EX-Kermit 30 - ELOKUU 2

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Uusi ketju
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Pikaisesti tulin teidän kuulumisia lukemaan. Jäänyt palstailu vähemmälle, kun on paljon kaikkea tehtävää. Huomenna lähdetään ostamaan A:lle turvaistuin. Katseltiin Besafin istuinta joka menee 0-25kg. Törkeän hintainen, mutta melkein ainut joka vastaa tarpeita. Meillä on siis tällä hetkellä käytössä turvakaukalo joka saatiin tutuilta pientä korvausta vastaan. Olen huomannut, että se on ihmeen hauraan tuntuinen. En osaa selittää, mutta pelottaa pitää A:ta siinä:( Samalla reissulla meinasin katsella pojalle vaatettakin, kun kohta pitää taas siirtyä koosta toiseen. Kauheaa vauhtia nuo pikkuset kasvaa!

Hieno homma, että lammaskin palasi laumaan:)

Katzulla ollut mielenkiintoinen parturireissu.. Hieman kyllä jäi mietityttää mainitsemasi ravintola.. Vaikuttaa aika paljon hygienian tasoon jos lämmintä vettä ei tule. Ravintola-alan yrittäjiä on moneen junaan..

Toivottavasti siellä Senorallakin tilanne pian menisi parempaan suuntaan. Mites teillä niiden päikkäreiden kanssa? Nukkuuko niitäkään vielä yhtään pidempään? Meillä kanssa A puree nänneistä ikenillä:) Onneksi ei ole vielä hampaita, tuntuu jo nyt niin ilkeältä..

Safiirille pahoittelut tädistä..

Mites Tuuli, tuliko selvyyttä pillereistä ja kivuista?

gia

Safiiri kysyi siedätyksestä..Se ei näin pienellä vielä tuu kysymykseen, nyt on ihan ehdotonta välttää kokonaan. Sitten hieman isompana onkin tärkeetä tehdä siedätystä. Jotain positiivista oli tuloksissa, perunalle, kalalle ja kananmunalle ei enää verikokeen mukaan ole allergiaa. Tyttöä nukuttaessa tajusin, et sipsejä saan ainakin kokeilla syödä. Pähkinäallergia todella paha, se allergia tuskin tulee koskaan häviämään. Mitä jos tyttö joskus jossain vaikka vahingossa syö pähkinän? oisko jopa hengenvaarallista..
NMut nuo viljat tässä sapettaa eniten! Just kun sain tytön syömään puuroa.
Mutta toisaalta tytöllä on kutiavaa ihottumaa ja yöt on huonoja, ne vois helpottaa.
Taitaa olla pakko käydä heti huomenna ostamassa purkki korviketta, ja alkaa totuttaa siihen imetyksen ohella. Tuntuu, et toi maidontulo on nyt jo aika vähissä, entä sitten kun tiukennan dieettiä? Osa musta ei vaan millään haluaisi lopettaa imetystä.

Tuo limapuuro ei meilläkään uppoa ja sitähän tässä itsekin pitäisi syödä. Mustikan lisäksi ei mikään marja tai hedelmä käy, mitä vois laittaa mauksi. Mitäs teillä ootteko kokeilleet laittaa sekaan jotain hedelmäsosetta?
Vielä ei saatu lähetettä ravitsemusterapeutille, en tajunnut järkytyksissäni sitä taaskaan kysyä.
Kela korvaa sen erikoismaidon, mut vielä ei tiedä hyväksyykö pelkän verikokeen perusteella vai täytyykö viedä soija-altistus loppuun..eli juottaa niin paljon kunnes selkeitä oireita tulee. Mutta jää maidolle silti hintaa aika reilusti.

Ai niin meilläkin oli tänään vuosipäivä..tarjoilen vaik perunalastuja :)

Öitä, Ninni

Voi kökkö Ninnin tilannetta!!!! Ihan kädetön olo kun ei voi mitenkään auttaa, ajatuksissa olette silti!!!! Niin ja hyvää vuosipäivää!!! Onpas paljon huutomerkkejä taas näin alkajaisiksi....=)

Kiitos vaan kysymästä, pikkumiehen hoitopäivä meni ihan mallikkaasti. Yskii tuo vielä, muttei ole kipeä, siis pursuaa energiaa jne. Hoitotäti oli niin liikuttunut, kun poitsu oli aamulla kiivennyt "kykkymyyryyn" (= heidän termi sylittelylle) ja sanonut että kuule *piiip* mun oli sua kamala ikävä.....=) No hellustahan tuo munkin mielestä oli. Muutenkin olivat nyhjänneet koko päivän, kai niillä sitten on ollu ikävä toisiansa ja tuo meidän esikko on niin kasvanut isoksi pojaksi tässä kesän aikana että on pakko ottaa tuosta hellittelystä kaikki irti. Kohta ei enää saa halata tai suukottaa samalla tavalla kuin ennen.

Ja vessaremppakin edistyy ihan suunnitellussa aikataulussa. Huomenna laitetaan lattialämmitys ja valetaan sementit päälle - kuulema. Mies meillä itsekseen tuota remppaa tekee, eli ei tarvi murehtia ulkopuolisten remppamiesten tulemisista ja menemisistä. Toistaiseksi ei ole vesiä tarvinnut vielä katkoa, pytty sen sijaan oli tänään kolmisen tuntia pois paikaltaan..... Ja nyt se on paikallaan, muttei pultattu lattiaan, joten ei siinä kovinkaan heiluvasti voi asioida....=) Kaatuu pian.

Hittolainen, just kuulostelen tässä että nyt sattuu tuonne keuhkoputken tienoille ja alkaa sellanen ärsyttävä kuiva yskä kutitteleen kurkkua. Saas nähdä onko ohimenevää ilmassa leijuvan remppapölyn takia vai onko muhunkin iskemässä joku perhanan keuhkopöhö. Prkl. Ja anoppi totta kai on jossain f*cking lentsussa, soitti tänään ja niiskutti puhelimeen ettei oo varma pääseekö perjantaina poikia katsoon mun osastopaltsun ajaksi. Niinpä tietty, joko vessaremppa seisoo odottamassa mamman paluuta tai sit en lähde ollenkaan. Just niin tyypillistä ton meidän anopin kanssa, aina on jotain kun apua tarttis....=/

Taas niin omaa napaa että napse käy, muttei nyt irtoo kyl muuta. Aamulla hammaslääkäriin porattavaksi, ahdistaa............

Mut joo, hyvää torjantaita jo etukäteen, nyt suljetun kautta saunaan ja sit nukkumaan.

Heipatpat,
Niksu

Tosi hieno homma Ninni jos ei enää oo potulle, kananmunalle eikä kalalle allerginen. Noista ruuistahan saa jo hyvin massun täytettä. Pähkinäallergia? Ainaki telkkarissa sitä on nähny tapauksia missä on henki lähteny ku on pähkinää syöny - mutta en tiiä sitte oikeasta elämästä. Mutta mää ainaki henkilökohtasesti en ees muista millon oisin viimeksi pähkinöitä syöny niin kyllä niitten popsimista pystyy välttämään. Jaksuja vielä teiän ruokataisteluihin.

Senora, katoppas tänään telkkaa klo 13. Kanava 4. Siellä tulee Taaperotiimi, jossa aiheena kuinka saahaan vauva nukkumaan kunnon yöunet!!!!! Voi muutenki tuo sarja olla mielenkiintosta seurattavaa...

Mutta tämä tästä taas. Roppakaupalla terkkuja jokaikiselle. Meitsit ei taia päästä sinne tapaamiseen. Sihveli ku asutaan sen verta kaukana. Josta tuli mieleen; Pohjois-Suomi huomio, millonkas meikäläiset treffailis ja missä??

Pikaisesti meidän vierailevalle tähdelle: meille käy kumpikin päivä. Toivottavasti treffit tällä kertaa toteutuisivat, olisi niiiin kiva nähdä. Ilmoittelet sitten mitä voimme tuoda ja kuinka voimme auttaa treffien toteuttamista.

Ninnille jaksuja! Kunhan tästä alkujärkytyksestä selviät, niin soitat ja varaat sen ajan ravintoterapeutille.
Hienoa kuitenkin että muutamat ruoka-aineet käyvät, niistä saa jo koostettua hyvät ateriat.
Minäkään en ole hirveästi uskaltanut mitään hedelmäsoseita antaa, kun hän reagoi mahallansa ainakin omenaan ja päärynään. Ja sitä hiivatin omenaa on lähes jokaisessa valmiissa soseessa. Banaani sopii poitsulle ja sitä olenkin muussanut puuron joukkoon.
Hankalaa, hankalaa. Mua huolettaa että poitsun suolinukka on jo kärsinyt kovasti kun ei oltu aikaisemmin tajuttu tuota maitoa, mutta minkäs teet. Turha se kai on enää jälkikäteen murehtia, ollaan tyytyväisiä että edes tässä vaiheessa selvisi.

Niksulle lähettelen parantavia säteitä ettei flunssa nyt iskisi sinuunkin! Tsemppiä vessaremppaan ja toivottavasti anoppi nyt paranee, niin että pääset perjantaina palaveeraamaan.

Gialle mukavaa shoppailupäivää! Ja kaikille teille oikein kivaa päivää ja terkkuja.

Ninnille jaksamishalit!

The artist formerly known as Tehis, mä en taida nyt osallistua treffeille,
kun oon liitoskipuinen ja supisteleva. Autolla ajaminen on yks niistä pahimmista ärsyttäjistä. Mä tuun sitten seuraaville! Seuraavathan vois olla vaikka pikkujoulut. =) Tai piknik-risteily?

Mä meen tänään neuvolaan mittauttamaan verenpaineen ja taas pissimään purkkiin, mulla jatkuu nää ei migreeniset päänsäryt ja supistukset. Neuvolantäti tsekkaa mielellään, että ei tarvi sitten katsoa ja katua. Mä en yhtään muista, että E:stä olisin ollut näin supisteleva tässä kohtaa. Pitäis varmaan kaivaa vanha ketju esille. Muuten olo on mainio, eikä päänsärky tai supistelutkaan haittaa, jos ovat vaan vaarattomia. Yöt nukun kuin pieni porsas (parit vessakäynnit), ei ole suonenvetoja, ei peräpukamia, eikä muutakaan vaivaa.

Nyt pitää mennä ripustamaan pyykit. Hyvin omanapainen viesti taas, iltapäivällä sitten "jotain ihan muuta". =0)

Iloista syyspäivää koko poppoolle!

Johanna 31+6

JOhannalle mukavaa neuvolareisua... kuulumisia odotellessa.

Karmee toi Ninnin juniorin allergiakimppu... Hyvä että edes jotai löytyy, mitä voi syödä... Yks kaveri kertoi, että heijän nuorimmaisellaan on maitoallergia, joka oli oirehtinu sillä että vauva ei ollu nukkunu, oli vaan huutanu... ei edes laitoksella ollu uni maistunu. Parin kotonaoloviikon jälkeen oli ollu neuvolantätin kanssa juttua asiasta ja epäilystä maitoallergiasta. No siinä tuli sit just toi Neo... (jotai, mikä se olikaa...) puheeksi ja tää mun kaveri sanoi, ettei se oo enää kallista... En sit kysyny syytä, mutta luultavasti Kela tulee vastaan.

Johannako kyseli N:n päiväunista... 20-30 minuuttia kerrallaan 2-4 kertaa päivän aikana... Illalla mennään kuuden maissa jututtaan nukkumattia, joka tulee joko puol seiska tai puol 8... Edelleen on kiva, että kun N herää yöllä, niin ei jää kalkattamaan, vaan imaisee maidon ja jatkaa unia. Aamulla herää 6-8 maissa, riippuu vähän siitä miten on illalla nukahtanu. Kiitti Safiiri vinkistä. Aattelin laittaa nauhalle, kun noi kisat taitaa tulla noihin aikoihin. ja jos se on sarja, niin vois pistää kaikki osat nauhalle ja katsoo tarvittaessa.

Aika monella uus tukka, onnittelut kampauksista. Hurja kampaamokokemus Katzulla... huh... mutta kyllähän se noinkin. Mutta että ravintola samoissa tiloissa.. eipä tee mieli käydä kokeilemassa siellä ...

Toivottavasti Niksu ei ny sairastu!! Hienosti oli hoitopäivä menny...

Gialle onnbittelut uudesta turvaistuimesta. Meilläki varmaan osto kohta ajankohtaista, piti ottaa jo päänsuojus pois...

tänne tuli sit täti eilenillalla... joten tänään kp2. Käytiin jo N:n kanssa kaupassa.

Eipä taida perunakaan meille käydä :( eilen maistoin nokareen perunamuusia ja söin sipsejä..yö oli levoton ja kutina tytöllä kova. Lisäks tänään ei päiväunet näytä sujuvan ollenkaan. Selvittelin asiaa vähän, kaikki allergiat ei siis näy edes noissa verikokeissa. Meillä on siis edelleen pannassa myös nuo kolme aiemmin mainitsemaani. Taitaa olla asiat nyt sillä mallilla, et mulla on edessa imetyksen lopettaminen.. Oon ihan äärirajoilla jo nyt jaksamiseni kanssa..ja lisäksi on hyvin mahdollista, että nää allergiat tästä pahenee kokoajan, ellen saa kaikkia pahiksia karsittua. Nyt pitäis vaan saada tyttö juomaan sitä neocatea. Mielestäni se on kallis, kelakorvauksen jälkeenkin 15-20 eur/3l ja etenkin näin alkuun, kun ei saa sitä korvausta 60 eur/3l.
Imetyksen lopettaminen ei kyllä tule olee helppoa.

Ai niin Ässä kyseli mun hiekkis kaverista..ei olla nähty..sillä on hankalat työajat. Taisin alkuun innostua liikaa.

Olenko nyt ainoa, ketä täti ei ole muistanut?? Eipä mulla ole niin ikäväkään, mut on kait piakkoin pakko varuiks taas testattava.

Nyt meen hakee kahvin, sain tytön just tonne sänkyyn tissillä tainnutettua, kun ei unet rattaissa sujuneet..
Pahoittelen edelleen oma-napaisuuttani!

siis on törkeen hintasta kyllä toi korvike!!
Tai tuttelia kun saa 1,62€/l halvimmillaan. tosi iso ero on. Varsinkin jos/kun ei pahemmin muuta pysty syömään, niin vatsan joutuu "täyttämään" maidolla =(
meillä puistossa yksi tyttö joka voi syödä/juoda 9 lajia... on heilläkin tosi hankalaa mitä voi syödä tai juoda.
mm. 1½v rokotetta eivät voineet ottaa kun se oli viljelty jossain kanaan liittyvässä.... en nyt muista tarkkaan miten meni, kun olin niin järkyttynyt, kun kuuntelin sen äidin puheita, että puolet meni ohi korvien (ja muistin... =D )
mutta tosi kurjaa on.
varmaan on rankkaa sulle imetyksen lopetus, mutta hyvä on tosiaan saada kaikki allergiaa aiheuttavat aineet pois ruokavaliosta!
Ihan tytsyn omaksi parhaaksi!! kuten itse sanoit.

ja Jazzin pojulla myös totuuden hetket perjantaina (menikös pvä oikein...?)
oletteko koittaneet mustikka?
mun muistaakseni se on tosi harvoin allergisoivaa, mutta aah, niin ihanan sotkevaa =)

itseasiassa pähkänää on yllättävän monessa ruuassa. tai varsinkin karkeissa =)
ystäväni on pähkinälle allerginen ja kyllä hänen pitää kytätä aika tarkkaan mitä voi syödä. tai tietty kyllähän ne sitten vanhempana jo muistaa missä ruuissa sitä on, mutta just lasten kanssa on huoli, että jos vahingossa saavat sitä allergisoivaa ruokaa =(

hmm... nyt unohtu kaikki muut jutskat noitten allergioitten kanssa.

Ai juu, mennään katsomaan maanantaina syntynyttä poitsua huomenna =) voi ihanuus!
Sitten tänään on syntynyt tyttö toiselle kaveripariskunnalle - voi toinen ihanuus =)
heille muuten piti syntyä poika ja arvatkaas onko kaapit täynnä sinistä vaatetta ;) ja huone pojalle "tehty" ....

kapris, jonka täytyis mennä laittamaan kukkanen takapihan ruukkuun (3 tänä kesänä, kun muut ovat "yllättäen" kuolleet) mutta ampiaiset eivät jätä rauhaan =( taitaa tämä kukka kuolla jo ennen kuin pääsee ruukkuun asti ;)

Johannalle onnittelut paineista yms.

N nukkuu ekaa kertaa pinnasängyssä, joten pikaisesti lurkkimassa kuulumisia. Jos päikkärit jatkuu yli puoli tuntia, niin taijetaan siirtää pinnis yläkertaan makkariin...
Sulhanen naapurista kävi vierailulla... vähän N säikkyi taas metakkaa. Mutta lopulta tottui sulhasen sisarusten mekastukseen...

Jos Kapriksella aikaa, niin tuu siivoomaan tänne meille... *virnistää leveästi*

ny mailien kimppuun...

Kiva kuulla, että Johannalla kaikki ok. Ai niin ja mukavaa alkanutta äitiyslomaa :)

Vai on Niksun iltariennot taas katkolla, voihan nenä. Toivottavasti toteútuu kuitenkin!

Mitenkäs se Senoran Ännä nukkui pinniksessään? Mä havahduin tossa eilen, kun tee vahingossa nukahti päikkäreilleen omaan sänkyyn, että kai se pitäis siihenki kouluttaa. Äkkiä tottuu muuten nukkumaan vaan vaunuissa päiväunet, kuten veljensä aikanaan. Hitonmoinen opettaminen sisäpäikkäreille oli hänen kanssaan ennen ku päiväkotiin lähti.

Mulle käy ehdotetut rehvipäivät kumpikin, nyt vaan riippuu sitten appiporukoista. Kun Teehän on sitten hoideltava leikkikouluun ja takaisin. Ja auki on sitte se tuleminen, siis että omalla autolla EN lähde ajamaan tollasta matkaa. Mites sinne junat tulee, pitääköhän paljon vaihdella matkalla...? Mites te muut meette, ja ketäs oli lähdössä?

Eiku hilloo tolle pienelle..

Omppu

Heipat! Kapris se onkin ollut tehokas tänään! Me ollaan oltu vähän kaupungilla pyörimässä, mutta kyllä mullakin jo nyt padat porisee kunnon perheenäidin tavoin ;)Mies tulee vasta kuuden jälkeen kotiin tänään.

Onneksi Johannalla on kaikki hyvin. Mutta rauhallisesti pitää ottaa, eikös ;) Ikävä kyllä, kun tuo migreeni on vaivannut sua koko raskausajan.

Ja voi kurjuus tuota Ninnin tilannetta...kyllä tuntuu niin pahalta sun ja tietty pikkuisen puolesta. Voi että! On kyllä sikahintaista tuo korvike ei voi muuta sanoa! En kanssa osaa muuten auttaa kuin lähettämällä tsemppejä! Käy ihan vapaasti täällä päästelemässä höyryjä, kun siltä alkaa tuntua. Ymmärrän täysin, että tilanne varmasti ahdistaa ja on mielessä koko ajan.

Ruoasta tulikin taas mieleeni, että voiko Ämmälle antaa jo kananmunaa? Ompppuuuuuu syökö tee kananmunaa ;) Juu ja Ompulle piti vielä sanomani, että meillä menee maitoa pikkusen enemmän kuin teillä eli sen 7-8dl.

Ja sitten noista turvaistuimista piti kysellä Gialta ja muilta, että onko teillä semmoset mallit, jotka saa vielä selkä menosuuntaan? Käsittääkseni se olisi suositus? Mä tässä kerran jo kyselin noita istuimia ja monet noista uusimmista malleista onkin kasvot menosuuntaan päin (isofix kiinnityksellä).

Juu muskari meni ihan hienosti - siellä laulettiin, soitettiin triangelia sja marakasseja, tanssittiin ja leikittiin. Lapset on iältään 6,5kk - 1v. M kuunteli ihan ihmeissään pianon ja kanteleen ääntä. En nyt osaa oikein sanoa, kuinka innoissaan M on ko. aktiviteetista, kun on vähän rauhallisempaa sorttia eli tykkäsi vaan katella ja ihmetellä sekä soittavaa opettajaa että muita lapsia. Ja triangelia M kyl enimmäkseen söi ;) Mutta mä olen huomannut vähän samaa Ämmässä kuin Senora Ännässään eli M pelkää kovia ääniä ja huutavia/remuavia lapsia eli musta olis ihan hyvä, jos tottuis vähän hälinäänkin, kun kumminkin joutuu pian sinne päiväkotiinkin menemään. Eli kyllä me nyt jouluun asti ainakin siellä käydään ja täällä maksetaankin vain syksystä ensin. Keväällä tulee uusi maksulappu, jos haluaa jatkaa. Ajallisesti tämä ryhmä ei kyllä sitten käy enää keväällä, kun olen töissä. Ja muutenkin, en usko, että viedään Ämmää minnekään ulkopuolisiin kerhoihin, kun aloittaa päiväkodissa. Eiköhän siinä päiväkodissa ole aktiviteettia ensi alkuun ihan tarpeeksi.

Tosiaan Gia kyseli, onko selvyyttä tullut pilleriasiaan. Olenkin unohtanut siitä kirjoittaa. Eli mä lopetin ne pillerit silloin useampi viikko sitten ja aluksi oli ihan ok, mutta sitten niitä mahakipuja alkoi taas tulla. Sit soitti se mun gyne ja mä kerroin tän tilanteen ja se sanoi, ettei niiden pillereiden pitäisi aiheuttaa mitään kouristuksia/mahapolttoja (ainoastaan silloin se vois olla mahdollista, jos tulisi välillä tiputteluvuotoa eli silloin nuo kivut ja tiputteluvuoto olisivat merkki jostain...en enää muista mistä...). No mulla ei ole mitään tiputteluvuotoja ollut. Sitten alettiin kelailemaan miehen kanssa tätä tilannetta ja tultiin siihen tulokseen, että ne kivut on pakko johtua jostain, mitä syön ja sit mun mies sanoi yhtäkkiä, että jos mulla onkin laktoosi-intoleranssi, kun mahakivut tulee aina, kun syön jäätelöä. Ja nyt kesällä sitä on todellakin tullut syötyä ;) Nyt olen lopettanut kaiken maidon juonnin ja jäätelön syönnin ja olen käyttänyt laktoosittomia ruokakermoja yms., eikä mulla ole ole ollut vatsa ollenkaan kipeä. Nyt tässä olen miettinyt, että täytyiskö ottaa vielä omalääkäriin yhteyttä ja kysellä, tarviiko jotain testejä tehdä? Onko teillä muuten jollain laktoosi-intoleranssi? Toisaalta olen myös miettinyt, että voisiko se olla keliakiaa (mun äidillä on keliakia)...

Huh tulipa romaani. Täytynee mennä, mies tulee kohta kotiin ja kaipa se M:kin pian heräilee.

Tuuli

Isäntä ilmoitti olevansa poikien kanssa jos anoppi ei pääse, joten menen rientoihin joka tapauksessa. Autolla tosin, kun ei just tuo dokaaminen huvita, mut silti....=)

Tuuli: mulla on lievä laktoosi-vamma, joka oireilee maitoa juodessa. Enpä sit olekaan juonut maitoa n. 10 vuoteen. Maitotuotteita voi kyllä käyttää, muttei silkkaa maitoa. Oireita just tollaset mahavaivat joista mainitsit. Eihän niitä testejä PIDÄ tehdä, jos ei itse halua varmuutta. Jos pelkkä maitotuotteiden välttely riittää, niin eihän se ole homma eikä mikään aikuisella ihmisellä.

Voih, Kapris pääsee nuuskuttelemaan tuoreita vauvoja....=) Mua vähän vauvakuumeiluttaa, iski ihan yhtäkkiä moinen vaiva. No, sovittu mikä sovittu ja vasta keväällä mietitään uudelleen asiaa.

Hienoa, että Johannalla on pissit ja paineet kunnossa!!! Nyt vaan sit iisisti ottaen, varmaan tosin osa-aika yh:lla helpommin sanottu kuin tehty. Saathan apua tarvittaessa??

Onpas tuo Neocate tosiaan kallista, huhhuh! Ninnille toivotteleen edelleen tsemppejä tuon ikävän tilanteen jaksamiseen. On varmasti todella raskasta, ei pysty edes kuvittelemaan...=(

Jahas, isompi teloo itseänsä kun tuolla hulisee ja pienempi ryömii pitkin kämppää. Kai pitäs osallistua aktiivisemmin perhe-eloon just nyt.........

Heipat.

Niksu

Iltaa

Onpas tänne tullut tekstiä.

Senoran N päässyt omaan sänkyyn :) Toivottavasti toimii teillä yhtä hyvin kuin meillä.

Laktoosi vaivasta kyselee Tuuli. Mulla ei ole. Miehellä taas on ja huomioin sen ruoan valmistuksessa jne. Ei välttämättä kantsi mennä laktoosirasitukseen, koska se yleensä on niin helppo diagnosoida ruokavalion avulla. Keliakin kylläkin kävisin ihan varmuuden vuoksi tarkistuttamassa, koska sitä on aika usein suvussa useammalla.

Kävin tuossa aiemmin koiran kanssa metsässä ja löysin sen verran kanttarelleja,että saa huomiseksi kastikkeen.

Onneksi Niksulla näyttäisi järjestyvän illan vietto :)

Meilläoli tänään aamulla poikkeuksellinen "työnjako". Eilen sovittiin, että isäntä nousee aamulla kun M herää. No seiskalta nousivat. Laittoi astiksen surraamaan, kahvin valumaan ja leikki tytön kanssa olkkarissa. Sit lähtivätkin yhdessä suihkuun ja muille aamutouhuille :) No enhän mä makoillut kun 7.45 asti (en osannut enää nukahtaa). Söin aamupalan, syötin M:n ja lähdin koiran kanssa lenkille. Ihan kiva tällainenkin aamu.

Johannalla hyvät neuvolakuulumiset. Hyvä hyvä. Vitsit ei mene kauaa kun saat katsella tuhisevaa pienokaista :)

Kapriskin päässyt nuuhkimaan vauvoja:)

Nyt pari kuvaa lataamaan koneelle ja jospa laittais suljetullekin M:stä tuoreen kuvan.

Hyvät illan jatkot

Nyt vasta koneelle kerkiän, onhan ollu päivä taas...

Voi hitto Ninni... tosiaan ihan "kädetön olo" teidän puolesta niin kun omppu sanoi!

Tuuli kyseli laktoosivaivoista, täältä löytyy... oireina ihan tajuttomat ilmavaivat ja maha ihan sekasin ja kovat suolistokivut (väänteet/krampit) Mulla on ollu oireita jo teini-iässä, sillon lopetin maidon juonnin. Hapanmaitotuotteet ei aiheuta niin paljon oireita jugurttia ja juustoa ja piimää käytän aika paljon. Jäätelö on muuten yks pahimmista oireiden aiheuttajista mulla ainakin... Mun miehelle on kans tullu nykysin laktoosioireita, eli voi kehittyä minkä ikäsenä vaan.

Katzu ollu sienimettällä =) Mun isä toi kans tänään kanttarelleja mulle, meillä on sitte huomena sama Menu ;-) ihanaa kun voi syödä kanttarellimuhennosta ilman hillitöntä närästystä (jostain syystä mua odotusaikana närästi kanttarellikastike ihan hulluna)

Johannalla tosiaan kivasti viikkoja jo! Kohta sua jännäillään! =D

Kapris pääsee nuuskimaan tuoreita nyyttejä, on se tuoksu vaan niiiiiiiiiin huumaavan ihana :'-) niisk

senoralassa on otettu pinnis koekäyttöön, kuis likka nukku päikkärit? meillä nää kaikkikin on tykänneet nukkua pinniksessä ihan alusta saakka, eivät kukaan ole tykänneet nukkua vieressä. onneks.. tai mä en olis osannu nukkua, oon tosi herkkäuninen.

Hitsi kun mua ottaa päähän ton keskimmäisen eskariaikataulu... 8.30-12.30 on eskariaika,se mikä mua siinä ärsyttää on se ettei ÄrrÄ reppana saa ikinä sillon nukkua päikkäreitään...Pakkohan mun on sen kanssa kärrytellä kakkonen hakemaan,kun ei kotona ketään ole. X(
AINA sereppana herää johonki outoon ääneen päiväkodilla. Jos ei lapset satu sillähetkellä pitään mitään eriskummallisia ääniä niin joku toisista hakijoista kaakottaa kurkku suorana. Tänään meinasin sanoo jo yhelle äidille että onko ihan pakko huutaa?! sain likan päikkärille klo12.00 eli ihan 30min oli sit päikkärit tänään. ARGH
Onneks ens vkolla iskä hakee kakkosen niin saapi pienin nukkua keskeytyksettä.

Kiitosta muuten vaan onnituksista =) sain ihan mukavasti lahjakortteja rättikauppaan, 150€ edestä! Ekat sanat oli JEE, kuka ottaa mun lapset hoitoon? =) kiva päästä shoppaileen ITSELLE vaatteita, siiä onkin pitkä aika kun olen mitään itselleni ostanu. Eikä olis kyllä rahaakaan ostella. Nyt voi laittaa haiseen hyvällä omalla tunnolla

taidan kömpiä ton ukkokullan viekkuun soffalle ja kohta maate.

Jee - perjantai...

Mä en oo varmaan muistanu onnitella ÄssÄä... Onnea! Mä oon tosi huono muistamaan noita onnitteluja, saa melkein käestä vääntää...

Eipä ollu ekat unet pinniksessä sen pitemmät kuin vaunussakaan. Nyt toinen kerta pinniksesä. Viime yö meni vähä harakoille. Sain tytön nukutettua seiskalta, yleensä se ekapätkä on puol tuntii ja sit tulee se pitempi pätkä. No vähä yli seiskan tuli naapuri kyläilemään. Puolelta sit tyttö ilmoitti hälärillä että hereillä ollaan. Hain tytön alakertaan, kun naapuri sitä kyseli... ja en viittiny häntä yksikseen jättää... laitoin N:n lattialle ja hän esitti kuinka osaa selällään leikkiä kelloa...potkutteli jaloillaan ja pyöri ympäri. Mies tuli kasilta ja lähin nukuttaan tyttöä ... jätin aina yksikseen kun simahti... 3 kertaa piti käydä tissittämässä ennen kuin simahti puol kympiltä. Onneks se pätkä oli sit 4 tuntia ja aamun pätkät 2 tuntisia. Aamulla sit oli kuudelta sitä mieltä että ny tää nukkuminen riittää... Ny on sit syöty mangoa vähän ja tissiä aika paljo enemmän ... hetko... juu ei riittäny sen pitempää unia pinniksessäkää... Ny saa sit kölliä lattialla. Aamulla veti taas ympyrää... ja hirmuisesti yritti mahalleen... vähä kun piti jalasta kii nii sai nostettua ittensä mahalleen.

Onkos Tuulilla jo päiväkotipaikka valmiina M:lle?? Ei oo laktoosi-ongelmaa... mutta en kyllä maitoo juo... muistaakseni oli turvotusta ja ilmavaivoja ja jätettiin miehen kans maito ruokajuomana pois... kahvin sekaan maitotilkka on pakko laittaa... ja jugurttia ja juustoa kyllä syön. Tota vaan että kokeile välttää maitojuttuja ja jos mahakivut lakkaa, niin kokeile sit pilsujakin... TOivottavasti ei oo keliakiaaa... siitäki tulee kai mahakivut. Mutta voiko se ihan noin yhtäkkiä puhjeta?? Kun ei muista yhtää miten kaveri selitti oman keliakiansa toteamisen.. Hänelläkin on suvussa keliakiaa. Josta tuli sit mieleen että gluteenittomat tuotteet on kans törkeen hintasia... ja siinä sit kans opettelu mitä voi syödä ja mitä ei.. esim lakritsi jää pois ruokavaliosta. Neuvolasta on annettu noita ruokavaliosuosituksia ja niistä kävin kattomassa... 5kk ikäiselle voi antaa kananmunaa, eli myös M:lle...

Katzulla ollu vapaa-aamu... vähän kateellisena täällä lueskelen... Ja kanttarelleja... slurps... Niitä en täältä oo löytäny... mutta sieniin tulee kyl himo... Pitäiski houkutella mies autoajelulle, jos löytyis tatteja ja kangassieniä... Taitaa kyl pekinki vetää voiton ja jäädä sienet saamatta. Yksin en viitti lähtee ja tytön kans reisusta ei tuu mitää, kait...

Lokoisaa alkavaa viikonloppua kaikelle kansalle... I'll be back...

Perjantaita, perjantaita! Taas on viikko vierähtänyt jonnekin...Harmi, kun Senoralla ei tuo pinnasänkyyn siirtyminen ollut ratkaisu ongelmaan. Mutta ehkä se siitä pikku hiljaa, kun alkaa tyttö tottumaan omaan sänkyyn.

Kiitos paljon kommenteista ja kokemusten jakamisesta tuon laktoosi-ongelman kanssa. Mielenkiintoinen juttu...mä en vaan osannut yhdistää aluksi näitä mahaongelmia ruokavalioon, kun en ole muuttanut ruokailutottumuksiani millään tavalla. Noi pillerit oli ainut uusi juttu ja automaattisesti ajattelin, että vika täytyy olla niissä. Olen siis aina juonut paljon maitoa, mutta raskauden loppuvaiheessa se alkoi maistua mun suussa kummalliselta ja silloin vähensin sen juomista merkittävästi. Sitten pikku hiljaa taas synnytyksen jälkeen aloin juoda maitoakin ja tosiaan tota jätskiä on tullut kesällä syötyä. Hyvä muuten tietää, että noita hapanmaitovalmisteita voisi käyttää. Mites Ässä ja Katzu käytättekö te ruoanvalmistuksessa täysin laktoosittomia vai vähälaktoosisia (hyla) tuotteita? Entäs maitosuklaa? Vai onko siinä maitoa sen verran vähän, ettei sen pitäisi aiheuttaa oireita? Juu ja kiitos Katzulle tuosta keliakiaa koskevasta kommentistakin; olen myöskin kuullut, että jos suvussa löytyy sitä, niin kannattais käydä ottamassa keliakia-kokeet. Pitäis sitten varmaan mennä...aikasemmin vaan on tuntunut siltä, ettei ole tarvetta. Mun äidillä keliakia todettiin ainakin ihan aikuisiällä. Sitä tutkittiin kovin, kun sillä oli myöskin kovia mahavaivoja. Ensin epäiltiin sappea, mutta kun sieltä ei löytynyt mitään, tutkivat lisää ja löysivät keliakian.

Senora, lain mukaan päiväkotipaikkaa pitää hakea 4kk ennen hoidon aloittamista eli meidän kohdalla se hakuaika on nyt. Olen jo laittanut hakemuksen menemään. Täällä, kun päiväkoteja on useita per kaupunginosa, niin hakemukseen merkitään 4-5 päiväkotia, jonne haluaisin lapsensa laittaa ja ilmoittavat sitten käsittääkseni noin kuukautta ennen (tai lain mukaan viimeistään kahta viikkoa ennen) hoidon aloittamista, että mihin päiväkotiin lapsi pääsee.

Joo jorinat sikseen ja kotihommiin. Ajattelin tänään urhoollisesti tarjota Ämmälle itsetehtyä broileri-porkkana-parsakaali-kesäkurpitsa mössä. Saapas nähdä, miten käy. Mukavaa iltaa Niksulle ja tietty kaikille muillekin mukavaa perjantaita ja viikkistä! Jokos se Ässä aikoo sännätä viikonloppuna vaateostoksille? Mukavasti olit kyllä lahjakortteja saanut ;) Heipati hei!

Tuuli

ps. Mä tiedän vasta ens maanantaina, mikä treffipäivä meille sopis. Ja Omppu mä ajattelin ainakin mennä omalla autolla, joten hyppätte vaan mun kyytiin jossain.

Heissan

Juu Senoralle malttia pinnikseen opettelun kanssa. Niin olitko koklannut velliä tai korviketta illalla ennen N:n nukkumaan menoa. Nyt en muista mitä olet siitä kirjoittanut.

Katsoitteko eilen sen dokumentin joka tuli ykköseltä klo 22? Mä katsoin ja oli ihan mielenkiintoinen.

Jaahas ähkinästä päätellen M kaipaa seuraa :) Äsken jo siivosin kanttarellit mitä isäntä keräsi aamulenkillä ollessaan, joten nyt pikkuista viihdyttämään.

Ihan äkkiä pyörähdän.

Treffiasiaa sen verran, että meillä se tiistai 2.9. olisi vielä parempi päivä, koska silloin koululaiset ovat koulussa klo 15 asti. Olisi vain tätä pikkulapsirumbaa nähtävillä siihen asti ja ehkä hiukan mukavampi pitää treffejä ;-)
Junalla jos tulette, niin tiputtaa teidät n. 30km:n päässä meiltä. Bussi sitten se parempi vaihtoehto.
Palaillaan astialle!

Hoon kerhoilut meni tosi hienosti. Kakkupohja just paistettu ja nyt vähän siivoan. Illalla tulee E:n kaverit. Käydään vähän keilailemassakin...
On muuten luxusta nää arkipäivät, kun pienet nukkuu samaan aikaan n. 12-14/15!!! No, yöt ovatkin sitten asia erikseen :-/

Mukavia viikonloppuja kaikille!

VIUUUUH, meni imurin varteen jo...

Tehis

Rakkaat siskot!

Varmistakaahan, että istutte kunnolla tuoleissanne, ennenkuin luette eteenpäin.. Aion nimittäin pudottaa perjantain kunniaksi pienoisen pommin......

Täällä tänä aamuna testitikussa näkyi punaista kontrolliviivan lisäksi myös testiviivassa... Ymmärrätte varmaan mitä se tarkoittaa ;)

Suljetulle rustaan hieman selityksiä ja anteeksipyyntöjä pikapuoliin =)

Terkuin,
Tiuhti, joka leijailee tänään pilvissä...

MIELETÖN UUTINEN!!! Tiuhti waltavasti ONNEA!!! Kävin suljetullakin lukemassa selitykset ja saat anteeksi ;) Tärkeintä on nyt, että pikkuinen on tarrannut kiinni ja alkaa siellä kasvamaan. Voi ihanuus!!!

Tuuli