EX-KERMIT 5

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Niksu1
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
miepäs kokeilen...
rv386.jpg

Hej då ja terkut Ahvenanmaalta, kotouduttiin päivä etukäteen. Tytölle nousi perjantaina korkea kuume (tyypillistä, ei sairasta flunssia koskaan tavallisesti) eli kaksi päivää ehdittiin harrastamaan ja pyöräilemään, eilen kun ei merkkejä paranemisesta, niin päätettiin lähteä kotiin päivä etuajassa. Mulla nyt 38+1, eikä merkkiäkään että synnytys olisi edes lähiviikkoina. Kahden päivän pyöräilykään ei tehnyt mitään, ei yhtään supistusta!! No, mikäpä tässä ollessa. Torstaina tai perjantaina menen vihdoin pinnasänky-ostoksille.

Mervin maha on ihan oikean raskausmahan näköinen (olen vähän kade), mulla edelleenkin sellanen "kupu", jota ei edestä edes huomaa!! No, 3,2 kilonen olisi arvion mukaan kuitenkin tulossa, joten ei kai tässä hätää? Sf-mitta kuitenkin viikko sitten oli 33-34 cm.

Mihin kaikki on hävinnyt?
Terkuin; BM rv 38+1

mie kans mietin et missä kaikki on...
Onpa kyllä toisaalta kiva että olet BM saanut rauhassa pyöräillä, ettei oo tarvinnu supistusten kanssa tuskailla siellä reissussa. Tytölle pikaista paranemista.
toiki mun maha on semmonen et mahamakkara on valahtanu tohon mahan alle.. tommonen röllykkä =D

Mervi 39+1

Huomenia itse kullekin.

Ihana mahakuva Mervillä.

Tänne ei sen kummempaa uutta. Viikonloppuna iski taas ärsyttävän etova olo, joka jatkuu nytki. Laatannu ei oo onneksi tarvinnu, mutta ei oo kaukaa käyny. Huomenna on lääkärineuvola. Toivottavasti sydänäänet kuuluu.

Työt kutsuu joten heissulivei.

Safiiri 10+3

Tsempit Safiirille huomiseen neuvolaan :) toivottavasti kyytiläinen vilkuttelee sulle! jaksuja etovaan oloon ... muista syödä pieniä välipaloja säännöllisesti...
Hieno masu Mervillä ...

Nopsasti hihkaisen pikahuomenet tässä pankkiasioiden ohessa!
Lähden tästä kampaajalle seuraavaksi. Täytyy laittaa kutrit ojennukseen, kun huomenna lähdetään sinne Galaxylle.
Palailen ajan kanssa myöhemmin tänään.

Mervillä on ihan oikea vauvamaha tosiaan.
Mulla BM kans edestä ei näy vatsaa lainkaan. Vieläpä tuo ehtii... Ihan hyvä sulla BM tuo sf-mitta kuitenkin! Hyvä, ettei baby päättänyt Affenanmaalla syntyä... :-)

Nyt kiidän. Moiks!

Tehis rv 29+1

Ihana masu Mervilläkin.. =) Mulle tulee varmaan tuommonen samanlainen, oli meinaan esikostakin ja nyt jo on oivat merkit olemassa. Tänä aamuna vielä sain lantiomallin farkut jalkaan, katotaan mahtuvatko vielä iltapvällä päälle. Ihan hyvin vois jo heittää mammavaatteet päälle ja pasteerailla ison mahan kanssa muina miehinä töissäkin, mut ehkä sit loman jälkeen räväytän...

Meille ei ihmeitä kuulu. Viikonloppu hengattiin pojan kummitädin kans ihan kotosalla, pidettiin sadetta. Sadekuurojen välissä kummitustäti kävi pojan kans keräämässä viinimarjat ja pakasti ne.. En pannut ollenkaan pahakseni, mä sit seurustelin naapurin tädin kanssa sujuvasti sen aikaa.

Luulen että tunsin piipiäisen ensimmäiset poreilut eilen, mutta voiko se olla mahdollista??? Kovin oli samanlaista kuplintaa kuin esikolta aikanaan.. Eilen rv 13+0 ja mietin että onko "liian" aikaista tuntea liikkeitä? Hei minua viisaammat, valaiskaa tietämätöntä!! Tai sit me vaan sovitaan niin, että liikkeitä olivat ja piste... =)

Töissä on taas tylsää, onneksi just yhden kuljetusliikkeen tyyppi soitti ja kertoi tosi hauskan jutun.. Nyt sille saa sit nauraa käppyrässä koko loppupvän. Katsokaas, hulluilla on halvat huvit ja idiooteilla ilmaiset.

Hyvä että BM pääsi yhdes koos takas Affenanmaalta, mutta harmi että tyttö sairastui. Ei kivaa ollenkaan. Toivottavasti pikkuneiti on jo kunnossa!
Tehikselle hauskaa reissua Galaxylle!! Tuli tuosta sun parturireissusta mieleen,että pitäis varmaan itsellekin tilata aika, mutten ole saanut aikaiseksi. Taidanpa soittaa nyt samantien.

Päivänjatkoja, toivottelee Niksu 13+1

Heipsistä jälleen pitkästä aikaa!

Käytiin pyörähtämässä Kolilla kavereiden häissä ja nyt palaudun täällä kotosalla rankasta reissusta. Mukavaa oli ja Kolin maisemat olivat häikäisevät!

Onnittelut Ompulle hienoista ultrakuulumisista! Hienoa myös että Kirpulla oli kaikki ok! Jännä tosiaan että lekureilla on noinkin poikkeavat näkemykset tilanteesta.

Niksulle myös onnittelut ultranäkymistä! Ihana oli runo, jolla kerroitte läheisille vauvan tulosta. =)
Liikkeistä kyselit, mä voin sanoa tunteneeni ekat hennot liikkeet satunnaisesti jo rv 12 alkaen. Hullulta kuulostaa, mutta olen asiasta melko varma. Tuntuivat kyllä tosi harvakseltaan ja satunnaisesti, mutta aiemman kokemuksen perusteella tulkitsin kyllä ne liikkeiksi. Eli ei ole lainkaan mahdotonta että poreilu on pikku piipiäisen liikehdintää.

Ihania masukuvia Merviltä ja Tehikseltä. Mä en edes uskalla yrittää moista koska saisin koneeni varmasti jumiin ja vielä ladattua jonkun viiruksen hyvässä lykyssä. En ole mikään tekniikan ihmelapsi.

Harmi että Mervillä paineet nyt aiheuttavat hämminkiä. Toivottavasti et kuitenkaan joudu ihan osastolle lepäilemään, se olisi varmasti tylsää.

Minäkin täällä hihittelin Tehiksen kommentille petihomma-vuokrasta, piti lukea kaksi kertaa ennen kuin ymmärsin oikein. hihiih!
Rentouttavaa ja ihanaa risteilyä teidän perheelle!

Pikaista paranemista BM:n tytsylle! Hienoa että reissu oli muuten onnistunut.

Safiirille tsemppiä lekurineuvolaan! Pidetään peukkuja että sydänäänet jo kuuluisivat.

Terkkuset Senora-kaimalle! =)

Ässälle ja Ninnille jaksuja muuttopuuhiin, Tuulille rentouttavaa loman jatkoa ja kaikille nimeltä mainitsemattomille myös kovasti terkkuja!

Omasta navasta muutama sananen ennen kuin heittäydyn sohvalle lehteä lukemaan. Pari päivää sitten supisteli illalla kipeästi puolen tunnin ajan, mutta onneksi menivät ohi. Hieman säikähdin, mutta sen jälkeen ei ole tullut kipeitä suppareita. Maha kovettuu aika ajoin, varsinkin rasituksessa ja sukkapuikko on alkanut ilmaantumaan alapäähän kävellessä, inhaa. Neuvolassa kävin viime viikolla ja paineet olivat laskeneet normaalitasolle, jee! Painoa on nyt kertynyt kaiken kaikkiaan kolme kiloa, olen ihan tyytyväinen vaikka tarkoitus oli pysyä nollassa kilossa. Sf-mitta oli 29, eli yläkäyrillä mennään muttei syytä huoleen. Kaikki muuten ok.

Halauksin,
Jazz rv tasan 30 (kääks!)

Jospas nyt vähän pidemmän tovin kerkiäisin istahtaa tähän koneen äärelle...

Jazzkin kerinnyt poikkeamaan, kiva! Ne Kolin maisemat on kyllä hienot. Ollaan vaan kerran siellä käyty ja uudelleen olisi kiva mennä käymään. Suomessa on muutenkin niin paljon hienoja paikkoja nähtävänä, että kiertämistä riittäisi pitkäksi aikaa. Olenkin aina sanonut, että mua ei mihinkään etelään saisi kesäaikana täältä Suomesta. Niin paljon olisi tekemistä täälläkin. Sen sijaan talven kylmyyden keskellä kyllä kirmaan mielelläni jonnekin lämpimään :-) Vaan eipä taida meitin perhe muutamaan vuoteen innostua/viitsiä/raskia...
Sulla on Jazz kyllä hienosti kilot pysyneet kurissa!!! Onnittelut! Hyvä, että paineetkin normaalit. Taitaa anoppiton kuuri tepsiä :-D Vähän sillon nauratti tuo lääkärin määräys, vaikken tainnut muistaa siihen mitään kommentoida silloin.

Niksu, kyllä ne liikkeet tosiaan voi tuntua. Täällä kokemusta myös, kuten Jazzilla. Olen aina tuntenut aikaisin. Tässä raskaudessa ekat aavistukset oli kans siellä jossain rv 11-12, mutta virallisesti laskin liikkeiksi "vasta" rv 14 kunnon pienet töytäisyt :-)

Bellamariian tytölle pikaista paranemista! Unohdin aamulla toivotella...
Jokos vähitellen olet laittanut pikkuisen tavarat kuntoon ;-) Eihän sitä vielä mitään kiirettä, en minä sillä... :-D

Toi kuvien liittäminen ei ole mitenkään ihmeellinen juttu. Heh, juu kuten aiemmista viesteistä näkyy.. Vika tosiaan oli kyllä jossain muussa kuin minussa TÄLLÄ KERTAA.
Olis kyllä kiva niitä vatsakuvia nähdä muiltakin! Kertokaa, jos haluatte jotakin oppia asiaan. Mervi neuvoo... ;-)

Nyt taidan lähteä juomaan toisen kupposen kaffetta. Vetelin tuossa ison annoksen vadelmakakkua ekan kupposen kanssa, njam! Tein eilen vieraille riittävän suuren kakun, niin riitti täksikin päiväksi :-) Vaikka jätski kyllä maistuu paremmin kuin kakku...

Terkkuja kaikille!

Tehis rv 29+1

Vilkutukset Tehikselle ja Jazzille!!! Mä nyt sitten olen sitä mieltä, että virallisesti piipiäisen ekat liikkeet ovat tuntuneet rv 13+0. Uskon itseäni (ja itseäni viisaampia..) tässä asiassa. Masukuvia en taida alkaa ihan äkkiä tänne askartelemaan, peukku keskellä kämmentä moisissa jutuissa, enkä montaa kertaa jaksa kokeilla (niin kuin Tehis..).

Voi että mua harmittaa kun en taida päästä kokoontumiseen, mutta jos laitan Tehikselle postia, niin olisko kokoontumisesta mahdollista saada spostilla vaikka edes kuvaa kaikista?? Kun olis niin kiva nähdä millaisia tyyppejä nimimerkkien taakse kätkeytyy... =) Vai kuulostaako ihan oudolta ja/tai epäreilulta?

Vadelmakakku kuulostaa hyvältä, pitäisköhän itsekin leipoa tänään jotain... Huokaus - tunti vielä ja sit pääsis kotiin... Kyllä menee aika taas niiiin hitaasti. Varsinkin nyt, kun tiedän että ensi viikon perjantaina pääsen lähtemään itsekseni sinne hermolomalle... =)

Mulla tuli muuten mieleen että voitaiskohan meki perustaa messengerin puolelle ikioma yhteisö, johon vois laittaa valokuvia esille. Määkään en nimittäin varmaankaan pääse tapaamiseen ja ois tosi hauskaa nähdä teikäläisiä "melkein livenä".

Tuo Kesikset- yhteisö, johon kuulutaan Tehiksen kanssa, toimii oikein loistavasti...

Ohoh, kello käy ja vielä on tekemistä. Joten heissulivei jälleen.

Aikas hyvä idea. Meillon kanssa tammikuisten -06 kanssa enemmän ja vähemmän aktiivinen yhteisö pystyssä.

Kukas täräyttää meille moisen?? Mä vetoan sujuvasti edelleen tähän kädettömyyteeni näissä jutuissa.. =)

tahtois mukaan mesettämään, mutten osaa... ehdottaisin omaa sähköpostilistaa...
ziiisss... onko Jazzilla jo noin paljon viikkoja kasassa... muuten myöhästyneet nimpparionnittelut... (eikä kerrota paljonko myöhässä..) :)

Senora, se ei oo mitään "virallista mesettämistä" vaan hotmailin messengerissä on mahdollisuus perustaa oma yhteisö, jossa voidaan porista näin samalla tavalla paitsi ettei jutut tuu julkisesti esille. Ja sinne voipi lisäillä valokuvia, joten tunnelmaki on kivan kotoinen. Kun tunnetaan yhteisön jäsenet jotenki paremmin kuin näin täällä.

Mää voisin muuten perustaa sen mutta ku meillä ei oo vielä nettiä kotona ja vois olla hankalaa toimia valvojana pelkän työkoneen ääreltä...

safiiri 10+4

Äärettömän sateiset huomenet.. Meillon joku perhanan vedenpaisumus meneillään täällä, ihan älyttömästi tullut vettä jo puoli vuorokautta eikä loppua näy. Huokaus. Piti laittaa saappaat jalkaan aamulla, millään pikkukengillä ei tuolla olisi kyllä päässyt varpaat kuivana etenemään...

Mä just tajusin, et toi "mesettäminen" jäis aikas vähiin mun osalta, moiset sivustot a (niinku just hotmail, yahoo jne...) stoppaa meidän työpaikalla palomuuriin. On päässyt joskus virus sitä kautta koko firman verkkoon ja nyt ovat superneuroottisia asian kanssa. Siis höpöttely moista kautta jäisi kotikoneen varaan ja sinne en sitten taas ennätä läheskään niin nopsasti kuin muuten. Hmph. Nooo, ehkä me joku kompromissi keksitään tai sit jatketaan vanhalla hyvällä mallilla.

Joka tapauksessa hyvät huomenet ex-kermeille, toivotteleepi
Niksu 13+2

En kirjottaa uudestaan, joten kopsasin helmikuisista:

"Lääkärineuvolassa käyty. Sydänääniä ei lääkäritäti saanu kuulumaan, mutta sanoi ettei kannata huolestua. Näillä viikoilla kuulema on ihan onnenkauppaa, kuuluuko vai ei. Kohtu on kasvanu mukavasti. Ja paino tippunu viime käynnistä puolisen kiloa. Oonki koittanu kattoa tarkkaan, mitä suuhun laittaa. Nyt täytyy jatkaa kärvistelyä sitte ens viikon ultraan...

Ai niin, neuvolan tädin mukaanhan nyt oon 10+4, mutta kun kiertoni on ollut 30 päivää, oon vissiin oikeesti vähän vähemmällä. Ultran jälkeen täytyy päivittää viikot oikeiksi."

Nyt äkkiä työntekoon.

Safiiri

Mähän lähdin aamulla asioille huonosti nukutun yön jälkeen, kun illalla pitäisi mennä sinne synttärijuhlille. Katsoin Stockmannilla juuri juhlakalulle lahjaa. Multa putosi rahapussi jonossa ja kumarruin nostamaan. SITTEN TULVAHTI. Apua, siinä sitä oltiin, kassajonossa lapsivedet valui pitkin jalkoja. Menin uusiksi kyykkyyn (en tiennyt mitä muutakaan olisin tehnyt=) ja kun nousin, lurahti taas. Myyjä katsoi oudosti kun sain soperrettua, että "emmä otakaan tai siis joo ei,en mä osta"
Kävelin ulos, soitin miehelle ja sitten sairaalaan. Pyysivät tulla tarkastukselle, pääsin heti sisään ja kyllä, lapsivettä siis oli. Kysyi, haluanko jäädä osastolle odottelemaan että synnytys käynnistyy tai sitten voit mennä kotiin odottelemaan supistuksia (minulla ei siis ole suppareita). Lähdin tottakai kotiin ja täällä odotellaan. Huomenna aamulla käynnistävät synnytyksen infektioriskin vuoksi, jos supistuksia ei muuten tule.

Tässä sitä ollaan. Olenko helpottunut? No en, mä olen kauhuissani!! Mun piti synnyttää vasta joskus elokuun lopussa. Ja se pinnasänkykin on hankkimatta. Apua. Nyt lähden ostelemaan vaatteita, kylpyammetta ja sen sellaista. Ihanaa että on jotain tekemistä, en kestäisi vaan odotella.
No, lapsivettä siis tihkuu lähinnä, kun nousen tuolilta tms. Yhtään ainutta supistusta ei ole tullut, jospa tuo shoppailu auttaisi. Ja mikäli supistukset ei ala, lähden kai sitten käymään siellä juhlissa (mihin mulla ei oo mitään vietävää) Ajatukset on kyllä jossain muualla. Kuullaan!

Heipsistä!

Tehiksellä taitaa olla aikamoinen risteily tiedossa kun niin paljon tuulee täällä Helsingissä. Aamun pika-alukset Tallinnaan ovat peruneet vuoronsa, mutta Galaxy lähtenee normaalisti. Toivottavasti eivät ole helposti pahoinvoivaa porukkaa.

Täällä satoi koko viime yön ja pikkaisen ripsi aamusella. Tuuli on tosiaan kova. Taidetaan olla ns. myrskyn silmässä ja illaksi saattaa tulla kunnon myräkät.

Kiitos senora nimpparionnitteluista ja tack det samma! =) Itsekin eilen päivittelin noiden viikkojen kertymistä, ovat nimittäin tulleet aivan huomaamatta. Pidän kovasti peukkuja että teillä syyskylvöt tuottaisivat positiivisen tuloksen!!

Safiirilla hyvät nla-kuulumiset, vaikkei sydänääniä saatukaan kuulumaan. Mun terkka ei niitä ryhtynyt edes ekalla käynnillä (suunnilleen samoilla viikoilla kun sulla tuo lekuri) kuuntelemaan kun totesi että aiheuttaa vain huolta ja murhetta kun mitä todennäköisimmin eivät kuulu. Ainoastaan superhyperlanganlaihoilta hän saattaisi yrittää ja siihen kastiin mua ei kyllä saa kirveelläkään.

Hm, eiköhän me joku kompromissi keksitä yhteyden pitämiseksi. Olisi kyllä tosi kiva saada kuvia teistä ja pystyä hieman vapaammin ja avoimemmin keskustelemaan. Sähköpostilistassa on vissiin sama ongelma kuin jossain yhteisössä, että joidenkin työpaikkojen säännöt kieltävät ja järjestelmät estävät niihin kirjautumisen.

Kauriille vilkutukset! Täytyypä käydä tuolla vauvanhoitopuolella lukaisemassa vauvautuneiden kuulumiset.

Täällä ei mitään uutta pilvessä olevan auringon alla. Sain eilen vihdoinkin varattua meille kotisiivouspalvelun kun en kerta kaikkiaan ole jaksanut/viitsinyt/halunnut tehdä mitään täällä kotona. Ja jälki onkin sen mukaista. Mies lupasi kustantaa tuon lystin kun hänestä ei ole lainkaan apua näissä kotihommissa.

No, nyt tytteli heräsikin jo päikkäreiltä. Eiku välipalan laittoon. Mukavaa päivää teille kaikille!

Jazz

Voihan vääks mikä tilanne Bellamariialla!

Hui, hui, hui ja vielä kerran hui!

Kovasti tsemppiä ja toivottavasti synnytys nyt lähtisi käynnistymään itsekseen. Eiköhän tuo shoppailu edesauta asiaa.

Hihii, tällä viikolla saadaan vauvauutisia. Ihanaa!

Hmmm. Onkos Senoralla ja Jazzilla nimpparit tänään? Jos on, ollaanki puoliksi kaimoja. Mulla on kaksiosainen nimi, jonka jälkimmäinen osa on tuo tämän päivän sankaritar.

BM on aivan kohta tositoimissa. Jännää! Miten, saikos sitä liikkua ollenkaan kun on vedet menny? Tsemppiä sitten kovasti lähitulevaisuuteen! Hihkaise heti pikimmiten (tai pyydä miestäsi hihkaisemaan puolestasi) uutisia tänne.