auringon laskun jälkeen leikkiä valokuvaprojektin kimpussa.. mutta nyt ruokaa pöytään, pääseepähän isäntä salilta tultuaan suihkun kautta valmiiseen pöytään..Ne on ne miehet!!!

Pikku2

Ihmisten ilmoilta taas palattu kotiin! Olikin upea keli tänään! Kohta se on ihan oikea kevät! Olispas Omppu torstainakin tuollainen ilma, niin päästään kunnolla vaunutteleen. Hei pitäiskin sopia noista aikatauluista tuolla suljetulla eikö? Joo ei kannata stressata kuppien paikoista, me ei ämmän kanssa olla niin kovin tarkkoja :D

Niksun ännälle onnittelut kauniista nimestä! Ja kaunis oli teidän ristiäiskolttukin. Kiva kuulla, että teilläkin ristiäiset meni hyvin! Ja piirakat teki kauppansa?

Voi että tuota H:n tautia. Terkkuja pikku potilaalle!

Safiirilla ja Pikku 2 alkanut vauva-arki ilman miestä. Täytyy myöntää, että mä mietin tätä kakkosprojektia aika paljon siltä kannalta, että miten ihmeessä mä sitten selviäisin yksinäni, kun noita pikkusia olisi kaksi - useammasta puhumattakaan ;)

Voihan harmitus tuota Gian riitaa miehen kanssa. Niistä pienistä turhista asioistahan nuo riidat useimmin alkaa...

Nyt lähetään miehen ja ämmän kanssa lenkille joten menox ennen kuin ne hermostuu!

Tuuli

Pikku2:nen pikana

Siellä on nyt suljetulla muutama kuva meidän "uimamaistereista".

Isäntä on saunassa, esikoinen kuorsaa kovaan ääneen ja Siiri-neiti koisaa vielä toistaiseksi autoistuimessa tuossa eteisessä.. Pitää lähteä vellin lämmitykseen jos vaikka sen jälkeen pääsis itsekin saunaa ja peittojen heilutukseen.. Isäntä lähtee taas huomenna Helsinkiin ja tulee keskiviikkoiltana takaisin..

Kyllä noiden valokuvien kanssa saa menemään illan jos toisenkin, mutta onneksi on minusta mukavaa puuhaa.. Ainoa, että on vaan aika tyyristä touhua.. Meillä kun on ollut aina tapana tilailla puolelle suvulle kuvia.. ; )

Jaa has.. yösähkökin napsahti, joten koneet pyörimään jne.

Öitä!

Alkuperäinen kirjoittaja Tehotyttö.:
...

En muuten itse oikein edes pidä meitä vielä suurperheenä. Enkä ainakaan ole niitä äitejä, jotka tarvii tästä jotakin sulkia hattuunsa. Mä en koskaan enkä milloinkaan korosta sitä, että mulla on niin paljon lapsia.
Mua on niin huvittanut yksi äiti (ärsyttävimpiä äitejä, joita tunnen) tästä naapurustosta, joka jaksoi korostaa mitä on olla KOLMEN LAPSEN äiti (meillä oli silloin vasta kaksi). Hän aina paasasi miten paljon on hommia ja kuinka raskasta se on. Heh, ei ole muuten nykyisin asiasta enää paasannut :-D Ja vaikka jotain aiheeseen liittyvää paasaisikin, niin minä olisin hiljaa silti. Mutta kai sitä jokaisella on ne oman jaksamisen äärirajat ja niiden mukaanhan sitä elämää suunnitellaan&eletään. Mä en ainakaan väheksy niitä, jotka hankkivat vain sen yhden lapsen!

KYLLÄ korostat lapsimäärää, lähes joka toisessa kirjoituksessasi mainitset jotain lasten lukumäärään liittyvää. Nytkin "...mulla on niin paljon lapsia."
Pesulappujakaan "et ehdi" katsomaan, huvittavaa. Väheksyt myös tekstissäsi kolmen lapsen äitiä ihan samalla tavalla kuin hän on sinua väheksynyt. Suoraan lasten lukumäärään viitaten vertaat jaksamisien ääriä, onhan lasten ikäeroillakin asiassa paljon suurempi merkitys.

On tosiaan suurperheitä - ja äitejä, jotka eivät todellakaan toitota lapsimääräänsä joka toisessa lauseessa - sinä et kuulu kumpaakaan ryhmään.

Jaahas, olemme saaneet vierailijan ketjuun. :)

Tulin vaan pikaisesti lukaisemaan kuulumiset! Miten voikaan tuo YKSI lapsi viedä kaiken ajan!? Olen ihan puhki, en tosiaan tajua miten joku selviää useammasta lapsesta... Vaikka useammasta edelleen haaveillaankin. :) Kai tähän kaaokseen pikkuhiljaa joku järki tulee ja lapsikin kai joskus alkaa nukkumaan öisin yli 1,5 tai 2h?! Juuri kun kerkesin mainostaa meidän kirppua tyytyväiseksi lapseksi niin iski vissiin se "kahden viikon kiukku" mistä olen kuullut, eli tänään on sitten itketty eikä mikään ole hyvin. Nyt illalla sitten rauhoittui, mutta innolla odotan yötä... Meillä on päädytty siihen ratkaisuun, että mies nukkuu eri makkarissa. Tuo kun on kun perseeseen ammuttu karhu väsyneenä, ja vielä ajaa työkseen, niin ajateltiin että meidän perheen ja liikenteessä olevien terveyden vuoksi parempi kun saa nukkua yönsä. Tietty jos rytmi ei vauvan kanssa löydy ekojen kk jälkeen niin pakkohan se on sitten jotain muuta kehitellä, ettei tuo parisuhde ihan kuihdu kasaan.

Mites muuten muiden lapsellisten uni? Osaatteko (jos kerkeätte) niin nukkua päivisin? Kun meillä siis se tilanne, että kirppu syö yöllä niin tiheään, ja syö pikän kaavan mukaan nautiskellen, että syötön lopettamisen ja seuraavan aloittamisen välinen aika jää noin 0,5h... Eli juuri ja juuri kerkeän saada edes unta kun en saa untakaan vaikka olen puoli kuollut. Mutta päivällä en osaa nukkua, ja silloin taas kirppu pitää 3h syömistaukoja... :/ Vielä olen jaksanut, mutta ei kyllä ikuisesti jaksa tällaisia 2-3h nukkumisia/vrk ja nekin pätkissä. Vinkkejä? Tänään käytiin muuten kirpun kanssa ekan kerran vaunulenkillä, kokonaiset 15min. :) Ei tuo ainakaan valittanut, huomenna sitten vähän kauemmin ajateltiin kävellä.

Jaahas, tuli sitten omia ongelmia vatvottua taas... :) Hmmm... en taida mennä nukkumaan vielä kun varmaan tunnin sisään heräilee kirppu syömään, olen sitten entistä väsyneempi jos nyt nukahdan!

Vai Antzin kirpulla kahden viikon kiukku... No toivottavasti menee ohi... Ymmärrän kyllä nuo yöherräämiset, vaikka ei herätyskelloa olekaa... Kyllä se kirppu alkaa nukkua pitempiä öitä ja pääsee mieskin samaan kamariin nukkumaan.

Mulla menee hermo näitten räpylöitten kans... Tunnin pätkissä uni... ja sit kylmägeeliä...vettäki oon yrittäny lipittää... mutta siitä seuraa taas veskireisu... Alan kohta olla miehen mielenterveydestä huolissani... se nimittäin oli viime yönä heränny useamman kerran mun liikkeisiin... Pitäisköhän munkin muuttaa eri huoneeseen nukkumaan... Toisella on kuitenki aikanen herätys.

Vai oli Tuulilla eilen komia keli... Tällä tuli vettä ihan kiitettävästi... Nyt on sit pihat liukkaana, Pitää siis liikkua varovasti.

Huomenta

Eilen olikin sellaista haipakkaa, etten ehtinyt kirjoittaa mitään. Yhden kuvan kävin illalla heittämässä tuonne suljetulle.

Ollaan todellakin saatu "uusi vierailija" ketjuumme!!!

Mitä ihmettä mye tehdään Senoran nivelkipujen kanssa. Tuo ei oikeastaan enää kuulosta ihan normaalilta. Onko teillä työterveyslääkäriä, jolle voisit käydä puhumassa??

Antzin unet jää kyllä tosi vähiin. Toivotaan, että rytmit alkaa kohta tasoittumaan. Ei tuollaista tahtia kauaa jaksa.

Tuulillakin ollut eilen nätti ilma. Täällä paistoi päivällä aurinko ja oli aika lämmin. Harmi vaan kun joutuu nauttimaan ilmasta työpaikalta käsin.... Viisi viikkoa jaksettava...

Jaahas pikku2:lla suunnitelmissa heilutella peittoja eilen :)

Nyt on pakko taas jatkaa työntekoa. Tänään olenkin 9.45 lähtien palavereissa yms kiinni eli turha toivo kuvitella pääsevänsä koneelle...

antzi, kuulostaa tutulta. Aika katoaa näppärästi kun talossa on vauva. Mäkään en ole koskaan nukkunut päiväunia vauva-aikaan, oli niin paljon muuta tekemistä silloin. Sitten olikin ihan puhki jo iltakahdeksalta. Sen neuvon minä sain, että: nuku aina kun vauva nukkuu. Hyvä neuvo, mutta vaikea toteuttaa.
Kyllä se rytmi sieltä löytyy, ja sitten ehtii nukkumaankin paremmin (tai ainakin laadukkaampia 2-3 tunnin pätkiä). Muistat vaan huolehtia siitä, että syöt ja käyt suihkussa joka päivä, se piristää. Mä huomasin aina välillä, että en ollut syönyt mitään koko päivänä ja että olin käynyt suihkussa vain kaksi kertaa koko viikon aikana. Mulla oli pakonomainen tarve tehdä normaalit kotihommat joka päivä, vaikka talossa oli pieni ihmisenalku. Jotenkin piti pystyä ja kyetä kaikkeen. Tsemppiä, meidän molemmat neidit ovat nukkuneet täydet yöunet 10 kk ikäisestä asti, ei se unettomuus kestä ikuisesti.

Omaa napaa: housut eivät mahdu vyötäröltä kiinni. Ja tämä kaikki vatsankasvu on vain turvotusta. Ärsyttävää, kun en tahtoisi vielä töissä paljastua. Odotan np-ultraan vaikka väkisin. Mahtaisiko sydänäänet kuulua jos varaisin neuvolan rv 10? Saisin parin viikon päästä taas jonkun varmistuksen, että asiat on hyvin. Tosin siihen luotan tällä hetkellä vakaasti, kun tekee niin paljon pahaa koko ajan.

Johanna 8+3

Kiitokset Tuulille. Ristäismekon on anoppi virkannut esikoiselle ja se jää nyt sitten sukuun kulkemaan. Toivottavasti säilyy ja kauan. Ja kyllä, tarjottavat teki kauppansa ihan mainiosti. Kakkua ja korvapuusteja jäi aika reilusti, mutta kakun anoppi vei töihin ja korvapuustit laitoin pakkaseen.

Antzi: mä en ainakaan oikein ennätä päivisin nukkumaan vaikka syytä kyllä olisi. Tiistaisin ja torstaisin siihen olisi mahdollisuus teoriassa, kun esikko on hoidossa, mutta käytännössä hoidan kaikki juoksevat asiat silloin. Turvakaukaloa on kuitenkin helpompi roudata joka paikkaan mukana kuin turvakaukaloa JA suht vilkasta 2 veetä... =) Tosin en nyt niin kamalan väsynyt olekaan, kun kuopus nukkuu ekan syöttövälin yöllä 5-7h ja seuraavan 3-4h. Eli saan nukkua ihan pitkiä pätkiä syvää unta. Olettaen tietysti, että esikko nukkuu kunnolla.

Eilen illalla yski niin raivokkaasti, että lopulta oksensi. Sitten heräili pitkin yötä aina yskänpuuskan tullessa jännittämään ettei vaan taas tule oksennus. Eli viime yö on mennyt meillä ihan puihin (samoin pari yötä ennen sitä, esikon lentsun takia) ja sen kyllä huomaa kropassa heti. Ja tietty kuopus reppanakin on nyt sitten saanut lentsun poikasen. Ei muuta ongelmaa kuin tukkoinen nenä, mutta onhan sitä siinäkin jo. Ja isäntä TIETYSTI taas reissussa. Toivottavasti kotiutuu tänään....

Mun mielestä meillä täällä kuunnellaan sydänääniä neuvolassa vasta np-ultran jälkeen eli joskus rv:lla 15-16. Kyllähän ne varmaan aika paljon aikaisemmin hyvillä laitteilla kuuluu, mutta täällä ei edes yritetä. Voithan Johanna kysäistä asiaa omasta neuvolasta, kun sinne soittelet. Tuo alkuraskauden epätietoisuus on sitten niin raastavaa, että oksat pois. Pitkää pinnaa siis toivottelen edelleen.

Täällä on kyllä tosi surkeat säät muihin verrattuna..... =( Eilen satoi vettä koko päivän, eikä siis ulos ollut mitään asiaa. Illalla sitten pistin muksut tupliksiin ja heitettiin parin kilsan iltakävely samalla kun ulkoilutettiin oirat. Kävi ihan punttistreenistä lykätä rattaita tuolla sohjoloskap*skassa ja roudata kahta koiraa samalla. Oli ihan hyvä fiilis kun lopulta päästiin kotiin, tunsi ainakin tehneensä... =)

Jahas, kuopus heräsi. Pitänee lähteä ruokailupuuhiin, jotta pääsee sitten siivoamaan tätä meidän kaaosta. Esikko ystävällisesti aamulla levitteli eteisestä hiekoitussepeliä kourallisen tuohon eteisen lattialle ja koirat sitä sitten tassuissaan kuljettavat pitkin huushollia. Ihqua, etten sanoisi.....

Ainiin, piti vielä kysyä lapsellisilta sellaista että: voikohan mulla jo alkaa menkat, kun synnytyksestä nyt 5 vkoa. Maha ihan jumalattoman kipeä, siis sellainen menkkakipeä, ja pari pvää on tuhrutellut epämääräisesti. En usko, että se jälkivuotoakaan voi enää olla, kun se loppui jo parisen vkoa sitten. Vai voiko...?

Päivänjatkoa!

Niksu & ännät

Huomenet!

Tsadaaaaaaaaa, tiesin, että kohta tulee palautetta.
Salapoliisipsykologiminäni on alkanut päästä jyvälle! Mutta eipä siitä sen enempiä :-)
Ja täällä asiat tulkitaan aina niin, kuten ne halutaan. HAHHHAA, pesulappujen lukemisen jättäminen ei johdu lasten lukumäärästä, vaan mun "kiireisestä luonteesta". Mutta haluan kyllä tavata sen äidin, joka lukee ne pesulaput joka vaatekappaleesta, kun pestävää on yli 10 koneellista viikossa ;-) Ei ainakaan mun suurpiirteisellä luonteella!

Johannalle kestämisiä turvotuksen kanssa! Se on aika ikävää. Tosiaan vatsa pömpöttää aivan kuin olis jo pidemmälläkin ja on vain turvotusvatsaa, mulla ainakin ollu kaikista. Tuo sydänäänten kuuluminen on aika tapauskohtaista ja laitteista kiinni. Muistelisin, että tuosta neljännestä yritettiin kuunnella rv 9+, muttei kuulunut, vaikka kohtu eteenpäin kallellaan ja vatsanpeitteitä vähän. Kaikki eivät vielä kuuntele noilla viikoilla ollenkaan, kun aiheuttaa vaan turhaa huolta. Hyvä hyvä pahoinvointi! :-)

Ja Senoraa vaan kolottelee, hitsiläinen! Oletko sitä lihatonta koklannut?

Antzi, don't worry. Ekan kanssa ne kädet on just kaikkein täysimmät ;-) Luulen, että kaikki joilla on enemmän kuin yksi allekirjoittavat tämän. Ainakin mitä olen monien vanhempien kanssa keskustellut. Sitten kun saa sen toisen, kolmannen jne. muistelee ja ihmettelee, miten sitä olikaan kiireinen sen esikoisen kanssa.
Päikkäreitä en ole minäkään koskaan nukkunut, en osaa enkä malta. Mutta jos vain suinkin pystyy ja malttaa, niin kannattaa niitä tirsoja ottaa. Kummasti sitä vaan jaksaa, vaikka pätkissä unet onkin. Kai luonto on tuonkin asian jotenkin hoitanut...

Törmäsin muuten sunnuntaina lenkillä yhteen esikoisen luokkakaverin äitiin, joka ihmetteli mitä minä oikein lykin. Kysyi siis, että onko meillä uusi siellä vaunuissa. Ollaan kyllä syksyn mittaankin nähty useamman kerran ;-) Näin paljon täällä OIKEASSA ELÄMÄSSÄ lasten lukumäärästä haloota pidetään :-D Totesinkin muuten isännälle, että jos tästä nyt heti sen viidennen saiskin lyhyellä ikäerolla, niin tuskin kovinkaan moni edes oikein tajuaisi kuinka mones se on.

Eilen muuten pohdiskelin tuota ikäeroasiaa.. Mietin, että jos saisi uudelleen tämän kokemuksen perusteella "päättää" "tehdäkö" lapset kaikki putkeen vai näin pitkällä ikäerolla, miten sitä loppujen lopuksi tekisi... Mutta tuntui olevan tämäkin arka aihe "vierailijalle", niin ehkä en sitten sitä kovin syvällisesti nyt pui. Tätäkään nimittäin ei voi kokematta tietää!

Safiirille piti vielä todeta tuohon käsien riittämiseen, että siihen tottuu! Tuollainen olo mullakin oli aluksi. Ja lisäksi tuntui, että miten sitä huomiota ehtii jakamaan kaikille. Siitä ne vaan kummasti loksahtelee paikoilleen vähitellen.
Tuntuu ihan käsittämättömältä, mutta olen tässä viime aikoina törmännyt taas siihen fiilikseen, että tästä puuttuu vielä joku. Loppuukohan se fiilis koskaan? Silloin tuon kolmannen ollessa pieni oli se fiilis ihan kammottavan voimakas. Nyt tuo fiilis on taas kovasti ollut voimistumaan päin.. ;-)

Palaillaan taas. Varmaan on tullut monta viestiä väliin, koska tämä on ollut tässä kirjoituksen alla vaikka kuinka ja kauan...

On meitä tallaajia täällä näemmä joka lähtöön! Joidenki pitää kovasti tunkea nokkansa muiden asioihin. Höh.

Senora, voiskohan nuo sun kipeät kädet olla reumaa?? Ota ihmeessä äkkiä lääkäriin yhteys. Tuommoinen kipuiluhan on saatava loppumaan!

Antzi, mää ykkösen vauva-aikana onnistuin nukkumaan päivällä sillon kun vauveliki nukkui. Ainaki aina joskus. Nelkku näyttää nyt ottaneen sellaisen tavan että hän herää yöllä neljästi ja mää leiriydyn olkkariin tuoliin syöttämään. Sitten kuskaan hänet meidän sängyn viereen äippäpakkauslaatikkoon nukkumaan. Kun aamu alkaa sarastaa, kiikutan neitokaisen tyttöjen huoneeseen pinnasänkyyn, jottei hän herää kun miehen kello seitsemältä soi ja ykkönen herätetään kouluun. Sovittiin miehen kanssa että mää voin suosiolla nukkua vielä seitsemän jälkeenkin siihen asti ku Nelkku herää päivätytöksi eli puoli kaheksan ja kaheksan väliin. Mies ystävällisesti huolehtii ykkösen koulutielle. Alkuun otin Nelkun yöllä meiän viereen syömään ja nukkumaan, mutta hoksasin että sekä hän että me nukutaan paljo paremmin niin että syötän Nelkun istuallani tuolissa ja laitan hänet sitte omaan sänkyyn takaisin.

Tosiaanki. Yöheräilyt ei kestä ikuisuutta :) Jossain vaiheessa sitä saa sitte nukkua ittekki kokonaisia öitä...

Niksu kyseli menkkojen alkamisesta. Mulla ittellä ne on alkaneet aina pitkästi imetyksen päättymisen jälkeen. Toisaalta, jos sulla on menkkakipuja ja tuhrua, niin kyllä kai ne aivan hyvin vois sulla alkaa jo nyt. Ootko muuten käyny jälkitarkastuksessa vielä? Jos et niin kysäise siellä. Tuosta tuliki mieleen että pitääki varata ittelle se tarkastusaika. Aamusella muistin kuin muistinkin varata kakkosen 5-vuotisneuvolan. Jee, hyvä minä!

Nyt ei muuta. Kello alkaa lähestyä ruuan viimeistelyaikaa...

Johannalle tsemppiä tähän alkuraskauden epätietoisuuteen!! Tytöstä kävin eka kertaa neuvolassa rv 11 ja silloin ainakin äänet kuului :)

Ei minustakaan tunnu vieläkään tämä raskaus mitenkään konkreettisemmalta, maha illalla turpoaa, että on vaikea piilottaakaan, mutta päivällä vielä onnistuu.
Mulla on jo nyt isompi maha kuin tytöstä rv 20, sillon odotti malttamattomana milloin alkaa näkymään :)

Niksua en osaa neuvoa. Ajattelin kans, että kannattaa melkeen soittaa johkin jos jtarkastuta ei vielä oo tehty. Aika kauan mullakin kesti menkkojen alkamiseen, mutta erilaisiahan me kaikki ollaan :)

Gialle tsemppiä, toivottavasti saat uuden ajan pian!! Hyvin tutulta kuulostaa tuo teidän riita, meillä oli vastaava raskausaikana myöskin. Olin hyvin herkkänä silloin ja raivareita saatto tulla ihan ykskaks *nolo* Ne hormonit, ne hormonit.... hyvä jos saitta jo kuitenkin sovittua :)

Ja Tehiksellä uusi(?) "ystävä"... taitaa olla kuitenkin enemmänkin lukenut näitä juttuja kun tietää mitä oot joskus kirjoitellut ;)

Ihan itellekin tekee kipeää kun ajattelee noita Senoran käsiä.... lääkäriin? Eikö raskaus monesti tuo esiin jos on jotain piilevää???
Mulla tuli ne sappikivet sillon loppuraskaudesta, toivottavasti tällä kertaa ei tuu mitään...

Täällä tuli kans eilen vettä... piha on nyt niin pehmeenä, että hyvä jos auton saa pihalta ajettua. Oli tietkin kai eilen liukkaat, ainakin yhdellä linkkurikuskilla kun oli saanut sen ojaan... Enemmän tais olla siitä nopeudesta kii, täällä päin ne ajaa niinku rallikuskit!!

Pikku2:lla hieno suunnitelma, ilman muuta kannataa lähteä mukaan jos vaan mahdollista. Pääsee itsekin vähän kotiympyröistä irrottautuun. Peukut, että järjestelyt onnistuu :)

Tuuli, en oo nyt just töissä. Voi sanoa, että onneksi pääsin eroon tuosta edellisestä hommasta :) Vakipaikka loppu pari vuotta sitte, siis koko pulju laitettiin kii.
Nyt sitte katellaan löytyykö mitään ennen syksyä.

Huomenna pitää taas ajella tuonne naapurikaupunkiin, löysin sieltä eilen ihanan kevättakin, vaan mun koko oli menny. Yrittävät huomiseen mennessä saada sellasen hankittua. Tulee "joskus" hurahdettua noihin vaatteisiin, kotona silti aina samat ryysyt ;)

Huomenna neuvola, jännittää vähän, että saako äänet masusta kuulumaan ja onko sitä painoa tullut kuitenkin *viheltelee mariannepussin äärellä*

Antzille hirveesti tsemppiä ja myötätuntoisia haleja. Kuten sanottu, kyllähän se aikanaan helpottaa, vaikket nyt siihen jaksais uskoakaan. Meillä ei ole missään vaiheessa mennyt kovin hyvin yöt, ja nykyään vielä surkeemmin. Esim. viime yö: illalla jo tankattiin reilu tunti ! Poika nukahti ennen yhtätoista ja heräs 0.50. Tankattiin jälleen tunti, useemman sänkyynpalautusyrityksen siivittämänä. Sitte alkoikin jo karjuminen, isäntäkin heräs ihme kyllä ja totes vaan, että tippoja (Disflatyliä) ja hilloa. Jätin t:n sänkyynsä huutamaan ja lähdin hakemaan niitä *keleen tippoja, joita olisin muutenkin hakenut, koska toinen selkeesti taas vikisi mahaansa, oli niin selkä kaarella. Oletin (olishan mun pitänyt tietää), että isänsä nyt ilman muuta osallistuu tapahtumaan, kerran oli hereillä ja ties mikä oli homman nimi. Haeskelin tippapulloa aikani ja yks vaan karjuu. Ja toinen vaan makailee sängyssään. Helvetti, että kuohahti. Rämppäsin valot päälle, lykkäsin lusikan t:n suuhun, kävin paiskaamassa lusikan keittiöön ja huusin, että kiitti vaan avusta ja lähdin ovet paukkuen olkkariin. Ai että helpotti kuulkaa! Kateltiin siinä teen kanssa telkkaria vähän aikaa, kun odoteltiin aineen vaikutusta. Kyllähän siinä reilu puol tuntia meni, mutta sitten toinen nätisti simahti puoli kolmen maissa ja nukkui kuuteen. Ja heräs puol kasin jälkeen ja taas reilu tunti tissiteltiin...

Vähän karkasi käsistä taas juttu :) Mutta aiheeseen vielä. Esikoisen aikaan nukuin joskus pieniä unia päivällä. Mut se oli useesti just niin, että kun pääsin uneen, toinen heräs ja sit jos en käynyt nukkumaan, niin T nukkui monta tuntia. Nyt olen toisen aikaan ehkä yhdet tai kahdet päikkärit ottanut. Vaikka öisin vannon itelleni, että huomenna kyllä nukun päivällä, niin eipä mua sit päivän aikana väsytäkään. Mut yöt on kyl tosiaan nykyään ainakin ihan hanurista, en tiiä mitä tolle pitäis alkaa syöttämään. Anoppi taas jälleen kerran tänään sanoi, että kun sulta tulee liian laihaa maitoa. ARGH! Jos tää olis ensimmäinen lapsi, olisin varmaan sanonut suhteen anoppiin irti. Loukkaa toi nytkin, mutta ekan kohdalla olin vielä herkempi.

Ihana keli jatkuu tänäänkin, nytkin paistaa aurinko! Pieni lenkki tuli heitettyä ja sit piti äkkii vaan piipahtaa täällä.. kohta tunti mennyt ja kerran jouduin jo vaunuakin heiluttamaan.

Mites Tehiksen pikku potilas? Ja mä en viiti edes kommentoida tän enempää noita ulkopuolisen jorinoita.

Meen taas, painaa toi torstai päälle ;)

Voi kökkö, kuulostaa kurjalta tuo Ompun yö ja Urpokin taas ollut nimensä veroisena :-) Rautalankakerä kehiin vaan! Ja anopit on toinen oma lukunsa...
Eikös teilläkin poitsu ole tosi hyvin kasvanut. Mahtaiskos tuo nyt niin laihaa sitten olla.

Kiitos kysymästä, pikku potilas on vieläkin aika tööt. Nukkui aamupäivän, eikä vieläkään oikein syö mitään. Lähinnä pötköttelylinjalla ollaan edelleen. Eli me katsellaan tuota ihanaa auringonpaistetta ja keväistä keliä täällä sisätiloista.

Joku tosiaan lukee viestejäni niin tarkasti, etten itsekään kykene moiseen! Selailin tässä vanhoja viestejä päästäkseni taas lähiaikojen oireista jyvälle ;-) Maaliskuun viesteissä ei kyllä lasten lukumäärään tms. ollut viitattu ennen tuota lainattua juttua. Mutta ehkä siellä rivien väleissä on jotakin sellaista, jonka vain tulkitsija itse ja hänen terapeuttinsa tietävät :-)

Tehis.. kanaa ja kalaa on tullu syötyä... ei siis punaista lihaa...
Laiton viestiä neuvolaan.. Mobilatia voi käyttää ja sit paratabsia 3/pvä eli 8 tunnin välein... Pitää siis siirtyä järeämpiin keinoihin... viikon päästähän olis lääkärineuvola, joten siellä voi sit kysäistä, jos ei mene hermo aikaisemmin...

Hih-- pomokin tuo ihan viraapeli hommia... papereiden lajittelua... yhdenlaiset paprut yhteen pinoon ja toisenlaiset toiseen... Tosiaan melko aivotonta touhua...

Nyt on muuten sitten turvakaukalo hommattu... Maxi graco näytti olevan... (muistaakseni) Sain sen tuolta mun sijaiselta ostettua... Siellä se kaukalo nyt on auton turvavöissä... Pitää viel harjoitella sen säätämistä... kuulemma ohjekirjakin on mukana...

Ei mun mielestäkää Tehis oo kovin tuolla lapsiluvulla 'kehuskellu'... Tokihan joskus tulee mainittua a-sarja ja b-sarja... mutta ei se mua ainakaa oo haitannu...

voi tuota Ompun miestä...

Sonian seudulla samanmoiset kelit kuin meilläkin... Ruokiksella sai tosissaan kujalla polkea kaasua,että auto liikkui, eikä istahtanu... Polanti kivasti... Eilen kävi onneksi linkomies meillä pihassa, joten ei ihan mahoton keli pitäis olla... mutta kyllähän tuo lumi taitaa olla sulamissuunnassa... Nyt tulis kyllä kiva keli kun pikkuisen pakastuisi...
Täällä päinkin oli linja-auto-ongelma... oli yhdeltä onnikalta loppunu nafta... jee ...
Tekevälle sattuu.. mut toivottavasti työkaverit vastaisuudessa muistuttavat, että pitää joskus autot tankatakki...

Sonialla mukavaa huomista neuvolapäivää... Toivottavasti äänet kuuluu... Täällä ei kyllä vielä noilla viikoilla kuunneltu...

Safiiri.. ihan käytännön kyssäri... kun nelkku nukkuu äippäpakkauksen laatikossa, niin onko se laatikko lattialla vai onko joittenki tuolien päällä, vai sängyn päällä vai miten???

JOhannallaki turvotusta ... auttaisko vedenjuonti??? Eikös nuo oksuttelut oo ihan hyvä merkki..

Kiitoksia tuesta ja neuvoista! Ompun yö kuulostaa kyllä tosi tutulta... Ja tosiaan se, että päivällä ei sitten nukuta vaikka mäkin joka yö vannon melkein itku silmässä että nukun päivällä kun meinaan nukahtaa kesken imetyksen. Mä kannan myös huonoa omaa tuntoa siitä, että annan edelleen myös korviketta. :/ Jotenkin en vaan jaksa niin usein ja niin kauan imettää kun kirppu haluaisi! Tissistä ei tule niin paljoa kerralla ja sitten pitäisi olla ihan koko ajan tissi suussa ja henk.koht, en ole näköjään mitään himoimettäjä tyyppiä. Vaikka luulin niin!

Eilen mies kävi vuokraamassa sellaisen kunnon rintapumpun ja lypsäsin illalla 100ml, minkä sitten ajattelin riittävän tissin lisäksi kahteen yösyöttöön, ettei tarvitse korviketta antaa... Mitä vielä! Kirppu imi ensin tissiä hartaasti ja sen jälkeen kiskaisi vielä koko 100ml kerralla! Hyvä juttu tietty että syö, mutta jos vielä päivällä kiskoisikin tuota tahtia niin jaksaisi ehkä pumppailla ja pitää tissillä, yöllä ei vaan jaksa... Joten sitten anna korviketta. Saa nähdä pääsenkö kokonaan tuosta korvikkeesta ollenkaan eroon. :( Mutta yritän olla ottamatta stressiä, on ne lapset korvikkeellakin kasvanut. Ja imetän minkä tisseistä lähtee! :D Mun pitäisi kyllä levätä enemmän ja syödä monipuolisemmin (tän päivän ateria: 3 palaa pannaria hillolla) ihan jo maidontuotannon takia, jotenkin vaan tuntuu ettei kerkeä! Johanna taisi mainita esikon kanssa samanlaisista ongelmista. :)

Vali vali... En siis tosiaan halua että joku saa sen kuvan kuinka kärsin täällä kauheasta vauva-arjesta. Ei ei ei... Tuo kirppu on tosissaan maailman ihanin ja suloisin tapaus ja ei voitaisi hänestä onnellisempia olla. Mutta kieltämättä vähän ottaa voimille. :)

Meillä asustaa muuten kanssa satunnaisesti varsin raivostuttava mies! Uskon, että ymmärtää että olen väsynyt, mutta silti kehtaa valittaa aamuisin töihin lähtiessään ja vielä töistä tullessaan kuinka väsynyt on! Vaikka annan tosiaan herran nukkua joka yö sen 7-8h. Kun mies tulee töistä niin useimmiten sitten ottaa vielä päikkärit vauvan kanssa ja mä kateellisena kihisen kotitöiden äärellä, että mun tuolla pitäisi nukkua... Hyvähän se tosiaan on, että edes toinen nukkuu, mutta kehtaakin valittaa... Lisäksi herralla tuntuu menevän vauvan itkuun helposti hermo. Ei hermostu vauvaan, mutta on sitten sellainen takakireä ärsyttävä pikkukakara. Eilenkin kun pumppasin, niin vauva huusi syliä. Mies ei sitten osannut samaa aikaa pitää vauvaa sylissä ja syödä... Liian vaikeaa! Sitten oli vähän närkkiksenä MULLE, kun hänen ruokansa jäähtyi! Sanoin, että parempi kehitellä vaan niitä luovia ratkaisuja, ei tässä kukaan saa ruokaansa rauhassa syödä. Itsekin opettelin jo oikeakätiseksi :) Samoin on huvittavaa, miten vaikeaa on vaipanvaihto... Pitää olla täysi valaistus päällä ja vesi pitää mennä laittamaan etukäteen valumaan kun vauvan kanssa hanan kanssa sählääminen on liian vaativaa... :D Onhan se totta, että vähemmän kun vauvaa hoitaa niin ei tule sellaista rutiinia, mutta huvittavaa on. Ehkä tuo mieskin pikkuhiljaa sitten oppii! Eihän hänellä kyllä ole minkään laista kokemusta vauvoista ennen tätä, joten suodaan hänelle pieni uusavuttomuus.

Just just... tuhina kuuluu kehdosta, tulisikohan tuolta tissistä jotain mieltä tyydyttävää!

antzi ja kirppu 2vk

Senoralle pikaisesti. Tällä kertaa se loota on olohuoneen pöydän päällä. Me siis asustellaan kolmiossa, jonka molemmat makkarit on lapsilla. Me miehen kanssa nukutaan ruokailutilassa (joo, luitte ihan oikein), joka on olohuoneesta eristetty verhoilla. Nelkun laatikko on verhojen olkkarin puolella seinän vieressä pöydän päällä. Pöytä on väliaikaisella paikalla. Edelliset lapsoset nukku laatikossa pinnasängyssä, joka oli meidän makkarissa.

Hormooneistahan nuo räjähtämiset johtuu.. Miehen kanssa illalla juteltiin ja se kuulemma yrittää parhaansa mukaan ymmärtää, että raskaana pinna kiristyy nopeammin.

Tänään siis oli neuvola ja kaikki oli hyvin. Rautalääkityksen sain. Hb oli 114, neuvolatäti ihmetteli kun arvot oli laskenut niin nopeasti.. Vauva on perätilassa. Tiesin sen jo ennen kun menin neuvolaan. Potkut kun on tuntunut n.viikon ajan alhaalla ja pää tuntuu suht selvästi ylävatsalla. Terkka sanoi että hyvin mahdollista, että vauva vielä kääntyy, mutta voi tietenkin jäädä myös perätilaan. Seuraava visiitti onkin kahden viikon päästä.

Johannalle voimia epätietoisuudessa elämiseen.. Sullahan on kuitenkin enää vain muutama viikko siihen rv12 ja sitten voitkin kunnolla alkaa nauttimaan odotuksesta. Hauska kyllä miten ihmisillä vaihtelee tuo mahan kasvu. Musta tuntuu että mulla raskaus on alkanut näkymään vasta nyt.

Hirmuisen liukasta pihalla... Pitäisköhän ostaa sellaset rautahommelit kenkien pohjiin:)

gia 27+4

Täällä ihmettelen teidän liukkaita pihoja ;-)
Meillä on aivan sulaa ja lähinnä ärsyttää vaan nuo sorat tuolla kävelyteillä. Tai eipä ne täällä sisällä kauheesti haittaa...

Unohdin tuohon Niksun menkkapohdintaan yrittää vastata... Käsittääkseni joskus voi olla niinkin, että jälkivuodossa on tauko ja sitten alkaa taas uudelleen. Eipä niistä aina tiedä. Olikos sulla ovisoireita tuntunut? Tuntuis kyllä oudolta, että jälkivuodosta pari viikkoa ja sitten menkat. Missähän vaiheessa sitten se ovis olis ollut? No, enpä ole ovisexpertti vieläkään...

Gia, hyvin sulla on vielä aikaa vauvelin kääntyä!

Hiukan huvittaa, kun Tuulikin ottanut tuon alkukirjaimen käyttöön...
Ämmän kanssa:-D
Joko sait kiitoskortit postiin ;-)

Miten musta tuntuu siltä että Gia ja Katzu ottaa mut kii noissa viikoissa...
Oi Gian rv 27.... me oltiin Kanarialla ku mulla oli sen verran viikkoja. 28 tuli täyteen ma, kun lähettiin ke takaspäin... Oi sitä aikaa... Enhän mäkään kertonu töissä kuin vasta sit ku viikkoja oli 29.- Sen etelänreisun aikana ihime kääntyi ylösalaisin... siihen asti oli poikittain tuolla alamahassa...

Kovasti ny oon treenannu sit tuota kaukaloa... Siis sillä välillä kun kävelin autolta tietiskalle, kerkesin muuttaa kaukalon merkin...Se on siis Maxi Cosi Citi... Löyty googlettamalla... Siinä on sit aurinkolippa lisävarusteena (voi kyl olla vakiovarustekki) Nyt pitäis käydä viel autolla tuon kopan kanssa ja koklata että riittääkö vyöt... Ja se että miten se sit oikeesti köytetään remeleihin..

Mies oli vähä äimänä ku näki kopan... Tuumas vaan että sehän on komia, mistä tuollaisen sait... Sait ja sait... ostin!! :)

Antzillakin rankkaa miehekkeen kansssa... No onhan se tietenki hyvä että mies 'uhrautuu' nukkumaan Kirpun kanssa päikkärit... Mä luulen että meilläkin mies tekee sen mielellään... Mut siihen on viel aikaa... Kysykää sit joskus tuosta, jos en itte muista kommentoida...

Mä kans huomasin, et Tuuli käyttää etukirjainta .. M niinku Mobira... eli luuri...

Taivaskin selkenee... taijetaan saada yöksi pakkasta, tuleekin sitte tosi hieno keli huomiseksi. Toisaalta hyvä, kun tuliski kylmää, se kuivattais samalla tuota pihan lumikinosta...

Mä en myöskään Niksu usko, että kyseessä on vielä kuukautiset. Mutta mene ja tiedä. Ainakin soittaisin lääkärille ja kysyisin, jos olisin sinä.

antzi, miehillä menee vauvan itkuun paljon helpommin hermo kuin naisella. Eikä se kiintymys ole yhtä lujaa heti alusta asti, kuin meillä äideillä. Isyyteen kasvetaan kun lapsi on jo maailmassa, toisin kuin meillä naisilla on äitiys selkeänä jo ensimmäisistä raskausviikoista alkaen. Sen huomaa vieläkin kuopuksen isästä: äiti laittaa ruoan aina ensimmäisenä lapsensa lautaselle, isä useinmiten itselleen. Niitä pitää vaan yrittää ymmärtää. Tuppaavat olemaan vähän arkoja vauvojen kanssa ja ehkä vähän kokevat olevansa tielläkin ja hylättyjä. Ainakin nämä ensikertalaisisät, mitä olen tästä vierestä seurannut. Se mukava elämä mitä elettiin onkin yht´äkkiä muuttunut itkuksi ja valvomiseksi ja pienestä ihmisestä huolehtimiseksi. Yritä saada itsellesikin lepoaikaa, jos et muuten, niin ulkopuolisella avulla. Minun äitini on ex neuvolantäti ja porhalsi tänne heti kun päästiin kotiin sairaalasta. "Hoida sinä vauvaa, minä hoidan muut"
Ja se oli ihanaa sen viikon kuin siitä sai nauttia. =0)

gia, mitä rautalääkitystä ajattelit? Mä aattelin, että jos tästäkin hemppa laskee kauhean alas, niin kokeilen sitä juotavaa tavaraa. Mun menee nimittäin vatsa tosi helposti sekaisin tablettiraudasta.

Sonian neuvolakuulumisia sitten huomenna... Toivottavasti äänet kuuluu ja puntari on armollinen. =)

Näin lyhyeen lopettaa nyt hän, koska ruoka on valmista.
Illanjatkoja!
Johanna 8+3

Aina tulee heiteltyä noita pikkuihmisten höpinöitä, mutta nyt tuli tuon esikoisen suusta niin hauska kommentti, että täytyy muistaessani kertoa...
Kehuin hänen rumpujensoittoa tuossa kovasti ja sanoin, että luulenpa hänestä tulevan vielä huippurumpali. Totesi, että pitäis kyllä olla aikakone, että vois kurkata kannattaako tähän hommaan satsata :-)

Lopettaa tältä päivältä ja lähtee illan reissuille.

Johanna sain neuvolasta ilmatteeksi Retafer merkkisiä tabletteja, olikohan 100mg. Arveluttaa hieman alottaa ne, koska oon myös herkkävatsainen tyyppi..

Ainiin.. Unohdin mainita että olin saanut hillittyä painon nousua!! Jätin siis hiukan herkkuja pois ja nyt painon muutos oli "vain" 300g/viikossa! Edellisellä kerralla on 760g/vk..

gia