Kermit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 01.02.2006
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kylläpä on hiljaista täällä, mahtaa olla kiireinen viikonloppu naisilla..! Katoin kympin uutiset: alkaa hirvittää toi lintuinfluenssa homma.. Mitä jos se iskeekin ihmisestä ihmiseen tarttuvana muotona? Mikä on todellinen tilanne? Mua pelottaa kaikki vähänkin kuolemaan liittyvä, ja nyt alan vaahdota tosta. Mites muut, ""hetkauttaako"" mitenkään?! Olipa positiivinen käynti, taidan vetästä peiton korviin ja nähdä kauniita unia.. :)! Öitä. Palaan huomenissa.

aamupäivää ellit,

Tervetuloa niisku vain joukkoon, äläkä menetä toivoasi! Toisaalta minä kun menetin toivoni, niin raskauduin heti, (valitettavasti päättyi keskenmenoon). Joten ehkä toivon menettäminen voi olla hyvästäkin. Varmaan silloin vauvantekemisstressi poistuu.

Niin se O-ryhmä on siellä aiemmissa ketjuissa. Minua vieläkin riemastuttaa se hesekielileipä :-) Ostan taatusti, jos jossakin tulee vastaan :-). Minä tallensin ja printtasin se paperille, joten jos ketju on kadonnut, niin minulta löytyy ainakin koneelta se. Varmaan tatiltakin löytyy, niin voidaan kopioida se uudelleen tänne.

Sannalle: Olen minäkin ajatellut tuota lintuinfluenssaa, mutta niin kauan en huolehdi ennen kuin on todettu sen tarttuvan ihmisestä ihmiseen. Sitä ennen ei pidä mennä koskettelemaan lintuja, varsinkaan siinä vaiheessa kun muuttolinnut tulevat tänne. No eipä kai sitä normaalistikaan tule pyydysteltyä lintuja kävelylenkillä :-) Kyllä minä uskon, että Suomessa saadaan tuollainen mahdollinen epidemian leviäminen nopeasti hallintaan.

Sunnuntaita kaikille,

perjantaina tuli hiukan nollailtua tilannetta ystävien kanssa rentoutumalla =) Tosin meikäläinen nollasi ehkä hiukan liikaa, kun koko eilinen päivä meni toipuessa =( Harvemmin sitä joutuu laattaamaan, mutta nyt tuli kaikki ulos pariinkin otteeseen.. Toivottavasti muut Kermit osaavat ottaa sivistyneesti =)

Ovis taisi tapahtua tänä viikonloppuna, mutta ei siitä sen enempää.. Jos ei lähtis tällä kertaa ollenkaan siihen oireiden tutkailuun, kun edelliskerralla sain pettyä pahan kerran. Positiivista on se, että nyt olis oviksen mukaan tulossa lyhyempi kierto, ei tartte jännäillä niin pitkään..

Mukavaa sunnuntainjatkoa kaikille,
toivoo Tiuhti

Maanantai aamupäivää kaikille!

Niiskulle vielä: Joskus on noita vanhoja viestejä tosi hankala löytää ja tuntuvat katoavan jonnekin, mutta ...

Katso edell. keskustelut; sivu 4 alalaita. Otsake 23.1.06. viestimäärä 101. Ketjun sivu 2 . On parissa osassa tuo ruokavihje lista.

hyvää maanantaita,
Kylläpä me ollaan nyt hiljaisia. Minullakaa ei ole mitään erikoisempaa kerrottavaa. Eilen kävi hiihtämässä ensimmäistä kertaan sitten lukioaikojen ja rankkaa oli, mutta hauskaa. Täytyy tänään mennä uudestaan, jos suinkin vain ehtii. Täytyy vain sitä ennen lisätä pitoa suksiin, kun eilen lipsui niin pahasti. Ensi viikolla on onneksi hiihtoloma, niin saa huilata viikon verran.
Tulkaas muut kertomaan, mitä teille kuuluu. Onko tullut hiihdeltyä?

Sämpy: mitäs tänne kummempia.. Vähän jännittää huominen rouviintuminen.. Kun siitä ei ole ennestään kokemuksia..! ;)! Tyttö kerhossa, poika päikkäreillä, ihana oma rauha meneillään. Päivänjatkoja!

Eipä mullakaan mitään ihmeempiä, mutta me ollaan kanssa hiihdetty! Tänään pitäisi taas mennä, se on niin mukavaa vaihtelua aerobicille yms, joissa kyllä tykkään käydä aina kun vaan ehdin...

Mukavaa maanantaita kaikille!

Iltaa..

Ei kuulu kummempia tännekään =) Paitsi että sain ilmeisesti hankittua perjantain kännäämisellä itselleni jonkun ihmeen kestokrapulan.. Tänään(kin) on hedari jyskyttänyt päätä ja huono olo vääntänyt vatsaa.. Saas nähdä, jatkuuko kärsimys vielä huomennakin =( Toivottavasti ei ois mitään mahatautia.. Plääh!

Mites Sanna, joko kaikki on valmiina huomista suurta päivää varten? Jännittääkös hirmusti? Hyvin se menee, pidän peukkuja =) Ja onnittelen varmuudeksi jo etukäteen, eli onnea huomisesta rouvautumisesta!

Hiihtämässä ei tämä Elli ole ollut tänä talvena kertaakaan, mutta luistelemassa pariin otteeseen.. Se on aika hauskaa puuhaa =) Ensi viikolla alkavaa hiihtolomaa odottelen, josko sitten pääsisi/ehtisi suksia kokeilemaan =)

Nyt koiran kanssa ulkoilemaan, mukavaa maanantaita kaikille,
toivoo Tiuhti

Heips!

Eipä tässä ihmeempiä. Vk loppukin meni töitä tehdessä. Sen verran kyläiltiin, et käytiin katsomassa ystävän tuoretta koiranpentua. Aika suloinen, sydänten valtaaja.
Muutamalla kirpparillakin pyörähdin. Löysin ihan uudet merkkiliikkeen; musta-valkokudos housut, ohkasta villakangasta, vain viisi euroa. Olen aina tyytyväinen nouden löytöjen jälkeen. Harrastaako muut kirppis kiertelyjä vapaa aikana?

Minä en ole päässyt suksien päälle moneen vuoteen. Ei ole kuin veljen vanhat sukset. Yleiselle hiihtoladullekin olisi vain vajaa kilsa matkaa. Laiskuutta, mutta mieluummin käyn sauvakävelyllä.

Tatti, kiitos, nyt löysin sen vistin... välillä on ihan toivotonta ettiä, kun toi vistihakukin tökkii usein =)

Heittäisin kehiin kyssärin =)

G Kuinka kauan yritystä ennen km:ää ja kuinka kauan yritystä km:n jälkeen. Luomusti vai ei?

G: n.9kk yritystä ennen km:ää. km:n jälkeen 3 kk. Luomusti mennään.

huomenta

ja hyvää ystävänpäivää kaikille! Ja Sannalle onnea, tänään on suuri päivä :-)

Niisku, tuolla ketjun alussa on viesti, missä melkein on vastaus kysymykseesi. Lisää itsesi listaan myös. Meillä on ollut yritystä ...äääk 1.5 v. Ensimmäinen raskaus, joka siis todettiin tuulimunaksi ja keskeytettiin oli joulukuussa -05. No me olimme jo viittä vaille hoidoissa ennen km:ää, joten nyt yritellään luomusti puoli vuotta ja sen jälkeen syksyllä aloitetaan hoidot. Sain jo ennakkoajan naistentautien polille.

Tatti: olen käynyt kirppiksillä ja jotain on joskus tarttunutkin. Viimeksi ostin puutarhakirjoja, kun nyt on piha, mitä pitäisi hoitaa, mikä onkin helppoa, koska siellä ei kasva muuta kuin heinää :-) Itse olin kyllä myymässä kirpparilla viime kesänä pari viikkoa. Kyllä siinä sellaisen 80€ sai käteen.

Sitten haluaisin sanoa kaikille keskenmenon kokeneille, että vaikka täällä muita juttuja kirjoitellaankin, niin rohkeasti joukkoon vain. Täältä saa vertaistukea ja lohdutusta ja sitä varten tämä ketju on, vaikka täällä välillä muutakin höpötellään.

Joku vaan: minulla oli pikemminkin niin, että oireita ei ollut, paitsi vähän rinnat kipeet ja sellaista pahoinvointisuutta, mutta ei kuitenkaan tarvinnut oksentaa. Sanoin neuvolassakin, että olo ei tunnu siltä, että olisin raskaana. Yhdeksättä viikkoa siinä sitten mentiin, jolloin alkoi tuhruvuoto, mutta mitenkään kipeä en ollut. Menin polille, missä raskaus todettiin tuulimunaksi. Mutta, olen myös lukenut, että voi olla voimakasoireisia tuulimunia ja vähäoireisia raskauksia. Joten jos nyt olet raskaana ja epäilet tuulimunaa, niin älä menetä toivoasi! Tsemppiä!

Iinalle: Kyllä minuakin masensi ja masentaa välillä vieläkin (km joulukuussa), mutta minua auttaa täällä kirjoittelu. Pahin aika oli heti km:n jälkeen heti siihen saakka kun ensimmäiset tädit tulivat. Luulen, että sillä masennuksellani oli paljon tekemistä myös hormonien kanssa. Toinen juttu, on myös tämä pimeä aika. Nyt helpottaa, kun voi kroppa on palautunut ja voi suunnitella uutta raskautta ja kevättä kohden mennään. Voimia sinulle!

Tervehdys, päätinpä taas kurkata teittiä, kun olen ollut tässä ilman elleja ja niin mieli mustana, rikki, masentunut, paskana, ihan mitä vaan, nämä muutamat menneet viikot.

Keskeytyksestä nyt vajaa 4 viikkoa ja tänä aamuna alkoivat kuukautiset.
En tiedä onko kuten sämpy tuossa kirjoitti, että osa ryytymisestä hormonaalisperäistä.
Ple kun alkaa tulla ihmisellä ikä vastaan, eli näillä vuosilla tuntuu, että jokainen viikko ja kuukausi on menetettyä aikaa vauvantekohommissa.

Nooo, jos nyt jotakin positiivista tässä rutkutuksen keskeltä, niin tädin ajoitus kerrankin loistava.
Kahden viikon päästä tästä päivästä, makaan toista päivää etelän lämmössä.
Jos siellä sitten sais niiden parin viikon aikana vaikka jotakin aikaseksi ;)

Mukavaa kevättä kaikille sammakkotädeille vaa.
Niin ja lämmin osanottohalaus kaikille ketjuun liittyneille.
Ja tiätty jo olevillekin.
Niin ja ystävänpäivää :)

Hyvää ystävänpäivää kaikille!

Sannalle: Onni on rakkaudessa, missä sielut sulautuvat toisiinsa ja sydämet ymmärtävät toistensa kieltä.

Kaikille:
Kun ihminen on yksin, niin hän ei ole yksin muulla tavalla kuin että hänellä ei ole ihmisseuraa.
Hännellä on seurana kivikunta, kasvikunta, eläinkunta ja kaikki enkelikunnat.

Anna minulle minun jokapäiväinen ystäväni
pari sanaa
pieni hipaisu
katsekin riittäisi
kantamaan sudenhetken yli.

Yhtä paljon kuin huolehdimme siitä, että puhumme totta,
meidän tulee huolehtia ihmisistä,
joille puhumme.

Vaikeinta yksinäisyyttä on olla yksin toisten joukossa.

MUUTTOPARVI

Ihmisiä ei kerrallaan tunne monta,
ystäviä paljon vähemmän,
ja jokainen heistäkin
on joka hetki eri tavalla läheisempi.
Kaikki mitä heistä tietää
kahden
tai muutaman muun
kesken
on vain pieni osa jokaisesta,
lyhyt ajanjakso, pelkkä hidastettu välähdys,
kullakin on omat toiveeensa,
halunsa, muistonsa,tunteensa,
kukaan ei millään hetkellä näe
ja koe samaa
samalla tavalla kuin joku toinen,
eivätkä ne katoa
vaikka heidät kaikka koottaisiin yhteen
samalla kertaa.
Mutta silloin ketään tuskin erottaisi muista;
poistettaisiin kuka tahansa
tai vaihdettaisiin johonkin toiseen, kokonaisuuden ei huomattaisi muuttuneen.

Kuin lasta sitä kannan
tietämättä
koska synnytän.
Laskettu aika
ei pidä paikkaansa.

Taustalla
tuntematon uhka
kuin synnyttäisi suoraan
pedon suuhun.
Tuskalla. Turhaan.

Tässä laidasta laitaan jokaiselle jotakin tai kaikki. : )

Hyvää ystävänpäivää kaikille ""virtuaaliystäville""!
Eilen tuli 3 vkoa kun km vuoto alkoi. Vuotoa kesti noin vkon ja tätiä odotellaan. En tiedä onko km:lla tekemistä selkäkipuni kanssa, mutta eilen tuli lähtö ambulanssilla sairaalaan kun selkään sattui niin, että jalat lähti alta. Huusin sairaalassa pari tuntia ennen kuin tuli riittävän tehokas kipupiikki pakaraan. Iskiasta tai noidannuolta epäilivät sen olevan.Olin koko päivän siellä kun en pystynyt kävelemään, mutta kuudennen piikin jälkeen laittoivat kotia ja täällä makoilen opiaatti pohjaisten särkylääkkeiden tokkurassa. Jos olisin ollut raskaana en varmaan olisi noita piikkejä saanut saatikka näitä vahvoja särkylääkkeitä, mutta en tiedä miten ilman näitä olisin kivusta selvinnyt. Kai sitä raskaana kestää paremmin kipua kun haluaa pienokaista suojella kaikelta mikä voi aiheuttaa haittaa masuasukille.

Oikein hyvää ystävänpäivää kaikille Kermittiläisille. Kyllä me vielä plussataan. Jokainen.
Ps. Romanttisia hetkiä kultamussukoiden kanssa ystävänpäivän merkeissä :)

Huomenta naiset! En millään kerennyt ja eilen illal en enää jaksanut kirjotella tänne, silmät painu väkisin kiinni, mutta kävin sen verran et luin viestit läpi.. Kiitos onnitteluista! Rouva olen nyt sitten. Päivä oli ihana, kaiken kaikkiaan: hyvä muisto jäi! Palaan illalla paremmin, kunhan espanjan tunti on saatu alta pois. Päivänjatkoja! :)!

Onnea kovasti Sannalle. Päivä oli varmaan ihana ja ikimuistoinen. Kovasti haluaisin itsekin jo rvaksi, mutta hääasia on nyt vähän jäissä kun vauvakuume on kovempi. Toisaalta haluaisin perinteiset kirkkohäät ja en haluaisi mennä naimisiin ""maha pystyssä"", mutta toisaalta olis kiva mennä naimisiin palmun alla ihan kaksistaan, ilman stressiä hääjärjestelyistä ja miettimistä ketä kutsutaan ja ketä ei.