Ex-Kermit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja T:
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hei,
kuten pelkäsinkin, niin kesken meni taas....Ensimmäinen km oli 11/05 ja nyt tänään alkoi toinen km (rv 6+0). Eli jos jotain hyvää tästä etsii, niin onneksi meni kesken näin aikaisin. Ainakin mulle ajatuksellisesti on helpompaa, että menee aikaisin kesken, kun ei vielä oikeastaan mikään vauva ollutkaan. Olen kyllä surullinen, mutta yllättäen en kuitenkaan ole ihan siipi maassa. Jotenkin osasin varautua tähän (ehkä sen haalean plussan vuoksi). JA onhan minulla jo tuo ihana vuoden ikäinen poika, joka osaa olla niin hurmaava. Olen siis keskenmenoista huolimatta aika onnekas!

Hyvää viikonloppua ja onnellista odotusta kaikille tasapuolisesti!

Hei kaikki.
Vaikka vähänhän meitä täällä on. Missäs kaikki?
Mä lähden masun kanssa Etelän lämpöön sunnuntaina ja viikon olen poissa, sit palaan koneen äärelle. Kyseessä on työkeikka, mutta mukava silti lähteä.
Viikkoja on kertynyt kasaan jo 32+1 ja tuntuu, että aika lentää. Se oli todella se eka 12 viikkoa yhtä tuskaa ja oikeestaan siihen asti, että liikkeet alkoi tuntemaan niin jokainen päivä sai pelätä että vauva on kuollut. Viikolla 15 tunsin liikeet ja siitä lähtien elonmerkkejä on saanut itse tarkastella joten se on helpottanut suuresti. Sanoisin siis että liikkeiden tuntuminen oli se raja milloin keskenmenon pelko oli hallittavissa, mutta silti se pelko kulkee mukana edelleen. Enäänhän ei keskenmenoa voi saada, mutta kaikkea muuta kauheeta voi kyllä käydä :(

Tota Kermit nimeä mkin ihmettelin aikoinaan kun sinne liityin. Olisi kyllä hauska kuulla mistä nimi on saanut alkuunsa? Jos Ke on sanasta keskenmeno, niin entä sit se loppu rmit?

En meinannut löytää koko ketjua enää mistään, selailin sivuja toistakymmentä taaksepäin eikä sittenkään löytynyt. Vasta kun viestihaulla hain niin löysin.

Ensinnäkin help wanted; pahoitteluni keskenmenostasi. Toivon että olet pian mukana taas tässä ketjussa. Tsemppiä ja voimia!:)

Olen edelleen sairaslomalla. Lääkäri jatkoi sairaslomaa miltei kuukaudella, koska verenpaine on kotioloissa ihan hyvä. Se on myös hieman huolestuttavaa että turvotusta on ja painoa on tullut viimeisen 3vkon aikana hurjat 5kg. Eikä todellakaan syöden vaan nestettä kerääntyy kovasti. Pakkasetkin on niin kovia ettei juuri voi ulkona käydä kävelylläkään. Onneksi nyt on lupailtu säärintamalle hieman helpotusta.

Rakenneultraan on vielä 3vkoa aikaa eli silloin on menossa jo rv 22. Muistattekos muut rakenneultrasta, että näittekö/saitteko tietää vauvan sukupuolen?

Huomenta!

Kiva kun gekko kaivoit ketjun taas jostakin maan raosta esiin. Help wanted, samoin täältä pahoittelut ja tsemppiä tulevaan!

Täällä odotus vaan jatkuuuuuu. Rv 40+3 nyt meneillään, eikä mitään synnytykseen viittavaa ilmassa. Että voi tuntua pitkiltä nämä päivät! Kai se on ihan normaalia, että alkaa hermot vähän oireilla tässä vaiheessa. Kovasti pitäis nauttia hiljaisista hetkistä ja lorvia oikein olan takaa, mutta koko ajan on vaan synnytys ja tuleva vauva mielessä. Tulee oikeastaan aika lailla mieleen raskauden alkuaika ja se malttamattomuus ennen 12 raskausviikkoa. Tai se aika, kun jännäs, että milloin on taas raskaana keskenmenon jälkeen...

No, eiköhän se tämänkin kaveri joskus ulos tule ja jollakin keinolla. Alkaa vaan olla arvioiden mukaan ihan komean kokoinen. Sikäli synnytys kyllä jännittää.

Käytiin rakenneultrassa vkolla 19 muistaakseni, ja silloin pieni oli sen verran häveliäs, että ultraaja ei sanonut sukupuolesta mitään. Täällä Oulussa siis sen saa tietää jos haluaa. Myöhemmissä parissa ultrassa, jotka on tehty äitiyspolilla, ovat lääkärit veikkailleet tyttöä. Neuvolan väki taas on arvuutellut tasapuolisesti tyttöä ja poikaa. Itse ollaan vähän epävarmalla kannalla vielä ja odotetaan, kumpi sieltä sitten tulee.

Mikäs on -m-:llä tilanne? Joko olet päässyt tositoimiin?

Mukavaa viikonalkua kaikille ja hyviä vointeja!

toivottaa Eloveena 40+3

Maanantaina kaikille!

Pahoitteluni help wanted, toivottavasti olet pian uudelleen täällä odottajien puolella! Tänne ei mitään sen ihmeempiä kuulu, toista viikkoa ollaan sairaslomalla kivuttomien supistelujen takia, jotka pysyvätkin todella hyvin kurissa kotioloissa. Mutta koska kohdunkaulalla ei ole tapahtunut muutoksia, niin viikon päästä on tarkoitus mennä taas takaisin töihin. Tosin nytkin olen täältä kotisohvalta töitä koko ajan tehnyt- menee aika nopeammin. Tällä viikolla olisi tarkoitus käydä hommaamassa sukset, kun tänne ihan eteläänkin saatiin lunta. Toivon, että tuo hiihtäminen supistaisi vähän vähemmän kuin kävely. Ja uimassa on tullut käytyä pitkän tauon jälkeen nyt ihan ahkeraan.

Gekko, täällä Helsingissä ei rakenneultrassa kerrota sukupuolta. Ainakin naistenklinikalla oli joka puolella laput, jotka näin kertoivat. Olen myös kuullut, että jos ultran tekee lääkäri, niin sitten sukupuoli saatetaan kertoa, mutta kätilö ei siis saa kertoa. Eli täälläkin ollaan epätietoisuudesa. Tosin me päätimme miehen kanssa jo ihan raskauden alkuvaiheessa, että sukupuolta ei selvitetä.

Mukavaa talvista viikonalkua!

Kata + kaveri 24

Ilmoittautuu myös!

Tänään on (hetkonen laskee) 38+6 menossa. Viime yö oli eka vaikee.. Supisteluja, menkkakipuja ja pääkipua. Mutta nyt kaikki tipotiessään..

Eloveenalle toivoisin jo posahtamista!! Miten mie jaksaisin tuonne saakka vielä, kun nyt tuntuu jo että seinät kaatuu päälle ja kaikki vaan odottaa että joko nyt. Entä nyt..

Me käytiin Oysissa rakenneultrassa 21+0 ja silloin setä kyseli, että oisko teillä vielä jotain kysyttävää tästä ultrasta. Sanottiin vaan, ettei me tahdota tietää sukupuolta. Siihen vastaukseen oli tyytyväinen. Eli hän vissinkin näki killuttimet tai ei.. Muistaakseni niillä oli tuolla osastolla se 3D tai 4D laite. Ei äippäpoli vaan se toinen poli.. Mikäs sen nimi nyt oli. Värikuvina ja moniulotteisesti nähtiin vauveli köllöttelemässä masussa.
Niin ja onpahan joku ylläri sitten kun on eka punnannut tätä mötkälettä pihalle, niin joku ylläri, että onkos se neiti vai poju.

Meän masuasukki oli tuossa toissa viikolla jo 3300g ja paljonkohan siihen on tullut jo lisää painoa. Paljon veikkaan.. Piti karkkia oikein herkutella viikonloppuna kun oli niin kovat himot. Olen muuten yrittänyt olla syömättä sokeria. Painoa mulle on tullut lähtöpainosta 7,5kg ja alkumiinuksiin jos vertaa niin sitten 12,1kg.. Huh huh

Ihanaa kun pakkaset hellitti. Meinas olla vähän vaikeeta tuo ulkona liikkuminen ku pakkasta oli monta päivää se -33 astetta. Tänään mittarissa vain -5 astetta. Jospa sais kivat ulkoilut tänään tehtyä.

Mitähän Vipelle, Miinalle, Tillalle yms neideille kuuluu??
Onkohan heillä jo vauva arki lähtenyt hyvin rullaamaan. Taitaa muuten olla jo ensimmäiset Ex-Kermit- vauvat jo 4-5kk vanhoja vai?? (aivosolut mulla on tuhoutuneet, osaanko enää ees laskea?)

Masun kasvattelua kaikille!! Ja ihanaa vauvan tuoksuista elämää jo poksahtaneille..

Pusi pusi-terkuin -m-

Täällä mennään viikolla 30+0. Vauvan vaatteet ovat lähes kaikki lähes valmiina odottamassa käyttäjäänsä. Osa on ihan valmiina, ja jotain on vielä kankaana. Isommat tarvikkeet, kuten vaunut, turvakaukalo ja pinnasänky, ovat vielä kokonaan ostamatta. Onneksi mieskin osaa ne ostaa, jos minä joudun ""pois pelistä"" ennen kuin saadaan kaikki valmiiksi.

Miina kävi vierailemassa tuolla kermit-ketjussa ja kertoi meille nimen alkuperän. Käykää lukemassa. Ketju on 12.1. aloitettu ketju (101) viestiä, mutta roikkuu vielä sivulla 1. Uusi ketju aloitettiin eilen.

Pahoittelut Help wantedille keskenmenosi johdosta. Tule kermeihin, jos suinkin jaksat ja haluat.

gekko!! Anteeksi kun teidän ketjuun tunkeudun.... Oletko sama gekko joka kirjoitteli tuolla vauvakuume puolella joskus viime kesän lopulla/syksyllä? Kirjoteltiin jonkun aikaa uusi ketju- ketjuun...

Heissan!

Täällähän on Eloveenalla ja -m-:llä jännät paikat! Toivottavasti poksahdatte pikaisesti ja kaikki menee hyvin:)

Meillä oli tänään 2 kk neuvola ja hienosti oli tyttö kasvanut. On nyt 5070g ja 58cm. Pääasiassa tissimaitoa tyttö saa, tosin illan viimeisen syötön usein annan korviketta, joskus yksinkertaisesti siitä syystä että olen niin väsynyt että mieluummin annan pullosta kun menee nopeempaa... hyi, laiska äiti;) Lisäksi jos ollaan reissussa niin annan pullosta. En ole alkanut pumppailemaan kun maidontulo tasaantui aika nopeesti ja olen ymmärtänyt että monilla se tilanne että kun pumppaamaan alkaa niin siitä tulee helposti kierre että sitten on pakko pumpata aina vaan kun sitä maitoa tulee sitten tavallaan ""liikaa"". Meillä siis maitoa tulee tytön tarpeeseen sopivasti:) Yöt ollaan menty alusta asti kahdella syötöllä ja se on ihan ok, välillä vaan toivoo että siirtyis jo yhteen syöttöön niin sais nukkua joskus enemmän kun 4h putkeen.

Ristiäisetkin oli sunnuntaina ja meni ihan hienosti, ei kitissyt paljoa:)

Hyviä vointeja kaikille, pitäkää huolta itsestänne ja mahoistanne:))

Sirenia ja tyttö 2kk

Jojo! Kyllä olen se samainen gekko sieltä Uudesta ketjusta. Olen nyt saanut ""ylennyksen"" tänne odottajien puolelle:) Raskaus on jo edennyt viikolle 19 ja kaikki tällä erää ok. Ainakin suurin piirtein. Mikä on itselläsi tilanne? Oletko pyörinyt missään ketjussa, en nimittäin muista viime aikoina törmänneeni nimimerkkiisi?

Unohtui tuossa äsken kirjoittaa, että olipa kiva kuulla taas uutisia vauvarintamaltakin eli Sirenialta. Kylläpä aika menee kun teillä on jo ehtinyt olee ristiäisetkin. Mikähän siinä muuten on, että vaikka lapsi muuten olisi itkuinen vauva niin ristiäisissä osaavat kyllä yleensä näyttää parhaan puolensa eivätkä kiukuttele. Monasti olen todennut tuon saman asian. Kaipa se on niin kiva nukkua kummin lämpimässä sylissä kun pappi tms. höpisee vieressä ja välillä lauletaankin. Mitä nyt sitten välillä heitetään vettä päähän... Sirenialle hyviä jatkoja vauvelin kanssa!

Olipa mukava kuulla Sirenan vauva uutisia! Toivottavasti jossain vaiheessa on itsekin tuossa tilanteessa (tosin ei ihan vielä, kiitos!) Supistelut on täällä pysynyt hyvin kurissa kun olen ollut sairaslomalla. Eilen käytiin jonkin verran kaupoissa kiertämässä ja heti alko mahaa pingottamaan. Samaten selkä jotenkin otti itseensä tuosta shoppailusta. Mulla ei ole koskaan ollut minkäänlaista ongelmaa alaselän kanssa, joten nyt kun vähänkin kipuilee niin tuntuu ihan ihmeelliseltä kun oikein mikään asento ei ole hyvä. Ensi viikolla on tarkoitus mennä taas töitä kokeilemaan ja toivottavasti nyt pystyisi siellä olemaan vielä ainakin muutaman viikon, niin ei tulisi aika niin pitkäksi. Toisaalta myöskin nyt yrittää ottaa mahdollisimman rauhallisesti kun noita viikkoja on kuitenkin niin vähän, että kaverin olisi hyvä pysyä vielä pitkään masun suojissa.

Kata

gekko, en ole pyörinyt ollenkaan täällä muutamaan kuukauteen. Nyt ajattelin tulla katselemaan mitä täällä on tapahtunut :)
Sinähän olet jo pitkällä, onneksi olkoon :)) Minä tulen täällä perässä, menossa nyt rv 16+2.

Jojo, hieno homma, onnittelut sinullekin! Etpä sitten ole paljonkaan perässä. Toivottavasti kaikki on mennyt hyvin ja loppu menee vieläkin hienommin:). Kesällä sitten päästään jakautumaan, toivottavasti ei hirveitä helteitä pukkaisi kesäkuulle. ;)

Terve pitkästä aikaa,

ajattelin lyhyesti ilmoittaa, että täällä vielä ollaan, mutta alkuraskauden iltapahoinvointi ja vetämättömyys vaivaa ja koneella olo on aika tuskaa. Onneksi en ole kuin vain kokenut etovaa oloa ja oksurefleksejä, mutten kuitenkaan (vielä) joutunut oksentamaan. Sitä vastaan nytkin taistelen, kohta vielä luvassa iltamenoa.

Onnittelut ensinnäkin Hannalle plussasta, mitenkäs nyt menee? Ja help wantedelle pahoittelut, mutta jos nyt yhtään lohduttaa, niin oma historiani oli aikalailla sama ja sitten kolmannesta onnisti, tosin nyt on vasta rv 10 ja ultrastakin jo pari viikkoa aikaa ja seuraava vasta rv 12++ joten tiedä sitten.

Kaikille kaksiintumista odotteleville voimia ja lykkyä tykö!

Vetäydyn taas hiljaiselooni, mutta jahka tämä tästä helpottaisi ja saisi iltaisinkin jotain aikaiseksi...

Minä täällä yritän vielä pysytellä yhtenä kappaleena, rv 30+3 on vasta menossa, mutta olo sellainen, että pakko koittaa saada lapset ymmärtämään, että isi hoitaa heitä tämän illan. Vaan kun se isi on ollut viime aikoina niin paljon poissa kotoa, etteivät tytöt tunnu edes muistavan aina, että heillä sellainenkin on.

Kiitokset myötäelämisestä!

Toivottavasti onnistuis myös meillä kolmannesta kerrasta. Ei siis pidä vielä heittää kirvestä kaivoon (vaikka jo on kyllä käynyt mielessä, ainakin ohimenevästi ;)

milla2: Kyllä kuulostaa erittäin hyvältä tuo sinun raskautesi edistyminen. Eiks vauvalla ole silloin kaikki hyvin, kun äiti voi pahoin...vai miten se nyt menikään. Onnellista odotusta!

Kiitos Milla2=)

Tänään tuli täyteen tasan 5viikkoa joten jännät paikat meneillään. Tää kerta on kyllä vaikuttanut tähän asti lupaavimmalta (ei ole ainakaan vielä samanlaisia kovia kipuja mahassa eikä sitä kellertävän rusertavaa vuotoa).

Mutta elelen täällä päivä kerrallaan katsellen kuinka käy.

oikein onnellista ja rattosaa odotusta kaikille.

Heippa!

Täällä jännäillään kovasti Eloveenan ja M:n poksahtamista!

Poika kastettu ja naimisiinkin mentiin samalla. Siinä suurimaat uutiset:) Poitsu täyttää sunnuntaina 2 kuukautta. Niin se aika vaan menee hurjaa kyytiä. Rinnalla on, mutta kieltämättä on tutteliin pitänyt turvautua. Nälässähän ei tässä maailmassa tarvi olla! Hieman itkeskellään etenkin illasta masuvaivoja. Sisällä ei osata nukkua, mutta ah kun ulos pääsee, niin nukutaan jopa 4 tunnin päiväunia.
Onneksi yöt kuitenkin nukutaan ihan hyvin. Pari syöttöä. Isin ja äiskän keskellä uni maittaa:) No, se riippuu tietenkin minusta milloin saa nukkua. Useimmiten kun aamuyöstä otan rinnalle, niin en jaksa nostaa omaan sänkyyn.

Jälkitarkastuskin käyty. Piti miettiä ehkäisyä. Ja niin se vain on, että vanhuus se iskee ja piti päätyä sterilisaatioon. Minähän täytän 40 v ja jos tahkotaan vuosi jos kaksikin, niin alan olemaan jo liian suuri riskisynnyttäjä. Ikävää, kun olisi tosiaan ollut kiva tehdä kaveri.

Nyt kuuluu itkua. Täytyy mennä.

terkuin Vipe

Piristipä päivää kummasti, kun näin, että Vipeltä on tullut viesti!!

Onneks olkoon naimisiin menosta ja ihanaa, että saat jo viettää oikeeta vauva-elämää pojun kaa kotosalla.. Eikö sulla ollut niitä isompiakin lapsia, miten ne on suhtautuneet uuteen tulokkaaseen?

Täällä on paikat jo auki sen 3-4cm ja supistuksia ei näy. Kaikki ässät ja muutkin kirjaimet testailtu ja synnytys ei näytä käynnistyvän.. Vinkkejä ;-) kiitos!

Oisko Eloveena jo tositoimissa?? ""toivoo"" ja muistelen, että Eloveenakin oli täältä Oulun seudulta, että eiköhän oteta tapaaminen tuolla synnynnärillä.. Taitaa olla mun osalta pelkkää toiveajattelua, eihän tää masu taho posahtaa ollenkaan.

Mietinkin yks pvä tuota jälkitarkastuksen juttuja, että siellä kuitenkin kysyvät, että mitä alatte käyttää ehkäsynä. Riittääkö, että vastaa kondoomia, vaikka oikeesti ei alkais mitään käyttään vaan humpsauttaa ja jos tulee seurauksia, niin ottaa ne ilomielin vastaan. Siis 2 km takana, niin ei tee mieli mitään pilsuja alkaa popsimaan kun kuitenkin toiveissa on useampi lapsi. Tai siis jos sais ekaks ees tämän yhden..

Perjantaita kaikille!

-m- 39+3

Hei!

Mukava jos voin jonkun mieltä piristää:) Tosi kiva.

M: mulla on tosiaan 2 omaa lasta aikaisemmasta liitosta. Tyttö 15 v ja poika 12 v. Lapset ovat ottaneet tämän uuden tulokkaan mitä mainioimmin vastaan. Sitä hoidetaan oikein urakalla ja isi pitää puolta että saa pitää vaavia myös välillä sylissä. Ovathan lapset sen verran isoja, että tavanomaisilta mustasukkaisuus jutuilta ollaan vältetty. Mutta pitäähän niitäkin tietenkin huomioida vaikka ovatkin jo ""isoja"".
Minullakin oli saman verran auki tilanteessasi, mutta kyllä se vain sitten aloitti lopussa tehtävänsä. Mullahan poika syntyi 40+1 eli kyllä kohta sinullakin tapahtuu. Mulla tuli ko. aamuna tuhruvuotoa ja synnärillä vähän tutkivat paikkoja, niin sittenhän se tulevana yönä päätti syntyä. Tuo gynekologinen tutkimus tunnetusti laittaa paikat toimimaan! Oon kuullut monelta ja neuvolasta vahvistivat asian kun kerroin tarinani. Ei sinulla enää kauan mene, mutta tunnetusti: odottavan aika on pitkä!

Jälkitarkastuksesta: riittää vallan hyvin, että sanot että käytätte kondomia ja että et muuta ehkäisyä tarvi. Enempää ei tarvi selitellä. Käyttääkö kortsua vai ei, niin sehän ei sitten kellekkään kuulu ja miksi ei voisi sanoakkin, että toinen lapsi saa tulla jos on tullakseen. Eihän ne sitä kiellä.

On se hassua: ensin tahkottiin yli vuosi ja sitten kun lapsi saatiin maailmaan, niin sitten minä otan sterilisaation!!! Mutta, mutta... kuten sanoin ikä ja verenpaineeni ym. ym. on sellaisia asioita, että on otettava järki käteen. Niin, ja mieskinhän on jo 51. Tosi harmillista. Mieskin haluaisi toisen, mutta ei vain voi enää. Tälläistä elämä on. No, onneksi tämä yksi saatiin edes aikaiseksi.

Mukavaa viikonloppua teille kaikille ja poksahteluja niitä odottaville:)

Heippa pitkästä aikaa,

Täällä menossa rv 26+1 ja kaikki kunnossa. Sen verran raskausdementia kuitenkin vaivaa,e ttä aamulla kovassa kiireessä lähdin kotoa ilman rillejä ja piilareita. :D Ei mulla kovin vahvat lasit ole -toinen on -1,00 ja toinen -1,25- mutta kun on tottunut noihin apuvälineisiin, niin nyt on kuin usvassa kulkis. En kamalasti jaksa kirjoittaakaan, kun silmät väsyy näytön tuijottamiseen. Taidan hyvällä omallatunnolla lähteä tänään ajoissa kotiin... :)

*E*
Hyvähän sitä on välíllä sumussa kulkea.. Ei tarvi kato tuntea tuttuja jotka tulee vastaan.
Itsellä kanssa lasit ja käytän niitä vain oikeestaan autoa ajaessa. Laiskuuttani siis.
No nyt kun on ollut kotosalla paljon ja käynyt kävelemässä, niin ihmisiä tulee vastaan ja ne tervehtii tien toiselta puolelta ja määhän en niitä sitten kasvoista selvästi näe ja siten jää tuntematta.. Ja toppavaatteista ihmistä on vaikea tunnistaa. Ja yksi nainen oikein huus mua nimeltä ja mää vaan nostin kättä.. En vieläkään tiiä kuka oli.
Ja toinen juttu, kun katsoo ilman rillejä telsua, niin kauhuelokuvatkaan ei tunnu niin pahalta kun ei tarkasti näe, että mikä öttimöttiäinen se tuossa peuhaa.

Eli pitkän sepustuksen jälkeen, suosittelen oikeesti olemaan välillä ilman laseja.. Elämä muuttuu kivaksi!

Ja taas kun keväällä laittaa lasit päähän, niin tulee kiva fiilis kun oikeesti näkeekin koivussa ne lehdet! Uskomaton tunne..

Ajatelkaa mitä ajattelette, en oikeesti ole tullut hulluks!

Päivää!

Täällä sitä vielä ollaan, ei tietoakaan jakaantumisesta. No, ens perjantaina olis se 42 vkoa täynnä, eli jos tässä lähiaikoina pääsis vaikka käynnistettynä synnyttämään:) Eli taidat -m- ehtiä mua ennen sinne Oysiin... Olen aika varma, että mitään ratkaisevaa ei oo tapahtunut, vaikka onkin ollut jonkinlaista kipua ja kivuttomia supistuksia ihan koko ajan. No, toivottavasti jo ens viikolla selviäis jossakin tarkastuksessa mikä tilanne oikeasti on.

En nyt enää muista mitään, mitä piti kommentoida. Paitsi tuosta likinäköisyydestä... Mulla on näkö ilman laseja tosi huono, ja muistan ikuisesti ne kamalat koulun liikkatunnit, jolloin käytiin uimahallissa, ja en tunnistanut saunassa tai altaalla ketään, kun ei voinut olla rillit päässä, huh:)

Mukavaa viikonloppua ja mahanpaisuttelua kaikille! (Herkutelkoon vaikka ne, joilla se vauva jo sylissä on;)