Heipat! Kapris se onkin ollut tehokas tänään! Me ollaan oltu vähän kaupungilla pyörimässä, mutta kyllä mullakin jo nyt padat porisee kunnon perheenäidin tavoin

Mies tulee vasta kuuden jälkeen kotiin tänään.
Onneksi Johannalla on kaikki hyvin. Mutta rauhallisesti pitää ottaa, eikös

Ikävä kyllä, kun tuo migreeni on vaivannut sua koko raskausajan.
Ja voi kurjuus tuota Ninnin tilannetta...kyllä tuntuu niin pahalta sun ja tietty pikkuisen puolesta. Voi että! On kyllä sikahintaista tuo korvike ei voi muuta sanoa! En kanssa osaa muuten auttaa kuin lähettämällä tsemppejä! Käy ihan vapaasti täällä päästelemässä höyryjä, kun siltä alkaa tuntua. Ymmärrän täysin, että tilanne varmasti ahdistaa ja on mielessä koko ajan.
Ruoasta tulikin taas mieleeni, että voiko Ämmälle antaa jo kananmunaa? Ompppuuuuuu syökö tee kananmunaa

Juu ja Ompulle piti vielä sanomani, että meillä menee maitoa pikkusen enemmän kuin teillä eli sen 7-8dl.
Ja sitten noista turvaistuimista piti kysellä Gialta ja muilta, että onko teillä semmoset mallit, jotka saa vielä selkä menosuuntaan? Käsittääkseni se olisi suositus? Mä tässä kerran jo kyselin noita istuimia ja monet noista uusimmista malleista onkin kasvot menosuuntaan päin (isofix kiinnityksellä).
Juu muskari meni ihan hienosti - siellä laulettiin, soitettiin triangelia sja marakasseja, tanssittiin ja leikittiin. Lapset on iältään 6,5kk - 1v. M kuunteli ihan ihmeissään pianon ja kanteleen ääntä. En nyt osaa oikein sanoa, kuinka innoissaan M on ko. aktiviteetista, kun on vähän rauhallisempaa sorttia eli tykkäsi vaan katella ja ihmetellä sekä soittavaa opettajaa että muita lapsia. Ja triangelia M kyl enimmäkseen söi

Mutta mä olen huomannut vähän samaa Ämmässä kuin Senora Ännässään eli M pelkää kovia ääniä ja huutavia/remuavia lapsia eli musta olis ihan hyvä, jos tottuis vähän hälinäänkin, kun kumminkin joutuu pian sinne päiväkotiinkin menemään. Eli kyllä me nyt jouluun asti ainakin siellä käydään ja täällä maksetaankin vain syksystä ensin. Keväällä tulee uusi maksulappu, jos haluaa jatkaa. Ajallisesti tämä ryhmä ei kyllä sitten käy enää keväällä, kun olen töissä. Ja muutenkin, en usko, että viedään Ämmää minnekään ulkopuolisiin kerhoihin, kun aloittaa päiväkodissa. Eiköhän siinä päiväkodissa ole aktiviteettia ensi alkuun ihan tarpeeksi.
Tosiaan Gia kyseli, onko selvyyttä tullut pilleriasiaan. Olenkin unohtanut siitä kirjoittaa. Eli mä lopetin ne pillerit silloin useampi viikko sitten ja aluksi oli ihan ok, mutta sitten niitä mahakipuja alkoi taas tulla. Sit soitti se mun gyne ja mä kerroin tän tilanteen ja se sanoi, ettei niiden pillereiden pitäisi aiheuttaa mitään kouristuksia/mahapolttoja (ainoastaan silloin se vois olla mahdollista, jos tulisi välillä tiputteluvuotoa eli silloin nuo kivut ja tiputteluvuoto olisivat merkki jostain...en enää muista mistä...). No mulla ei ole mitään tiputteluvuotoja ollut. Sitten alettiin kelailemaan miehen kanssa tätä tilannetta ja tultiin siihen tulokseen, että ne kivut on pakko johtua jostain, mitä syön ja sit mun mies sanoi yhtäkkiä, että jos mulla onkin laktoosi-intoleranssi, kun mahakivut tulee aina, kun syön jäätelöä. Ja nyt kesällä sitä on todellakin tullut syötyä

Nyt olen lopettanut kaiken maidon juonnin ja jäätelön syönnin ja olen käyttänyt laktoosittomia ruokakermoja yms., eikä mulla ole ole ollut vatsa ollenkaan kipeä. Nyt tässä olen miettinyt, että täytyiskö ottaa vielä omalääkäriin yhteyttä ja kysellä, tarviiko jotain testejä tehdä? Onko teillä muuten jollain laktoosi-intoleranssi? Toisaalta olen myös miettinyt, että voisiko se olla keliakiaa (mun äidillä on keliakia)...
Huh tulipa romaani. Täytynee mennä, mies tulee kohta kotiin ja kaipa se M:kin pian heräilee.
Tuuli