Kermit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 01.02.2006
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tiuhtille, jos muistat mut (ja muillekin jos joku muistaa...)

Kirjoittelin täällä kermeissä marras-joulukuussa ja päätin sit pitää hieman nettitaukoa kovien pettymysten jälkeen.

Tiuhti pyysit sit joskus täällä pistäytymään ja tässä ollaan.
En ole muuten pystynyt tästä addiktiostani erkaantumaan ja olen lueskellut ketjua aina silloin tällöin.
Mutta asiaan, eli siihen että ajattelin tulla kertomaan yhden uutisen. Sain eilen plussan! Ja olo on sen mukainen.
(Taustaa: km 11/05 ja nyt tammikuun kierrosta tärppäs. Ei tarkoita etteikö tääkin vois mennä kesken, mutta ainakin jotain on taas tapahtunut.)

Tsemppiä teille kaikille, kyllä te vielä onnistutte.
T. Ebba
(ja greippimehua litkin koko alkukierron 2 lasia päivässä...)

Onnea Ebba!!!!

Tulin tänne pikavilaisemaan, että millaisia kuulumisia tänne ja olipas mukava kuulla. Muistan hyvin, kun päätit pitää taukoa. Hyvä, että tepsi!

Tule siisen tuonne ex-kermeihin!

Kaikille voimia ja aurinkoa kohtihan tässä mennään. Itse jännitän huomista np-ultraa (rv 12) ja pelkään ihan kauheasti, että tänne taas tie tuo. Mutta ei ennakoida...

-milla2

Iltaa kaikille,

Voi Ebba, ihania uutisia toit tullessasi =) Et tiedäkään kuinka iloinen olen puolestasi *hymyilee suu korvissa ja kyyneleet silmissä* Oikein paljon onnea sinulle tähän uuteen odotukseen ja toivon lujasti, jotta kaikki menisi hyvin!
Lähetän näin virtuaalisti kaiken maailman liimat, tarrat ja jarrusukat sinulle, että pikkuinen pysyy matkassa loppuun asti!

Kyllä nämä onnistumiset vaan antaa aina uskoa ja luottoa siihen, että mekin vielä onnistutaan! Ennemmin tai myöhemmin! Toivottavasti pian tavataan tuolla odottajien puolella, Ebba! Ja kiva, että muistit minua =))

Sannalle, pidän peukkuja, että säästyt siltä kamalalta vatsataudilta! Tai jos sitä ei voi välttää, niin toivottavasti se ei ainakaan sinun hääpäivääsi pilaa..

Nyt koiruus kieppuu tuossa ympärillä siihen malliin, että ulos on mentävä =) Palataan myöhemmin ja mukavaa illanjatkoa kaikille,
toivoo Tiuhti

Vielä piti lisäämäni tsemppitoivotukset milla2:lle, elikäs tsemppiä huomiseen np-ultraan! Kaikki menee varmasti hienosti! Pidän peukut ja varpaat pystyssä sun puolesta! Mielikuvitus rupes laukkaamaan ja mietin, et se vasta oiskin näky, että opettaisin huomenna lapsosia istualtaan jalkoja ja peukkuja heilutellen =) Mut joo, siis kuvainnollisesti.. Tsempit milla2!
toivoo, Tiuhti

Iltaa,

Olenkin loppuviikon taas kouluttautumassa, joten pääsen näin iltaisin vasta koneelle ja täällähän oli tapahtunut vaikka mitä.

Olipa, kurjia uutisia Maaria. Toivottavasti kaavinnan jälkeen ylimääräiset vuodot loppuu, mutta kurjaa kun jouduit odottelemaan näin pitkään.

Toivotan Sannalle myös tsemppiä mahataudin taltuttamiseksi tai jos saat sen, niin koita sairastaa nopeasti. Meinaatko muuten pukeutua hääpukuun tms, vaikka menettekin vain siviilisti avioon?

Ja anulle stressitöntä muuttoa, mitä se ei kyllä koskaan ole t. nimim 9 muuttoa kokeneena :-) Millaiseen kämppään te muuten muutatte?

Ja onnea Ebballe plussasta ja millalle2 tsemppiä np -ultraan. Ois ihan kiva kuulla teistä jatkossakin.

Ja lopuksi gallupkysymyksen vastaus. En katsonut dokumenttia, mutta luulen kanssa, että antaisin vauvan kuolla, kun on niin pieni ja eläminen ei liene normaalia elämistä. Tosin, ei sitä koskaan kukaan tiedä miten toimisin, sitten kun oikeasti olisin sellaisen valintatilanteen edessä. Toivotaan, ettei meistä kukaan joudu sellaiseen tilanteeseen koskaan.

Onnea, tsempiä ja jaksamista kaikille yhteisesti!

Toivottavasti en saisi tänä keväänä tuota yrjötautia. Viimeksi menin tosi huonoon kuntoon ja kärsin jo neste vajauksesta. Olin jo valmiiksi sairaalassa korkean verenpaineen vuoksi ja sinä yönä tuntu oikeesti, et nyt menee henki. Aamulla en pysynyt edes jaloilla. Sit sellanen ihana mieshoitsu vaan kärräs mua pyörätuolis, (mut tietty oma kulta the best!) meikä vaan oli kun mikäkin haamu.
Joo, et sellasta.

Tuosta 4d dokumentista vielä; mä varmaan haluaisin, et lapsen eteen tehtäs kaikki mahdollinen, kunnes todettais niin paha aivovaurio, et ei kannattais elää. Jos se ois mun ensimmäinen lapsi ja kun on jo ollut muutenkin niin vaikeaa raskautua, ettei tiedä saisko lisää lapsia. Kai se olis sitten mun elämän tehtävä huolehtia siitä. Mutta oikeesti toivon,ettei näin kävis.
Kuitenkin olen sellainen luonne, etten luovuta vähällä. Villasukatkin korjaan ja parsin niin kauan kuin vaan ehjää kohtaa löytyy, vaikka voisinkin jo ostaa uudet.
Niin kauan kuin on elämää, on toivoa. Haluaisin uskoa, vaikkei aina näin olekaan.

No, on nämä vaikeita asioita.

Eipä toivois kellekkään sellasta tilannetta.

Vaikkakin monet km.t kokenut.
Halusin keskoslapselleni kaikki hoidot syntyi rv 26. pieni kuin mikä... taisteli elämästään ja nyt jo. iso tyttö. tanssii balettia kun on niin siro. Ainut ongelma on silmät, eli laseja joutuu käyttämään.
Kyllä minäkin taistelisin kauheeseen loppuun asti. en pystyisi antamaan elämänliekin hiipua, yrittämättä. Eikä suomalaiset lääkärit hevin anna periksi......
ihan vaan täältä sivusta...... hiljaa kuiskaan....

Sämpy: en pukeudu hääpukuun tiistaina, paremmat vaatteet vaan, kukat, kampaajan laittama tukka. :)! kaikille: jos oksatauti oli tässä, taisin selvitä ilman ykäämisiä. Maha ja pää olivat kyl järkyn kipeitä. Mies kotona tän päivän, kiva, toivutaan koko poppoo yhdessä! ULKOPUOLINEN: mikset liity meihin kun ilmeisesti ketjumme kiinnostaa kun useasti täällä käyt..?! :)! Päivänjatkoja naiset.. Palailen päivällä!

Hei Sämpy!

Muutamme hieman pienempään asuntoon näin ensiksi. Onneksi saatiin edes tämä asunto johonka pääsemme muuttamaan. Rivitalon päätyasunto, 3h+k+s 76.5neliötä.

Eli on hieman pienempi kuin nykyinen, mutta kyllä siinä mahtuu asumaan vähn aikaa, kunnes mies saa tämän lopputyön tehtyä ja pääsee aloittamaan työt samaisessa paikassa, alamme katselemaan omaa.

100km tuonne keskemmälle muutamme:)
Joo, ei taida ikinä muutto olla tressitöntä:) mekin olemme muuttaneet tässä 4 vuoden sisällä 6 kertaa. Tai tämä tulee olemaan 6:des kerta:)
Ihanan valoisa asunto onneksi on, tuo hieman sitä avaruutta enempi.

Kahden viikon päästä olisi sitten muuttoauto pihassa!

Onnea Ebballe plussasta!!!
Olitkos kesäkuulaisissa samaan aikaa?
Nopeasti raskauduit uudestaan;))

Toivotaan Sanna että se oksennustauti oli siinä, ettei hääpäiväsi menisi pilalle!!!

Missäs tatti luuraa:)?

Jaahas, pitäs alkaa siivoamaan ja leipomaan, kun viikonloppunan meidän prinsessa täyttää jo viisi vuotta! nopeasti menee tuo aika. Vastahan olin laitoksella synnyttämässä.
Onneksi vain lapset vanhenee, minä en!!! Pysyn aina vaan nuorena:)) heh. Joopa!

Mutta luuta huutaa. Kait se on vaan alettava moppaamaan.

Ihania uutisia Ebba! Toivottavasti kaikki menee hyvin ja saat ihanan nyytin hoidettavaksi =)

Kävin eilen ystävän luona katsomassa 2:n viikon ikäistä tyttövauvaa ja kyllä oli suloinen ja pieni. Tahtoo sellaisen myös. Taidan lähtä hakemaan greippimehua kaupasta....

Kiitos kovin kaikille.

Ja tsemppiä teille!!!
Seurailen taustalla mielenkiinnolla tiedän tilanteitanne aina silloin tällöin. (Ja pessimistinä pelkään joutuvani tänne vielä uudestaan. Toivottavasti tietysti en.)

(Anu: En ollut kesäkuulaisissa, en ehtinyt olla missään.)

T. Ebba, joka on jo tänään kärsinyt megapahasta olosta.

Täällähän minä, työkiireiltä ehdin piipahtaa.

Eipä mitään erikoista muuten. Tulen vastailemaan sinulle sinne toiselle puolen.

Olipa lohduttavaa kuulla ulkopuolisen tarina hyvin sujuneesta keskeslapsen kehityksestä, hankalasta alusta huolimatta.

liity mukaan jos kiinnostaa. : )

Illan jatkoa kaikille!

iltoja kaikille,

Niin tosiaan ulkopuolinen, miksi et liittyisi tänne? Hieno tarina sinulla oli kerrottavana. En kuitenkaan usko, että kukaan meistä luovuttaisi, jos pienintäkään toivoa olisi. Enkä usko, että suomalaiset lääkärit antaa luovuttaa niin kauan kuin toivoa on.

Sehän kuulostaa sitten ihan kivalta kämpältä, anu. Valoisasta minäkin tykkään ja oikeastaan muuttaminen on loppujen lopuksi ihan hauskaa jollain tapaa. Saa tavarat perinpohjaisesti järjestykseen joksikin aikaa :-) Mekin ollaan hiljattain rakennettu talo, ja vaikka tässä tekemistä vielä riittää, niin kyllä vähän sellainen kutina on, että ympäristön vaihdos tekisi hyvää. No ehkä tuo tutina tulee siitä vanhasta muuttamisen muistista. Enhän mä nyt tosissani tästä mihinkään lähtisi :-)

Kiva kuulla Sanna, että selvisit taudista säikähdyksellä. Vielä sen verran utelisin :-), että minkä väristä asua meinaat pistää päällesi. Valkoista vai jotain muuta?

Mistäs me nyt kirjoiteltaisi likat? Keskosiin on nyt otettu kantaa, mitäs seuraavaksi?

Ja Ebballe paljon niitä tarrasukkia!!!

Sämpy: meinaan vetästä päälle niinkin radikaalia kun musta ""helmikirjailtu"" paita, harmaat suorat housut, hopeehtava asustehuivi ja sit nätti tukka ja meikki, koruja vielä kyytipojaksi sekä kukkapuska käteen jossa viininpunasia ruusuja ja harsokukkaa (pientä valkosta) reunoille. Siinä se. Toivottavasti tiistaina kiva keli!

Moikka!

Tämän päiväinen kaavinta on nyt takana, ja heti on jotenkin toiveikkaampi olo tämän paranemisen suhteen!
Eiköhän siis mullakin vielä joskus kroppa palaudu normaaliin...

Nyt katsomaan telkkaria ja syömään miehen ostamia herkkuja :))

Hyviä vointeja muillekin!
Ennen kaikkea onnea Ebballe (jos muistan nimen enää oikein...) np-ultraan!!

Iltapäivää kaikille,
onpas kumman hiljaista täällä.. Onko kaikki jo rynnänneet viikonlopun viettoon? Nostanpa aikani kuluksi tätä ketjua, ettei vallan katoa..

Itse vielä töissä aherran (hih, täällä vaan keskusteluja lueskelen), puolentoista tunnin päästä sitten viikonloppu alkakoon =) Tarkoitus olisi illalla vähän rentoutua ystävien kanssa saunomisen ja pelailun merkeissä ja saas nähdä eksytäänkö baariinkin =) Ovisajankohta taitaa olla käsillä, joten sitä täytyisi yrittää hyödyntää... Mitäs muilla Kermeillä on suunnitelmissa?

Maaria, mukava kuulla, että kaavinta sujui hyvin ja olet jo päässyt toipumisen alkuun! Toivotaan, että kroppasi palautuu nopeasti normaalirytmiin!

Rentouttavaa viikonloppua kaikille ihanille Elleille
toivoo Tiuhti

Ihanaa, aurinkoista perjantai päivää naiset!

Toivottavasti muuallakin Suomessa paistaa. Tekisi mieli lähteä jo ulkosalle, mutta työt on ensin hoidettava.

Omaa napaa sen verran,että joka kierrolla aina odottaa, ettei menkat alkaiskaan. Ylitin kp 27 jo viime vk loppuna ja nyt kp 32 tänään alkoi vaimea vuoto ja oikealla puolen on kummaa jomotusta.

Katoitteko eilen taas Lost´ ia. Aika vaisu jakso nyt.

Tatti: ei uudellamaalla ainakaan paista, vaikka edellisinä päivinä upea aurinkokeli onkin ollut..! Lunta leijailee hiljalleen alas. Jaa-a, viikonloppu käsillä.. Vielä ei kummempia suunnitelmia, kengät pitäs vielä tiistaiksi löytää, kaupoille varmaan huomenna siis. Sunnuntaina jos upea keli, vois lähtee lasten kanssa metsään eväsretkelle..! Tytön tulevaa ratsuakin (16v shettis tamma..) pitäs käydä katsomassa, vanhan vuokraponin myivät alta, ja nyt toisesta paikasta löyty uusi mahdollisuus! Kivaa! Palaan illalla!

Täällä leivonnan merkeissä... kohta siskoni tulevat viikonloppu kyläilemään tänne meille.
Kova väsymys painaa, en tiedä onko kuukautiset tulossa vai mitä kun vaan ihme nippailu jatkuu...kohta viikko oviksesta...

Kyllä täälläkin aurinko päivällä paistoi:) Oli niin keväisen oloista:)

Voi että, onko Sanna teille tulossa hevonen?
Itselläni oli lämminveri tamma 12 vuotta, kunnes jouduimme lopettamaan sen kun tuli puhkuri:( ikävä on vieläkin sitä hepoa vaikka siitä jo kohta 5 vuotta aikaa kun menetimme sen.
Ratsastamassa en ole sitten käynyt kahteen vuoteen. Tyttöni on silloin tällöin käynyt, kun olen taluttanut häntä.

Tatille tarkkuja, että yritän tänään vastailla, kun huomisesta tulee kiireinen päivä...

Hyvää viikonloppua arvon naiset!!!!

Terve,

Vasta nyt pääsin koneelle kuulumiset kertomaan. Ensinnäkin Tiuhtille erityiskiitos toivotuksista, ihan tuli tippa linssiin kun niitä ennen ultraa luin. Ultra siis oli eilen ja viikkoja on nyt n. 12+4 ja siellä polski eläväinen ja kaikin puolin täydellinen pienen pieni ihmisen alku. Oli niin mahtava tunne, että en vieläkään oikein tiedä itkeäkö vaiko nauraa.

Ultraava kätilö sanoi, kun kerroin km:stäni, että noin aikaiset (ennen vkoa 10) keskenmenot nyt on hyvin yleisiä ja ei niistä kannata enää murehtia. Oli kyllä tosi osaava ja mahtava kätilö. Eli jospa vähän valoa muillekin toisi. Ainakin sen teille kaikille soisi! ;-)

Viikonloppuja kaikille!

Voi miten hienoja uutisia milla2!!!

Mä jo vähän odottelinkin sun kuulumisia toivoen lujasti parasta! Ja kaikki olikin sitten paremmin kuin hyvin =) Olen todella onnellinen ja iloinen puolestasi! Nyt saatkin sitten hyvillä mielin aloittaa viikonlopun vieton!
Itselläkin varmaan sitten uudessa raskaudessa juuri tuo np-ultra olis se koetinkivi (km havaittiin siinä) ja vasta sen jälkeen vois (ehkä) relata ja nauttia odotuksesta.. Onnea siis vielä kerran!

Koiruus tahtoilee taas ulos ja mentävä siis on, mutta oikein erinomaista viikonloppua kaikille tasapuolisesti
toivoo Tiuhti

Hienoa, milla2! Kiva kuulla, että kaikki oli hyvin :-)

Ihan hienolta kuulosti Sanna myös sinun asuste. Kysyin ihan siksi, kun meilläkin on ollut tuo avioituminen mielessä ja olen miettinyt, että pitäiskö sitä jotain erikoisempaa laittaa päälle, vaikka siviilisti naimisiin mennäänkin. Nyt tänään ollaan kyllä väitelty ton ukon kanssa sen verran, että hääkuviot ovat tässä viimeiseksi mielessä :-)

Minäkin olen ratsastanut jotain 10v, mutta nyt on ollut melkein saman verran taukoa. Hevosta en ole omistanut milloinkaan, vaikka haaveissa kyllä on ollutkin. Täytyisi vain aktivoitua ja lähteä tsekkaamaan paikkakunnan tallitarjontaa, jos vaikka saisi sen ratsastuksen palautettua harrastukseksi.

Hyvää viikonloppua. Olen huomenna bilettämässä, mutta enköhän sunnuntaina ole back in linjat jälleen.

Taisin kirjotella sekavasti.. Joten korjaus tässä.. Ei, meille ei tule heppaa eikä ponia, tyttö alottaa tolla shettiksellä, kaverin poni, mutta saa mennä sil viikottain.. Vanha poni oli meil omal tallillaan päivävuokrassa, joka perjantai, kunnes omistaja myi sen pois. :)! Meillä koira, kultainen noutaja, se riittää meille. Öitä. Palaan huomenna.

luin tuon tatin mielenkiintosen jutun veriryhmistä ja ruokavaliosta. Onko tänne kirjoitettu pelkästään A-tyypistä? minä selasin ja selasin vanhojakin ketjuja, mutten muista löytänyt? Itseä kun kovasti kiinnostaisi tuo O-tyyppi =)

Olen itsekin tänne joskus kirjoitellut. Yritystä yli vuosi ja 1 km marraskuussa... alkaa jo olemaan luovuttaja fiilis, ehkä siksi ei tänne jaksa enää kirjotellakaan, eli toivonkipinä on hyvin hyvin pieni tällähetkellä.

Heips kaikille!

Niiskulle: Olet kovasti tervetullut joukkoon, vaikka vaan silloin tällöin jaksaisitkin kirjoitella.

Omaa napaa: Tämä menee nyt oman stoorin toistamiseksi, mutta älä lannistu vielä piiiiitkääääään aikaan, joskus se vie vuosia raskautua/ saada lapsi(a). Minä olen vielä sillä tiellä ja toivon, etten vielä umpikujassa. Me olemme yrittäneet pian 8v., 3 km ja kaksi vuotta hoitoja. Vielä tarkoitus jatkaa hoitoja/ luomuraskautumista. Tulevasta en tiedä, mutta ei sitä mitään menetäkään, (paitsi rahaa kalliisiin hoitoihin).
Mutta se on vain maallista.
Kyllä aika ajoin ahdistaakin, mutta täällä kirjoittelu on helpottanut.

Veriryhmistä: Kyllä minä sinne vanhaan/pitkään ketjuun O- tyypistäkin kirjoitin useamman viestin. Toivottavasti vielä löydät ne. Oli nimittäin useamman illan tehtävä. A ja O onkin ne kysytyimmät/ yleisimmät täällä. : )

No, nyt täytyy mennä syömään. Hyvää vk loppua kaikille!