EX-KERMIT 5

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Niksu1
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Huihuihui mitä uutisia BM:lla... =) Taisi sittenkin polkupyöräily Affenanmaalla tehdä tehtävänsä. Ja on sitten sillä kaupan kassallakin työpäivän jälkeen kotona kerrottavaa.. =) Toivotaan että pääset pian tositoimiin, varmasti tuo shoppailu kypsyttää paikat nopsasti. Tsempitykset siis täältäkin!

Mulla oli esikosta ihan samanlaista kuin BM:lla, siis vedet meni ihan varoittamatta (tosin ihan vaan kotona sängyn laidalle) eikä suppareita näkynyt eikä kuulunut. Mutta sitten kun ne alkoivat, olivat tosi kipeitä alusta saakka.. =/ Mä kyl jouduin lähtemään sairaalaan ja suoraan sisään, vauhdittivat touhua sitten oksitosiinilla...

Safiirille sitten vaan "puolikkaat" nimpparionnittelut.. =)

Ensimmäinen miespuolinen kolleega on tehnyt päätelmänsä siitä että mä olen raskaana... Oli mennyt kotiin viime viikolla ja ilmoittanut että mun täytyy olla raskaana kun kerran neuvolassakin kävin päivällä (olin tosin sanonut meneväni sairaalalle..) Hänen siippansa siis meillä myös töissä ja tietää raskaudestani, muttei ole miehelleen mitään asiasta maininnut. Oli sitten vaan tuumannut ettei hän tiedä mitään koko asiasta ja mies oli tyytynyt siihen. Nyt selittyi ne omituiset katseet mitä ko. mies muhun luo. Siis sellaiset kaikkitietävät muikistelut you know... Varmaan pääsääntöisesti kaikki muutkin asiasta tietää tai ainakin arvailevat, mutteivat kehtaa suoraan kysyä. On mullakin ongelmat...

Vielä kun tunnin sais pinnistettyä niin pääsis himaan. Yhtään ei kyl jaksais olla töissä tänään, supertylsää...

joku kysyi saako liikkua kun vedet mennyt.kyllä saa, jos vauva on kiinnittynyt,olisi jopa suotavaa jotta supistukset käynnistyisi,eikä keinotekoista käynnistystä tarvittaisi. mikäli vedet menee ennen rv 37 on mentävä ambulanssilla ettei napanuora tule ulos

Sateiset moikkaukset. Viimeistä lomapäivää viedään ja vastoin kaikkia suunnitelmia tuli nukuttua "pommiin"; kello oli 9:40 kun pojan kanssa herättiin! Hivenen otti aivoon, että millä saan ton termiitin illalla kaatumaan sänkyynsä ajoissa, kun seiskan jälkeen on aamulla lähtö..

Mitämitä, BM meinaa päästä jo tositoimiin! Tsempit tulevaan ja toivottavasti ei nyt kauaa tarvitse epätietoisuudessa kärvistellä, siis odotella, että koska syntyy.

Kapris kun päivitteli, että mä saan viikoissa kohta kiinni, niin ei kyllä yhtään tunnu itestäni siltä! Lomalla meni pari viikkoa nopsasti, mut nyt kun aattelee, niin onhan sinne joulukuulle vielä ikuisuus.. Kaiken kukkuraks kun tänään pistäydyin työpaikalla niin työpari ilmoitti jäävänsä ens viikosta kolmeks viikoks lomalle (hänen kesälomastaan kun suurin osa jäi saikun alle..). Että tosi mukava lomalta paluu ja silleen.. mutta ollaanpahan sit syys- ja lokakuu ainaki periaatteessa yhtäaikaa töissä vielä. Koko keväänhän olen suurinpiirtein itekseni töissä ollut hänen sairauslomiensa takia, että ei sikäli mikään uus tilanne edessä.

Mä en uskalla mihkään tapaamiseen nyt lupautua, kun ainakin arkipäivät on poissuljettua duunin takia ja sit tuo Espooseen suoriutuminen... Vantaan Ikeaan ehkä jollain konstilla olisin uskaltanut ite ajella (siis jos tuo Ikea vielä on se treffipaikka), mut toi Espoo absolutely not! Mä oon niin arka ajelemaan..Mutta kamalasti kiinnostais kyllä tavata teidät kaikki ihan livenä! Ja tuo Niksu ehdotus kuvien jakamisesta sähköpostilla on kiva. Olen valmis itestänikin kuvia heittämään, jos vaan saan niitä muistakin :)

Torstain neuvolakäynnillä ei ihmeitä, verenpaine 106/54 ja terkkari kehotti juomaan mustaa kahvia ja syömään salmiakkia :) Sopii mulle, varsinkin toi jälkimmäinen. Painoa tullut nyt viitisen kiloa. Hemppa mitataan ens kerralla, joka onkin sit lääkärineuvola ja samalla saan ne ihanat Kelan paperit..

Tuli lounaisrannikollakin pyörähdettyä sit loppuviikosta ja nyt tosiaan arki koittamassa. Mies aloitti eilen duunit ja mä siis huomenna. En tiiä miten töistä pääsen tänne käsiks, kun on se työpari siinä, mutta sittenhän mulla on taas kolme viikkoa aikaa terrorisoida, kun hän jää lomalle :)

Omanapainen raportti päättyy, täytyy mennä raivaamaan keittiötä :/. Loppumetreillä olijoille kärsivällisyyttä ja muillekin mukavaa odotuksen jatkoa.

Omppu ja Toivo 20+6

pikaseen tulin lomilta kurkkaamaaan ja IIIIIIIIIIIIKKSSSSS BELLAMARIIA!!!!
Tsemppiä ja toivottavasti tosiaan alkais supparit itekseen.
Taas vielä ihanaa ihanaa :)))
Mäkin haluan vauvan!! HETIHETI! Tai ei ehkä vielä, mutta you know..

terkkuja ja haleja KAIKILLE ja ihania "kesäpäivä" ;)
Merville myös peukutukset jos rupeat "vuotamaan" kauppajonossa (hauska juttu =D )
enkä ehdi tulla peukuttelemaan tänne ennen sitä.

pikku-kermejä - ihanaa vielä kerran !!!!!

Kapris 26+5

Moikkaus taas! Omaa napaa sitten vaan. Nyt on ostosreissulta palattu, mulla ei ole MITÄÄN tuntemuksia, vettä tihkuu. Soitin synnärille ja sanoivat, että vuorokauden vesien menosta odotellaan ja menen huomenna klo 11.00 viimeistään osastolle ja käynnistävät. Hoitajan mukaan 90 % käynnistyy itsekseen vesien menon jälkeen ja toivon että näin käy, viime synnytyksessä laitettiin oksitosiinitippa ja kipu oli raastava.
Safiiri oli kysynyt liikkumattomuudesta ja taustailija oli vastannut ja mulle kerrottiin osastolta, että liikkuminen olisi nyt suotavaa. Vauva on raivotarjonnassa ja vettä kuitenkin kohdussa on, siitä johtuu tämä tihkuilu.
Emmä taida mihkään juhliin lähteä, vaikka olon puolesta voisi, niin mä olen ihan ...lamaantunut. Mua jännittää hirveästi.

Terkkuja teille kaikille, ootte ihania!

BM mun kaverilla meni vedet kotona muistaakseni puoli kuuden aikaan. Laitoksella oltiin puoli seittemän ja sillä alko supistelemaan joskus vaille kahdeksan, toivotaan että sinullakin alkaisi supistelemaan ihan itekseen. Voi hurjana tsemppiä sinne!

Itse kävin neuvolassa tänään. SF-mitta pomppas yläkäyrälle ja oli 36cm vauva ilmeisesti venytteli juuri silloin. Vauveliini siis ei ole vielä laskeutunut, eikä kiinnittynyt, eli tuskin tekee kumpaakaan...
Painoa oli tullut 900g viikossa ja verenpaine oli ok.
No sitten lähdin kasvohoitoon miehen kyydillä ja liukastuin rappusissa. Säikäytti toden teolla, mutta vauva tuntuu liikkuvan ja ei ole vuotoa tms. niin en "osaa huolestua". lonkka ja nilkka hivenen hellänä.. Nyt tekee mieli vaan mennä maate, jonka taidankin tehdä kunhan olen nämä "pakolliset" sivut koneella käynyt.

Mervi 39+3

Mulla lapsivesi lorahti eka kerran illalla klo 19, supistukset alkoivat seuraavana päivänä klo 16. Koko aika lorahdellen, supparit kun tuli kehiin lapsiveden lorahtelu muuttui tulvimiseksi. Side per lorahdus. Tytär syntyi seuraavana aamuna. Onnea Bellamariia koitokseen!

Kiitos safiiri ja kiitos muutkin tsempeistä. Hitto, täällä mä oon ja saldona yöstä (nukuin ehkä n. 15 min) yksi heikon supistuksen tapainen, että silleen. Lapsivettä lorahti aamulla taas reippaasti, mutta vuorokausi alkaa täyttymään ja käynnistys on siis klo.11. Mutta, kamat on kasassa, lapsenvahti tulee juuri, mies on rauhallinen, tyttö piirsi vauvalle "tervetuloa meidän perheeseen"- kortin ja mä olen hermoraunio.

Eli seuraavaksi kirjottelen sitten kotouduttua.
Halit; BM

BM:lle vilkutukset ja pikkuiselle turvallista tulomatkaa.. =) Olikos niin, että heille poikaa odotellaan??

Aika helluista, oikeasti. Huokaus.. Omaan h-hetkeen on vielä ikuisuus, siis puoli vuotta aikalailla tarkkaan...

Meillä mies tuumasi eilen saunan jälkeen katsellessaan juniorin edestakas teputtelua että tällaisia täytyy oikeasti saada talo täyteen. Meinasi siinä itsellä ihan vähän silmäkulma kostua, ihanaa kun mies tuntee niin syvästi. Mä oon jotenkin herkälläni taas, kaikki asiat meinaa ihan väkisin alkaa itkuttaa. Ei onneksi ole ihan yhtä pahana kuin esikolta aikanaan, silloin mua itkutti seiskapäivää-lehden juttu Arto Mellerin hautajaisista (en edes tiennyt kuka hän oli) jne... Ja miehellä oli hauskaa kun mä nenä punaisena tyrskin ihan ihme jutuille.

No joo, ei mulla sen ihmeempiä taas ollut, aikaa tappaakseni ja BM:n kuulumisia kurkkiakseni täällä taas roikuskelen.. =)

Niksu 13+3

Voi kääk - mitä uutisia täällä. Jännittää Bellamariian puolesta ihan vietävästi !!!!Joko se tosiaan syksyn ensimmäinen kermit vauva syntyy tänään :) Tsemppiä kovasti BM, vaikka taidatkin olla jo matkalla sairaalaan.

Valitettavasti en ehdi tähän hätään enempää, täytyy aloitella päivän työt, kun tulin vähän myöhässä. Kävin neuvolassa ja kuunneltiin tiitiäisen sydänääniä :) Kaikki hyvin! Palailen paremmalla ajalla, kun olen ehtinyt lueskella vähän tarkemmin, mitä teille kaikille kuuluu.

Huh, kuinka jännää...

Tuuli

HUIIIIIIII! Paljon tsemppiä täältäkin synnytykseen BM! :)

Pikaisesti omaa napaa... Olen ravannut sairaalassa ja vaikka missä ja ovat sitä mieltä että ei tosiaan ole lapsivettä, tiedä sitten, kai se pitää yrittää niin uskoa. :) Masuasukki on kasvanut normaalisti, nyt mennään ilmeisesti rv 9+0, päivällä tai parilla on arviot heittänyt suuntaan ja toiseen. Huoh, nää ensimmäiset kuukaudet kuluu NIIN hitaasti! Tuntuu että olen ikuisuuden jo voinut pahoin ja ollut väsynyt ja ei... edelleen ollaan riskikuilla. Noh, ei auta kun pyristellä eteenpäin. Toivottavasti pysyy vaavi kyydissä loppuun asti. :)

Mutta nyt aamupalalle ennen kuin alkaa etomaan!

antzi 9+0 noin...

kuulostipa hassulta viime viime viesti... :D siis lääkärit sitä mieltä ettei ole lapsivettä se joka sieltä alapäästä lorahtelee. Lapsivettä KOHDUSSA on ihan normaali määrä. :)

Kylmät väreet täälläkin kun luin BM:n juttuja... Toivottavasti saamme pian kuulla BM:stä ja vauvelista. Onhan sitä porukalla koko vuosi odotettu.
Kiva kun Tuulikin on palaillut maisemiin! Tervetuloa takaisin koto-Suomeen. voi kun oon vähä kade, kun oot kuullu tiitiäisen sydänäänet... kade, mutta onnellinen puolestasi :)

Voi kun ihanaa, että Antzillakin pitäisi olla lapsivedet oikeassa paikassa eikä missä sattuu.. =) Se on varmaan nyt vaan uskallettava luottaa lääkäreihin, kai tällä tutkimisella olisi jo varmistunut jos sittenkin olisi lapsivettä? Onnellista odotuksen jatkoa toivottelen täältä!

Ja vilkutukset Tuulillekin, olet sitten ilmeisesti suorittanut paluun ankeaan arkeen.. Oliko ihana reissu???

Senorallekin terkkuja ja paljonpaljon plussapuhureita!!!!

No olipa hyviä uutisia Antzilta! Hienoa. Nyt vaan eteenpäin massua kasvattamaan.

Jännä muuten ajatella että siellä se BM on tällähetkellä tositoimissa. Ei ollakkaan vissiin aikasemmin saatu tietää kenenkään toimista näin etukäteen. Tsemppiä kovasti siis hälle.

Äkkiä tässä ennen kuin työpari tulee syömästä.

BM:lle vielä tsemppiä, vaikka taisitkin jo tosiaan mennä. Ihanaa!

Hyvä kun Antzillakin näyttäis olevan kaikki ok. Kyllähän sitä miettii tässä vieläkin melkein päivittäin omia tuntemuksiaan ja olojaan, että onko ihan normaalia, mutta pakko se on vaan yrittää uskoa tulevaan.

Tuulille tervetuloa takaisin. Tiiätkö, viime yönä ajattelin sua. Mua alkaa aina hymyilyttämään sun tilanne, oon niin onnellinen teidän puolesta! Siis totta kai kaikkien teidän, mutta Tuulin tilanne jotenkin koskettaa mua paljon.

Jaahas, täytyy poistua, palailen...

Omppu ja Toivo 21+0

Ensin oikein paljon peukkuja BM:n tämänhetkiseen koitokseen!!!

Antzille oikein paljon myös peukutuksia ja halauksia.

ON: Lomalla olen tosiaan ollut ja tämä kirjoittelu on nyt jäänyt vähemmälle. Hyvin siis voidaan ja viikkojakin alkaa olemaan yllättävän paljon, samoin tuota mahaa... No ihan kivahan tuo maha on, niin ei tarvitse selitellä tilaansa ; ). Sokerirasitus on sitten muutaman viikon päästä ja samalla viikolla on myös lääkärineuvola. Raksallakin asiat alkavat etenemään ja muutto koittaa tämän kuun lopussa. Ihan valmis tuo talo ei ole, mutta muutetaan kun myimme tämän tilaihmekaksiomme. ainakaan ei muutettavat neliöt pienene vaikka jo nyt muutetaan. Tehdään yläkerta valmiiksi sitten ennen tämän asukkaan syntymää.

Niin ja lopuksi vielä terkut teille kaikille tasapuolisesti : )

Ruusa rv 24+

Heips nyt uudemman kerran! Juu paluu arkeen on koittanut, mutta ei tämä nyt niin ankeata ole ollut, kun tiitiäiselläkin kaikki on hyvin. Loma oli ihana, nautittiin olostamme ja tiitiäinenkin tykkäsi köllötellä auringossa...tai siihen tulokseen me ainakin miehen kanssa tulimme :)

Antzi, olen niin onnellinen, että kaikki on hyvin!

Tosiaan elokuu on alkanut ja kaikista ennakkoarvailuista huolimatta BM pääsi ensimmäisenä tositoimiin. Mervilläkin alkaa h-hetki lähestymään; hyvä, että verenpaineet on nyt ok. Ja Jazzillakin on tainnut lomailu tehdä tehtävänsä, kun paineet ovat laskeneet. Hyvä homma! Hoppu se taisi myös kirjoittaa olevansa sairiksella, miten voit?

Entä mikä on Kirpun tilanne?

Ja Tehis se siellä risteilee kutrit ojennuksessa :) Olikos se Kapriskin lähdössä samaiselle paatille, vai muistanko väärin? Ja Niksu pääsee kanssa kohta lomailemaan. Mukava reissu on varmasti tiedossa!

Arki on koittanut sitten Ompullekin...höh joko se sinunkin lomasi loppui? Minulle tuli oikeasti ihan kyynel silmään; niin kauniisti kirjoitit minusta. Olen ihan otettu. Eilen yksi ystäväni kysyi minulta suoraan, että olenko raskaana ja olihan se myönnettävä. Hänkin tuli niin onnelliseksi, että sekosi ihan sanoissaan. Itsellekin tuli siitä toisen ilosta tosi hyvä mieli, mutta sitten toisaalta vähän hämmentynyt olo, että ei kai me nyt olla maailmankaikkeuden ainoat ihmiset, jotka saa lapsia :) Mutta kuten sanottu, minä luulen, että kaikki olivat jo menettäneet "toivonsa" meidän suhteen, kun kukaan ei enää aikoihin ole udellut mitään lapsentekoaikeita. Luultavasti monet ovat ajatelleet, että meillä on ehkä ongelmia lapsen saannissa... no eihän tämä tosiaan aivan ongelmitta ole mennyt, mutta ei oikeasti voida puhua vielä mistään lapsettomuusongelmasta.

Niksu oli kyllä kauniisti kertonut kaikille tulevasta pienokaisesta. Minä en jotenkin vain osaa... Vanhemmille ja sisarelleni kerromme nyt viikonloppuna, mutta muut saavat sitten varmaan huomata ihan itse ;)

Senoralle erityisvilkutukset! Harmi, kun kylvöt eivät vielä tuottaneet tulosta, mutta luovuttaa ei saa! Miten sinun lomasi muuten meni? En ole ehtinyt yhtään käydä wabbilaisissa lukemassa.

Ässä ja Ninni ovat molemmat muuttopuuhissa. Mutta mihin ovat kadonneet Ruusa ja Pikku2 ?????

Koska se Safiirin ultra onkaan?

Joo eli auringon alla kaikki hyvin, joten minä jatkan töitä. Ai niin, minä voin kyllä lähettää kuvani kaikille halukkaille, vaikkei siinä mitään katsomista olekaan ;) Tulkaa nyt kuitenkin joku sinne tapaamiseenkin! Se pitikin vielä sanoa, että olen todella pahoillani Marisan puolesta. Todella surullinen ja ikävä juttu, mutta toivottavasti hän pääsee toipumisen alkuun pian!

Tuuli

Täällä elleissä ja monissa muissakin foorumeissa on tosi pitkiä keskusteluja tuosta kertomisesta, siis erilaisista tavoista.. =) Ja positiivareiden sivuilta löytyy kaikkia ihania värssyjä, jos omat sanat ei riitä kertomaan iloisesta perheuutisesta..

Me laitettiin se värssy (joka siis positiivareiden sivuilta poimittu ja ihan vähän muokkailtu) anopille ja miehen siskolle sekä parille ystävälle. Mulla kun ei ole enää vanhempia eikä sisaruksia ollenkaan, niin kaikille mun tärkeille läheisille kerroin heti raskauden alkumetreillä ikäänkuin ohimennen. Esikkoa odottaessa töksäytettiin vaan asiamme, ainoa jolle tehtiin asiasta oikein numero oli mun isä. Hän kun odotti tulevansa vaariksi niiin kovasti... =) Laitettiin sitten laatikkoon sikari ja Reino-aamutossut ja kun avasi laatikon, niin selvitettiin että jokainen vaari moiset tarvitsee. Tajusi sitten aika nopsasti mikä on jutun juoni ja kirmasi saman tien ovesta ulos kertomaan naapurustolle että hänestä tulee vaari.

Just ja ihan taas asian vierestä menee... =) Mut hei oikeesti kiva kun porukkaa palautuu lomalta pikkuhiljaa ja täällä alkaa taas vilkastumaan. Ja tietty tämä syntymän odotus (niin kuin nyt BM:n uutiset ja kohta jo sitten Mervin..) pitää tunnelmaa katossa. Täällä meinasi oikeasti olla jo aika verkkaista yksin, kaksin tai max. kolmisin juttelua...

Nyt tää ottaa loppurytistyksen ja karkaa sitten aikaisessa kotiin... Mies lupasi tarjota "päiväkahvit".. =)